برگزیده های پرشین تولز

قوانین و مقرارت بخش ادبیات ( ادبیات ، شعر ، داستان ) لطفا پیش از فعالیت مطالعه گردد

وضعیت
موضوع بسته شده است.

wonnin

مدیر انجمن ادبیات
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,999
لایک‌ها
7,614
محل سکونت
Wish I Knew
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوست دارن بخش فرهنگ و هنر

هدف از ایجاد این تاپیک راهنمایی ، مرور قوانین و آشنایی بیشتر کاربران با باید ها و نباید های بخش ادبیات می باشد .

تا با یاری حق تعالی و همکاری تمامی دوستان شاهد محیطی گرم و شیرین برای نوشتن ، بیان و اشتراک آنچه که میخواهیم باشیم .

قوانین بخش شامل قوانین گذشته و کنونی بخش می باشند که در صورت صلاحدید و نیز درخواست کاربران تغییر و اضافه خواهند شد ، لطفا هر گونه بحث، انتقاد و پیشنهاد لازم درباره قوانین را در تاپیک " سخنکده بخش ادبیات " مطرح نمایید

قوانین :
1- هدف بخش ادبیات آشنایی ، اشتراک گذاری و خلق آثار ادبی دنیای فرهنگ و هنر می باشد ، بدیهی است احترام گذاردن به یک مجموعه و کاربران ، احترام گذاشتن به خود و شخصیت خود می باشد.

2- قبل از اقدام برای ایجاد تاپیک جدید لطفا بار بررسی تاپیک های موجود در بخش و خصوصا استفاده از تاپیک " راهنمای انجمن ادبیات " از عدم وجود تاپیک مشابه در بخش مطمئن شوید . تاپیک های تکراری و مشابه حذف و در صورت تکرار برخورد خواهد شد.

3- ایجاد تاپیک هایی مرتبط با تبلیغات محصول یا وب سایت و نیز فروش آثار ادبی در بخش ادبیات ممنوع می باشد لطفا از تاپیک های بخش بازارچه عمومی استفاده نمایید .

4 - حفظ قانون حق نشر نوشته ها ، مطالب و آثار ادبی نویسندگان موجود در وب سایتها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، بنابراین هنگام نقل نوشته ها ذکر منبع زیبایی بخش پست های شما خواهد شد.

5- قبل از ایجاد نوشته در تاپیک های بخش ابتدا عنوان و موضوع هر تاپیک بدقت مطالعه گردد تا از ایجاد پست های نامربوط و نابجا خودداری گردد .

6- در تاپیک های مشاعره و ضرب المثل آخرین نوشته خوانده شده و مطابق قوانین تاپیک پاسخگویی و مشاعره صورت پذیرد ، از مشاعره بانوشته قبلی خود اجتناب گردد مگر آنکه 24 ساعت از زمان آخرین ارسال شما سپری شده باشد.

7- در بخش ادبیات با همت دوستان تاپیک هایی مانند " بداهه نویسی و خاطره سازی " و نیز " تصویر سازی و خلق فضا توسط نویسنده " ایجاد گردیده که هدف اصلی آنها مکانی برای فعالیت و نوشتار خود کاربران می باشند ، لطفا از ارسال نوشته های سایر نویسندگان خودداری کنید و تنها نوشته هایی که توسط شما گفته می شوند را ارسال نمایید.

8- برای معرفی ، بحث و گفتگو در ضمینه آثار ادبی از تاپیک " مقالات و اخبار مرتبط با ادبیات " و نیز برای پرسش ها و سوالات خود از تاپیک " سوالات متفرقه " استفاده نموده و از ایجاد تاپیک برای این منظور جدا خودداری نمایید زیرا تاپیک ها بسته شده و در صورت مشاهده اخطار لازمه داده خواهد شد.

