modireayandeh
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 16 سپتامبر 2015
- نوشتهها
- 13
- لایکها
- 7
- سن
- 45

مشتریان ایدهآل سایت شما چه کسانی هستند؟ شما هم مشتریان خوب دارید و هم مشتریان بد. مشتریان بد دائماً بر سر قیمتها چانه میزنند، دیر پرداخت میکنند، همیشه شکایت دارند، جلوی پیشرفت شما را میگیرند و به محض مطرح شدن شرکتی دیگر شما را به حال خود رها میکنند. اما مشتریان ایدهآل آنهایی هستند که به موقع پرداخت میکنند تا سر حد امکان به شما توجه دارند اطلاعات خود را به اشتراک میگذارند به شرکای شما تبدیل شده و بازخورد مناسب را در اختیار شما میگذارند.
شما با آن مشتریان آشنا هستید و میدانید که کار کردن با آنها لذتبخش است.
قانون 80:20 پارتو
حاکی از آن است که 80% فروش شما تنها و تنها 20% از مشتریانتان تأمین میکنند. تحقیقات در سالهای اخیر نشان میدهد که 20% از مشتریان شما 140% برای شرکت شما سود به ارمغان میآورند، این موضوع در مورد کسب و کارهایی که به نوعی آنلاین هستند خیلی بیشتر صدق میکند. این بدان معناست که بسیاری دیگر از مشتریان برای شما ضرر به همراه دارند. بهترین مشتری شما میتواند 30 برابر مشتری بد برای شما ارزش داشته باشد.
شناسایی مشتریان ایدهآل
باید بهترین مشتریان کسب و کار خود را شناسایی کنید. آیا همگی آنها آنلاین هستند؟ پس باید پروفایل مشتری ایدهآل خود را بشناسیم، آنها کی هستند؟ چه میخواهند؟ چه چیزی مصرف میکنند؟ ویژگیهای متمایز کننده آنها کدام است؟ آنها را چطور در بانک اطلاعاتی شناسایی کنیم؟ درباره خودشان باید چه سوالاتی را مطرح کنیم؟ باید آنها را بهتر از شناختی که از خد دارند بشناسیم؟
باید از موانع موجود بر سر راه خرید آنلاین، تردیدها و ترسهای بیدلیل مشتریان آگاهی داشته باشیم؟
پیشنهاد ما به مشتریان ایدهآل
باید بدانیم که پیشنهاد ما با کدام بخش از نیاز آنها زندگی و شغل آنها و دنیاهای آنها چه آنلاین و آفلاین مطابقت دارد. همچنین فرآیند خرید آنها را بدانیم مراحلی که از آن عبور میکنند و اطلاعاتی را که در هر مرحله نیاز دارند.
باید مراحل پردازش اطلاعات، نحوه دستیابی به اطلاعات، نحوه آشنایی آنها با محصولات و پیشنهادات، کلماتی که به دنبال آنها میگردند و کلماتی که حس پویایی را در آنها بر میانگیزد همگی را بدانیم.
بدانیم چگونه است که ذهن آنها برخی از پیشنهادت ارائه شده را پذیرفته و دیگر پیشنهادت را مورد توجه قرار نمیدهند.
شما باید بدانید که قدرت مشتریان امروزی بیشتر شده و شما باید زمان و اطلاعات درست را در اختیار مشتریان قرار دهید.
رشد بازاریابی اجازهای را در نظر گرفته و از آن بیشتر استفاده کنید. اگر در درک مفهوم جذب مشتری و میزان تاثیر آن بهتر از گذشته عمل کنید این موضوع باعث ایجاد وفاداری مشتریان شما میشود.
این مقاله توسط مدیر آینده نگارش شده است.