Pixar
مدیر بازنشسته
با سلام
بنا به درخواست یکی از دوستان , روش ابتدایی متحرک سازی در فلش را در این تاپیک قرار خواهم داد و در ادامه به بحث های بیشتر و پیشرفته تری در این رابطه نیز خواهیم پرداخت .
برای شروع ما نیاز به یک داستان و یا یک سناریو داریم , ولی خوب چون قصد ما از این مطلب فقط جنبه آموزش هست , به حواشی نمیپردازیم وش اصل کار رو در نظر میگیرم .
به صورت پیش فرض یک کلیپ کوتاه رو در نظر میگیرم .
توضیحات :
یک مرد جوان, از سمت راست تصویر وارد میشه , و آوازی رو میخونه و از صفحه محو میشه.
خوب در ابتدا ما نیاز داریم به یک شخصیت ( کاراکتر ) که من به صورت پیش فرض و خیلی سریع این مرد ( جواد ) رو ترسیم کردم . ( میدونم خیلی بد شده , ولی خوب فعلا برای آموزش بد نیست )
خوب حالا ما برای متحرک سازی در فلش دو تکنیک داریم .
1. Motion Tween
2. Kayframe
خوب هر کدام از این موارد یک طرز کاری دارن .
در موشن تویین حجم کار بسیار پایین خواهد بود و میتوان از آن در Net استفاده کرد , در این روش ما فقط به دو فرم ابتدا و انتها نیاز داریم .
اما روش فریم به فریم , در این روش حجم کار بسیار بالاست , و به علاوه اون دقت کار هم نیز بالا میرود و باید با صبر و حوصله و دریات کامل فریم به فریم انیمیشن خود را بسازید , در این روش دقت کار بسیار بالاست و بعد از صبر و حوصله فراوان روی کار , نتیجه خوبی خواهید گرفت.
خوب ما برای شروع از تکنیک kayframe استفاده میکنم .
بدین صورت که با کلید F6 فرم ها رو پیش میبریم و در هر فرم حرکت مورد نظر را برای کاراکتر خود اعمال میکنم .
یاد آور میشم هر 12 فرم یک ثانیه محصوب میشه ( و لبته این میزان از طریق properties قابل تغییر هستش ) و حتما باید این مطلب رو در نظر بگیرید.
فقط چند تکنه برای استفاده از روش Tween و Key frame
برای استفاده از روش Tween روی فریمی که کاراکتر قرار دارد راست کلیک کنید و گزینه Create Motion Tween را انتخاب کنید و سپس در فریم جلوتر ( به میزان دلخواه ) راست کلیک کرده و inser Key Frame را بفشارید , سپس در فریم آخر مسیر کاراکت را مشخص کنید .( در این کار ما از این روش استفاده نخواهیم کرد. )
توضیحات بیشتر در مورد روش Kayframe
و اما Keyframe در این روش که فریم به فریم محصوب است , شما باید فریم به فریم انیمیشن خود را ترسیم کنین , بدین صورت که در فریم 1 کاراکتر ایستادست در فریم 2 ( با زدن کلید (F6) کاراکتر کمی جلوتر می رود , در فریم 3 کمی بیشتر و همینطور تا انتها ...
امیدوارم مطلب رو خوب گرفته باشید .
مشکلی بود همینجا بپرسید .
اینم یک سمپل کوتاه از کاری که برای آموزش انجام شد ( البته اصلا روش کار نشده و ایرادهای زیادی داره, فقط به عنوان سمپل )
ببخشید بازم اگه تصویر , کاراکتر و کلا کار یک کم بی ریخته , خیلی سریع این مقاله آماده شد . :blush:
اینم سمپل کار (روی عکس کلیک کنید ) :
یا حق .
بنا به درخواست یکی از دوستان , روش ابتدایی متحرک سازی در فلش را در این تاپیک قرار خواهم داد و در ادامه به بحث های بیشتر و پیشرفته تری در این رابطه نیز خواهیم پرداخت .
برای شروع ما نیاز به یک داستان و یا یک سناریو داریم , ولی خوب چون قصد ما از این مطلب فقط جنبه آموزش هست , به حواشی نمیپردازیم وش اصل کار رو در نظر میگیرم .
به صورت پیش فرض یک کلیپ کوتاه رو در نظر میگیرم .
توضیحات :
یک مرد جوان, از سمت راست تصویر وارد میشه , و آوازی رو میخونه و از صفحه محو میشه.
خوب در ابتدا ما نیاز داریم به یک شخصیت ( کاراکتر ) که من به صورت پیش فرض و خیلی سریع این مرد ( جواد ) رو ترسیم کردم . ( میدونم خیلی بد شده , ولی خوب فعلا برای آموزش بد نیست )

خوب حالا ما برای متحرک سازی در فلش دو تکنیک داریم .
1. Motion Tween
2. Kayframe
خوب هر کدام از این موارد یک طرز کاری دارن .
در موشن تویین حجم کار بسیار پایین خواهد بود و میتوان از آن در Net استفاده کرد , در این روش ما فقط به دو فرم ابتدا و انتها نیاز داریم .
اما روش فریم به فریم , در این روش حجم کار بسیار بالاست , و به علاوه اون دقت کار هم نیز بالا میرود و باید با صبر و حوصله و دریات کامل فریم به فریم انیمیشن خود را بسازید , در این روش دقت کار بسیار بالاست و بعد از صبر و حوصله فراوان روی کار , نتیجه خوبی خواهید گرفت.
خوب ما برای شروع از تکنیک kayframe استفاده میکنم .
بدین صورت که با کلید F6 فرم ها رو پیش میبریم و در هر فرم حرکت مورد نظر را برای کاراکتر خود اعمال میکنم .
یاد آور میشم هر 12 فرم یک ثانیه محصوب میشه ( و لبته این میزان از طریق properties قابل تغییر هستش ) و حتما باید این مطلب رو در نظر بگیرید.
فقط چند تکنه برای استفاده از روش Tween و Key frame
برای استفاده از روش Tween روی فریمی که کاراکتر قرار دارد راست کلیک کنید و گزینه Create Motion Tween را انتخاب کنید و سپس در فریم جلوتر ( به میزان دلخواه ) راست کلیک کرده و inser Key Frame را بفشارید , سپس در فریم آخر مسیر کاراکت را مشخص کنید .( در این کار ما از این روش استفاده نخواهیم کرد. )
توضیحات بیشتر در مورد روش Kayframe
و اما Keyframe در این روش که فریم به فریم محصوب است , شما باید فریم به فریم انیمیشن خود را ترسیم کنین , بدین صورت که در فریم 1 کاراکتر ایستادست در فریم 2 ( با زدن کلید (F6) کاراکتر کمی جلوتر می رود , در فریم 3 کمی بیشتر و همینطور تا انتها ...
امیدوارم مطلب رو خوب گرفته باشید .
مشکلی بود همینجا بپرسید .
اینم یک سمپل کوتاه از کاری که برای آموزش انجام شد ( البته اصلا روش کار نشده و ایرادهای زیادی داره, فقط به عنوان سمپل )

ببخشید بازم اگه تصویر , کاراکتر و کلا کار یک کم بی ریخته , خیلی سریع این مقاله آماده شد . :blush:
اینم سمپل کار (روی عکس کلیک کنید ) :

یا حق .