برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه یک دسر تیرامیسوی خوشمزه

wizunemployed

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 جولای 2015
نوشته‌ها
42
لایک‌ها
5
سن
44
مواد برای تهیه کیک:

- آرد- ۲ پیمانه

- بکینگ پودر- ۲ قاشق مرباخوری

- جوش شیرین- یک هشتم قاشق مرباخوری

- نمک- یک چهارم قاشق مرباخوری

- کره نرم- ۱۰ قاشق غذاخوری

- شکر- یک پیمانه

- تخم مرغ- ۳ عدد

- زرده تخم مرغ- یک عدد

- وانیل- به میزان کافی

- شیر- سه چهارم پیمانه

مواد لازم برای داخل و روی کیک:

- پنیر ******* (ترجیحا ماسکارپونی)- ۱۱۲ گرم

- شکر- نصف پیمانه

- وانیل- به مقدار کافی

- خامه غلیظ- یک پیمانه

- چیپس شکلاتی خرد شده- ۴۲ گرم

- برای تهیه این دسر تیرامیسو به قهوه که از ۲ قاشق غذاخوری قهوه اسپرسو و ۲ قاشق غذاخوری آب جوش تهیه شده و شربت که از نصف پیمانه آب و یک سوم پیمانه شکر تهیه شده است نیاز داریم.
51136900135317147683.jpg

طرز تهیه کیک:

ابتدا در شیر چند قطره آب لیمو یا سرکه بریزید و کنار بگذارید تا ببرد. آرد، جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید و کنار بگذارید. شکر و کره را ۳ دقیقه با همزن مخلوط کنید. وانیل، تخم مرغ کامل و زرده را تک تک اضافه کنید و مواد را با همزن بزنید. در این مرحله مواد یکدست نخواهد بود. سرعت دستگاه همزن را کم کنید و به طور متناوب آرد و شیر بریزید تا مواد تمام شود. همیشه اضافه کردن مواد را با آرد شروع کنید و با آرد تمام کنید. مایه کیک را در ۲ قالب که از قبل چرب شده یا با کاغذ روغنی پوشیده شده است بریزید و در فر که از قبل روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم شده است به مدت ۲۸ دقیقه قرار دهید. بهتر است دور قالب ها پارچه مرطوب بپیچید تا سطح کیک یک اندازه پف کند. کیک را از فر در بیاورید و پس از کمی خنک شدن روی سینی پنجره ای برگردانید تا خنک شود.

تهیه مواد داخل کیک:

پنیر *******، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید تا نرم و یکدست شود. خامه را جداگانه بزنید تا سفت شود و شکل بگیرد. سپس به آرامی به مخلوط پنیر اضافه کنید.

برای آماده کردن دسر روی کیک را سوراخ کنید و قهوه را با کمک برس روی آن بمالید. سپس روی کیک اول مواد خامه و پنیر را بمالید و کمی چیپس شکلاتی روی آن بریزید. کیک دوم را روی کیک اول قرار دهید، آن را سوراخ کنید و با برس روی آن قهوه بمالید. یک یا ۲ قاشق از باقی مانده قهوه را با مواد رویه کیک مخلوط و روی کیک را تزیین کنید. کیک را به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید و قبل از سرو کردن، کمی پودر کاکائو روی آن بپاشید. توجه داشته باشید که برای تهیه رو و داخل تیرامیسو پنیر ماسکارپونی استفاده می شود. برای تهیه این پنیر می توانید یک چهارم پیمانه خامه غلیظ و دو و نیم قاشق غذاخوری ماست چکیده ترش را به ۱۱۲ گرم پنیر اضافه و با هم مخلوط کنید تا پنیر ماسکارپونی برای تهیه این کیک در اختیار داشته باشید.
 
بالا