• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

فروش استرس بار (405 و پرشیا

وضعیت
موضوع بسته شده است.

sourenajan

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
426
لایک‌ها
13
محل سکونت
Tehran
این استرس بار (میل تعادل) برای فروش موجوده
فقط تحویل حضوری تهران
یکماه بیشتر رو ماشین نبود !
قیمت نوش تو بازار حدود 60 تومنه
قیمت مد نظر بنده 45 تومن
شاید به سمند هم بخوره! دقیق نمیدونم!













 

m..as

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2013
نوشته‌ها
1,141
لایک‌ها
123
محل سکونت
Shiraz
درود 3 تا سوال :
1 : به پارس elx هم میخوره ؟
2: خودم هم میتونم نصبش کنم یا نه ؟
3: واقعا تاثیر داره یا نه ؟
چون ماشینم خیلی منحرف میشه سره پیچا میگم وقتی با سرعت بالا میپیچم :دی
 

sourenajan

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
426
لایک‌ها
13
محل سکونت
Tehran
درود 3 تا سوال :
1 : به پارس elx هم میخوره ؟
2: خودم هم میتونم نصبش کنم یا نه ؟
3: واقعا تاثیر داره یا نه ؟
چون ماشینم خیلی منحرف میشه سره پیچا میگم وقتی با سرعت بالا میپیچم :دی

1.تا جایی که میدونم میخوره به ماشینت

2.اگر لوازم و تجربه داشته باشی میتونی نصبش کنی خودت

3.تاثیـرش به شدت زیاده . بهتره یک کمی هم ارتفاع بدی تا تاثیرش چند برابر بشه !

ولی بدون ارتفاع هم سر پیچها تاثیر خیـــلی زیادی داره :)

سر پیچ بدون انحراف میتونی صدای جیــغ لاستیکهارو در بیاری (اگه دست فرمونت خوبه)
 

arash_a59

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
599
لایک‌ها
24
محل سکونت
شیراز
استرس بار سر پیچ خداست
برای 206 ندارید؟ خریدارم
 

m..as

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2013
نوشته‌ها
1,141
لایک‌ها
123
محل سکونت
Shiraz
1.تا جایی که میدونم میخوره به ماشینت

2.اگر لوازم و تجربه داشته باشی میتونی نصبش کنی خودت

3.تاثیـرش به شدت زیاده . بهتره یک کمی هم ارتفاع بدی تا تاثیرش چند برابر بشه !

ولی بدون ارتفاع هم سر پیچها تاثیر خیـــلی زیادی داره :)

سر پیچ بدون انحراف میتونی صدای جیــغ لاستیکهارو در بیاری (اگه دست فرمونت خوبه)



داداش والا من قبله این یه سورن داشتم که خدا سالم نگهش داره
بهخدا باهاش با 160 تا از روی سرعت گیرم پریدم لامصب منحرف نمیشد هیچ تغییری هم روش ندادم
اینم فکر کردم مثل اونه باهاش با 90 تا رفتم توی میدون تا اومدم پیچه دوم رو به ماشین بدم دیدم پشت ماشین یه وره سرش یه ور :)))
ایشالا تهیه میکنم یا ماله شما رو یا یه نو

از لحاظ تجربه هم بخوای بگی سنم کمه ولی عاشق این کارا ام بیکار که میشم کله جلوبندیه ماشینو میارم پایین دوباره میبندم (البته با داداشه بزرگم )
 

_Love_Coder_

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 مارس 2007
نوشته‌ها
738
لایک‌ها
128
محل سکونت
تهران
میشه بگید کجا باید وصلش کرد دقیقا تو پرشا ELX
عکس زیر
2005_Peugeot_Pars_ELX_LFY_Engine.jpg
persia-89-elx-6.jpg
بعد چقدر تاثیر داره تو تعادل ماشین ؟
تاثیر واقعا محسوسی داره ؟
 

hajihamid

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
1,689
لایک‌ها
125
محل سکونت
یه کوچه اونورتر
یکی یه توضیح کامل در موردش میشه بده؟
گه چیه و چگار میکنه و کجا نصصب میشه؟؟؟
 

alizo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
5
با اجازه استارتر عزیز در حد اطلاعاتم جواب بدم، اگر دو کمک ماشین رو دو ضلع مستطیل فرض کنید که از پایین هم توسط یک خط فرضی ( بوسیله طبق به بدنه متصل شده اند) به هم وصل شدن تشکیل یک مستطیل میده که ضلع بالا رو که از اتصال دو سر کمک فنر (توی عکس قاب مشکی دارن ) بدست میاد رو نداره همین باعث میشه دو سر کمک سر پیچ های شدید، به هم نزدیک بشن و از تعادل ماشین کم بشه استرس بار دقیقا ضلع چهارم این مستطیل رو تشکیل میده که ، انگلیسی ها مخترع اون هستن و اگه لوله خمیده توی کاپوت پیکان دقت کرده باشین نشانگر همین مطلب، اگه خوب اتنقال ندادم باید ببخشید
 

sourenajan

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
426
لایک‌ها
13
محل سکونت
Tehran
ممنون از توضیحات دوستمون

