امروزه لوگو رایگان مبحثی آشنا در بین افراد است نمیتوان گفت لوگو رایگان خوب است یا بد و به طور کلی یک نظر قاطع در مورد این موضوع داد ولی اکثر سایت هایی که با عنوان لوگو رایگان در سطح اینترنت وجود دارد از متد های آماده ای استفاده میکنند که شاید بعد از شما و قبل از شما چند هزار نفر از این متد ها استفاده کرده باشند. اکسر این سایت ها به صورت نماد و نوشته عمل میکنند یعنی این که شما نماد مورد نظرر را انتخاب کرده و بعدا نام برند خود را در بالا این نماد مینویسید اگر به عکس بالا دقت کنید در قیمت your bussiness name نام شرکت شما قرار میگیرد قبلا به معرفی نرم افزار ها و ابزار های رایگان طراحی لوگو پرداخته بودیم برای کسانی که خیلی به داشتن لوگو اهمیت نمیدهند و یا میخواهند برای سرگرمی لوگویی داشته باشند چنین سایت هایی پیشنهاد میشود
نوع اول لوگو رایگان همان نوع بالاست نوع دیگری نیز وجود دارد کی میتواند با ارزش باشد این نوع از لوگو در جشنواره ها و یا ایام خاصی انجام میشوند مثلا شرکتی به مناسبت سالروز تاسیس خود لوگو رایگان برای افراد طراحی میکند این نوع عمل هم میتواند به برندینگ آن شرکت و محبوبیت آن کمک کند و این که شما لوگویی اصولی دارید در مورد اصول لوگو در مقاله های گذشته توضیحات زیادی داده ایم و شما با مراجعه به بخش آموزش طراحی لوگو میتوانید این مقاله ها را مطالعه کنید. اما پیشنهادی که من به شما دارم این است نوع اول لوگوی رایگان را بیخیال شوید!
این نوع لوگو آسیب جدی به کسب و کار ما وارد میکند نماد ها ی تکراری سبک تکراری و نا منسجم بودن طرح بسیار برای یک شرکت ناخوشایند است و میتواند بخشی از برندینگ آن که مربوط به هویت سازی شرکت میشود را نابود کند. لوگو یک نماد موقتی نیست که یخواهیم هر چند وقت آن را عوض کنیم یک لوگوی خوب میتواند چند دهه برای ما کار کند !
و نکته پایانی انتخاب یک شرگت طراحی مناسب برای طراحی لوگو میباشد هر شرکتی دارای اصول کاری متفاوت نسبت به شرکت دیگر است و سبک طراحی هر شرکت نیز متفاوت است در انتخاب شرکت های طراحی لوگو نیز دقت کنید که آن شرکت دارای اصولی کامل و مناسب باشد در مقاله ی بعدی به نکاتی که شرکت های معتبر طراحی لوگو در مواجه با مشتری انجام میدهند میپردازیم
منبع :https://www.butydesign.ir/