• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشورت و راهنمایی درمورد اخذ نمایندگی یک فروشگاه زنجیره ای

Artificer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2020
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
6
سن
31
محل سکونت
IR
سلام دوستان،
مدتی هست تو فکر نمایندگی یکی از فروشگاه های زنجیره ای مثل افق کوروش یا جانبو یا هفت یا ... رو بگیرم،
خوبی این نمایندگی ها اینه که حالت مغازه ندارن بلکه نمایندگی هستی،
جایی که من زندگی میکنم یک مرکز استانه با حدود 1 میلیون نفر جمعیت، نمایندگی کوروش تا دلتون بخواد داریم، نمایندگی جانبو یه چندتایی داریم و درنهایت نمایندگی هفت اصلا نداریم،

حقیقتش بنده ملک از خودم ندارم و مجبورم جایی رو اجاره کنم، مدرک تحصیلیم هم دیپلم هست (نمیدونم مهمه یا نه) سنمم 26 سال، سرمایه ای هم که میخوام وارد این کار کنم حدود 300-400 تومنه ،

حالا بنظرتون کدوم یکی راحتتر نمایندگی میدن؟ ایا با این بودجه ای که من گفتم اصلا شدنی هست یا نه ؟؟ و باتوجه به اینکه ملک از خودم ندارم ایا اصلا برام صرفه داره یا نه؟ اگر بهم نمایندگی بدن ایا همیشه خودم باید بالا سر کار باشم ؟ یا میتونم 2-3 نفر رو اونجا استخدام کنم تا برام کار کنن ؟؟
یه مطلبی رو اضافه کنم شغل من اینترنتیه ولی دوست دارم یک شغل فیزیکی هم داشته باشم،

خوشحال میشم نظرات ارزشمندتون رو بشنوم،
 

s.david.s

کاربر فعال بورس و بانکداری
کاربر برتر سال 1399
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2019
نوشته‌ها
2,013
لایک‌ها
18,729
محل سکونت
تهران
در ادامه توضیحات خصوصی ، بقیه رو اینجا جواب میدم :
نمایندگی کوروش تا دلتون بخواد داریم، نمایندگی جانبو یه چندتایی داریم و درنهایت نمایندگی هفت اصلا نداریم،
اسم برند مهم نیست . مهم رقابتی بودن کالاها و اقلام تامین شدست و همینطور شرکت های طرف قرارداد شرکت اصلی
حقیقتش بنده ملک از خودم ندارم و مجبورم جایی رو اجاره کنم، مدرک تحصیلیم هم دیپلم هست (نمیدونم مهمه یا نه) سنمم 26 سال، سرمایه ای هم که میخوام وارد این کار کنم حدود 300-400 تومنه ،
مدرک اهمیتی نداره . شما باید مغازه رو تامین بکنی + تضمین به شرکت + هزینه های تابلو و سیستم فروشگاهی و دکور و همینطور سرمایه در گردش مورد نیاز برای این کار
جدای از تامین خود مغازه ، حدود 5 میلیارد و بالاتر برای تامین اجناس نقدی نیاز داری ، اعتباری و چکی هم بهش اضافه میشه
400 تومن کمه
اینکه مغازه هم تحت تملک شما نیست خودش یک ریسک بسسسسسیار بالا برای سوپرمارکته . برای شرکت ریسک خاصی نداره ولی برای شما شدیدا پر ریسکه واگه کسی بخواد با مغازه اجاره ای اینکارو بکنه باید حداقل تا 2 سال روی سود آوری مستقیم از مغازه به اندازه ظرفیت مد نظرش حساب نکنه ، پس او سرمایه باید بیشتر باشه
اگر بهم نمایندگی بدن ایا همیشه خودم باید بالا سر کار باشم ؟ یا میتونم 2-3 نفر رو اونجا استخدام کنم تا برام کار کنن ؟؟
100% شما باید بالا سر کار باشید !
نه اینکه شرکت مجبور بکنه ...
هر کسب و کاری که صاحب کسب و کار مستقیما بالاسر کار نباشه نه تنها سود آور نیست بلکه منجر به نابودی میشه
شما اگه شریک داشته باشی ، اون میتونه بالا سر مغازه باشه و شما روی اون نظارت بکنی ولی 100%یکی از سرمایه گذارهای اصلی باید مستقیما هر روز توی مغازه حضور داشته باشه


البته اگه کارمند معتمد پیدا بکنی میشه سیستم سازی بکنی و دورادور کسب و کار اتوماتیک فعالیت بکنه ولی نیاز به تجربه مدیریتی داره که شما چون نداری ، تا بیای سوراخ ها رو بگیری ، اینقدر از سر و ته سود خورده میشه که به خودت میای میبینی 2 یا 3 ساله صرفا در جا زدی و سود خالص بیشتر از تورم نداشتی و همش جای خرید کالاهای جدید و اضافه رهن و مخارج جاری فروشگاه مصرف شده

مدیریت سوپرمارکت کار فوق العاده سختیه . منظورم از مدیریت حسابداری فروشگاه هستش . سیستم فروشگاهی باید درست پایه ریزی بشه ، سیستم انبارداری باید اصولی باشه ، ساختار سازمانی باید درست باشه و نظارت های کافی انجام بشه و شما هم باید تمام انرژی رو بزاری برای خریدهای ارزونتر ، بهینه تر کردن موجودی فروشگاه و همینطور آنالیز بازار ، محله و همینطور تامین و گردش کالاها

