• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرایی به اسم ایمیل مارکتینگ

sr70i

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2015
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
83
سن
33
ایمیل مارکتینگ هرگز به تنهایی شما را صاحب یک کسب‌وکار پردرآمد اینترنتی نخواهد کرد، اما کسی که خدمات آن را به شما می‌فروشد به احتمال زیاد، کسب‌وکار پردرآمدی خواهد داشت! سراب تصویر غیر واقعی از ماهیت چیزی است که در واقعیت وجود دارد. در کسب‌وکارهای اینترنتی هم سراب هست و می‌تواند با یک تصویر غیر واقعی شما را به امید واهی به سمت دریاچه زیبایی هدایت کند که در واقعیت وجود ندارد! بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ واقعیت تاثیرگذاری در یک کسب‌وکار اینترنتی بوده اما نه به اندازه هیاهویی که برای آن به پا شده است. این تحلیل به معنی نفی و عدم استفاده از این ابزار خوب و کارآمد نیست. بلکه سعی در نشان دادن جایگاه واقعی و امروزی بازاریابی ایمیلی در یک کسب‌وکار اینترنتی دارد.

هدف از نوشتن این مطلب چیست؟

  • تحلیل این نکته که چرا ایمیل مارکتینگ مانند گذشته تاثیرگذار نیست و به نسبت زمان و هزینه آیا راههای جایگزین بهتری برای آن وجود دارد؟ بررسی بزرگنمایی بیش از حدی که در فضای وب فارسی برای این روش بازاریابی صورت گرفته است و علل تغییرات تاثیرگذاری بازاریابی ایمیلی نسبت به گذشته.
  • چرا برای این روش بازاریابی این‌قدر تبلیغات و آموزش‌ و آمار وجود دارد؟ به شکلی که انگار اگر کسی به آن مشغول نباشد، کسب‌وکار و درآمدی هم ندارد. بررسی خواهیم کرد که چرا تکیه کردن و صرف وقت بیش‌ از اندازه به این روش موجب آسیب به ساختار درآمدی کسب‌وکار شما خواهد شد. و چرا باید بر آمارهای استخراج شده خودتان تکیه کنید نه آنچه دیگران منتشر می‌کنند.
چرا این همه تبلیغات، آموزش و تأکید درمورد ایمیل مارکتینگ وجود دارد؟

  1. قدمت نامه‌نگاری و بازایابی مکابته‌ای: بازاریابی با نامه از زمان شکل‌گیری رسمی پست و نامه‌رسانی وجود داشته است، با پیدایش پست الکترونیک بخش زیادی از اصول شناخته شده نامه‌نگاری سنتی به نامه نگاری الکترونیک (ایمیل) منتقل شد، ایمیل اولین ابزار ارتباط و اطلاع‌رسانی شخصی کم‌هزینه یا رایگان در بستر وب بود و ارسال یک نامه در کمتر از یک دقیقه به‌صورت رایگان در زمان خودش یک پدیده منحصر بفرد به شمار می‌آمد. بخش زیادی از آموزش‌های زیادی که وجود دارد به دلیل سابقه و اولین بودن، این فعالیت است.
  2. سرویس های ایمیل مارکتینگ: با استقبال از روش بازاریابی ایمیلی کم‌کم هزینه‌های آن مورد توجه قرار گرفت و شرکت‌های و سرورهای ایمیل اختصاصی و ایمیل انبوه شروع به فعالیت کردند. این سامانه‌ها برای تبلیغ و رونق کار اقدام به تولید آموزش و محتوای تبلیغاتی کردند. با این‌که به تدریج با ظهور شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی از اهمیت این ابزار کاسته شد، این سامانه‌ها به خاطر حفظ منبع درآمد خود شروع به اغراق در مورد ایمیل مارکتینگ کردند.
  3. سایت های فروش آموزش کسب‌وکار: سایت‌‌های و بسترهایی که آموزشهای درآمد اینترنتی می‌فروشند، بیشتر سراغ روش‌هایی می‌روند که برای آن منابع زیاد رایگان وجود داشته باشد و برای کاربران هم شناخته شده‌تر باشد. پس کاملا طبیعی است که وقتی یک بسته‌آموزشی یا ویدئویی تولید می‌کنند با اغراق زیاد آن را تبلیغ کرده و برای تبلیغات هم سعی می‌کنند اهمیت ایمیل مارکتینگ را بیشتر از واقعیت نشان دهند.
  4. تکیه بر آمارهای غیرقابل استناد: بسیاری از آموزش‌ها و تولید محتوای صورت‌ گرفته بر اساس آمارهای غیرقابل استنادی است که از سایت‌های خارجی و اینفوگرافیک‌های لایه باز رایگان استخراج شده است. این آمارها معمولا از اخبار غیر رسمی استخراج شده و اکثرا هم رایگان هستند به شکلی که آمارهای آنها را نه می‌توان تأیید کرد و نه می‌توان رد کرد! تصمیم‌گیری براساس چنین آمارهایی با خطای بالایی مواجه خواهد شد.
چرا بازاریابی از طریق ایمیل مانند گذشته تاثیرگذار نیست؟