این توضیحات تکمیلی:

استرس بار چیست؟ چرخ های جلوی خودرو علاوه بر اتصالات عرضی که دارند در راستای قائم نیز دارای اتصال به اتاقک کمک ها هستند.زمانی که خودرو در خط مستقیم حرکت می کند ضربات وارده به مجموعه تعلیق هر یک از چرخ ها اسیب زیادی به اتاقک کمک ها نمی رساند اما وارد امدن ضربات در زمان چرخش ها و در شرایطی که دو چرخ جلوی خودرو در حال طی نمودن مسافتی متفاوت است (چرخ داخل پیچ دایره ای با شعاع مشخص و چرخ خارج از پیچ دایره ای با شعاع مشخص به علاوه فاصله عرضی دو چرخ را طی می نماید) می تواند به مرور زمان موجب تغییر زاویه اتاقک های کمک ها شود البته حتی بدون وارد شدن ضربات و در اثر نیروهای فشاری و کششی وارده در زمان چرخش ها نیز این اتفاق رخ می دهد.اگر چه این تغییر زاویه تا حد زیادی نامحسوس است اما برروی کارایی و فرمان گیری خودرو تاثیر می گذارد و ایجاد حالتی ازگیج بودن و عدم دریافت مناسب از چرخ های جلو از طریق فرمان از نتایج ان است که هر کدام از ما ممکن است انها را تجربه کرده باشیم.
"استرس بار"(Stress Bar) در واقع یک میله عرضی از ناحیه بالای اتاقک کمک ها بوده که می تواند بخش قابل توجهی از این مشکل را حل نماید و دلیل ان نیز واضح است. به دلیل ایجاد یک اتصال صلب و ثابت امکان تغییر زاویه ناممکن می شود ضمن انکه در صورت بروز ضربات نسبتا شدید به یک چرخ استرس بار می تواند بخشی از نیرو را جذب نموده و بخشی را نیز در مجموعه پخش نماید تا از صدمات وارده کاسته شود و این مسئله در مورد خودروهایی که اقدام به کاهش ارتفاع کرده اند و در انها رینگ و لاستیک بزرگتر و احیانا لاستیک های دیوار کوتاه استفاده شده مشهودتر خواهد بود.
از دیگر مزایای استرس بار تعادل بهتر برای خودرو است در مقابل شاید این سئوال پیش بیاید که چرا به طور استاندارد این قطعه در تمامی خودروها نصب نمی شود؟در پاسخ ان بایستی گفت که بسیاری از خودروهایی که به نوعی فاقد استرس بار هستند خودروهایی معمولی اند که ممکن است کمتر تحت فشار قرار بگیرند.در مجموع وجود استرس بار می تواند به روی توان فرمان گیری و نیز عدم دچار شدن خودرو به گیج فرمانی تاثیر مثبتی داشته باشد. با نصب استرس بار طول عمر سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو تضمین و خودرو در پیچ ها و سرعت های بالا پایدارتر می گردد.

و این هم محل نصب استرس بار:


 

HAMED AS

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
1,463
لایک‌ها
19
محل سکونت
فقط کرج
زیر پایه راه داشت خبرم کن یا خودت قیمت آخرو برام بفرست.
 

mostafa4670

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,354
لایک‌ها
147
سن
33
محل سکونت
ماساچوست
مارکش چیه عزیز ؟
 

sourenajan

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
426
لایک‌ها
13
محل سکونت
Tehran

sourenajan

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
426
لایک‌ها
13
محل سکونت
Tehran
این استرس بار رو با مشورت یکی از بچه های تیونینگ تاک خریدم! تو خوب بودن جنسش شک ندارم!

 
Last edited:

hossgol

Registered User
تاریخ عضویت
26 آپریل 2013
نوشته‌ها
173
لایک‌ها
8
محل سکونت
کرج
سلام
روی کوبش ماشین مخصوصا رینگهای سایز بالا با لاستیک فاق کوتاه تاپیر داره؟ اگه داره چقد
 

sourenajan

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
426
لایک‌ها
13
محل سکونت
Tehran
رینگهای ماشین من رینگ سمندی بود و لاستیکم هم ایرانی !

برای من تاثیـرش فوب العاده بود !

کوبش ماشین رو هم خیلی کم کرد! انگار نه انگار که رینگ داره! البته من زمانی ارتفاع رو کم کردم که اینو بستم! نمیدونم کوبش ماشین رو فنرها کم کرد یا این!

ولی در کل تاثیر استرس بار خیـــلی محسوسه :)

بستگی به دست فرمونت هم داره البته

http://www.mrace.ir/post-37.aspx

http://abadan-shahabdrift.mihanblog.com/post/8
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا