v-i-r-t-u
Registered User
- تاریخ عضویت
- 8 دسامبر 2013
- نوشتهها
- 79
- لایکها
- 16
عوامل متعددی وجود دارند که در موفقیت تجارت الکترونیکی نقش ایفاء میکنند. در ذیل به برخی از مهمترین عوامل اشاره میگردد( Gregorio D.D. and Kassicieh S.K. ۲۰۰۵)
۱) ایجاد ارزش برای مشترکان: فروشندگان میتوانند به این مورد بواسطه سفارش یک تولید یا خط تولید دست یابند همانگونه که در تجارت غیر الکترونیک وجود داشته و میتوانند پتانسیلهای مشتریان را در یک قیمت رقابتی جذب کنند.
۲) ارائه خدمات و عملکرد کار با ارائه نمایندگی: برقراری ارتباط با مشتری از طریق روشهای جدید میتواند زمینههای نیل به هدف عملکرد و خدمت کارآمد را فراهم آورد.
۳) تدارک یک وب سابت جذاب: استفاده از رنگ گرافیک و انیمیشن گیرا، عکسها و فونتها و خلق فضاهای مناسب میتواند. این چشمانداز را فراهم نماید.
۴) تدارک جایزه و پاداش برای مشتریان: به خاطر خرید و مراجعت و معرفی خدمات به سایرین، ترفیعات و ارتقای روشهای فروش نظیر کوپنها، خدمات ویژه و تخفیف، شرکت دادن در قرعهکشیها، ایجاد لینکهای وابسته به خدمات تکمیلی برای مشتری، پخش برنامههای تبلیغاتی مربوطه از طریق رسانههای فراگیر.
۵) تدارک خدمات ویژه شخصی: ایجاد وب سایتهای شخصی (ایمیل رایگان، پیشنهادهای خرید مطابق با سلیقههای روانشناسی و شخصیتی و سفارش ویژه خصوصی میتواند در موفقیت تجارت الکترونیک مؤثر باشد.
۶) تدارک فکر و مسئولیت اجتماعی: اتاقهای ویژه گفتگو. گروههای بحث و تبادل نظر به صورت فیزیکی و به صورت مجازی، دریافت دادههای مشتریان، انتقادات و پیشنهادات آنها، برنامههای مستمر و هدفمند میتواند به این هدف کمک نماید.
۷) قابلیت اطمینان پایایی و امنیت به کلیه فعالیتها و خدمات کسب و کار: خدمات تکمیلی و نه موازی، سخت افزارجانبی و نه مازاد بر نیاز (اضافی)، وجود فناوری قابل اطمینان، اطلاعات شفاف غیرمهم در کسب و کار و احترام به اطلاعات مربوط به حیطه خصوصی افراد میتواند در بهبود و ارتقای این اطمینان موثر باشد.
ـ ( Clinton W. J., A. Gore ۱۹۹۷) , (Morgan J. P., A. Gidari, ۲۰۰۴)
۸) تدارک چشمانداز و منظر ۳۶۰ درجه: ارتباط با مشتری بدین معنی که کلیه کارکنان عرضهکنندگان و شرکاء یک نظر کامل دارند و همین منظر برای مشتری وجود دارد.
۹) فراهم نمودن زمینهای برای دریافت کلیه تجارب مشتریان: مدیریت کسب و کار میتواند پتانسیلها و امکانات و شیوههای برقراری کلیه راههای ارتباط با مشتری با تجربه زمینه را برای دریافت تجارت ایشان فراهم نماید.
۱۰) کارآمد ساختن فرآیندهای کسب و کار: این موضوع از طریق مهندسی مجدد و بکارگیری و فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی میسر خواهد گردید.
۱۱) ایجاد امکاناتی که مشتریان خودشان بدون نیاز به دستیار یا راهنما، راهنمایی و ***** شوند. این امکان بواسطه تهیه یک سایت خودکار و جامع که کار با آن آسان ـ بدون نیاز به دانش فنی ـ باشد، امکانپذیر میگردد.
۱۲) بنا گذاشتن یک مدل کسب و کار بازرگانی: امروزه خیلی از کسب و کارهای تجاری موفق که سایتهای آن در اختیار همگان قرار دارد. وجود دارند. که از مدل قوی و ریشهداری برخور دارند.
۱۳) مهندسی یک زنجیره «ارزش الکترونیکی» که در آن بر یک تعداد محدود و معینی از صلاحیتها و قابلیتهای اساسی تمرکز میکند. (مغازههای الکترونیکی میتواند به صورت تخصصی و یا به صورت عمومی به گونه ای که خوب، برنامهریزی شده باشد، ظاهر شوند.
۱۴) تنظیم و دایر کردن سازمان کسب و کار مبتنی بر هوشیاری و چابکی در پاسخ سریع به هرگونه تغییرات اقتصادی، اجتماعی و فیزیکی در محیط.
در مجموع می توان گفت که تجارت الکترونیک دارای مزایا و نقاط قوتی است از جمله موارد ذیل
- امکان بازاریابی وسیعتر بر اساس امکان مبادله اطلاعاتی سریع با بازارهای جهانی در سطحی کاراتر
- کاهش هزینههای مبادلاتی بر اساس حذف بسیاری از واسطههای تجاری و صرفهجویی در زمان مبادلات
- کاهش هزینههای ناشی از اشتباهات انسانی و ایجاد امکانات بهتر برای مدیریت بنگاه
- امکان استفاده بهتر از مقیاس تولید بالا برای کاهش سرانه هزینههای سربار و هزینههای ثابت بر اساس تقاضای بالا برای کالا و خدمات تولیدی
- افزایش سرمایهگذاری و اشتغال در بخشهای تحت پوشش تجارت الکترونیک بویژه در بخشهای خدماتی
- افزایش فروش، درآمد و بهبود تراز تجاری کشور و در نهایت افزایش سطح رفاهی بویژه در بخشهای تحت پوشش تجارت الکترونیک
- امکان حضور و رقابت واحدهای تجاری کوچک در بازارهای جهانی بشرط تعریف دقیق و تخصصی از نوع فعالیت
که با در نظر داشتن عوامل موثر بر موفقیت تجارت الکترونیک از یک سو و مشکلات و مسایل مترتب بر آن از سوی دیگر می توان به یک نگاه استراتژیک در حوزه مذکور دست یافت
http://www.virtu.ir
۱) ایجاد ارزش برای مشترکان: فروشندگان میتوانند به این مورد بواسطه سفارش یک تولید یا خط تولید دست یابند همانگونه که در تجارت غیر الکترونیک وجود داشته و میتوانند پتانسیلهای مشتریان را در یک قیمت رقابتی جذب کنند.
۲) ارائه خدمات و عملکرد کار با ارائه نمایندگی: برقراری ارتباط با مشتری از طریق روشهای جدید میتواند زمینههای نیل به هدف عملکرد و خدمت کارآمد را فراهم آورد.
۳) تدارک یک وب سابت جذاب: استفاده از رنگ گرافیک و انیمیشن گیرا، عکسها و فونتها و خلق فضاهای مناسب میتواند. این چشمانداز را فراهم نماید.
۴) تدارک جایزه و پاداش برای مشتریان: به خاطر خرید و مراجعت و معرفی خدمات به سایرین، ترفیعات و ارتقای روشهای فروش نظیر کوپنها، خدمات ویژه و تخفیف، شرکت دادن در قرعهکشیها، ایجاد لینکهای وابسته به خدمات تکمیلی برای مشتری، پخش برنامههای تبلیغاتی مربوطه از طریق رسانههای فراگیر.
۵) تدارک خدمات ویژه شخصی: ایجاد وب سایتهای شخصی (ایمیل رایگان، پیشنهادهای خرید مطابق با سلیقههای روانشناسی و شخصیتی و سفارش ویژه خصوصی میتواند در موفقیت تجارت الکترونیک مؤثر باشد.
۶) تدارک فکر و مسئولیت اجتماعی: اتاقهای ویژه گفتگو. گروههای بحث و تبادل نظر به صورت فیزیکی و به صورت مجازی، دریافت دادههای مشتریان، انتقادات و پیشنهادات آنها، برنامههای مستمر و هدفمند میتواند به این هدف کمک نماید.
