• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

شش تصور نادرست در مورد سئو

finetco95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 جولای 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
5
سن
29
شش تصور نادرست در مورد سئو

سئوکار:در این مقاله میخواهیم شش تصور نادرست در مورد سئو را بیان کنیم که هنوز هم بسیاری از مشتریان ما در مورد آن سوال میکنند و فکر میکنند هنوز هم کاربرد دارند.
در دنیای بازاریابی آنلاین، اطلاعات غلط فراوان یافت می‌شود و با توجه به پویایی زیاد بازاریابی آنلاین به‌سرعت با اطلاعات درست ادغام می‌شود. بسیاری از نکاتی که شما فکر می‌کنید در مورد بهینه‌سازی موتورهای جستجو میدانید، ممکن است چندین سال پیش درست بوده باشد، اما اینک با تغییرات زیادی مواجه هستیم و بسیاری از روش‌ها دیگرمنسوخ شده است و هیچ کاربردی ندارند. موارد زیر ممکن است هنوز کاربردهایی داشته باشند اما جزو همین موارد هستند.
در اینجا شش تصور نادرست در مورد سئو را که اکنون به اسطوره تبدیل شده‌اند برایتان بازگو می‌کنم تا شما با دانستن آن‌ها هوشمندانه حرکت کنید.

شش تصور نادرست

تصور نادرست ۱: توضیحات متاتگ (metatag)
متاتگ دیگر به سئو ی شما کمک نمی‌کند، درواقع متاتگ ها دیگر در گوگل و بینگ ایندکس نمی‌شوند؛ اما متاتگ ها هنوز مفید هستند و آن‌ها را به کار ببرید، زیرا متاتگ ها به عنوان متن و توضیحات به همراه لینک شما در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند و با توضیحات بیشتر کاربران را هدایت می‌کنند برای ورود به صفحه‌ی موردنظر شما.

تصور نادرست ۲: لینک ورودی بیشتر، بهتر است!
اشتباه است. در تمام به‌روزرسانی‌های شرکت گوگل، سعی شده است تا کیفیت برتر از کمیت باشد. زمانی بود که سایت‌ها با لینک‌های بسیار بی‌کیفیت رتبه‌ی خود را بسیار بالا می‌بردند، اما اکنون با استفاده از لینک‌های بی‌کیفیت در حقیقت سایت خود را به‌عنوان اسپم معرفی می‌کنید و خودتان را تنبیه می‌کنید!
تمرکزتان را بر روی به دست آوردن لینک از سایت‌هایی که خدمات، محصولات و یا صنعت مرتبط با شما دارند قرار دهید، یا برای به دست آوردن لینک در متنی که مربوط به موضوع مرتبط با شما است تلاش کنید.

تصور غلط ۳: (PageRank) رتبه صفحه هنوز هم مهم است؟!
اگرچه رتبه صفحه گوگل هنوز هم وجود دارد اما باوجود الگوریتم‌های جدید گوگل دیگر اهمیت سابق را ندارد. سابقا صفحات وب‌سایتی که رتبه‌ی بالاتری داشتند برای گرفتن بک لینک بهتر بودند و به‌نوعی ضروری بودند به‌طوری‌که متخصصین سئو از این ترفند برای بالا بردن رتبه مشتریانشان استفاده‌ی زیادی می‌کردند.
اما امروز با توجه به الگوریتم‌ها و اولویت‌های جدید گوگل تنها وقتی دو سایت از هر لحاظ برابر باشند، سایتی که رتبه صفحه بالاتر داشته باشد پیشی می‌گیرد. اگر شما در رشته‌ی دندانپزشکی در شهر تهران فعال هستید و وب‌سایت خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید و از وب‌سایتی که دندان‌پزشکان تهران را معرفی می‌کند و در مورد آن‌ها می‌نویسد و دارای رتبه ۴ است لینک دریافت کنید برای شما بسیار ارزشمندتر و مفیدتر از زمانی است که از سایتی با رتبه ۷ لینک دریافت کنید.

تصور نادرست ۴: گوگل دامین هایی که از کلمات تاثیرگذار در آن استفاده شده بیشتر می‌پسندد
در سال‌های گذشته، گوگل برای دامین هایی که بر روی کلمات کلیدی تأثیرگذار تمرکز کرده بودند ارزش بیشتری قائل می‌شد. به‌عنوان‌مثال اگر سایتی با موضوع شهر تهران وجود داشت درنتیجه‌ی جستجوی شهر تهران رتبه‌ی اول را به خود اختصاص می‌داد؛ اما اکنون دیگر این موضوع درست نیست و گوگل سایتی که محتوای غنی‌تری در مورد شهر تهران داشته باشد را در رتبه‌ی اول نشان می‌دهد. ممکن است هنوز بسیاری از سایت‌ها که دامین آن‌ها تأکید بر کلمات کلیدی دارد اول باشند اما آن‌ها مثل گذشته صرفاً به خاطر نام دامین رتبه‌ی اول ندارند بلکه موارد دیگری در این موضوع مؤثر است!

تصور نادرست ۵: وب‌سایت‌ها باید در موتورهای جستجو ثبت شوند
در سال ۲۰۰۱ بله این روند باید طی می‌شد تا در نتایج جستجو دیده شوید؛ اما اکنون سال‌ها است دیگر نیازی به انجام این کار نیست، در حال حاضر از هرکجا و هر سایتی لینکی به سایت شما داده شود و ارتباطی برقرار شود گوگل شمارا کشف می‌کند و درواقع شمارا ثبت می‌کند تا در نتایج جستجو حضور پیدا کنید؛ اما اگر سرعت برای شما مهم است هنوز هم می‌توانید با ثبت کردن سایت خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو سریع‌تر ایندکس شوید تا در نتایج جستجو دیده شوید.

تصور نادرست ۶: بلک-هت سئو یا بهینه‌سازی بر پایه‌ی تقلب
به‌هیچ‌وجه! سابقا بسیاری از سایت‌ها با تقلب رتبه‌ی سایت خود را بالا می‌بردند؛ اما اکنون این کار به‌شدت عواقب بدی دارد. هنوز هم هستند برخی از متخصص سئو که با این روش مشتریان خود را افزایش می‌دهند و ضرر این کار صرفاً متوجه مشتریانشان است، این متخصصین در حقیقت از سادگی مشتریان سوءاستفاده می‌کنند.
یک سئوی خوب تماماً بر پایه‌ی کیفیت است، از یک‌سو کیفیت مسائل فنی سایت و از سوی دیگر کیفیت محتوای یک سایت. دیگر سایت‌هایی که محتوای باکیفیتی ایجاد نمی‌کنند و صرفاً نقش یک کارت ویزیت آنلاین رادارند با استفاده از نیرنگ نمی‌توانند رتبه‌ی بالایی داشته باشند. سئوی طبیعی یا ارگانیک-سئو ممکن است زمان‌بر باشد اما نتیجه‌ی خوب و مطلوبی خواهد داشت.
در انتها به شما میگویم برای داشتن یک سئوی خوب و بیشتر دیده شدن از“متخصص سئو” استفاده کنید تا با تمام بروز رسانی‌ها آشنا باشد و سایت شمارا اصولی و ارگانیک و به‌دوراز تصورات نادرست بهینه کند.
 
بالا