برگزیده های پرشین تولز

hamidfx09

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2013
نوشته‌ها
268
لایک‌ها
81
سن
31
محل سکونت
تهران
امروزه در ساختمان سازی کارفرمایان و پیمانکاران به دنبال روش ها و سیستم های اقتصادی و باصرفه و همچنین مستحکم بودن در ساخت انواع سازه های فلزی و بتنی هستند . یکی از انواع سقف بسیار باکیفیت که با سازه های بتنی و فلزی سازگار است اجرای سقف عرشه فولادی است ؛ که در ایران شرکت های متعددی اجرا و نصب این نوع سقف را انجام می دهند ؛ که در زیر بیشتر به معرفی این نوع سقف خاص و محبوب می پردازیم .

معرفی سقف عرشه فولادی
سقف عرشه فولادی تماما از ورق های فولادی گالوانیزه ذوزنقه ای که به شکل های تحتانی و به همراه گل میخ که نقش برش گیر را دارند اجرا می شوند و مجموعه آن ها به واسطه آرماتوربندی ( آرماتور های حرارتی ) و بتن ریزی بر روی ورق های فولادی ساخته شده و از پیش نصب شده به اجرا در می آیند . این نوع از سقف تولید شده به دلیل داشتن وزن کم و مقرون به صرفه بودن متمایز از سایر سقوف ساخته شده ساختمانی است .



پیمانکار سقف عرشه فولادی
یکی از راه های ایده آل برای اجرای سریع سقف پروژه های ساختمانی چند طبقه ، اجرای سقف عرشه فولادی است . از جمله شرکت های متخصص در زمینه تولید ، طراحی و مجری سقف عرشه فولادی ، شرکت ساختمانی آسمان خراش است که موفق گردیده به عنوان پیمانکار سقف عرشه فولادی ( متال دک ) با قدرت اجرایی بالا و کاهش در هزینه ها در ایران و کشورهای همسایه به اجرا و نصب بر اساس استانداردهای آیین نامه ساختمان سازی به صورت کاملاً مدرن بپردازند و نمونه پروژه های انجام شده و در دست اجرا توسط این شرکت در بخش نمونه کارها در این سایت قابل مشاهده می باشد .



شرکت سقف عرشه فولادی
پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز به آیتم های جدید در ساخت و ساز دارد در ایران شرکت های زیادی به عنوان تولید کننده ، مجری وطراح سقف عرشه فولادی فعالیت دارند . ما مفتخر هستیم به ارائه خدمات ساختمانی در زمینه های ساخت و احداث ساختمان از سال ۹۲ تحت عنوان برند و شرکت ساختمانی آسمان خراش در جهت عمران و آبادانی کشورمان ایران توانسته ایم گامی ارزنده برداریم . این شرکت پیمانکار با داشتن مشاورین و مهندسین اجرایی با تجربه و پرسنل متخصص توانسته است اعتماد کارفرمایان در داخل ایران و فراتر از مرز های کشور عزیزمان را به خود جلب کرده و سوابق و پیشرفت های چشمگیری داشته اند .



هزینه و قیمت سقف عرشه فولادی
موارد متعددی در تعیین قیمت سقف عرشه فولادی مؤثر است . افزایش و یا کاهش مواد اولیه در تعیین قیمت نهایی تأثیر گذار است . چند متریال اصلی ، ورق عرشه فولادی ( متال دک ) ، گل میخ ، میلگرد های حرارتی و بتن و همچنین هزینه حمل ، نصب و اجرا توسط پرسنل نیز در تعیین قیمت نهایی اجرا نقش بسزایی دارد در صورت کمبود موجودی و تقاضای زیاد در بازار ، قیمت افزایش پیدا می کند ولی اگر موجودی زیاد باشد ولی تقاضا کم باشد قیمت کاهش پیدا می‌ نماید . کوچک‌ترین هزینه ها نیز در تعیین سطح قیمت سقف نقش دارند مثلاً در تهیه فولاد از موادی نظیر کروم و نیکل استفاده می شود که اگر قیمت این مواد افزایش پیدا کند قیمت نهایی سقف نیز بیشتر می شود .

یکی دیگر از معیارهای تعیین قیمت ، هزینه های انرژی است که در ساخت و تولید سقف ها مورد استفاده قرار می گیرد .

