• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

shoperfa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2018
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
4
محل سکونت
https://shoperfa.com
vnfcb18t0ami.jpeg
اینستاگرام در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود به حساب می‌آید و کاربران زیادی را جذب خودش کرده است. درجه محبوبیت این شبکه اجتماعی به حدی بوده که اپلیکیشن آن تقریبا در تمامی تلفن‌های هوشمند به صورت نصب شده یافت می‌شود.
اینستاگرام از زمان معرفی تا امروز، پیشرفت فراوانی داشته و هر بار به طور منظم با دریافت آپدیت‌های مختلف، قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارایه می‌کند. همین موضوع، شناخت کامل اینستاگرام و همه توانایی‌هایش را دشوارتر از قبل کرده و باعث شده تا کاربر با اصطلاحات ناآشنایی در محیط این شبکه اجتماعی مواجه شود. از این رو تصمیم داریم در این مطلب به طور جامع شما را با تمامی اصطلاحات اینستاگرام آشنا کنیم تا دیگر هیچ موردی درباره این اپ برایتان ناشناخته نباشد. همراه ما باشید.

h5hzpdminyma.png
» اینستاگرام چگونه به‌وجود آمد؟
پاسخ‌دهنده:
کوین سیستروم؛ بنیان‌گذار و مدیرعامل اینستاگرام

اول باید بگویم، ما هیچ‌وقت انتظار واکنش غافل‌گیرکننده‌ای که دیدیم را نداشتیم. ما در عرض چند ساعت از تعداد کاربرهایی که اندازه‌ی انگشت‌های دست هم نمی‌شد، تبدیل شدیم به اپلیکیشن رتبه‌ی اول عکاسی! اما همان‌طور که مایک می‌گوید: "اینستاگرام، اپلیکیشنی است که ساختنش فقط ۸ هفته طول کشید اما نتیجه‌ی بیش از یک سال کار بود."
داستان از زمانی شروع می‌شود که من در شرکت Nextstop کار می‌کردم. در بخش بازاریابی بودم، اما شب‌ها روی ایده‌های ساده‌ای کار می‌کردم که کمک می‌کرد برنامه‌نویسی یاد بگیرم. (من هیچ مدرک یا تجربه‌ی برنامه‌نویسی نداشتم.) یکی از این ایده‌ها ترکیب قابلیت‌های Foursquare و بازی Mafia Wars بود و به نظرم رسید می‌توانم یک نمونه‌ی اولیه از ایده را با HTML5 بسازم و به دوستانم نشان بدهم. من آخر هفته‌ها وقت می‌گذاشتم که نمونه‌ی اولیه را برای دوستانم بهبود بدهم. مدتی بعد در یک مهمانی با چند نفر از یک شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) آشنا شدم و نمونه‌ی اولیه را به آنان نشان دادم و تصمیم گرفتیم که یک جلسه با هم بذاریم و بیشتر در موردش صحبت کنیم. بعد از اولین جلسه‌ تصمیم گرفتم ریسک کنم و از شغلم استعفاء بدهم و ببینم می‌توانم یک شرکت تأسیس کنم یا نه. دو هفته بعد، ۵۰۰ هزار دلار سرمایه از همان شرکت VC گرفتم و یک تیم برای این کار پیدا کردم.
من و مایک کریگر (Mike Krieger) با هم صحبت کردیم و مایک از ایده خوشش آمد. وقتی وارد تیم شد، یک قدم رو به عقب برداشتیم و دوباره روی محصول کار کردیم و نتیجه کار اپلیکیشن تحت وب تر و تمیز بود که می شد باهاش تو مکان‌های مختلف، Check-in کرد، برای گشت‌ و گذار با دوست‌ها امتیاز گرفت، عکس منتشر کرد و ....
تصمیم گرفتیم اگر قرار هست یک شرکت باشیم، تمرکزمان روی یک چیز خیلی خوب باشد. ما عکس‌هایی که با موبایل گرفته می‌شد را فرصت خوبی برای امتحان کردن ایده‌های جدید می‌دیدیم. برای همین یک هفته وقت گذاشتیم تا یک نمونه از نسخه‌ای که فقط روی عکس تمرکز داشت، بسازیم. نتیجه، خیلی افتضاح بود برای همین برگشتیم تا اپلیکیشن‌های اختصاصی موبایل درست کنیم. ما نسخه‌ی کامل سرویس را برای iPhone ساختیم و همه‌ی قابلیت‌ها به جز عکس‌ها و نظرها را حذف کردیم. چیزی که باقی ماند، اینستاگرام بود.
۸ هفته بعد اپلیکیشن را به دوستانمان نشان دادیم تا ایرادات کار مشخص شود و… بعد متوجه شدیم که آماده‌ی ارائه‌ است.
m7l32ojmyqb7.jpeg
» تمام اصطلاحات رایج در اینستاگرام
اینستاگرام در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود به حساب می‌آید و کاربران زیادی را جذب خودش کرده است. درجه محبوبیت این شبکه اجتماعی به حدی بوده که اپلیکیشن آن تقریبا در تمامی تلفن‌های هوشمند به صورت نصب شده یافت می‌شود.
اینستاگرام از زمان معرفی تا امروز، پیشرفت فراوانی داشته و هر بار به طور منظم با دریافت آپدیت‌های مختلف، قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارایه می‌کند. همین موضوع، شناخت کامل اینستاگرام و همه توانایی‌هایش را دشوارتر از قبل کرده و باعث شده تا کاربر با اصطلاحات ناآشنایی در محیط این شبکه اجتماعی مواجه شود.

  • فالور (Follower) : در لغت به معنی دنباله روی یا پیروی و در اینستاگرام به افرادی می گویند که یک صفحه ی خاص را دنبال می کنند / تعداد دنبال کنندگان یک صفحه را فالور می گویند
  • فالوینگ (Following) : در لغت به معنی دنباله یا پیرو تعداد افراد دنبال شده توسط صاحب یک پیج را فالوینگ آن پیج می گویند.
  • پست (Post) : کل مطالب منتشر شده توسط صاحب پیج (اعم از عکس ، فیلم و متن ) را پست می گویند.