هر مدلی به غیر از این حالت فروشگاه مدیریت بشه ، شاید 10 یا 15 سال گذشته جواب میداده ولی قطعا 10 یا 15 سال آینده منجر به نابودی سرمایه میشه
 

Artificer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2020
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
6
سن
31
محل سکونت
IR
@s.david.s
توضیحات بسیار عالی بود و کامل،
واقعا وجود شما که تجربه مشابه دارین برای امثال ماها نعمته،
مابقی سوالم رو که تو خصوصی ازتون پرسیدم،

اما برای ادامه بحث یه سوالی رو از بقیه عزیزان این تاپیک مطرح میکنم،
شما با سرمایه ای حدود 400 تومن چه کاری رو پیشنهاد میدین؟
حقیقتش با کار "مغازه داری" موافق نیستم، نمیگم بده و توهینی نمیکنم به کسی، اما من باهاش خیلی موافق نیستم،
بیشتر تو فکر دریافت یک نمایندگی (نه فقط موادغذایی) هستم، یا اینکه بعنوان یک شرکت ادامه بدیم،
 

iign0o0rr

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
790
لایک‌ها
247
داخل شهرمون فقط خیابانی که زندگی میکنم 4 تا فروشگاه زنجیره ای هست
جانبو
ایرانیان
کوروش
هفت
البته جانبو به خاطر اینکه نتونست رقابت کنه جمع کرد هفت هم بدون مشتری شده با وجود کوروش و ایرانیان یعنی رقابت بین این دوتاست که فعلا معلوم نیست کدومشون برنده میشن البته رفاه هنوز نیومده این ورا اگر بیاد باز کار برای اینا سخت تر میشه نظرم خودم روی کوروش و رفاه هست چون بهتر میتونن رقابت کنن اگر مغازه برای خودت باشه خیلی جلو هستی که نیاز به متراژ 200 به بالا هست و به خصوص موقعیت منطقه که حتما مسکونی زیاد باشه خلاصه نیاز به سرمایه بالایی داره پیشنهادم میکنید با سرمایه کم و اطلاعات کم وارد این جور کارا نشید
موفق باشی ;)
 

masoudrejae

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,167
لایک‌ها
191
اسم برند مهم نیست . مهم رقابتی بودن کالاها و اقلام تامین شدست و همینطور شرکت های طرف قرارداد شرکت اصلی
اتفاقا به نظر من که خیلی مهمه جایی که من هستم به فاصله صد متر جانبو و افق کوروش کنار هم شعبه دارن مشتری های جانبو یک دهم افق کوروش هست یعنی اکثرا برا خرید میرن افق کوروش
جانبو خیلی جاها دیدم شعبه زد بعد جمع کرد
 

OMiD.1080p

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2014
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
240
محل سکونت
مَش هَد
سلام
من یکی از پرسنل افق کوروشم . توی یکی از شعب تاپ مشهد

یک فروشگاه فرانچایز ( نمایندگی ) به تازگی چندچهارراه پایین از فروشگاه ما راه افتاده که پرسنلشون از سرپرست فروشگاه بگیر تا نیروهای عادی
همشون به مدت 2 هفته اومدن برای آموزش تو فروشگاه ما. و کار میکردن تا چیزی یاد بگیرین
در افق کوروش ... شما نگران آموزش پرسنل نباش . خود شرکت نیروهای متعهد و آموزش دیده واست جور میکنه
الانم هر وقت از جلوی این فروشگاه جدید رد میشم کلی آدم توشه و در حال خریدن . چرا ؟ چونکه مکانش از جای ما بهتره .

سوالی بودش بنده در خدمتم
 

tiyam 01

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2009
نوشته‌ها
6,186
لایک‌ها
7,731
اینجا یه شهر 90 هزار نفریه، دوتا شعبه افق کوروش داشت ، یه رفاه و یه هفت . یکی از بچه ها نمایندگی افق کوروش گرفته 400-500 میلیون وام دادن، واسه یخچال و تجهیزات. خودش هم فکر کنم 100 میلیون تومنی هزینه کرد. مغازه برای خودش بود 180 متر
اون دفعه می گفت زیادم به فروشگاه سر نمی زنه، ازش پرسیدم ماهی 7-8 میلیون براش داره. به نظرم چون مکانش برای خودشه کمه ، اونجا رو حداقل 4-5 میلیون میتونست اجاره بده
 

ali998

Registered User
تاریخ عضویت
9 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,044
لایک‌ها
779
سلام
من یکی از پرسنل افق کوروشم . توی یکی از شعب تاپ مشهد

یک فروشگاه فرانچایز ( نمایندگی ) به تازگی چندچهارراه پایین از فروشگاه ما راه افتاده که پرسنلشون از سرپرست فروشگاه بگیر تا نیروهای عادی
همشون به مدت 2 هفته اومدن برای آموزش تو فروشگاه ما. و کار میکردن تا چیزی یاد بگیرین
در افق کوروش ... شما نگران آموزش پرسنل نباش . خود شرکت نیروهای متعهد و آموزش دیده واست جور میکنه
الانم هر وقت از جلوی این فروشگاه جدید رد میشم کلی آدم توشه و در حال خریدن . چرا ؟ چونکه مکانش از جای ما بهتره .

سوالی بودش بنده در خدمتم
جدا از مغازه، چقدر سرمایه نیاز گرفتن نمایندگی؟
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
4,314
سن
25
محل سکونت
in flight
سرمایه ت کمه بیشترش کن
 
بالا