  • حضور پررنگ شبکه‌های اجتماعی با امکانات بیشتر و جذاب‌تر برای اطلاع رسانی که در رأس آن می‌توان به فیسبوک، لینکداین و اینستاگرام اشاره کرد، و همین‌طور دسترسی آسان عمومی به شبکه‌های ارتباطی مبتنی بر تلفن همراه مثل تلگرام، واتساپ، وایبر و..
  • تبلیغ و تشویق برندهای بزرگ برای پیوستن مردم به صفحات شبکه‌های اجتماعی تا خبرنامه. تا به حال دیده‌اید یک برند در تبلیغات خود کاربران را تشویق به عضویت در خبرنامه کند؟
  • بازگشت ایمیل به جایگاه اطلاع رسانی رسمی و شخصی برای کاربران. کاربران ترجیح می‌دهند از ایمیل به عنوان یک ابزار شخصی و ارتباطی رسمی استفاده کنند.
چرا نباید آمارهای ایمیل‌ مارکتینگ را جدی گرفت؟

  1. اکثر این آمارها توسط سایت‌هایی منتشر می‌شود که ذینفع ایمیل مارکتینگ هستند. مثلا سایت‌هایی که فروشنده پنلهای ایمیل انبوه هستند، یا کسانی که با هدف فروش بسته آموزشی بازاریابی ایمیلی تبلیغ می‌کنند. طبیعی است که این آمارها یک‌طرفه تحلیل و منتشر می‌شود.
  2. آمارهای که توسط گوگل و یا سایت‌های مشابه منتشر می‌شود کلی و مختص آمریکا و اروپاست و به سادگی قابل تعمیم به یک کسب‌وکار در ایران نیست. از چنین آمارهایی فقط می‌توان یک برداشت کلی داشت، در صورتی که در تبلیغات تعیین جامعه هدف بسیار مهم است.
  3. نمونه کلی گویی که نمی‌توان از آن برداشت دقیقی داشت شبیه این مورد است: ۹۱ درصد از کاربران در طول روز بیش از یک بار ایمیل خود را چک می‌کنند، و یا مثلا ۶۵ درصد از کاربران در سال ۲۰۱۲ با تلفن همراه ایمیل خود را چک کردند! این آمارها اطلاعات عمومی خوبی ارائه می‌دهند اما نه برای تصمیم‌گیری‌های مهم.
  4. سایت‌های آنالیز و تحلیل خارجی مهم‌ترین منتشرکننده آمارهای اینفوگرافیک لایه باز هستند. مانند buzzsumo ، towardsmaturity ، smartinsights. این سایت‌ها هم معمولا آمارها را از منابعی مثل سرویس دهنده‌های اینترنت یا اپراتورهای تلفن همراه استخراج می‌کنند که به هیچ عنوان قابل استناد نبود و حتی در صورت صحت هیچ ارتباطی با کاربر ایرانی ندارد.
  5. خود شما اگر مدیر یک سایت بزرگی مثل دیجیکالا یا تخفیفان بودید رسما اعلام می‌کردید که از طریق ایمیل چقدر جذب مخاطب و فروش دارید! آمارهای جزئی کسب درآمد از طریق ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارها بسیار حیاتی بوده و هرگز آن را به صورت عمومی منتشر نمی‌کنند.
  6. استخراج آمار قابل استناد و دقیق، نیاز به کار تحقیقات بازار و نظرسنجی حرفه‌ای دارد که استخراج چنین اطلاعاتی به دهها میلون تومان نقدینگی و صرف چندی ماه زمان نیاز دارد. پس به هیچ عنوان منطقی نیست که یک شرکت آمارهای واقعی استفاده تجاری از ایمیل را رایگان منتشر کند.
  7. اکثر وبلاگ‌ها و سایت‌هایی که این آمار را منتشر می‌کنند در بهترین حالت فقط مرجع دریافت کننده فایل اصلی را ذکر می‌کنند نه منبع استخراج کننده اطلاعات را. حالا شما به اینها سایت‌هایی را اضافه کنید که محتوای آنها تنها از بازنشر و بازنویسی محتوای چند سایت بالادست خودشان تأمین می‌شود.
معایب ایمیل مارکتینک نسبت به سایر ابزارهای متداول مانند شبکه‌های اجتماعی

