برگزیده های پرشین تولز

سفر من به کیش + نکاتی در مورد سفر به کیش

@gh@m@hdi

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2006
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
219
محل سکونت
فعلا پشت شیشه مونیتور شما
چند روز پیش بعد از مدت ها انتظار فرصتی پیش اومد تا به کیش سفر کنم.
سعی می کنم در پست های مرتبط توضیحاتی برای سفر به کیش بدم که به نظر می تونه به کسانی که قصد سفر به این جزیره زیبا رو دارند کمک کنه
بخش اول : پیدا کردن وسیله سفر مناسب و اسکان :
خوب بدیهی هست که بهترین راه سفر ، و البته سریع ترین راه هواپیما هست. البته اگر وقت و حوصله دارید می تونید با ماشین خودتون هم سفر کنید اما برای سفر های چند روزه و کوتاه منتقی نیست.
راه های مختلفی برای خرید بلیط هواپیما هست. می تونید مستقیما از خطوط هواپیمایی خرید کنید و یا از پرواز های همراه با تور استفاده کنید. برای خرید بلیط مستقیم قیمت همه خطوط هواپیمایی با هم یکی هست اما وقتی که از تور می خواهید پرواز ایران ایر یا ماهان به شما بده قیمت تور بالا تر می ره. پس در ایام غیر پیک استفاده از تور به صرفه تره و در ایام پیک اگر بتونید خودتون بلیط و تور رو جداگانه تهیه کنید بهتره.
به عنوان مثال : هزینه بلیط رفت و برگشت برای هر نفر 175 هزار تومان هست. که برای دو نفر می شه 350 هزار تومن
هزینه اقامت برای هر شب اقامت در هتل شایگان تقریبا 300 هزار تومن هست که برای 3 شب می شه 900 هزار تومن.
یعنی یک تور سه شب و چهر روز با پرواز ایران ایر و ماهان برای هر نفر می شه می شه 625 هزار تومن که در ایام پیک این رقم به 1 میلیون هم می رسه اما در تور های لحظه آخری قیمتش تا 400 تومن هم پایین میاد!
بخش دوم (انتخابی!) : پیدا کردن تور مناسب :
روزنامه همشهری بخرید و تا می توانید به آزانس ها زنگ بزنید. قیمت های درج شده در روزنامه ی همشهری اغلب غیر واقعی هست که با چند بار تماس خودتون به این امر پی می برید و می بینید که این فقط بازار گرمی آژانس ها هست! معمولا توی که شما مد نظرتون باشه از قیمتی که آزانس ها توی روزنامه می زنند بین 20 تا 30 درصد بیشتره!!!اما نا امید نشید و تا می تونید با تور ها چانه بزنید از جملاتی مانند "قیمت پایین تر دارم" استفاده کنید و مطمئن باشید آژانس ها شماره شما رو می گیرند و دوباره زنگ می زنند!!!
نکته کنکوری: یادتون باشه تمام تخفیف ها و پیکج هایی که ری تور ها ارائه می شه به درد نمی خوره مگر اینکه قیمتش روی قیمت تور شما اضافه شده باشه! پس گول تخفیف های عجیب پکیج های گردشگری رو نخورید و ساده ترین پیکیج شامل هتل و بلیط و نهایتا نهار هتل رو انتخاب کنید.
برای مثال تور ها عنوان می کنند که تور شامل 35 درصد تخفیف پارک دلفین ها هست اما وقتی وارد جزیره می شید می بینید که این تخفیف عمومی هست و حتی اگر با تور هم نیومده باشید این تخفیف شامل حال شما می شه!
انتخاب هتل برای تور :
هتل های کیش به نظر من چند دسته هستند :
لوکس و الکی گران : مارینا و داریوش
لوکس و گران اما معقول : شایان و شایگان و صدف
معمولی و ارزان تر در داخل بافت توریستی : فلامینگو و سارا و ...
خارج بافت توریستی و ارزان:...
مورد اول و آخر رو فراموش کنید و بسته به بودجه خودتون یکی رو انتخاب کنید. قبل انتخاب هتل حتما موقعیت هتل رو از نظر نزدیکی به دریا و مراکز خرید بررسی کنید تا مجبور نشید برای یه گشت کوچک سوار تاکسی بشید!

ادمه دارد....
 
Last edited:
بالا