۷) قابلیت اطمینان پایایی و امنیت به کلیه فعالیتها و خدمات کسب و کار: خدمات تکمیلی و نه موازی، سخت افزارجانبی و نه مازاد بر نیاز (اضافی)، وجود فناوری قابل اطمینان، اطلاعات شفاف غیرمهم در کسب و کار و احترام به اطلاعات مربوط به حیطه خصوصی افراد میتواند در بهبود و ارتقای این اطمینان موثر باشد.
ـ ( Clinton W. J., A. Gore ۱۹۹۷) , (Morgan J. P., A. Gidari, ۲۰۰۴)
۸) تدارک چشمانداز و منظر ۳۶۰ درجه: ارتباط با مشتری بدین معنی که کلیه کارکنان عرضهکنندگان و شرکاء یک نظر کامل دارند و همین منظر برای مشتری وجود دارد.
۹) فراهم نمودن زمینهای برای دریافت کلیه تجارب مشتریان: مدیریت کسب و کار میتواند پتانسیلها و امکانات و شیوههای برقراری کلیه راههای ارتباط با مشتری با تجربه زمینه را برای دریافت تجارت ایشان فراهم نماید.
۱۰) کارآمد ساختن فرآیندهای کسب و کار: این موضوع از طریق مهندسی مجدد و بکارگیری و فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی میسر خواهد گردید.
۱۱) ایجاد امکاناتی که مشتریان خودشان بدون نیاز به دستیار یا راهنما، راهنمایی و ***** شوند. این امکان بواسطه تهیه یک سایت خودکار و جامع که کار با آن آسان ـ بدون نیاز به دانش فنی ـ باشد، امکانپذیر میگردد.
۱۲) بنا گذاشتن یک مدل کسب و کار بازرگانی: امروزه خیلی از کسب و کارهای تجاری موفق که سایتهای آن در اختیار همگان قرار دارد. وجود دارند. که از مدل قوی و ریشهداری برخور دارند.
۱۳) مهندسی یک زنجیره «ارزش الکترونیکی» که در آن بر یک تعداد محدود و معینی از صلاحیتها و قابلیتهای اساسی تمرکز میکند. (مغازههای الکترونیکی میتواند به صورت تخصصی و یا به صورت عمومی به گونه ای که خوب، برنامهریزی شده باشد، ظاهر شوند.
۱۴) تنظیم و دایر کردن سازمان کسب و کار مبتنی بر هوشیاری و چابکی در پاسخ سریع به هرگونه تغییرات اقتصادی، اجتماعی و فیزیکی در محیط.
در مجموع می توان گفت که تجارت الکترونیک دارای مزایا و نقاط قوتی است از جمله موارد ذیل
- امکان بازاریابی وسیعتر بر اساس امکان مبادله اطلاعاتی سریع با بازارهای جهانی در سطحی کاراتر
- کاهش هزینههای مبادلاتی بر اساس حذف بسیاری از واسطههای تجاری و صرفهجویی در زمان مبادلات
- کاهش هزینههای ناشی از اشتباهات انسانی و ایجاد امکانات بهتر برای مدیریت بنگاه
- امکان استفاده بهتر از مقیاس تولید بالا برای کاهش سرانه هزینههای سربار و هزینههای ثابت بر اساس تقاضای بالا برای کالا و خدمات تولیدی
- افزایش سرمایهگذاری و اشتغال در بخشهای تحت پوشش تجارت الکترونیک بویژه در بخشهای خدماتی
- افزایش فروش، درآمد و بهبود تراز تجاری کشور و در نهایت افزایش سطح رفاهی بویژه در بخشهای تحت پوشش تجارت الکترونیک
- امکان حضور و رقابت واحدهای تجاری کوچک در بازارهای جهانی بشرط تعریف دقیق و تخصصی از نوع فعالیت
که با در نظر داشتن عوامل موثر بر موفقیت تجارت الکترونیک از یک سو و مشکلات و مسایل مترتب بر آن از سوی دیگر می توان به یک نگاه استراتژیک در حوزه مذکور دست یافت
http://www.virtu.ir
Last edited: