• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

طراحی واکنش گرا و تأثیر آن بر سئو

طراحی و بهینه سازی سایت

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2014
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
6
سن
37
اگر مدت زمان زیادی را صرف کار با طراحی صفحات وب و تکنولوژیهای مرتبط با آن کرده باشید، قطعا با تغییرات مداومی که در آن به وجود می آید نیز آشنا هستید.
در طی سالهای اخیر همگان شاهد تغییرات زیادی در زبان های برنامه نویسی، الگوهای طراحی و محبوبیت و اقبال عمومی به مرورگرهای مدرن وب بوده اند.
یکی از آخرین و در نوع خود، مهمترین این تغییرات که در چند سال گذسته مطرح شده و به سرعت مورد استقابل قرار گرفته است، دستگاه هایی هستند که کاربران از طریق آنها از وب و برنامه های کاربردی آن استفاده می کنند.
این آخرین تغییر، نیاز به ارائه رویکردی جدید در ایجاد سایت (که تمرکز بیشتری بر کاربران دارد) را مطرح نمود که به ارائه شیوه طراحی واکنش گرا انجامید.
Responsive1.png

طراحی واکنش گرا و تاثیر آن بر سئو
گرچه این تغییرات در گذشته نیز مطرح بوده اند، ولی ابعاد وسعت این تغییرات هیچ گاه به وسعت گستردگی آنچه امروزه مشاهده می شود، نبوده است.
در سال های پیش، شاید بزرگترین چالش برای طراحان وب، طراحی صفحه ای بود که بتواند در مرورگرها و البته رزولوشن های مختلف، به صورت صحیح و یکسان به نمایش درآید؛ ولی در چند سال اخیر با گسترش استفاده از ابزارهای قابل حمل (Mobile Device) همانند گوشی های هوشمند تلفن همراه، تبلت ها(رایانه های لوحی)، لپ تاپ ها و حتی در مواردی دستگاه های تلویریونی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارا هستند
تصمیم گیری در رابطه با تعیین اندازه و چگونگی نمایش عناصر یک صفحه وب، به گونه ای که بتواند در این طیف وسیع از دستگاه های نمایشگر به صورت صحیح به نمایش درآید، به کاری بس مشکل و در عین حال با اهمیت بدل گشته است.
در واقع طراحان وب به رویکردی نیاز داشند که آنها اجازه دهد به گونه ای به طراحی بپردازند که صفحات وب(طراحی های انجام شده) بتواند در هر وسیله ای که آن را به نمایش در می آورد، پاسخ مناسبی(به صورت نمایش صحیح صفحه مورد نظر) ارائه کند.
پاسخ نیاز طراحان در واقع RWD بود. افزون بر این ، مسئله دیگری که در همین رابطه مطرح گردید، نحوه تعامل کاربران با برنامه های کاربرید تحت وب(یا همان وب سایت ها) بود که در سالهای اخیر استفاده از صفحه کلید و ماوس، جای خود را به Gesture و صفحات لمسی داده است. از این رو، RWD می بایست برای این مسئله نیز راه حل هایی ارائه می کرد.
نکته RWDعبارت Responsive web design که به اختصار به آن RWD نیز گفته می شود، با ترجمه های متفاوتی (همچون: طراحی واکنشی، تطبیق پذیر، انعطاف پذیر، پاسخگو و ...) رو به رو شده است که به نظر می رسد عبارت واکنش گرا با توجه به مفهوم این رویکرد، مناسب ترین واژه ی برابر برای آن می باشد.
Responsive3.png

طراحی واکنشی
طراحی سایت واکنشی مزایایی را به دنبال دارد که به توضیح هر کدام می پردازیم:
رنکینگ بالاتراگر شما کلمات کلیدی محلی را برای کسب و کار خود در نظر گرفته اید، ایجاد سایت واکنشی باعث افزایش رنکینگ سایت شما می شود. زیرا تعداد افرادی که در حال رفت و آمد هستند به جستجوی مسیرها و کسب و کارهای محتلف می پردازند زیاد است.
گزارش های اخیر نشان می دهند که حدود 40% جستجوها از طریق نرم افزارهای موبایل و در حال حرکت، انجام می شوند. جستجوهایی که از طریق موبایل انجام می شوند، تحت تأثیر پارامترهای جغرافیایی قرار می گیرند و در نهایت نتایج از *****های جغرافیایی عبور کرده و در معرض نمایش قرار می گیرند.
در این صورت است که گوگل نتایجی مرتبط و بهینه شده را که مناسب با جستجوی شما است، ظاهر می کنند.
اگر شخصی با موبایل خود از طریق جستجو، وارد سایت شما شود و آن به شکل مناسبی در دستگاه وی به نمایش در نیاید، او با زدن کلیک بازگشت، سایت دیگری را از میان نتایج برای بازدید انتخاب می کند و همین عدم به نمایش درآمدن مناسب طراحی سایت شما، عاملی است که روی رنکینگ سایت می گذارد.
جلوگیری از محتوای تکراریاگر شما برای کاربرانی که از موبایل ها استفاده می کنند سایتی جداگانه طراحی کنید و همان محتوایی که در سایت اصلی خود دارید را در آن قرار دهید، در واقع شما از محتوای تکراری یا Duplicate Contetn استفاده کرده اید که این باعث نقص در رنکینگ سایت می شود و در واقع موتورهای جستجو هر دو سایت شما را از رنکینگ خارج می کنند.
برای جلوگیری از این اتفاق شما باید سایت خود را به صورت واکنشی یا Responsive طراحی کنید؛ که در هر دستگاهی با هر اندازه صفحه نمایشی و هر مرورگری به خوبی به نمایش در آید.
طراحی سایت واکنشی و سئو سئو و بهینه سازی سایت هم هزینه بر است و هم زمان بر. پس چرا هم منابع مالی و هم زمان خود را دوباره صرف بهینه سازی سایت موبایلی کنیم؟
سایتی که به صورت واکنشی طراحی شده باشد، دیگر نیازی به بهینه سازی دوباره ندارد و تمام تلاش های شما در بهینه سازی سایت اصلی بر روی آن هم اعمال می گردد.
نکته مهم دیگر این است که:گوگل سایت های Responsive را دوست دارد؛ چرا که گوگل و الگوریتم هایش به تجربه کاربر از استفاده از یک سایت، مدت زمان سپری شده یک کاربر در آن و همچنین bounce rate آن اهمیت می دهند.

اگر کاربران و مشتریانتان از سایت شما راضی باشند و برایشان تجربه کاربری مناسبی را به ارمغان آورید، گوگل هم سایت شما را در بالاترین نتایج نشان خواهد داد.
با توجه به استفاده کاربران از موبایل و تبلت طراحی سایت واکنشی امری ضروریست. طراحی سایت واکنشی یا Responsive سبب افزایش خشنودی کاربران و در نتیجه رنکینگ سایت می شود.
Responsive2.png



منبع : طراحی سایت
 

طراحی و بهینه سازی سایت

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2014
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
6
سن
37
سپاس و تشکر
یعنی شما پیش نهاد می دهید در اولین فرصت برای افزایش آمار سایت ابتدا قالب سایت خود را ریسپانسیو کنم؟
خواهش می کنم
به نظر من در اولین فرصت این کار را انجام بدهید
 
بالا