  • کا (K) : عبارت K معادل عدد هزار می باشد. اینستاگرام برای پیج هایی با تعداد دنبال کننده و یا دنبال شونده بیشتر از هزار نفر از این عدد استفاده می کند (به عنوان مثال اگر می گوییم تعداد فالورهای یک پیج 100k می باشد. یعنی 100.000 صد هزار نفر این پیج را دنبال می کند.) هدف از این کار خلاصه نویسی در پیج های اینستاگرام است.
  • ام (M) : عبارت M معادل میلیون می باشد. اینستاگرام برای پیج هایی با تعداد دنبال کننده و یا دنبال شونده بیشتر از یک میلیون نفر از این عدد استفاده می کند (به عنوان مثال اگر می گوییم تعداد فالورهایی یک پیج 100M می باشد یعنی 100.000.000یک میلیون نفر این پیج را دنبال می کند.)
  • فید (Feed) : اولین صفحه ای را که در هنگام باز کردن اینستاگرام با آن مواجه می شوید.در این صفحه می توانید آخرین پستها و استوری های فالورهایتان را ببینید. به صفحه فید صفحه ی هوم (Home) هم میگن.
  • استوری (Story) : استوری در لغت به معنی داستان است . و در اینستاگرام شما توسط این قابلیت می توانید عکس یا نوشته ای را به مدت 24 ساعت در معرض دید کاربران خود (فالورهای خودتون) قرار دهید (استوری ها در صفحه فید یا همون صفحه ی home فالورهاتون نمایش داده میشه) بعد از اتمام این تایم اگر استوری خود را ذخیره نکنید(برای ذخیره کردن استوری خود باید آنها را هایلایت (Highlight) کنید تا بعد از انمام زمان حذف نشوند.) خود به خود حذف خواهد شد.در بخش مربوط به استوری امکانات جذاب و متنوعی وجود دارد از جمله : امکان ویرایش عکس و ویدیو ، امکان استفاده از فونت های مختلف برای استوری ، امکان نظر سنجی و ...
  • میوت کردن (Mute) : کردن استوری و پست به معنای بی‌خبر ماندن از انتشار محتواهای جدید است. برای مثال در صورتی که نمی‌خواهید از گذاشتن استوری شخص خاصی مطلع شوید، می‌توانید اکانت شخص را Mute کنید.
  • بومرنگ (Boomrang) : بومرنگ تصویر متحرکی است که از تکرار چند فریم کوتاه ایجاد می‌شود. قابلیت بومرنگ به طور پیش فرض در بخش استوری قرار گرفته است. برای استفاده از بومرنگ در پست‌های معمولی، باید اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.
  • فوکوس (Focus) : فوکوس یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام بوده که به بخش استوری مربوط می‌شود. با این قابلیت سوژه از پس زمینه جدا شده و از این طریق و می‌توان به ثبت تصاویر پرتره پرداخت.
  • هایلایت کردن (Highlight) : قابلیتی که توسط آن شما قادر به ذخیره ی استوری هایتان بیشتر از 24 ساعت خواهید بود. در واقع اگر بخواهید استوری خود را ذخیره کنید باید آن را هایلایت نمایید.
  • لایو (Live) : به قابلیت بخش ویدئوهای زنده توسط اینستاگرام لایو می گویند. شما در برنامه اینستاگرام می تونید بصورت زنده و بدون محدودیت زمانی فیلم برداری کنید و برای فالورهای خودتون پخش کنید. بینندگان لایو می توانند در هنگام مشاهده پخش زنده برای شما کامنت بزارن و این کامنتها قابل مشاهده توسط همه ی بینندگان لایو خواهد بود.همانند استوری ، لایو نیز به مدت 24 ساعت در اختیار فالورهای شما خواهد بود. در صورت تمایل به ذخیره لایو باید از قابلیت هایلایت استفاده نمایید.
  • اضافه شدن به لایو (Join to Live) : قابلیت گذاشتن لایو به صورت دونفره در اینستاگرام موجود است. با توجه به این قابلیت شما می‌توانید برای اضافه شدن به لایو افراد درخواست دهید و یا افراد جدید را به لایو خودتان بیاورید.
  • فیلتر چهره (Face Filters) : فیلتر چهره به شکلک‌هایی گفته می‌شود که روی چهره قرار می‌گیرند. دسترسی به این فیلترها از بخش استوری اپلیکیشن اینستاگرام امکان پذیر است.
  • نوتیفیکیشن (Notification) : در لغت به معنای اطلاع رسانی و هشدار می باشد. و در اینستاگرام این اصطلاح در مواردی به کار می رود که اینستاگرام می خواهد به شما هشدار یا خبر جدیدی بدهد. ( به عنوان مثال : فالو کردن شما توسط افراد جدید با نوتیفیکیشن اطلاع رسانی میشود یا لایک کردن یا کامنت گذاشتن برای پستهای شما توسط فالورهای شما و...)
    - قابلیت Turn On Post Notification : با فعال کردن این دکمه برای یک پروفایل خاص در اینستاگرام زمانی که آن فرد پست جدیدی در اینستاگرام منتشر کند برای شما اعلان یا نوتیفیکیشن ارسال خواهد شد.
    - قابلیت Turn On story Notification : با فعال کردن این دکمه برای یک پروفایل خاص در اینستاگرام زمانی که آن فرد استوری جدیدی در اینستاگرام منتشر کند برای شما اعلان یا نوتیفیکیشن ارسال خواهد شد.
برای فعال سازی قابلیت های Turn On Post Notification و Turn On Post Notification برای یک پروفایل خاص کافی است وارد پروفایل فرد مورد نظر شویم و در بالای صفحه سمت راست بر روی سه نقطه (...) ضربه بزنیم و بر روی دکمه مورد نظر خودمون ضربه بزنیم.
