برگزیده های پرشین تولز

سوالات متداول اسپیکینگ آیلتس

Mojtaba-etemadizade

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2017
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
2
سن
38
سوالات متداول اسپیکینگ آیلتس

Speaking آیلتس چطور تصحیح می شود؟

چهار فاکتور هر کدام با ارزش یک چهارم در تصحیح Speaking شما در آیلتس نقش دارند: واژگان (صحت و دامنه)، گرامر (درستی و دامنه)، تلفظ (تلفظ درست – نه لهجه ای خاص) و روان بودن صحبت کردن (Fluency) به همراه انسجام منطقی آن. مطلب تصحیح اسپیکینگ آیلتس را ببینید.


در Speaking آزمون IELTS از چه موضوعاتی سوال پرسیده می شود؟

در بخش گفتاری IELTS، موضوعات مختلفی پرسیده می شود. شما می توانید مجموعه ای کامل و جامع را در نمونه های Speaking آیلتس ببینید.


در اسپیکینگ IELTS چه تعداد سوال از من پرسیده می شود؟

در بخش اول و بخش سوم آزمون گفتاری آیلتس، که دیالوگی بین ممتحن آیلتس و متقاضی آیلتس برقرار می شود، تعدادی سوال پرسیده می شود. این تعداد حدود حداقل 8 می باشد (حدود 4 سوال بخش اول و 4 سوال بخش سوم) اما تعداد سوالی که از متقاضی IELTS پرسیده می شود بستگی به طول پاسخش دارد. هرچه پاسخ های شما طولانی تر باشد، سوالات کمتری از شما پرسیده خواهد شد و برعکس.


آیا باید پاسخ هایم را در اسپیکینگ آیلتس بسط دهم و تلگرافی صحبت نکنم؟

در پاسخ به هر سوالی که از شما پرسیده می شود، شما می بایست از جواب های تلگرافی بپرهیزید. برای گرفتن نمره ای بالاتر از فاکتور Fluency، ممتحن آیلتس می بایست ببیند که شما تمایل دارید جواب های طولانی تری با توضیحات بیشتری بدهید. فراموش نکنید که هرآنچه می گویید در ابتدا یک ادعا می باشد که حتی ممکن است واضح هم نباشد؛ پس باید ادعای خود را توضیح داده، شفاف سازی کنید و سپس به پشتیبانی از آن (مثلا با اوردن مثال) بپردازید.


آیا باید در بخش دوم Speaking آیلتس 2 دقیقه صحبت کنم؟

گفته می شود که در بخش دوم، حدود یک الی دو دقیقه باید صحبت شود. توصیه ی اکسیر آیلتس به شما این است که اگر نمره ای حدود 4 الی 5.5 می خواهید، سعی کنید پاسخ سوالات نوشته شده در زیر برگه موضوع را داده و کمی بیشتر از یک دقیقه صحبت کنید؛ اما اگر نمره ای بالاتر از 6 می خواهید، حتما بیشتر از یک دقیقه و نیم صحبت کرده و توانایی خود را در Fluency به همراه استفاده ی صحیح از ساختارهای گرامری و دامنه ای بزرگ و متنوع از واژگان انگلیسی نشان دهید.

دوره آمادگی IELTS
اگر در بخش دوم اسپیکینگ IELTS بیشتر از 2 دقیقه صحبت کنم چه اتفاقی می افتد؟

کنترل زمان به عهده ی examiner آیلتس بوده و جای نگرانی ای نمی باشد. اما اگر شما بیشتر از دو دقیقه صحبت کنید، مُمتحن صحبتِ شما را قطع خواهد کرد و به بخش سوم خواهد رفت. سعی کنید هرطور شده، جمع بندی صحبت هایتان را قبل از 2 دقیقه ارایه کنید (درست مثل مدیریت زمان در رایتینگ تسک 2 آیلتس).


