• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

فاکتورهای رتبه بندی گوگل بخش پنجم: قوانین الگوریتمی خاص

mihanseo

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2011
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
12
برای رتبه بندی سایت ها گوگل تقریبا از ۲۰۰ فاکتور در الگوریتم هایش استفاده می‌کند. در ادامه سعی کرده‌ایم لیست کاملی از این فاکتورها ارائه دهیم. از این موارد برخی اثبات شده اند در حالی که بحث در مورد برخی دیگر هنوز ادامه داشته و برخی نیز برآمده از مشاهدات افراد خبره در زمینه سئو می‌باشد.

در بخش نخست,‌ از فاکتورهای مربوط به دامنه حرف زدیم. در بخش دوم, لیستی از فاکتورهایی که به پیج‌های وبسایت مربوط می‌شود را آوردیم, سپس در بخش سوم فهرستی از فاکتورهای مربوط به سایت را در اختیار شما قرار دادیم, در بخش چهارم نیز از فاکتورهای مربوط به بک لینک صحبت کردیم و اکنون در بخش پنجم به تاثیر «تعامل با کاربران» می‌پردازیم.


تاثیر هر کلیک بر روی یک کیورد خاص:‌ پیج هایی که کلیک بیشتری برای کیورد درون خود کسب کنند در نتایج جستجو مربوط به آن کیورد بیشتر نمایش داده می‌شوند.

تاثیر کلیک ها بر روی همه کیوردها: تعداد کلیک ها بر روی کیوردهای درون یک سایت یا پیج نشان دهنده نظر مخاطبان می‌باشد و در رنک سایت تاثیر اساسی دارد.

نرخ گشت زدن و ماندن در پیج: اگرچه هر کسی موافق تاثیر «میزان گشت زدن درون سایت» بر سئو نمی‌باشد, با این وجود میتواند روشی باشد که گوگل از کاربران برای تست کیفیت سایت ها استفاده کند. سریع بالا پایین شدن یک سایت توسط کاربران یا سریع بسته شدن آن میتواند نشانی از بی کیفیت بودن سایت باشد.

ترافیک مستقیم: ثابت شده است گوگل از اطلاعات موجود در گوگل چروم برای تعیین میزان دیده شدن یک پیج استفاده می‌کند. سایت هایی که ترافیک مستقیم بالاتری دارند با کیفیت تر از سایت هایی با ترافیک مستقیم پایین تر, در نظر گرفته می‌شوند.

ترافیک تکراری: گوگل به بازدید دوباره کاربران, پس از بازدید اولیه, نیز توجه میکند. سایت هایی که بازدید کنندگان تکراری بیشتری دارند در نتایج جستجو بیشتر نمایش داده میشوند.

سایت های بلاک شده: گوگل دیگر از این خاصیت در گوگل چروم استفاده نمی‌کند. اگرچه پاندا همچنان آن را به عنوان نشانی از کیفیت سایت به کار می‌برد.

بوک‌مارک‌های چروم: گوگل اطلاعات و داده های به کاربرده شده در بروزر چروم را جمع آوری می‌کند. پیج هایی که در چروم بوک مارک شده‌اند رنک بالاتری دریافت می‌کنند.

اطلاعات موجود در نوار ابزار گوگل: گوگل از اطلاعات موجود در نوار ابزار گوگل به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می‌کند. اگرچه علاوه بر سرعت لودینگ پیج و بدافزارهای موجود در پیج, امروزه اطلاعات دیگری که گوگل از نوار ابزار جمع آوری می‌کند شناخته شده است.

تعداد نظرات: پیجی که نظرات زیادی از مخاطبان دریافت کرده است, با کیفیت تر در نظر گرفته می‌شود.

زمان در سایت: علم تجزیه و تحلیل گوگل و اطلاعات موجود درون چروم به گوگل در تعیین متوسط زمان ماندن کاربران در سایت کمک می‌کند. مدت زمانی که کاربر درون سایت می‌‌گذراند نشانی از کیفیت سایت محسوب می‍شود.

برای پیگیری بخش های قبلی اینجا کلیک کنید .
منبع : میهن سئو
 

rezashirazim

Registered User
تاریخ عضویت
23 دسامبر 2010
نوشته‌ها
250
لایک‌ها
161
دوست عزیز لطفا منبع موثق در مورد مطالبی که گفتید معرفی کنید. بخصوص در مورد نرخ گشت زدن و ماندن در پیج که طبق هیچ منطقی قابل قبول نیست و اصولا گوگل هیچ وقت نمیتونه این رو اندازه بگیره چون اصلا به سایت شما دسترسی نداره که بتونه چنین آماری رو دربیاره.
 
بالا