  • هشتگ (Hashtags) : به برچسب گذاری هایی که برای دسته بندی پست ها به کار میرود هشتگ گویند. استفاده ازهشتگ گذاری منحصر به شبکه اجتماعی اینستاگرام نیست و برای سایر شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر، تلگرام، پینترست و... نیز استفاده می شود. استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی بسیار آسان بوده جهت استفاده از هشتگ گذاری کافیست قبل از بکار بردن عبارت مورد نظر از علامت # استفاده نمایید. به عنوان نمونه ما در پست های خود در اینستاگرام از هشتگ #شاپرفا استفاده می کنیم.
  • اکسپلور (Explore) : به معنای جستجو و کشف کردن است. برای دسترسی به این بخش وارد تب دوم اینستاگرام در بخش پایینی نرم افزار را لمس نمایید.در بخش اکسپلور شما بخشی از پستهای محبوب را با توجه به علایق خود و با استفاده از الگوریتم های اینستاگرام مشاهده می کنید در واقع اینستاگرام با زیر نظر گرفتن عملکرد شما و با توجه به الگوریتمهای هوش مصنوعی به شناسایی پست های مورد علاقه شما اقدام کرده و بخشی از آنها را در قسمت اکسپلور به شما نمایش می دهد. در بخش اکسپلور اینستاگرام شما می توانید به سرچ در سه حوزه ی پست ها ، هشتگ ها و مکانها اقدام نمایید.ویژگی جالب بخش اکسپلور این است که شما می توانید با هر بار ورود و خروج به نرم افزار تصاویر و ویدئوهای جدیدی در اکسپلور مشاهده کنید.
  • منشن (Mention) : در لغت به معنای اشاره کردن می باشد.از این قابلیت در مورادی استفاده می کنید که قرار باشد فرد یا افرادی از محتوای مورد نظر شما آگاه شوند.(فرض کنید شما قصد داریم یک عکس دوستانه در اینستاگرام منتشر کنید جهت آگاه شدن بقیه ی دوستانتون که تو عکس حضور دارند کافیه آیدی اینستاگرامشون را زیر پست یا بر روی عکس یا در ورژن جدید بر روی فیلم منشن کنید تا آنها هم از انتشار این عکس باخبر شوند. یا اینکه شما یه پست زیبا در اینستاگرام مشاهده کردید و میخواهید یکی از دوستانتون هم این پست زیبا را ببینه فقط کافیه در قسمت کامنت مربوط به آن پست آن فرد را منشن کنید.منشن کردن در اینستاگرام بسیار آسونه ! فقط کافیه ابتدا علامت @ و در ادامه آیدی فرد مورد نظرتون رو در هر جایی که تمایل دارید منشن کنید. شما می تونید در صورتی که محتوای جالبی در اینستاگرام پیدا کردید آیدی شاپرفا رو هم منشن کنید. کافیه این عبارت رو تو محل مورد نظرتون تایپ کنید shoperfa@
  • تگ (Tag) : مفهوم تگ کردن دقیقا منطبق با منشن کردن است با این تفاوت که از اصلاح تگ گردن فقط برای اشاره کردن به افراد حاضر در عکس بکار می رود.
  • دایرکت (Direct) : به معنی مستقیم و بدون واسطه می باشد و در اینستاگرام به ارسال پیام خصوصی برای فرد مورد نظرتون دایرکت میگن.
  • لایک (Like) : به معنی علاقه داشتن است . شما می توانید برای پستهایی که در اینستاگرام مشاهده می کنید از لایک استفاده کنید لایک یعنی رضایت شما از محتوای پست مورد نظر.درنظر داشته باشید اگر پستی را لایک کنید و بعدا پشیمان شوید به راحتی می توانید لایک آن پست را پاک کنید.
  • آرشیو (Archive) : به معنای ذخیره کردن است.شما می توانید پستهایی را که برایتان جذاب است بواسطه ی این قابلیت ذخیره کنید.
  • کالکشن (Collection) : به معنی کلکسیون است. شما می تونید برای پستهایی که سیو کرده اید دسته بندی ایجاد کنید به این عمل ایجاد کالکشن یا کولکسیون میگن. برای ورود به بخش کالکشن اینستاگرام در صفحه اصلی پروفایل خود، بر روی سه خط افقی بالا سمت راست ربه بزنید و در صفحه ی باز شده بر روی دکمه ی saved لمس کنید تا بتوانید به بخش کالکشن عکسهای خود در اینستاگرام وارد شوید.
  • کامنت (Comment) : به معنای اظهار نظر کردن است . اظهار نظر کردن در زیر پستهایی که در اینستاگرام وجود دارند.
  • کپشن (Caption) : به معنای عنوان است و به توضیحاتی که زیر عکس یک پست قرار داده می شود کپشن گویند.
  • ربات اینستاگرام : نرم افزاری است که بجای شما اقدام به فالو ، آنفالو ، لایک ، کامنت گذاری و... برای پستهای مربوط به افراد مختلف می کند . و هدف از استفاده رباتها افزایش اثر گذاری پیج های شما می باشد.
  • صفحه تجاری (Business Profile) : اینستاگرام برای صاحبان کسب و کارها و افرادی که قصد استفاده ی تجاری از اینستاگرام را دارند. قابلیت ویژه ای به نام صفحه ی تجاری در نظر گرفته است. از جملهامکانات مربوط به بیزینس پروفایل میتوان به تبلیغ کردن در اینستاگرام ، فروش محصولات و خدمات و مشاهده ی آمار ویژه مربوط به پیج های تجاری اشاره نمود.هر کاربر می تواند نسبت به تبدیل اکانت معمولی خود به اکانت بیزینسی اقدام نماید (تذکر مهم : برای تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی باید حساب شما در حالت public)) باشد.
  • آی‌جی تی وی (IGTV) : در حالت عادی اینستاگرام شما امکان آپلود فیلم های با طول بیشتر از یک دقیقه را ندارید. برای حل این موضوع بتازگی اینستاگرام قابلیتی به برنامه خود اضافه کرده که امکان آپلود فیلم هایی با طول بیشتراز یک دقیقه در آن فراهم شده است.
  • بیو (Bio) : توضیحاتی است که افراد برای معرفی خودشان به دیگران در قسمت اصلی پیجشان( در زیر عکس اصلی پروفایلشان) قرار میدهند بیو گفته میشود.شما در قسمت بیو پیجتان می توانید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی ، آدرس شرکت ، آدرس سایت یا وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود را وارد کنید.در نسخه های جدید اینستاگرام امکان افزودن هشتگ هم در بیو امکان پذیر است.یا منشن پیج دومتون هم تو بیو قابل تایپ کردن است.
  • ریکوئست دادن (Request) : در صورتی که می‌خواهید صفحه‌ فردی را فالو کنید، باید به آن درخواست فالو یا ریکوئست بدهید. برای اینکار باید وارد صفحه فرد مورد نظر شوید و روی Follow کلیک کنید تا عنوان دکمه آن به Requested تغییر کند. افرادی هم که قصد فالو کردن صفحه شما را دارند، باید به شما ریکوئست بدهند و بعد از تاییدتان وارد لیست دنبال کنندگان‌ شوند. (این مو ضوع تنها برای صفحات private صدق میکند.)
  • کانفریم کردن (Confirm) : اگر حساب شما از نوع خصوصی (Private) باشد. افرادی که تمایل دارند تا پیج شما را دنبال کنند باید به شما درخواست فالو بدهند و اگر شما راضی به دنبال کردن پیج خودتون توسط اون فرد هستید . باید آن را با گزینه confirm تایید کنید . و در صورت عدم راضیت می توانید با انتخاب دکمه ی delete مانع از فالو کردن ایشان کنید.
  • ریپورت کردن (Report) : ریپورت به معنی گزارش می باشد . اگر در اینستاگرام فردی برای شما ایجاد مزاحم کند شما می توانید آن صفحه را گزارش کنید . اینستاگرام با دریافت گزارش، صفحه مورد نظر را بررسی کرده و در صورت دریافت گزارشهای متعدد، نسبت به بستن آن پیج اقدام مینماید.
  • بلاک (Block) : در صورتی که بخواهید فردی به پیج شما دسترسی نداشته باشد و حتی در قسمت جستجو ، آن فرد نتواند پیج شما را ببیند شما باید آن فرد را بلاک کنید. یکی از راههای بلاک کردن یک حساب کاربری اینه که وارد پروفایل آون فرد بشید و در قسمت بالای پروفایل سمت راست بر روی علامت سه نقطه (...) ضربه بزنید و سپس در صفحه ی باز شده بر روی گزینه ی block user ضربه بزنید تا دیگه آن فرد نتونه به شما پیغام ارسال کنه
  • صفحات پرایوت (Private) : صفحاتی که برای مشاهده محتوای آنها (عکس ها ، فیلم ها ، استوری ها و لایو) نیاز به ارسال درخواست (Request) توسط شما و تایید توسط صاحب پیج می باشد. شما تنها در صورتی به محتوای پیج دسترسی خواهید داشت که صاحب پیج درخواست شما را بپذیرد. اگه شما بخواهید یک پیج پرایوت را ببینید در ابتدا اینستاگرام بصورت شکل بالا به شما پیغام میدهد که " این پیج پرایوت است برای مشاهده ی عکس ها و فیلم های پیج این پیج را فالو کنید "
  • صفحات پابلیک (Public) : به صفحاتی که برای مشاهده ی آن نیازی به تایید صاحب آن پیج نیست.
تذکر : اگر تمایل دارید که پیج خود را به حالت private تبدیل کنید تنها کافی است وارد تنظیمات اینستاگرام شده و وارد بخش options شوید و سپس گزینه ی private account را فعال کنید.
  • استیکر (Stickers) : استیکر به معنی برچسب است و قابلیتی است که توسط آن شما قادر به بیان احساسات و نظرات خود نسبت به موضوع استوری در قالب شکلهای فانتزی هستید. در ضمن شماقادر به قراردادن موزیک، نظر سنجی، لوکیشن و مواردی از این قبیل خواهید بود.
  • هاید کردن استوری (Hide Story) : هاید کردن استوری به معنای پنهان کردن آن از برخی اکانت‌های خاص است. این ویژگی توسط گزینه Hide Story From در دسترس است .
  • شمارشگر معکوس (Count Down) : به تازگی ویژگی جدیدی در بخش استوریهای اینستاگرام اضافه شده است که countdown یا شمارشگر معکوس نام دارد. این قابلیت کاربر را قادر می سازد که چند روزه مانده به یک رویداد خاص فرارسیدن این رویداد رابه اطلاع فالورهای پیج خود برساند.
  • کلوز فرندز (Close friends) : این قابلیت اینستاگرام ، امکان ارسال استوری ویژه دوستان شما را فراهم می کند .اینستاگرام یک قابلیت جدید به برنامه اضافه کرده است که کاربران را قادر می سازد افرادی که استوری شما را مشاهده می کنند محدود کنید.در حال حاضر، اگر بخواهید می توانید استوری های خود را در یک گروه خصوصی تر به اشتراک بگذارید.
  • هایلایت کردن استوری (Highlight) : در صورتی که می‌خواهید استوری‌تان بیشتر از 24 ساعت در دسترس فالوورها باشد، می‌توانید از قابلیت هایلایت استفاده کنید.
  • اکسپلور (Explore) : در بخش اکسپلور اینستاگرام، پست‌های پیشنهادی این شبکه اجتماعی به کاربر نشان داده می‌شود. نمایش این پست‌ها بر اساس علایق شما، فالووینگ‌ها و فالوورهایتان است.
  • جستجو (Search) : نواری در اینستاگرام برای برای جستجو بین اکانت‌ها، تگ‌ها و مکان‌ها موجود بوده که کاربر را در یافتن موارد مورد نیازش کمک می‌کند.
  • اکانت بیزینس (Business Account) : کاربر می‌تواند با تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی، از قابلیت‌های اختصاصی اینستاگرام در زمینه فروش محصول و تجارت الکترونیکی استفاده کند. اکانت بیزینسی فقط در حالت Public قابل فعال سازی است.
  • تماس تصویری (Video Call) : اینستاگرام در جدیدترین آپدیتش قابلیت تماس تصویری را به کاربر ارایه می‌کند و افراد می‌توانند از این طریق با هم در ارتباط باشند. در تماس تصویری اینستاگرام به صورت گروهی تا چهار نفر به صورت همزمان را پشتیبانی می‌شود.
