• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ماموریت غیر ممکن هوآوی در رقابت با اپل و سامسونگ در بازار آمریکا

Mohganji

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2017
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
0
سن
47
هوآوی به عنوان سومین موبایل ساز بزرگ دنیا در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما وقتی به بازار آمریکا نگاه می کنید این سامسونگ و اپل هستند که تقریباً تمام سهم را از آن خود کرده اند و بقیه تنها سهم هایی ناچیز در اختیار دارند.



EMUI_Bg_p.jpg
حال موبایل ساز بزرگ چینی قصد دارد سلطه دو قطبی سامسونگ-اپل را در آن سوی آب ها بشکند و خود را به جایگاهی بالاتر از سومی بکشاند. ماموریتی که دست کم در بازار آمریکا تا حدودی غیر ممکن به نظر می رسد.



ممکن یا محال، هوآوی نقشه بزرگ خود را آغاز کرده و نخستین مهره اش در این نبرد جدید را به میدان فرستاده. آیا فبلت میت 10 شروع مجدد خوبی برای برند چینی خواهد بود؟

تحلیلگران بازار در این خصوص چندان خوشبین نیستند. مسئله این نیست که هوآوی توانایی آن را دارد یا نه. بیشتر باید پرسید که آیا راهی وجود دارد تا آمریکایی ها از اپل و سامسونگ دل بکنند؟ مدیرعامل هوآوی معتقد است که می شود با سلاح قیمت وارد نبردی موثر شد. ریچارد یو در این باره می گوید:

«اگر چند صد دلار پایین تر بیایید بازار شکل کاملاً متفاوتی به خود می گیرد. تعداد قابل توجهی از کاربران هستند که پرداخت ماهیانه ۳۰ تا ۴۰ دلار برایشان دشوار است، در حالی که می توانند به راحتی ماهی ۱۰ تا ۲۰ دلار را برای حق اشتراک استفاده از موبایل و خدمات اپراتور پرداخت نمایند.»

ConnectivityBg_phone.jpg

برای آن که بفهمیم این استراتژی تا چه حد موثر خواهد بود، نیاز است تا زمان عرضه دو موبایل میت 10 و میت 10 پرو از طریق اوپراتورهای آمریکایی منتظر بمانیم و ببینیم نحوه قیمت گذاری و واکنش کاربران به آن چگونه خواهد بود.

باید پذیرفت که فبلت پرچمدار هوآوی از برخی جهات چون ظرفیت باتری در میان هم رده های خود دست بالاتر را دارد. دوربین پشتی دوگانه آن را هم تنها می بایست با آیفون X و گلکسی نوت 8 سامسونگ مقایسه نمود. این گجت همه ابزارها برای رقابت را دارد، اما نبرد برندها همیشه وابسته به سخت افزار قدرتمند و طراحی زیبا نبوده است.



 
بالا