  1. هزینه: ارسال ایمیل گروهی رایگان نیست اما شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی رایگان هستند. ارسال ایمیل گروهی رایگان بسیار محدود است و برای ارسال به جامعه بزرگ چندهزارتایی باید هزینه کنید.
  2. نیاز به مهارت نسبی: برای استفاده و ارسال ایمیل گروهی نیاز به حداقل آشنایی با اصول طراحی وب و تولید محتوای خاص ایمیل است. حتی برای سامانه‌های پیشرفته.
  3. عدم سهولت و جذابیت: اپلیکیشن‌های تلفن همراه ایمیل، نسبت به برنامه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام جذاب نیستند. بسیاری از کاربران عادی اپلیکیشن‌های ایمیل را استفاده نمی‌کنند و هرگز روی موبایل خود نصب نکرده‌اند.
  4. سرعت رشد مخاطب: سرعت پیوستن و عضویت در کانال، گروه و صفحات شبکه‌‌های اجتماعی قابل مقایسه با خبرنامه‌ها نیست. خودتان به عنوان یک کاربر می‌توانید این میزان عضویت را در میان خانواده و دوستان مقایسه کنید.
  5. تعامل بهتر و جذاب‌تر: لایت کردن، کامنت گذاشتن و منشن کردن قابلیت‌های بسیار جذابی است که ایمیل‌ها آن را ندارند، چون برای این کار طراحی نشده‌اند.
  6. سرعت تحریر و تدوین: یک متن یا معرفی در شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی به سرعت و در لحظه قابل تحریر و ارسال است، اما آماده کرده یک خبرنامه خوب، حداقل یکی دو ساعت زمان نیاز دارد.
  7. اعتماد پائین به ایمیل مارکتینگ: متاسفانه تبلیغات ایمیلی به دلیل اسپم فراوان به حال روز تبلیغات پیامکی دچار شده و این شدت مزاحمت باعث بی‌اعتمادی عمومی به این رسانه شده است.
چالش های پیشروی ایمیل مارکتیگ

  • مقابله با اسپم: سایت‌های بزرک خدمات ایمیل مثل گوگل به شدت با اسپم و خبرنامه‌‌های ناخواسته مقابله می‌‌کنند. شروع رسمی این حرکت از تب‌های جیمیل آغاز شد که اجازه ورود خبرنامه را به صندوق اصلی کاربر (اینباکس) نمی‌دهد. تجربه ثابت کرده که یاهو و ماکروسافت هم از این قافله عقب نخواهند ماند و این یعنی انزوای بیشتر خبرنامه‌ها.
  • میل‌سرورهای اختصاصی: بسیاری از کاربران از آدرس ایمیل اختصاصی سایت یا میل‌سرور خوشان استفاده می‌کنند. این ایمیل‌ها نسبت به میل‌سرورهای بزرگ و رایگان مانند جیمیل و یاهو محدودیت‌های نرم‌افزاری و حجمی زیادی دارند که باعث می‌شود کاربران خیلی سریع از دریافت خبرنامه‌های تبلیغاتی منصرف شوند.
  • محدودیت‌های چندرسانه‌ای: ایمیل‌ها به سادگی شبکه‌های اجتماعی از تصاویر و ویدئوها پشتیبانی نمی‌کنند، اینجا منظور پشتبانی از سمت کاربر است، چرا که به صورت پیش‌فرض قابلیت نمایش تصویر و ویدئو در ایمیل کاربران غیرفعال است.
آیا ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکار شما مناسب و تاثیرگذار است؟

  • بله تاثیرگذار است، فقط باید این تاثیر را به نسبت سایر رسانه‌ها ارزیابی و مقایسه کنید. بررسی کنید ببینید رقبا و یا نزدیکترین فعالیت به کسب‌وکار شما، به کدام رسانه تبلیغاتی تمرکز دارد و از آن نتیجه گرفته است.
  • نرم‌افزارهای تحلیل آماری که در سامانه‌های ایمیل انبوه وجود دارد بزرگترین مزیت و ابزار ایمیل مارکتینگ به شمار می‌آید. به کمک این برنامه‌ها تحلیل کنید که تبلیغات ایمیلی شما تا چه اندازه بازدهی داشته است. بازگشت هزینه و میزان کاریایی ایمیل مارکتینگ با دقت نسبتا بالایی قابل ارزیابی است، از این ابزارها به خوبی استفاده کنید.
به این موارد مهم توجه داشته باشید.

  1. دریافت اجباری ایمیل: از دریافت اجباری ایمیل کابر خودداری کنید، برای مثال وارد کردن ایمیل فقط با هدف دانلود مطلب، یا مشاهده لینک. بپذیرید که خودتان هم یک کاربر هستید، آیا برای شما دلچسب است به خاطر دیدن یک لینک یا دانلود یک فایل ساده ملزم به وارد کردن و چک کردن ایمیل باشید؟
  2. ارسال ایمیل به اعضاء سایت: برای کسانی که عضو سایت یا برنامه شما هستند، بدون اجازه خبرنامه ارسال نکنید، این روش‌ها شاید در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش باشد اما در دراز مدت به اعتبار شما لطمه خواهد زد.
  3. خرید لیست ایمیل: بسته‌های ایمیل‌ فروشی یا بانک‌ ایمیل‌هایی که خودتان جمع‌آوری نکرده‌اید هیچ نتیجه‌ای به غیر صرف وقت و هزینه برای شما نخوهد داشت. هرگز لیست ایمیل نخرید. مشتریان باهوش‌تر از چیزی هستند که تصور می‌کنید.
  4. هوشمندانه ایمیل جمع آوری کنید: ترجیحا یک فرم پیشرفته ثبت ایمیل داشته باشید، تا کاربر بتواند انتخاب کند بابت چه مواردی چه تعداد ایمیل در چه مدتی دریافت می‌کند. مثلا تخفیف، بروزآوری، محصولات جدید، دریافت هفتگی ایمیل .. برای کاربر قابل انتخاب باشد.
  5. آموزش ایمیل مارکتینگ: تصور نکنید اگر یک بسته چند ده‌هزار تومانی یا چندصد هزار تومانی آموزشی خریداری کردید به همان اندازه هم نتیجه می‌گیرید! ایمیل مارکتینگ هیچ جادو و ترفند خاصی ندارد. تمام آموزش‌ها و ابزارهای آن به صورت رایگان از اینترنت در دسترس است و عناوینی مثل: “بسته طلایی آموزش ایمیل مارکتنیگ” و “روش‌های جادویی کسب درآمد ایمیلی” و.. تنها برای فروش محتوای ساده‌ای است که با چند جستجوی رایگان در دسترس شماست.
نتیجه:

  • میزان زمان و هزینه‌ای که شما برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات در اختیار دارید محدود است. هرگز بدون ارزیابی و جمع‌بندی، انرژی و توان تبلیغاتی خودتان را به یک رسانه معطوف نکنید مگر این‌‌که از بازدهی آن اطمینان داشته باشید. ایمیل مارکتینگ را درکنار سایر رسانه‌ها و ابزارها بررسی کنید، اگر نتایج بدست آمده رضایت بخش بود آن را اولیت اول اطلاع‌رسانی خود قرار دهید.
 

iranbus

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2009
نوشته‌ها
2,677
لایک‌ها
1,037
محل سکونت
b
حالا خوبه یا بده؟
بازاریابی اینترنتی برای ایرانیها با دنیا متفاوته. اگر برای اونها ایمیل ماکتینگ جواب گو هستش برای ما تلگرام مارکتینگ و اینستاگرام مارکتینگ بهتره
 

sr70i

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2015
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
83
سن
33
حالا خوبه یا بده؟
بازاریابی اینترنتی برای ایرانیها با دنیا متفاوته. اگر برای اونها ایمیل ماکتینگ جواب گو هستش برای ما تلگرام مارکتینگ و اینستاگرام مارکتینگ بهتره
در یک کلام بد! چه توی کشورای دیگه چه توی ایران نه اینکه مطلق بد باشه ها نه ، این یه ابزاره خیلیم مفیده ولی یه یری آمار الکی میدن که با ایمیل مارکتینگ ماهی 10 میلیون درآمد داشته باشید یا یه همچین چیزایی اینا همش خیال واهی هستش اما یه سری خوبیاییم داره ولی اونجوری نیست که توی وب فارسی داره تبلیغ میشه
در مورد تلگرام و اینستا گرامم به نظر من نتیجه نمیگیرید چون کاربرا دنبال یه سری موارد حاصن و تبلیغات تو اینجور جاها جواب نمیده مگر اینکه یه نیاز مربوط به شبکه اجتماعی رو پوشش بده
بهترین چیز توی اینترنت بازاریابی محتواست و بهینه سازی ، چون کاربر خودش نیازشو پیدا میکنه
 

iranbus

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2009
نوشته‌ها
2,677
لایک‌ها
1,037
محل سکونت
b
در یک کلام بد! چه توی کشورای دیگه چه توی ایران نه اینکه مطلق بد باشه ها نه ، این یه ابزاره خیلیم مفیده ولی یه یری آمار الکی میدن که با ایمیل مارکتینگ ماهی 10 میلیون درآمد داشته باشید یا یه همچین چیزایی اینا همش خیال واهی هستش اما یه سری خوبیاییم داره ولی اونجوری نیست که توی وب فارسی داره تبلیغ میشه
در مورد تلگرام و اینستا گرامم به نظر من نتیجه نمیگیرید چون کاربرا دنبال یه سری موارد حاصن و تبلیغات تو اینجور جاها جواب نمیده مگر اینکه یه نیاز مربوط به شبکه اجتماعی رو پوشش بده
بهترین چیز توی اینترنت بازاریابی محتواست و بهینه سازی ، چون کاربر خودش نیازشو پیدا میکنه
منم قبول دارم که درآمد نجومی از ایمیل مارکتینگ به شدت سخته و نشدنی و کلن تو ایران شاید تا4 سال پیش جوابگو بود .
و نظرتون رو با توجه به بازاریابی محتوا میخوام بدونم:
با توجه به وجود اپلیکشن های ارتباطی تلگرام و اینستاگرام و غیره . به نظر شما جستجو ها در اینترنت کمتر نشده؟
بازدید از سایتها کمتر نشده؟
 

