Moein TN
Registered User
- تاریخ عضویت
- 26 اکتبر 2017
- نوشتهها
- 340
- لایکها
- 52
- سن
- 26
سیالات در نرم افزار تری دی مکس ۲۰۱۸
با استفاده از Fluids می توانید خصوصیات فیزیکی سیالاتی مانند آب، روغن، عسل و مواد مذاب را شبیه سازی کنید و همچنین اثر جاذبه، برخورد با اشیا و اختلالات توسط میدان های حرکتی را بازسازی کنید تا به نتایج مورد نیازتان دست یابید.
Motion Path ها
قابلیت Motion Path جدید در نرم افزار تری دی مکس ۲۰۱۸ به شما اجازه می دهد پیش نمایش مسیر اشیای انیمیشن سازی شده را مشاهده کنید. می توانید Motion Path را با استفاده از Transform ها مستقیما در Viewport تنظیم کنید و آنها را به Spline و بالعکس تبدیل کنید.
رندر سه بعدی
قابلیت Interactive تری دی مکس
قابلیت Interactive به شما کمک می کند انواع محیط های تعاملی زیبا، جذاب و فراگیر ایجاد کنید. این ویژگی شامل یک موتور Real-time است که برای تجربه محتوای سه بعدی در چندین پلتفرم مورد استفاده قرار می گیرد، پلتفرم هایی نظیر دسکتاپ، گوشی های موبایل، کنسول های بازی، صفحات وب و دستگاه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR و AR)
موتور رندر آرنولد برای تری دی مکس
موتور رندر آرنولد برای تری دی مکس (MAXtoA) به همراه نرم افزار ۳ds Max 2018 نصب می شود و از رندر تعاملی پشتیبانی می کند. پس از نصب، آرنولد یک موتور رندر اختیاری خواهد بود که می توانید از پنجره Render Setup آن را انتخاب کنید.
مبدل صحنه
قابلیت Scene Converter صحنه های قدیمی شما را به راحتی تبدیل می کند تا بتوانید از نورها، متریال ها و قابلیت های موتور رندر جدید استفاده کنید.
محیط کاری قابل شخصی سازی
قابلیت Workspace به شما اجازه می دهد سریعا از بین هر تعداد از رابط های کاربری یکی را انتخاب کنید. می توانید چیدمان نوار ابزارها، منوها و غیره را بازیابی کنید.
مدلسازی سه بعدی، تکسچردهی و افکت ها
ابزارهای Spline جدید در نرم افزار تری دی مکس ۲۰۱۸
کشیدن Spline با دست آزاد
می توانید از قابلیت Freehand استفاده کنید تا با استفاده از موس یا قلم و تبلت، منحنی های دست آزاد بکشید. می توانید منحنی ها را محدود کنید تا فقط روی اشیای خاصی در صحنه کشیده شوند که به طور خودکار حاشیه های آنها را دنبال خواهند کرد.
ابزار Spline Influence
ابزار Spline Influence به شما اجازه می دهد یک سری گره های Spline را براساس مجاورت آنها با اشیای خاصی ایجاد کنید.
ابزار Spline Mirror
ابزار Spline Mirror هم مانند ابزار Symmetry یک Spline را حول یک محور معین کپی می کند. تمام نرمال های موجود نیز کپی می شوند.
ابزار Spline Morph
ابزار Spline Morph بین خطوط Spline با استفاده از دو روش Progressive یا Blended، تغییرشکل ایجاد می کند
.ابزار Spline Overlap
ابزار Spline Overlap خطوط منحنی که روی هم قرار دارند را تشخیص می دهد و مقدار جا به جایی قسمت هایی که تداخل دارند را تنظیم می کند.
ابزار Spline Relax
ابزار Spline Relax با تغییر دادن موقعیت گره ها و یا دستگیره ها، خطوط Spline را نرم و هموار می کند.
ابزار Optimize Spline
ابزار Optimize Spline تعداد گره ها را کاهش می دهد و دستگیره ها را تنظیم می کند تا منحنی را تا جای ممکن مشابه شکل اولیه و به طور بهینه بازسازی کند.
ابزار Influence Helper
با استفاده از ابزار Influence Helper می توانید نقاط را به صورت Soft انتخاب کنید و falloff های تقریبی برای افکت ها ایجاد کنید.
ابزار Data Channel
با استفاده از ابزار Data Channel می توانید اطلاعات را مستقیما از یک مدل استخراج کنید و با استفاده از آنها اصلاحات دیگری را انجام دهید.
ابزار Blended Box Map
با استفاده از ابزار Blended Box Map می توانید فرایند قرار دادن Texture Map ها را ساده تر کنید و به راحتی Map و خروجی را شخصی سازی کنید.
