• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشكل متريال در تردی مکس

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
سلام دوستانه پاک

من یک مشکلی دارم ... شاید مشکل حادی هم نباشه و فقط اطلاعات من کم باشه ... بهرروی

ببینید فرض قراره یه سطح 1 هکتاری رو چمن بکنید ... ( یعنی متریال چمن بدید بهش )
عکسی که بعنوان texture استفاده می کنید فقط 5 سانت در 5 سانت هست ...
خب اگر این عکس یکبار روی این سطح تکرار بشه که عملا بشدت پیکسل پیکسل میشه ...
وقتی هم که فرضا 100 بار یا 1000 بار ( فرقی نمی کنه ) روی این سطح تکرار بشه ، درسته که از نمای نزدیک نتیجه بهتری حاصل میشه و دیگه حالت پیکسل پیکسل نیست ... اما بلاک های 5 در 5 کاملا مشهود هستند و کار رو مصنوعی می کنند ...
مشکل من اینه .. چجوری یک سطح بزرگ رو با یک تکسچر نسبتا کوچک فرش کنم جوری که طبیعی بنظر برسه و چهار خونه چهار خونه نشه ؟ ( منظورم پیکسل پیکسل نیستا )

شما چجوری یک سطح خیلی بزرگ رو آسفالت یا چمن می کنید که طبیعی هم بنظر برسه ؟

به فکرم رسید کار رو اسکیل کنم و کوچکش کنم که با 3 -4 بار تکرار ... متریال روی کل طرح رو بگیره ... ولی بنظرم شدنی نباشه و اصلا این راهش نباشه ...

منتظر کمکتون هستم
شعار اخلاقی : هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستم
مرسی :blush:​
 

Pixar

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,400
لایک‌ها
19
محل سکونت
َِChocolate's City
از مودیفایر UVW MAP استفاده کنین. ( در مکس )

...
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
به نقل از Pixar :
از مودیفایر UVW MAP استفاده کنین. ( در مکس )

...

آقا مرسی از پاسختون
من توی زیر مجموعه های متریال ( توی همون متریال باکس ، همونجایی که تایل هست ) تعداد تکرار روی طول و عرض رو تعیین می کنم ... آیا اینکار با uvw map فرق عمده ای داره ؟

فرض کنید شما دارید یک سطح بزرگ رو چمن یا اسفالت می کنید ... یعنی شما میآید UVW MAP رو اجرا مي كنيد روش و طول و عرض رو تعیین می کنید و دیگه مشکلی ندارید ؟
 

keyvan_itman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2006
نوشته‌ها
122
لایک‌ها
2
من در چنین مواقعی از ترکیپ دو texture استفاده میکنم, یعنی یکی رو tile میکنم به تعداد زیاد تا از نزدیک material دارای جزئیات باشه و یکی رو روی همون میزارم به اندازه بزرگ که اون tile شده رو از یکنواختی در بیاره ;)
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
به نقل از keyvan_itman :
من در چنین مواقعی از ترکیپ دو texture استفاده میکنم, یعنی یکی رو tile میکنم به تعداد زیاد تا از نزدیک material دارای جزئیات باشه و یکی رو روی همون میزارم به اندازه بزرگ که اون tile شده رو از یکنواختی در بیاره ;)

جناب کیوان من فکر می کنم شما منظور و مشکل من رو کامل متوجه شدید

فقط لطف می کنید بفرمایید متریال دوم رو چجوری روی اولی قرار می دید ؟

مرسی
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
41
محل سکونت
tehraaaaaan
حالا مشكل دیگه ایی اضافه شده متاسفانه

ببینید من روی یک ساختمانی که کمی هم جزییات داره ( مثل پروفیل در و پنجره و ... ) کار می کنم
اوایل هر قسمتی رو که می ساختم یه رندر معمولی می گرفتم و همه چیز درست پیش می رفت
اما الان که فایل شلوغ شده . کم کم رندرینگ من دچار مشکل میشه . یعنی متریال ها درست سر جاشون نیستند یا فرضا اگر جسمی فقط نیم سانت از دیگری جلو بود ( فرض کنید زیری زرد بود و رویی قرمز ) اوایل خیلی واضح قرمز روی زرد رندر می شد اما الان زرد و قرمز باهم قاطی میشوند و ... مشکلاتی از این قبیل

تا بحال شما بهش برخوردید ؟
چکار کردید که درست شده ؟
فکر می کنید ایراد کار کجا باشه ؟

مرسی
 
بالا