در نهایت هزینه سقف عرشه فولادی متال دک بر اساس اجزای تشکیل دهنده و همچنین هزینه دستمزد اجرا و نصب تعیین می شود که با توجه به نوسانات شدید بازار و نوسان قیمت ورق عرشه فولادی گالوانیزه ، قیمت این سقف نیز به صورت روزانه / ماهانه در نوسان است و قیمت متفاوتی دارد .



اجرای سقف عرشه فولادی
سقف عرشه فولادی از چهار نوع مصالح شامل : ورق عرشه فولادی فولادی ، گل میخ که نقش برش گیر را ایفا می نماید ، آرماتور و بتن تشکیل شده است که مراحل اجرایی این سقف ها به صورت زیر است :

  1. دپو مصالح و انتقال به طبقات : در این مرحله بعد از انتقال ورقه ها به کارگاه و دپو ، در یک فضای کوچک، بدون نیاز به ماشین آلات و دستگاه خاصی ، ورقه ها توسط نیروی انسانی و یک بالابر به ترازهای مختلف طبقات انتقال داده می شود .
  2. جاگذاری ورق های عرشه های فولادی : گیره های این عرشه توسط نیروهای نیمه ماهر هم قابل نصب است . این گیره ها به صورت نر و ماده هستند و به راحتی در هم درگیر می شوند و بعد از این مرحله می توان در طبقات به راحتی رفت و آمد داشت و کار به طرز چشمگیری پیشرفت می کند .
  3. نصب میلگرد و گل میخ : به عنوان برش گیر و کاهش وزن تیرهای فولادی مصرف شده ، از گل میخ برای متصل کردن عرشه ها بر روی تیرها استفاده می کنند .
  4. بتن ریزی : در مرحله آخر و پس از نصب میلگردها بتن ریزی انجام می شود . در نهایت ما یک دال بتنی با ضخامت کم و یکنواختی سطح صفحات سقف داریم که گردش راحت تر هوا می شود و سقفی بسیار مطمئن نسبت به سایر نمونه های در حال اجرا در کشور خواهیم داشت .


طراح و مجری سقف عرشه فولادی
در سازه های فولادی برای پوشش سقف ها ، بهترین گزینه سپردن پروژه به یک شرکت طراح سقف عرشه فولادی است . برای طراحی این سقف دو روش کلی وجود دارد که با توجه به شرایط پروژه ، طراح یکی از روش ها را انتخاب می‌کند . یکی از روش های طراحی ، ورق فولادی ذوزنقه ای به عنوان قالب ماندگار است . در این روش طراحی از ورق ذوزنقه ای به عنوان یک قالب نگاه می‌کنند که تا مرحله بتن ریزی باید تحمل بار و افراد را داشته باشد . در روش دوم از ورق عرشه فولادی به عنوان المان کششی برای مقطع مشخص شده در نظر گرفته می شود و مقطع حاصله به صورت مرکب ( بتن تحمل بارهای فشاری و ورق متال دک تحمل بارهای کششی را بر عهده خواهند داشت ) عمل می نماید . طراحی با این روش اقتصادی ترین نتیجه را می دهد .

شرکت های زیادی مجری سقف عرشه فولادی در ایران هستند ؛ که شرکت آسمان خراش با داشتن رزومه اجرایی و پروژه های متعدد می تواند این سقف را به خوبی و به صورت استاندارد اجرا کند و از بین ضخامت های متعددی که این سقف دارد بهترین مورد به لحاظ اقتصادی و مقاومت را طراحی می نماید .
 

ceramstor

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 جولای 2020
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
25
عرشه فولادی سقف‌هایی هستند که با استفاده از دو عنصر ورق‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از سایر سقف‌ها متمایز می‌شود و البته با استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از بخش‌های اصلی سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی باید به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود

سقف عرشه فولادی یک المان سازهای مستطیل شکل هستندکه به عنوان سطح یک طبقه یا سقف عمل می کنند. عرشه از نورد شدن ورقهای باکیفیت فولاد ساخته می شود و به گونه ای طراحی می گردد که روی تیرهای سقف گسترده شود.

تنوع ضخامت، شکل و عمق عرشه امکان اجرای دهانه های با طول متفاوت و در شرایط مختلف بارگذاری را ایجاد کرده است. همچنین با اتصال عرشه به سازه اصلی، میتوان از عرشه به عنوان یک دیافراگم، که مهار جانبی برای سازه ایجاد می کند، بهره برد.
 
بالا