اگر موضوعی که در Cue Card وجود دارد برایم سخت باشد، و یا به هر دلیلی دوست نداشته باشم در مورد آن صحبت کنم، آیا می توانم topic دیگری را انتخاب کنم؟

خیر! سوالات در آزمون IELTS کلا compulsory هستند؛ یعنی optional نیستند (نمی توانید خودتان انتخاب کنید) و شما می بایست به همان موضوعی که به شما داده شده است پاسخ دهید. پس سعی کنید تمام تاپیک ها را مطالعه کرده و حرفی برای گفتن داشته باشید.


درضمن، examiner آیلتس می خواهد توانایی بداهه گویی (improvising) را در شما ببیند، و زمانی که شما به قدرت بداهه گویی برسید، دیگر مهم نیست در رابطه با چه موضوعی از شما پرسیده می شود!



آیا اجباری است که به تمامی سوالات لیست شده روی Cue Card پاسخ دهم؟

اگر شما نمره ای زیر 6 می خواهید و در همان سطح هستید، توصیه می شود که به تمامی سوالات Cue Card پاسخ دهید. اما جوابگویی به آن ها الزامی و اجباری نیست (روی برگه از فعل کمکی should استفاده شده که برای پیشنهاد دادن است) و ممکن است برای نمرات بالاتر، صحبت های شما بُرد بزرگتری را نیز پوشش دهد.


آزمون آزمایشی آیلتس
تفاوت دیالوگ های بخش اول و سوم Speaking آیلتس در چیست؟

هر دو دیالوگ هستند، یعنی گفتگوی دو نفره ای بین IELTS Examiner و IELTS Candidate. بخش اول بیشتر شبیه به یک مصاحبه کاری می باشد و ممتحن آیلتس اطلاعاتی در رابطه با خود متقاضی، زندگی اش، تحصیلات و کارش، محل زندگی، شرایط زندگی، خانواده، دوستان، تفریحات و سرگرمی ها، برنامه های مورد علاقه، عادات، ... از متقاضی می گیرد. اما در بخش سوم، بحث و گفتگویی در رابطه با موضوعات آکادمیک و انتزاعی (تجرید) وجود دارد. سوالات ریز تر، علمی تر، تخصصی تر، و پیچیده تر می باشند و پاسخ های متقاضی نیز می بایست وسیع تر و با جزییات بیشتری باشد.


مثال زدن در پاسخ دادن به سوالات Speaking آیلتس چه تاثیری دارد؟

در کل برای شفاف سازی در هر زمینه ای، آوردن مثال بسیار کمک کننده و روشنگرانه است. توصیه می شود هر کجا ادعایی می شود، سعی شود با آوردن یک مثال به شفاف سازی و پشتیبانی کردن آن ادعا پرداخته شود. این کار در بخش سوم مهارت گفتاری بسیار ضروری می باشد.


اگر در آزمون گفتاری آیلتس سوال را متوجه نشوم چه کاری می توانم انجام دهم؟

در بخش های اول و سوم مهارت گفتاری آیلتس، اگر سوال را متوجه نشدید، می توانید از ممتحن درخواست کنید سوال را دوباره از شما بپرسد اما وی نمی تواند به شما کمک کرده و سوال را برای شما توضیح دهد. در بخش دوم هم سوال روی تکه کاغذی موسوم به Cue Card نوشته شده است و اگر آن را متوجه نمی شوید، نمی توانید چیزی از Examiner بپرسید!


در مهارت گفتاری IELTS پرسیدن مجدد سوال از ممتحن تاثیری روی نمره ی من خواهد گذاشت؟

خیر! اما سعی کنید این کار به بیشتر از 3 دفعه نرسد. اگر بیشتر از 3 دفعه سوال ممتحن را متوجه نشوید، تقریبا می توان گفت شما تقریبا نمره ای کمتر از 5.5 خواهید گرفت.


آموزش آیلتس
اگر در رابطه با سوالات بخش سوم گفتاری آیلتس، هیچ جواب و ایده ای نداشته باشم باید چکار کنم؟

تصور کنید سوالی از شما پرسیده می شود که هیچ پاسخ و ایده ای برایش ندارید. همانطور که قبلا گفته شد، آزمون آیلتس نمی خواهد دانش و یا هوش شما را بسنجد؛ بلکه می خواهد توانایی شما در برقراری ارتباط در زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار دهد. پس اگر سوالی این چنینی از شما پرسیده شد، به این شکل عمل کنید:

Examiner: Do you think that new technologies can help us solve nuclear power problems?

Candidate: Well, to tell you the truth, I don’t know much about problems and nuclear power itself, but I’m pretty sure that in every scientific field, as history has shown, technology development brings marvelous solutions to current issues. I don’t know what problems we are currently facing in terms of nuclear power but I can give you my word that every problem has a solution.

به این ترتیب، شما همچنان بُرد وسیعی از توانایی زبانی خود را به ممتحن آیلتس نشان می دهید؛ دقیقا چیزی که آن ها می خواهند.


داشتن لهجه ای خاص و غیر استاندارد نمره ی من را در اسپیکینگ IELTS کم می کند؟

تا زمانی که لهجه ی شما در ارتباط شما با ممتحن خِلَلی ایجاد نکند، اتفاق بدی نخواهد افتاد. اما اگر لهجه ی شما طوری باشد که ممتحن متوجه کلماتی که شما می گویید نشود، نمره ی شما به شدت افت پیدا خواهد کرد.


کلاس آمادگی IELTS
داشتن لهجه ای استاندارد (امریکایی، بریتانیایی، ...) چقدر در نمره ی Speaking من تاثیرگذار است؟

همانطور که قبلا گفته شد، لهجه، معیاری برای ارزیابی توانایی گفتاری شما در آزمون آیلتس نمی باشد اما اگر متقاضی آیلتس با لهجه ای استاندارد صحبت کند، نمی توان تاثیر مثبت آن را انکار کرد. داشتن یک لهجه ی استاندارد حاصل مدت ها تلاش و همچنین استعداد لازم می باشد و این زمانی اتفاق می افتد که گوینده، تسلطی بر تکیه در کلمات، تکیه در جملات، آهنگ جملات، و موسیقی کلام زبان انگلیسی داشته باشد.


آیا ممکن است ممتحن آیلتس صحبت من را قطع کرده و نگذارد حرفم را تمام کنم؟

در سه حالت ممکن است این اتفاق بیافتد. اول، زمان پاسخگویی به آن سوال به اتمام رسیده است. دوم، ممتحن از پاسخ شما راضی است و می خواهد سریع تر به سوال بعدی برود تا بخش دیگری از توانایی زبانی شما را تست کند. سوم، پاسخ شما به بی راهه کشیده شده و بی ربط است و Examiner می خواهد با پرسیدن سوال دیگری شما را به اصل موضوع نزدیک کند. پس اگر ایشان صحبت شما را قطع کرد، نگران نباشید و با خیال راحت به سوال بعدی پاسخ دهید.


آیا می توانم با Examiner آیلتس گفتگو کنم و نظر او را هم بپرسم؟

خیر! در این آزمون قرار است توانایی شما ارزیابی شود، نه گپ و گفتگویی بین دو نفر!


چطور می توانم خودم را با نمونه های Speaking آیلتس آشنا کنم؟

انواع سوالات در موضوع بندی مناسب توسط اکسیر آیلتس تهیه شده است. نمونه های اسپیکینگ IELTS را ببینید.


آیا باید اشتباهات خودم را حین صحبت کردن اصلاح کنم؟

اصلاح اشتباهات خود (self-correction) کار خوبی می باشد اما قطعا روی Fluency شما تاثیرگذار است و اگر به دفعات برسد تاثیر منفی می گذارد. اما تصحیح اشتباهات خود بسیار بهتر از نادیده گرفتن آنها است. با این کار به ممتحن نشان می دهید که خودتان متوجه اشتباه خود شده اید.


اگر در پاسخم بخشی از پاسخ سوال بعدی ممتحن را هم بدهم چه اتفاقی می افتد؟

نگران نباشید! ممتحن سوالات زیادی زیر دستش دارد و اگر شما پاسخ سوالی را بدهید او قطعا سوال دیگری را جایگزین خواهد کرد.


کلاس IELTS
در بخش سوم چقدر زمان قبل از پاسخگویی برای فکر کردن دارم؟

هیچی! بلافاصله بعد از اینکه سوال از شما پرسیده شد، شما می بایست شروع به صحبت کردن کنید. در این قسمت می تواند برای اینکه برای خود چند ثانیه ای زمان بخرید از filter expression ها استفاده کنید:

Well, off the top of my head, that’s quite an interesting question. I believe that …

این کاریست که حتی خود native speaker ها انجام می دهند. به صحبت کردن خودتان در زبان فارسی هم دقت کنید.



استفاده از زبان بدن چه تاثیری در نمره ی اسپیکینگ آیلتس دارد؟

ممتحن آیلتس بیشتر می خواهد حرف زدن شما را بشنود اما این حرف زدن ها قرار است به برقراری ارتباط منجر شود. استفاده از body language یا زبان بدن معیاری برای ارزیابی این بخش از آزمون نمی باشد اما قطعا نمی توان منکر تاثیر مثبت آن بود. اصلا بخشی از آزمون، تحت تاثیر قرار دادن ممتحن است، اما به شرط آنکه به درستی انجام گیرد و نمایشی نباشد.



چطور با ممتحن آیلتس سلام احوال پرسی کنم؟

یک ارتباط ساده و معقول! به این نمونه دقت کنید.


در جلسه ی اسپیکینگ آیلتس چه لباسی بپوشم؟

آزمون شفاهی IELTS یک مصاحبه ی رسمی نیست که بگوییم حتما باید لباس فرم یا رسمی به تن کنید. اما توجه کنید که پوشش شما باید مناسب یک گفتگو در حضور Examiner آیلتس باشد.


استرس خود را در آزمون شفاهی IELTS چطور کنترل کنم؟

شما فقط کافیست به حرف های آموزگار خود گوش داده و دیگر هیچ کاری نکنید! ممتحنین آیلتس اکثرا خودشان مدرس آیلتس هم هستند، پس از حال و هوای شما با خبر هستند. درضمن، کار بسیار مخربی که ممکن است انجام دهید، صحبت کردن با دیگر متقاضیان آیلتس است چرا که تجربه نشان می دهد این کار فقط به استرس شما افزوده و هیچ کار دیگری نمی کند! پس لطفا قبل از آزمون با هیچ کسی صحبت نکرده و فقط به توصیه های استاد آیلتس خود گوش دهید.



آیا با حفظ کردن کل کتاب 504، کتاب 1100 واژه ی ضروری و کتاب واژگان آیلتس می توانم نمره ی خوبی در اسپیکینگ آیلتس بگیرم؟

قطعا خیر! همانطور که گفته شد، چهار فاکتور هر کدام با ارزش 25% در تصحیح مهارت گفتاری شما در آزمون IELTS نقش دارند: لغات (صحت و دامنه)، دستور زبان (درستی و دامنه)، تلفظ (تلفظ درست – نه لهجه ای خاص) و روان بودن صحبت کردن (Fluency) به همراه انسجام منطقی آن. مطلب تصحیح اسپیکینگ آیلتس را ببینید. این یعنی شما حتی اگر کل یک دیکشنری انگلیسی را هم بتوانید حفظ کنید، نمره ی مناسبی در این مهارت کسب نخواهید کرد.

با حفظ کردن چه تعداد لغت می توانم به خوبی برای آزمون شفاهی آیلتس صحبت کنم؟

حتی با حفظ کردن کل لغات یک دیکشنری هم نمی توانید عملکرد خوبی در اسپیکینگ آیلتس داشته باشید. همانطور که از اسمش بر می آید، Speaking آیلتس یک مهارت است و مهارت با داشتن تعدادی لغت در حافظه به صورت حفظی رابطه ای ندارد.

تعیین سطح IELTS
استفاده از چه ساختارهای گرامری و دستور زبانی ای می تواند من را به نمره ای بالا در اسپیکینگ آیلتس برساند؟

در ابتدا، استفاده ی صحیح از ساختارهای گرامری است که مدنظر ممتحن آیلتس می باشد. هر وقت مطمئن شدیدساختارهای گرامری را به درستی استفاده می کنید، زمان آن می رسد که به دامنه ی آن ها بیافزایید. ساختارهای گرامری لازم را در گرامر آیلتس ببینید.
 
بالا