  • برخی از اصطلاحات رایج در اینستاگرام :
    L4L : این اصطلاحات مخففLIKE FOR LIKE است.مفهوم این اصلاحات این است لایک کن لایک کنم.
    F4F : این اصطلاحات مخفف FOLLOW FOR FOLLOW است.مفهوم این اصلاحات این است که فالو کن فالو کنم.
    S4S : این اصطلاحات مخفف SHOUT FOR SHOUT است.مفهوم این اصلاحات این است شات کن شات کنم (شما از پیج فرد مورد نظر عکس می گیرید و یک پست تبلیغی برای آن فرد قرار می دهید تا پیج ایشان تبلیغ شود . فرد مقابل نیز باید همین کار را برای شما انجام دهد. هدف از اینکار افزایش فالورهای هر یک از طرفین است.)
    C4C : این اصطلاحات مخفف COMMENT FOR COMMENT است.مفهوم این اصلاحات این است که کامنت بزار تا کامنت بزارم.
    FOLLOW BACK : اگر فردی پیج شما را فالو کند و شما نیز در پاسخ به اینکار او را فالو کنید . شما فالو بک انجام داده اید.
    DMS : مخفف Direct Messages می باشد و به پیغام هایی که در قسمت دایرکت برای فالورهای خود ارسال می کنیم گفته می شود.
jkwhlnynxbj0.jpeg
» چگونه پیج اینستاگرام جذابی داشته باشیم؟
یک پیج اینستاگرام کامل و بی‌نقص برای هر فرد, ظاهر منحصر‌به‌ فردی خواهد داشت. اما شما چه بخواهید که در این شبکه‌ی اجتماعی اسم و رسمی پیدا کنید، چه یک صفحه‌ی کوچک و جمع‌وجور با دنبال‌کنندگان مشخص داشته باشید و چه به دنبال افزایش لایک روی تصاویر سلفی خود باشید؛ نیازمند به‌کارگیری نکات و ترفندهای خاصی هستید.
با انجام چند ترفند ساده، به‌راحتی می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان و لایک‌های خود را به نحو قابل توجهی افزایش دهید. زمانی که قدم‌های اولیه را برداشتید، می‌توانید اقدامات تکمیلی را نیز انجام دهید. بنابراین پیش از هر چیز سری به پیج اینستاگرام خود بزنید و مطمئن شوید که در مسیر درست موفقیت قرار گرفته‌اید.

  • یک نام کاربری انتخاب کنید.
    شما در اینستاگرام دو نام مختلف خواهید داشت. یک نام کاربری که از طریق آن آدرس صفحه‌ی شما مشخص خواهد شد و دیگری یک نام قابل تغییر که در هنگام جستجو در کنار نام کاربری شما نمایش داده می‌شود. از بین میلیون‌ها کاربر مختلف در اینستاگرام، انتخاب یک نام کاربری منحصر‌به‌فرد کار دشواری محسوب می‌شود؛ با این حال تا حد امکان تمام تلاش خود را به کار ببرید تا یک نام پیوسته بدون استفاده از کاراکترهای عجیب و پیچیده انتخاب کنید.
    این مسئله به خاطر سپردن نام شما را توسط دیگر کاربران تسهیل می‌کند و آن‌ها راحت‌تر می‌توانند شما را در تصاویر مختلف برچسب بزنند. بهتر است نام دوم را نیز به‌طور مستقیم در ارتباط با نام اصلی خود یا برندی که مسئول تبلیغ آن هستید انتخاب کنید تا بدین وسیله، پیدا کردن شما از طریق جستجو راحت‌تر صورت گیرد.
  • حریم خصوصی خود را معین کنید.
    اگر قصد دارید که در اینستاگرام اسم و رسمی پیدا کنید، باید صفحه‌ی خود را به‌صورت عمومی در دسترس همگان قرار دهید. در غیر این صورت، به‌جز دوستان شما از دیگر شبکه‌های اجتماعی، افراد دیگری قادر به تماشای پست‌های شما نخواهند بود. با این وجود برخی از کاربران تصمیم می‌گیرند که پس از کسب تعداد مشخصی از دنبال‌کنندگان، حریم خصوصی صفحه‌ی خود را از حالت عمومی خارج کنند.
  • یک تصویر مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید.
    برای یک حساب کاربری شخصی، یک تصویر واضح و پرتره از چهره‌ی شما بهترین انتخاب محسوب می‌شود. برای برندهای تجاری یا شرکت‌ها، تصویر یکی از محصولات معروف یا لوگوی شرکت را انتخاب کنید تا از این طریق، دنبال‌کنندگان به هویت شما پی ببرند. اگر کاربران قادر به تشخیص شما یا شرکت شما از طریق تصویر پروفایل نباشند، بعید است که به دنبال کردن شما اقدام کنند.
  • یک بیوگرافی بی‌نقص تهیه کنید.
    بیوگرافی شما تنها از ۱۵۰ کاراکتر تشکیل شده است؛ اما روح و جوهره‌ی پروفایل شما را شامل می‌شود. اگر قصد دارید که کاربران دیگر از وجود شما باخبر شوند، نحوه‌ی تنظیم درست آن اهمیت بسیار بالایی دارد.
    پیش از همه، بیوگرافی یک شمای کلی و مختصر از هویت شما و هویت صفحه‌ی شما به نمایش می‌گذارد. از واژه‌های منفرد برای توصیف خود (نظیر نویسنده، عکاس، ورزشکار و …) استفاده کنید. همچنین افزودن موقعیت و مکان زندگی خود را فراموش نکنید. علاوه بر این از طریق افزودن هشتگ می‌توانید از ظاهر شدن نام خود در قسمت جستجو نیز اطمینان حاصل کنید. می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود بخواهید که از هشتگ یا هشتگ‌های مخصوصی در پست‌های خود استفاده کنند تا از این طریق پیدا کردن پست‌های آن‌ها راحت‌تر صورت گیرد.
    بسته به اینکه تمرکز اصلی پروفایل شما روی چه مواردی قرار دارد، می‌توانید از طریق افزودن یک جمله‌ی کوتاه هدف یا اهداف خود را شرح دهید. آیا قصد جمع‌آوری تصاویر حیوانات دارید؟ آیا تصاویر مناظر طبیعی و درختان را ثبت می‌کنید؟ قصد فروش کفش یا لباس دارید؟ هر هدفی که دارید، آن را به‌خوبی شرح دهید تا دنبال‌کنندگان احتمالی شما بدانند که با دنبال کردن شما چه چیزی به دست می‌آوردند.
    در استفاده از اموجی‌ها نهایت دقت را به خرج دهید. یک تصویر به‌اندازه‌ی هزاران کلمه حرف می‌زند؛ اما بسته به نوع پروفایلی که قصد ساختن آن را دارید، احتمالا استفاده از اموجی‌ها انتخاب مناسبی نباشد. اگر صفحه‌ی شما روی پروژه‌های جدی هنری یا تجاری متمرکز است، از کاربرد اموجی‌ اجتناب کنید؛ در غیر این صورت اگر صفحه‌ی شما درباره‌ی سرگرمی یا وقایع روز است، انتخاب چند اموجی محدود و به‌دقت انتخاب‌شده، می‌تواند به تعامل بهتر شما با مخاطبان کمک کند.
    در آخر، بیوگرافی شما تنها مکانی است که درون آن می‌توانید یک هایپرلینک یا ابرپیوند به وب‌سایت‌های دیگر قرار دهید. اگر قصد دارید که دنبال‌کنندگان خود را به مکانی غیر از پروفایل خود هدایت کنید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید. شما می‌توانید به تعداد دلخواه لینک به قسمت بیوگرافی خود اضافه کنید؛ اما تنها لینکی که در قسمت وب‌سایت قرار داده شود قابل کلیک خواهد بود و به هایپرلینک تبدیل می‌شود.
  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
    هشتگ‌ها ستون فقرات اینستاگرام محسوب می‌شوند و در تعامل هرچه بیشتر شما با کاربران دیگر نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. برای هر تصویر خود یک تعداد مشخص (حداکثر ۲۰ یا کمتر) هشتگ انتخاب کنید. پیدا کردن و انتخاب هشتگ مناسبی که کاربران دیگر نیز مشغول استفاده از آن‌ هستند، ممکن است تا حدودی زمان‌بر باشد، اما قطعا ارزش آن را دارد.
    از طریق استفاده از هشتگ‌ها، شما می‌توانید جزئی از اجتماع فعال اینستاگرام محسوب شوید. اما توجه داشته باشید که هشتگ‌هایی با مضامین کلی نظیر photography# یا pretty# به علت استفاده‌ی بی‌شمار احتمالا باعث گم شدن تصاویر شما در دنیایی از تصاویر مختلف و گوناگون می‌شود. برای شروع بهتر است سعی کنید از هشتگ‌های جزئی‌تر یا هشتگ‌های حاوی موقعیت و مکان زندگی خود بهره ببرید.
    اگر هشتگ‌های استفاده‌شده را مخفی کنید، پست‌های شما جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند. برای انجام این کار می‌توانید از طریق فشردن اینتر، بین زیرنویس عکس خود و هشتگ‌ها فاصله بیندازید یا هشتگ‌ها را درون قسمت نظرها قرار دهید.
  • پیج اینستاگرام خود را از دیگران متمایز کنید.
    علاوه بر خلق پست‌های شخصی، راهکارهای وسیع‌تری برای کامل کردن هرچه بیشتر پروفایل اینستاگرام شما وجود دارد.
    اول از همه یک تم موضوعی برای پروفایل خود انتخاب کنید. اگر صاحب یک پروفایل شخصی هستید، احتمالا اهداف و سلایق متنوعی خواهید داشت؛ با این حال اگر قصد جذب تعداد زیادی دنبال‌کننده دارید، بهتر است یک تم موضوعی مشخص نظیر سفر، هنر یا غذا انتخاب کنید.
    علاوه بر این احتمالا قصد دارید یک زمان‌بندی مشخص برای پست کردن تصاویر خود در نظر بگیرید. روش‌های مختلفی برای زمان‌بندی خودکار پست‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید؛ در غیر این صورت در هر زمانی که فکر می‌کنید برای شما مناسب‌تر است می‌توانید به پست کردن تصاویر اقدام کنید. اغلب افراد و کسب‌وکارها با پست کردن روزانه تنها یک یا دو تصویر، بهترین بازخورد را به دست می‌آورند.
    تعامل با دیگر کاربران یکی از روش‌های آسان برای افزایش حضور و فعالیت در اینستاگرام محسوب می‌شود. هشتگ‌های مورد علاقه‌ی خود را دنبال کنید، کاربرانی با علایق مشترک را پیدا کنید، تصاویر آن‌ها را لایک کنید و نظرات خود را برای آن‌ها ارسال کنید.
    به‌صورت مستقیم و غیر منتظره از دیگران نخواهید که در قبال دنبال کردن آن‌ها، شما را دنبال کنند؛ به‌جای آن باهوش باشید. دنبال کردن و تعامل با دیگر کاربرانی که در حیطه‌ی علایق شما فعالیت می‌کنند، به‌سرعت شما را با یک شبکه‌ی بزرگ‌تر از کاربران اینستاگرام متصل می‌کند.
  • استفاده مناسب از استوری.
    در آخر، استفاده از استوری‌های اینستاگرام را به‌عنوان شیوه‌ای دیگر برای تعامل با مخاطبان و دنبال‌کنندگان در نظر داشته باشید. این ویژگی، قابلیتی بی‌نظیر برای کاربران فراهم می‌کند تا پشت‌صحنه‌ی زندگی شخصی شما را مشاهده کنند. علاوه بر این می‌توانید صفحه‌ی کاربران دیگر را به‌خصوص در زمان چالش‌ها شات کنید، در چالش‌ها شرکت کنید و از دنبال‌کنندگان بخواهید که در چالش‌ها شرکت کنند یا هشتگ‌های مورد علاقه‌ی شما را به کار ببرند.
pqjc3nmsa1rs.png
» هک اینستاگرام؛ چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟
این ها قدم های ضروری در مورد افزایش امنیت پیج اینستاگرام است که باید بردارید و از هک اینستاگرام خود یا افشا شدن اطلاعات محرمانه خود جلوگیری کنید. در مورد ریسک های استفاده از اینستاگرام این جزئیات و توضیحات را بخوانید و ببینید که چرا مهم است که امنیت اینستاگرام خود را تا حد ممکن افزایش دهید.

