misna
Registered User
- تاریخ عضویت
- 12 ژانویه 2012
- نوشتهها
- 622
- لایکها
- 49
- سن
- 44
حتما تا به حال شنیدهاید که مایکروسافت در یک معامله ۷٫۱۷ میلیارد دلاری، بخش ابزارها و سرویسهای نوکیا را خریده است و نیز اجازه استفاده از سرویس نقشه این شرکت را هم به دست آورده است. برند لومیا و Asha دیگر متعلق به نوکیا نخواهد بود و این شرکت فنلاندی دیگر گوشی هوشمندی نخواهد ساخت و تنها شاهد عرضه گوشیهای معمولی از سوی این شرکت خواهیم بود که با آنها تنها میشود کارهای روتینی مثل مکالمه یا پیامک زدن انجام داد (فیچر فونها)
روز گذشته ارزش سهام شرکت نوکیا با رشد 40 درصدی در بازار سهام نیویورک ناظران را شگفت زده کرد. رشد مذکور باعث شد ارزش هر سهم این شرکت از 4 دلار به 5.58 دلار برسد.
در مقابل ارزش سهام مایکروسافت در بازار NASDAQ علیرغم خرید نوکیا 5 درصد سقوط کرد و از 33 دلار به ازای هر سهم به 31.1 دلار کاهش یافت. با این حساب مشخص نیست خرید جنجالی مایکروسافت تا چه حد به بازگشت روحیه و اعتماد به نفس به این شرکت کمک کرده باشد.
مایکروسافت قصد دارد با رونق دادن به نوکیا ، کسب و کار خود در حوزه محصولات همراه را رونق ببخشد و از جمله با خدمات نقشه خوانی شرکت های دیگر مانند گوگل و اپل رقابت کند.
منطق و دلایل مایکروسافت برای چنین خریدی چه چیزهایی بودهاند؟
- افزایش میزان سوددهی شرکت در بخش گوشیهای هوشمند
- ایجاد تجربهای شبیه اپل یا با تکرار همان تجربه گوگل با گوشی موتو ایکس: یعنی اینکه کاربر بتواند یک سختافزار و نرمافزار هماهنگ و کارا را داشته باشد یا بتواند با یک محصول نرمافزاری از سرویسهای آنلاین شرکت، کمال استفاده را بکند.
- سیاست ضد آپارتاید اپلیکیشنی: اپل و گوگل با ایجاد یک اکوسیستم برای تولید، ادغام و توزیع اپلیکیشنهاة یک نوع آپارتاید اپلیکیشنی ایجاد کردهاند، به ویندوز فون و حتی مایکروسافت گاهی حتی اجازه داده نمیشود که نسخههای ویندوزی بعضی از اپلیکیشنهای محبوب را درست کنند یا این اپلیکیشنهای بسیار دیر تحویل مایکروسافت میشوند.
- منتفع شدن از یک بازار سختافزاری
در مورد ویندوز و ویندوز فون -تا حالا- مایکروسافت محصول خود را به منزله پلتفرمی برای متحد کردن ابزارهای تولیدشده از سوی سازندگان کوچک و بزرگ میدید، این شرکت هیچ علاقهای به بخش سختافزار نشان نمیداد، اما حالا گویا مایکروسافت میخواهد همان مسیر اپل را طی کند و همان طور که اپل با ساخت سختافزار و نرمافزارهای به شدت سازگار و هماهنگ با هم، دل مشتریها را به دست آورده است، پایگاهی محکم برای خود درست کند، طوری که ما از این پس، کدهای مایکروسافت را روی ابزارهای مایکروسافت خواهیم ببینیم.
روز گذشته ارزش سهام شرکت نوکیا با رشد 40 درصدی در بازار سهام نیویورک ناظران را شگفت زده کرد. رشد مذکور باعث شد ارزش هر سهم این شرکت از 4 دلار به 5.58 دلار برسد.
در مقابل ارزش سهام مایکروسافت در بازار NASDAQ علیرغم خرید نوکیا 5 درصد سقوط کرد و از 33 دلار به ازای هر سهم به 31.1 دلار کاهش یافت. با این حساب مشخص نیست خرید جنجالی مایکروسافت تا چه حد به بازگشت روحیه و اعتماد به نفس به این شرکت کمک کرده باشد.
مایکروسافت قصد دارد با رونق دادن به نوکیا ، کسب و کار خود در حوزه محصولات همراه را رونق ببخشد و از جمله با خدمات نقشه خوانی شرکت های دیگر مانند گوگل و اپل رقابت کند.
منطق و دلایل مایکروسافت برای چنین خریدی چه چیزهایی بودهاند؟
- افزایش میزان سوددهی شرکت در بخش گوشیهای هوشمند
- ایجاد تجربهای شبیه اپل یا با تکرار همان تجربه گوگل با گوشی موتو ایکس: یعنی اینکه کاربر بتواند یک سختافزار و نرمافزار هماهنگ و کارا را داشته باشد یا بتواند با یک محصول نرمافزاری از سرویسهای آنلاین شرکت، کمال استفاده را بکند.
- سیاست ضد آپارتاید اپلیکیشنی: اپل و گوگل با ایجاد یک اکوسیستم برای تولید، ادغام و توزیع اپلیکیشنهاة یک نوع آپارتاید اپلیکیشنی ایجاد کردهاند، به ویندوز فون و حتی مایکروسافت گاهی حتی اجازه داده نمیشود که نسخههای ویندوزی بعضی از اپلیکیشنهای محبوب را درست کنند یا این اپلیکیشنهای بسیار دیر تحویل مایکروسافت میشوند.
- منتفع شدن از یک بازار سختافزاری
در مورد ویندوز و ویندوز فون -تا حالا- مایکروسافت محصول خود را به منزله پلتفرمی برای متحد کردن ابزارهای تولیدشده از سوی سازندگان کوچک و بزرگ میدید، این شرکت هیچ علاقهای به بخش سختافزار نشان نمیداد، اما حالا گویا مایکروسافت میخواهد همان مسیر اپل را طی کند و همان طور که اپل با ساخت سختافزار و نرمافزارهای به شدت سازگار و هماهنگ با هم، دل مشتریها را به دست آورده است، پایگاهی محکم برای خود درست کند، طوری که ما از این پس، کدهای مایکروسافت را روی ابزارهای مایکروسافت خواهیم ببینیم.