9- از ایجاد پست های متوالی و قطاری در یک تاپیک جدا خودداری گردد ، چیزی که در بیشتر فعالیت های کاربران دیده می شود و از این به بعد برخورد قاطع در این زمینه صورت خواهد پذیرفت ، قانون پست های متوالی برای هر کاربر 12 ساعت پس از هر پست و به تعداد 2 یا حداکثر 3 پست پشت سرهم می باشد . پست های قطاری از عمده دلایل نازیبا جلوه دادن تاپیک های بخش و عدم رغبت کاربران دیگر بر ادامه فعالیت مستمر می باشد ، در این زمینه نهایت همکاری را از شما دوستان عزیز خواهانیم.

10 - زیر مجموعه "داستان " از بخش ادبیات متاسفانه مورد بی مهری و عدم استقبال کاربران بوده و می باشد ، دوستانی که در این زمینه آگاهی و تجارب دارند لطفا این بخش رو بی نصیب نگذارند.

11- همانطور که از نام بخش ادبیات بر می آید ، این بخش محفل دوستان اهل ادب و فرهنگ و هنر است ، لطفا در گفتگوها ، بحث ها و نوشته های خود شرط ادب و احترام همیشه منظور شود ، از ایجاد اسپم ، توهین ، بی ادبی و بی نظمی جدا خودداری گردد زیرا بیشترین برخورد را در پی خواهد داشت

12- استارتر تاپیک باید نسبت به تاپیک ایجادی متاهد بوده و برای پیشرفت و جلب نظر سایر کاربران دست کم تا 2 صفحه تاپیک ایجادی رو مستمر و مفید به روز رسانی نماید ، تاپیک هایی که پس از ایجاد رها شده و مورد عدم استقبال کاربران قرار میگیرند حذف خواهند گردید

13- تاپیک سخنکده ادبیات برای گفتگو ، همفکری و آشنایی بیشتر کاربران با یکدیگر ایجاد شده است که انتخاب ها و تصمیمات بخش در آن اعلام میگردد ، امید است کاربران بخش بازدید مستمری از این تاپیک داشته باشند تا از چگونگی و روند فعالیت بخش و کاربران آگاه گردند ( از دوستان تقاضا میشود در این تاپیک از نقل قول اشعار و نوشته های خود اجتناب نموده و نظم تاپیک را در نوشته های خود رعایت نمایند )

14- از قرار دادن عکس نوشته ها به جای مطالب ارسالی جدا خودداری نمایید ، اگر عکسی به نظر شما زیبا و حاوی معنا و مفهوم تاپیک است حتما عکس را هراه نوشته و مطلب خود ضمیمه نمایید

15- امید است تمامی دوستان با کمک هم و رعایت قوانین در زیباتر شدن و پر محتوا شدن هر چه بیشتر بخش محبوبمون ما را یاری نمایند

کاربر برتر ..... تعاریف ، شرایط و ویژگی های احراز

همانگونه که میدانید هر ماهه از سوی مدیریت بخش کاربر یا کاربرانی بعنوان کاربر بخش همان ماه انتخاب میگردند ، این عنوان افتخاری بوده و هیچ ویژگی یا اختیارات جدیدی برای کاربر ایجاد نمیکند .
عنوان کاربر برتر برای تشکر و قدرد دانی از زحمات کاربران و نیز تشویق و ایجاد حس رقابت دوستانه برای رونق هر چه بیشتر و غنی تر کردن فعالیت های بخش بوده و کاربرانی که برای چند دوره متوالی بتوانند عنوان کاربر برتر ماه بخش را بدست بیاورند به عنوان " کاربر برتر بخش " انتخاب میگردند .
نکته ای که من و مدیریت بخش لازم دیدیم در این جا توضیح داده شود به نحوه انتخاب کاربر برتر ماه بر میگردد تا ذهنیت روشنی از این انتخاب برای تمامی کاربران ایجاد گردد :
در انتخاب کاربر برتر به هیچوجه تعداد پست های بیشتر یک کاربر ملاک نبوده و بالعکس نتیجه عکس در صورت اسپم و ایجاد پست های متوالی ، بی محتوا و خارج از منظور تاپیک خواهد داشت .
عمده ویژگی های انتخاب یک کاربر بعنوان کاربر برتر در فعالیت های مستمر، مفید ، منظم ، مطابق قوانین بخش و نیز ارزش و محتوای پست های ارسالی می باشد .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا