برگزیده های پرشین تولز

شناخت انواع RAM و نحوه استفاده از آن

palettewebdesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2019
نوشته‌ها
54
لایک‌ها
7
سن
29
با مقاله ای در رابطه با شناخت انواع RAM در خدمت شما هستیم و می خواهیم بدانیم RAM کامپیوتری چیست، چه کاربردی دارد و انواع مختلف آن به چند دسته تقسیم می‌شود. همراه ما باشید تا با زبانی ساده و از بعدی جدید این موضوع را بررسی کنیم.


RAM (Random Access Memory) یکی از مهمترین بخش های یک سیستم رایانه ای مدرن است. CPU یک کامپیوتر برای انجام کارها به داده و دستورالعمل نیاز دارد. این اطلاعات باید در محلی ذخیره شود. که از این “محل” به عنوان حافظه رایانه یا RAM (رم) یاد می شود. انواع مختلفی از رم ها وجود دارد که با شناخت انواع RAM جوانب مثبت و منفی هر کدام را درخواهیم یافت.


در CPU ها حافظه با حجم بسیار کمی وجود دارد که به “حافظه نهان یا کش” CPU معروف است. این حافظه فوق العاده سریع و گران است و اساساً بخشی از خود پردازنده است. به همین دلیل نمی توان از آن به عنوان حافظه اولیه کامپیوتر استفاده کرد. این جایی است که RAM وارد بازی می شود. RAM از تراشه های سیلیکونی که روی یک باس قرار گرفته اند تشکیل می شود. خود CPU در واقع یک RAM است. اما زمانی که از این واژه استفاده می شود معمولا منظور حافظه رم خارج از CPU است.


باس یک مجموعه مدار است که اطلاعات را بین پردازنده و رم جابه جا می کند. سیستم عامل اطلاعات را از هارد دیسک به RAM منتقل می کند تا برای پردازش توسط CPU آماده شود. برای درک دقیق تر این موضوع می توانیم پخش یک ویدئو را مثال بزنیم. هنگامی که ویدئو درحال لود شدن است داده ها از هارد دیسک به RAM منتقل می شوند.


برای قیاس بهتر، RAM را روی یک میز در نظر بگیرید و کشوهای میز را هارد دیسک و خودتان را یک پردازنده! در این حالت برای شما کار با ابزارهای رو میز بسیار سریع است. در این میان شما به عملی احتیاج دارید که اشیا مورد نیاز شما را از داخل کشوها روی میز بیاورد تا روی آن پردازش انجام دهید. این ها اطلاعات پایه ای بود که برای شناخت انواع RAM باید می دانستید.

انواع RAM (رم)

رایانه ها ، تلفن های هوشمند ، کنسول های بازی و هر نوع دستگاه محاسباتی دیگر که در حال استفاده است امروزه دارای نوعی رم است. ما هر یک را مرور خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چگونه کار می کند و برای چه چیزی استفاده می شود. برای شناخت انواع RAM به طور خاص موارد زیر را تحت پوشش قرار خواهیم داد:


  • SRAM
  • DRAM
  • SDRAM
  • SDR RAM
  • DDR SDRAM
  • GDDR
منبع : rayanvip
 
بالا