  1. انتخاب پسورد قوی.
  2. ابراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید.
  3. دسترسی برنامه های شخص ثالث را قطع کنید.
  4. اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را ندهید.
  5. اطلاعات پروفایل خود را محرمانه نگه دارید.
  • انتخاب پسورد قوی = جلوگیری از هک اینستاگرام!
    شاید از آن دسته افرادی هستید که با ساخت ترکیبی از اسم خودتان، شماره تلفن، تاریخ تولد و… پسورد انتخاب می‌کنید و فکر می‌کنید احتمال اینکه کسی پسورد شما را حدس بزند بسیار کم است. اما متاسفانه باید به شما بگویم بهتر است همین لحظه پسورد خودتان را عوض کنید زیرا اینستاگرام شما شدیدا در معرض هک قرار دارد!
    از رایج ترین روش‌های هک اینستاگرام یا کرک اینستاگرام، حدس پسورد قربانی است. در این روش هکر با استفاده از نرم افزارهای خاصی هزاران پسورد ترکیبی از مشخصات شما و یا پسوردهای رایج دیگر کاربران را بر روی اکانت شما تست می‌کند تا اینکه نهایتا یکی از آن‌ها پسورد شما باشد.
    اما روش جلوگیری از این چنین حملاتی بسیار ساده است. انتخاب پسورد قوی! شما می‌توانید با انتخاب یک پسورد بسیار قوی از اینستاگرام خود در مقابل هکرها محافظ کنید، که حتی اگر هکر سالیان سال پسوردهای متنوع روی اکانت اینستاگرام شما تست کند به نتیجه نخواهد رسید.
    نمونه یک پسوردخوب: v4%qG=j#5QWwn+aW
    اما اگر برای شما مشکل است که چنین پسوردهایی بسازید یا به خاطر بسپارید، من توصیه می‌کنم از لینک زیر جهت ساخت پسورد قوی استفاده کنید و حتما آن را در جایی نگه داری کنید تا در صورت نیاز مجدد بتوانید به پسورد خود دسترسی داشته باشید.
    لینک پسورد ساز : https://passwordsgenerator.net
5bzixsworldw.png
» اصول تبلیغات در اینستاگرام

اصول تبلیغات در اینستاگرام و آشنایی با نحوه تبلیغات موثر اینستاگرام برای افرادی که قصد تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و انجام دیجیتال مارکتینگ از این طریق را دارند، الزامی است.
در ابتدای تاسیس این شبکه مجازی بسیاری از کاربران بر این باور بودند که تبلیغات موثر اینستاگرام حتی در صورت رعایت اصول تبلیغات در اینستاگرام به اندازه‌ی سایر شبکه های مجازی بازخورد ندارد؛ بنابراین، از طریق مدیریت محتوای وب سایت و رعایت قوانین سئو برای نمایش در موتورهای جستجو، تبلیغات در فیس بوک، LinkedIn، توییتر و حتی برخی از سایت های اجتماعی مربوط به صنایع مربوطه اقدام می‌کردند.
در آن زمان برای بسیاری از کسب و کارها تبلیغات موثر اینستاگرام حتی در کمپین های بازاریابی اینترنتی نیز جایی نداشت و صاحبین مشاغل هنگام سفارش تولید محتوا اینستاگرام را نادیده میگرفتند.
اما با گذشت زمان و با قدرت گرفتن این شبکه بسیاری از بازاریابان به این نتیجه رسیدند که دیگر نمیتوانیم این شبکه را نادیده بگیریم! در حالی که اینستاگرام ممکن است نسبت به سایر شبکه های مجازی، جوانتر و با تعداد کاربران کمتری باشد، اما بازخورد تبلیغات آن بسیار بیشتر از سایر همنوعانش است.
امروز اینستاگرام 800 میلیون کاربر فعال دارد و آمار رشد سریع آن از سال 2013 بسیار شگفت انگیز است.
در ابتدا انجام تبلیغات موثر اینستاگرام و رعایت اصول تبلیغات در اینستاگرام ممکن است پیچیده به نظر برسد.
خبر خوب این است که اگر شما در فیسبوک تبلیغ می‌کنید، چیز زیادی برای یادگیری وجود ندارد. در واقع، تبلیغات اینستاگرام را می‌توان از طریق فیسبوک نیز مدیریت کرد.
اگر شما در فیسبوک تبلیغ نمی‌کنید، باز هم جای نگرانی وجود ندارد و با آگاهی از اصول تبلیغات در اینستاگرام میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

  • اهداف خود را تعریف کنید!
    قبل از اینکه شروع کنید، مهم است که اهداف کمپین تبلیغاتی خود را دقیق در نظر بگیرید. شاید بخواهید مخاطبان خود را افزایش دهید یا آنلاین برندینگ انجام دهید.
    شاید شما می‌خواهید ترافیک سایت یا فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید یا شاید میخواهید محصولات خاصی را تبلیغ کنید، فروش را افزایش دهید یا دانلود برنامه های موبایل را زیاد کنید.
    اینستاگرام عمدتا یک رسانه همراه است و بر روی گوشی موبایل استفاده میشود، بنابراین، مطمئن شوید که این موضوع را نیز در نظر خواهید داشت.
  • مخاطبین خود را تعیین کنید!
    انتخاب مخاطبان مناسب و حفظ محتوای مربوط به آن مخاطب کلید اجرای تبلیغات موثر اینستاگرام است.
    برای مثال، اگر شما یک خرده فروش هستید که متخصص در لباس زمستانی مردان است، مخاطب هدف خود را مردان و زنان بین 18 تا 65 سال که ساکن ایران هستند، انتخاب نمی‌کنید.