sr70i

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2015
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
83
سن
33
منم قبول دارم که درآمد نجومی از ایمیل مارکتینگ به شدت سخته و نشدنی و کلن تو ایران شاید تا4 سال پیش جوابگو بود .
و نظرتون رو با توجه به بازاریابی محتوا میخوام بدونم:
با توجه به وجود اپلیکشن های ارتباطی تلگرام و اینستاگرام و غیره . به نظر شما جستجو ها در اینترنت کمتر نشده؟
بازدید از سایتها کمتر نشده؟
تو اینکه کمتر مردم جستجو میکنن نمیدونم باید یه سرچی بزنیم ببینیم از نظر آماری چجوریه قضیه ولی یه نکته توی استفاده شبکه های اجتماعی هست اونم اینه که مردم وقتی سرشون گرم اینجور شبکه ها میشه دیگه دوس ندارن ازش بیان بیرون و دوس دارن تو همون محیط باشن برای همین تعداد کمی روی لینکهای تلگرام یا اینستاگرام کلیک میکنن ، و بی هدف بودن مردمم هم توی شبکه های اجتماعی مشهوده ... مثلا صفحه یه آدم مشهور رو چک میکنه بعدش صفحه راجع به غذا بعد یه صفحه در مورد مودلینگ... سر در گم فقط داره عکس میبینه و چون نیازشو توی اینستاگرام یا تلگرام نمیشه فهمید پس نمیشه هم زیاد رو تبلیغ داخل این محیطا هم حساب کرد (البته نه همه موارد) ولی از این طرف هم به قضیه نگاه کنیم... اگه نیازی رو کاربر حس کنه دیگه صفحات اجتماعی جواب نمیدن و طرف مجبوره بیاد و نیازشو جستجو کنه و اینجا هنر بازاریابی محتوا خودشو نشون میده ، و دقیقا اینجاست که شما باید خودتو بذاری جای کاربر و نیازشو بفهمی و ببینی چی جستجو میکنه و یا یه پله بیای بالاتر و یه نیاز درست کنی ، مثلا سایت معلم آنلاین رو شما ببین ، یه معلم با یه تخته وایت برد توی خونش از خودش فیلم میگیره میذاره توی سایتش خوب این سایت یه سری مخاطب خاص داره مثل دانشجو و دانش آموز که دنبال اینجور چیزان... پس نیاز رو فهمیده و شروع کرده به ساخت محتوا و وقتی محتوا خوب باشه مردم دست به دست میچرخوننش و شما روز به روز محکم تر ، پر بازدیدتر و در کنارش هم محصولاتتو بهتر میفروشی ... اگه دقت کنی سایت هایی که ترافیک خوبی دارن اینستاگراماشون آنچنان کاربر نداره ... کلن بحث مفصلیه و خیلی میشه تحلیلش کرد نمیدونم منظورمو رسوندم یا نه
 

iranbus

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2009
نوشته‌ها
2,677
لایک‌ها
1,037
محل سکونت
b
راستی اینم مقاله خوبیه تو ضمینه بحثمون : http://1pezeshk.com/archives/2016/01/broken-embraces.html
مطلب جامعیه همه چیز های لازم رو خلاصه توضیح داده. هرچند که مردم ایران به اخبار آدم های مشهور وجک بیشتر علاقه مندن مشکلی که الان وبمسترای ایرانی دارن " درآمد " هستش . این رو به نظرتون چجور حلش کنیم؟
 

sr70i

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2015
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
83
سن
33
مطلب جامعیه همه چیز های لازم رو خلاصه توضیح داده. هرچند که مردم ایران به اخبار آدم های مشهور وجک بیشتر علاقه مندن مشکلی که الان وبمسترای ایرانی دارن " درآمد " هستش . این رو به نظرتون چجور حلش کنیم؟
به نظر من مشکل کسب درآمد وب مسترا به خاطر خودشونه و کارایی که انجام میدنه ... میدونی وب مستری شده مثل ساختن پراید فکر میکنن تا ابد قراره سایتای تفریحی و درآمد از پاپ آپ درآمد زا باشه براشون ، برای همین ناراضین... همیشه کسایی که خلاقن و ایده جدیدی برای وب دارن درآمدای زیادی داشتن من وب مسترایی دیدم که ماهی 30 میلیون درآمد دارن ، اصلا یکی از دلایلی که باعث شد من بیام تو این حوضه همین درآمدای بالا بود ... من موزیک ویدیو میساختم و آرتیست بابت هر پروژه بهم 3 میلیون میداد که حدودا یه ماه طول میکشید اونوق همین آدم برای پخش کارش به دوستم که ادمین یکی از سایتهای موزیک خیلی معروف بود 1 میلیون میداد تا کارش رو بنر باشه ، اون با یه کلیک اندازه 10 روز من کار میکرد ولی همین آدمم اگه خودشو به روز نکنه بعد چند وقت دیگه کارش از بین میره چه برسه به کسایی که هنوز فکر میکنن با زدن سایت تفریحی به درآمد میرسن... خلاصه دنیای ما اینجوریه ، باید سریع باشی و تغییر کنی ، مثل نوکیا که بزرگترین شرکت گوشی سازی دنیا بود و نتونست تغییر کنه و از هم پاشید... اون روزی که یاد بگیریم یه چیز جدید به وب اضافه کنیم (یا یه ایده جواب گرفته تو کشورای پیشرفته رو اجرا کنیم) اونروز درآمدمون سر به فلک میکشه ... البته فقط اجرای ایده نیست خیلی مسایل دیگه دخیلن ولی وب مستر بودن یعنی کار آفرین بودن و خلق کردن نه پیروی از الگوهای 4 سال پیش ... مثل کسب درآمد از ایمیل مارکتینگ که خودمون میدونیم دیگه قدیمی شده ولی تو همین فروم خیلیا هنوز دنبال خرید بانک ایمیلن
 

behnam_2000

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,767
لایک‌ها
2,016
ایمیلی که به اینباکس برود حکم پول نقد را دارد! :D، اتفاقا این شبکه های اجتماعی باعث پر رنگ تر شدن ایمیل ها میشوند، یعنی مردم مطالب زرد و به درد نخور را در شبکه اجتماعی می خوانند ولی مطالب مهم تر مثل اطلاعاته کاری یا تراکنش های مالی به ایمیل ارسال میشه

الان ارسال به اینباکس مشکل هست، اکثر این شرکت های ایرانی، اصلا ایمیلشان دریافت نمیشه از طرف میل سرور و دو هزارتای اول را که می فرستند ای پیه سرورشون میره تو بلک لیست، اگر خیلی هنر کنند به اسپم باکس ایمیلشون برود که ارزشی ندارد.

اکثر این لیست های موجود از وب جمع شده و داخلشون پر از اسپم ترپس هست که خیلی زود ای پی و دامین را بلک لیست می کند.

من با لیست تمیز و افر خارجی به درد بخور .
با یکبار ارسال تست به ۲۰۰۰ ایمیل نزدیک به ۳۰ دلار برگشت سرمایه داشتم، ولی چون افر من تو مجموعه پر ریسک قرار میگیره تعداد زیادی از کسانی که ان را می خوانند اسپم ریپورت میدهند و هیچ شرکته ارساله ایمیله معتبری قبول نمی کنه

کسی بتواند اینباکس بفرسته درامد عجیب غریبی خواهد داشت
 
بالا