    انتخاب چنین مخاطب گسترده‌ای اغلب منجر به کاهش تعامل و نرخ کلیک می‌شود و حتی ممکن است تاثیر برعکس داشته باشد.
  • تصویر درست را انتخاب کنید!
    اینستاگرام یک پلتفرم بصری است؛ بنابراین یکی از مهمترین اصول تبلیغات در اینستاگرام که باید به‌خاطر داشته باشید، انتخاب تصاویر مناسب است.
    عکاسی تبلیغاتی و کمک گرفتن از متخصصین تولید محتوای بصری میتواند برای انجام تبلیغات موثر اینستاگرام به شما کمک کند.
    انتخاب عکس های با کیفیت، خلاقانه و مرتبط، استفاده از اینفوگرافیک های متنوع با تناسب نسبت به موضوع مورد بحث، تولید فیلم و انیمیشن های کوتاه همگی در موفقیت شما نقش کلیدی ایفا می‌کنند.
  • نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید!
    هنگامی که تبلیغات را شروع کردید، ارائه گزارشات مربوط به تعامل و بازخورد را نیز شروع کنید.
    با نظارت بر این گزارشات می‌توانید از میزان تعامل با مخاطب، درصد فروش بر اساس هر کمپین و میزان جذب مشتریان بالقوه را اندازه گیری کنید و سپس براساس آن استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنید.
به یاد داشته باشید، بازخورد تبلیغ شما فقط در مورد تولید و فروش نیست؛ بلکه در مورد برقراری ارتباط موثر و نگهداری مشتری است.

xluhzawcez0h.png
» اینستاگرام خود را پول‌ساز کنید!
اینستاگرام با بیش از ۸۰۰ میلیون مخاطب در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. داشتن یک صفحه‌ی پر بازدید در اینستاگرام می‌تواند آینده‌ی شغلی شما را متحول کند. اگر به دنبال راه‌اندازی یک استارتاپ هستید هرگز فراموش نکنید که اینستاگرام می‌تواند بازوی قوی شبکه‌های اجتماعی استارتاپ شما باشد. در ادامه نکاتی را درباره افزایش مخاطب یا همان فالور را شرح خواهم داد.

  • دست اول باشید.
    اگر تصمیم گرفته‌اید که یک اینستاگرام پول‌ساز داشته باشید باید این اصل را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهید. در واقع نه فقط در اینستاگرام که در کل فضای کسب و کار اینترنتی دست اول بودن از مهم‌ترین اصول است. نمی‌توانید یک مطلب قدیمی و یا کپی را که مخاطب ممکن است بارها از جاهای دیگر خوانده باشد را در صفحه خود بنویسید. فقط با نوشتن یک مطلب کپی و یا قدیمی و دست چندم تمام اعتباری که به دست آورده‌اید را از دست می‌دهید و بازگرداندن اعتبار از دست رفته کاری بسیار دشوار است. پس دست اول باشید.
  • تصاویر در اینستاگرام پادشاهی می‌کنند پس:
    از آن‌جا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است پس باید از تصاویر محرک و جذاب استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که تصاویر مورد استفاده باید دست اول باشند.
  • باکیفیت باشید.
    برای این که تصاویری که استفاده می‌کنید دست اول و باکیفیت باشند می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مانند فری‌پیک و یا آنسپلش استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها تصاویر با کیفیت را رایگان در اختیار شما قرار داده‌اند و شما تنها باید زحمت یک جست و جوی ساده را بکشید.
  • قسمتی از متن کپشن را بر روی تصویر بنویسید.
    این کار باعث می‌شود تا مخاطب شما قبل از این که از پست شما عبور کند اطلاعاتی از کپشن شما به دست بیاورد. ممکن است تصویری که انتخاب کرده‌اید زیاد به دل مخاطب شما نچسبیده باشد اما محتوای پست بسیار به کارش بیاید. بله بالاخره سلیقه‌ها متفاوت است!
  • دم به تله‌ی کپی‌رایت ندهید.
    مراقب باشید تصاویری که در صفحه خود استفاده می‌کنید شامل کپی‌رایت نباشند. در صورتی که از تصاویر شامل کپی‌رایت برای پست‌های خود استفاده کنید به راحتی و با یک ریپورت ساده پست و یا صفحه شما مسدود می‌شود. پس دقت کنید و تنها از منابعی استفاده کنید که شامل کپی‌رایت نمی‌شوند.
  • استوری را جدی بگیرید.
    استوری انقلاب بزرگی در اینستاگرام بود و می‌توان گفت تاثیر بسیار بیشتری نسبت به پست دارد. بدون شک تنبلی انسان‌ها در دیده شده استوری‌ها رابطه‌ی مستقیم دارد. شما نیاز نیست حتی انگشت خود را حرکت دهید و تنها باید چند ثانیه به تصویری که در مقابلتان است نگاه کنید. پس هر چند ساعت یک استوری بگذارید و تلاش کنید همیشه با یک محتوای جذاب در جلوی چشم مخاطبان خودتان باشید.
  • از اکانت تجاری یا بیزنس اکانت اینستاگرام استفاده کنید.
    برای این که بازخورد پست‌ها و استوری‌های خودتان و هم‌چنین آمار بازدید و کلیک بر روی لینک سایت در صفحه را داشته باشید حتما باید از اکانت تجاری اینستاگرام استفاده نمایید. اطلاعاتی که با تجاری کردن اکانتتان به دست خواهید آورد آن قدر مفید است که نمی‌توانید به‌راحتی از آن عبور کنید. پس در اولین فرصت این کار را انجام دهید.
  • عجله نکنید.
    اصلا عجله نکنید. صفحه‌ی شما باید اعتبار لازم را به دست بیاورد و سپس به بحث مارکتینگ وارد شوید. باید به خوبی اعتماد مخاطبان خودتان را جلب کنید و سپس به آرامی شروع به تبلیغات کنید. برای یک کسب و کار همیشگی باید زحمت زیادی بکشید. در صورتی که از همین فردا کار خود را شروع کنید در پایان ماه سوم می‌توانید به درآمد برسید!
منبع: https://shoperfa.com/a1024
 
بالا