معرفی ویژگی های جدید تری دی مکس – Autodesk 3ds Max 2017
ایجاد سریع سطوح سخت در تری دی مکس ۲۰۱۷
Booleanهای آپدیت شده دارای دقتی دوبرابر هستند که منجر به نتایج بهتری می شود.اضافه و حذف کردن راحت عملگرها و دسته بندی و ایجاد Booleanهای Nested.ابزار Bevel Profile Modifier اکنون شامل کنترل های Bevel مشابه ابزار TextPlus است، بنابراین هنرمندان می توانند Bevel مورد نظرشان را ایجاد کنند یا از Presetهای ابزار TextPlus استفاده کنند.
UV mapping (اصلاح شده)
۵ تا ۱۰ برابر بهبود عملکرد و سرعت کار و ویرایش با UV
با پرداختن به درخواست های کاربر، ایجاد Texture اکنون دارای عملکرد و بازخورد تصویر بهتری است و Workflowهای کارآمدتری دارد.
مجموعه ابزارهای قوی تر باعث تسهیل ویرایش و عملکردی قابل پیش بینی می شوند و نیاز به مراحل اضافی را از بین می برند.
ابزار Object (اصلاح شده)
– بهبود انتخاب و دستکاری objectها باعث شده است تا مدلسازی، انیمیشن سازی و کارهای دیگر، کارامدتر و خلاقانه تر شوند.
مشخصات بارز آن شامل موارد زیر است:
– هنرمندان اکنون می توانند با پین کردن Working Pivot، بدون نیاز به رفتن به پنل سلسله مراتبی با Working Pivot کار کنند.
– Local Align یک متد جدید برای تراز کردن محور است که موقع اعمال Transformهای مختلف روی یک انتخاب Sub-Object، سعی می کند هر یک از محورها را تراز کند تا به نتیجه بهتری دست یابد. آن را می توان از منوی کشویی Reference Coordinate System در نوارابزار اصلی پیدا کرد.
– با یک Hotkey می توانید Sub-Object مورد نظرتان را انتخاب کنید.
– توانایی انتخاب نقطه به نقطه با نگه داشتن کلید Shift. اگر عناصر غیرمجاور انتخاب شده اند، انتخاب نقطه به نقطه به همراه پیش نمایش به شما اجازه می دهد ببینید که دقیقا چه چیزی انتخاب می شود.
پشتیبانی از OpenSubdiv در تری دی مکس ۲۰۱۷
با پشتیبانی از OpenSubdiv می توانید با استفاده از کتابخانه های OpenSubdiv که توسط شرکت Pixar کد آنها باز شده است، سطوح فرعی را نمایش دهید.
این کتابخانه ها از تکنولوژی بدست آمده از تحقیقات مایکروسافت استفاده می کنند و برای استفاده از ساختارهای موازی CPU و GPU طراحی شده اند.
نتیجه برای Meshهای با سطوح تقسیمات بالاتر، در Viewport سریع تر عمل می کند.– مشاهده افکت ها در حین ویرایش یا شکل دهی به مدل ها. کارایی بالاتر بدون از دست دادن کیفیت.
– کاهش کار حدسی هنگام انمیشن سازی مدل ها و زمان تولید کمتر با نمایش سطح صاف کارامد.
– ساخت سریع تر جانمایی پیچیده با استفاده از Workflowهای مدلسازی Crease با CreaseSet Modifier و Crease Explorer.
– انتقال آسان مدل ها به پکیج هایی خاص که با استفاده از تکنولوژی تبادل فایل FBX ، از OpenSubdiv پشتیبانی می کند و دسترسی به ظاهری یکنواخت تر.
ShaderFX اصلاح شده
گزینه های سایه زنی بیشتر و همکاری بهتر بین ۳ds Max، Maya و Maya LT.
ساخت دامنه وسیع تری از متریال های procedural با Patternهای Node جدید از جمله Wavelines، Voronoi، Simple Noise و Brick.
ساخت Normal Map از تصاویر سیاه و سفید ۲ بعدی با Bump Utility Node جدید.
دسترسی سریع به Shaderها از طریق مرورگر قابل جستجوی Node.
پشتیبانی از Point Cloud در تری دی مکس ۲۰۱۷
پشتیبانی از وارد کردن، تجسم کردن، Snap و رندرکردن مجموعه داده های عظیم Point Cloud برای ایجاد مدل های دقیق تر از منابع حقیقی. مشاهده Point Cloudها با رنگ حقیقی در Viewport، تنظیم مقدار نمایش Cloud و ایجاد هندسه جدید با Snap کردن به راس های Point Cloud.– رندر کردن Point Cloud به همراه سایه در Mental Ray برای تجسم اشیای CG در زمینه دنیای حقیقی تا بتوانید طرح ها و تصویرهای تجسمی را بهتر ابراز کنید.
– استفاده از یک Workflow متصل Reality Capture به همراه برنامه های دیگر Autodesk: نرم افزار ReCap Reality Capture، نرم افزار AutoCAD برای CADهای دوبعدی و سه بعدی، نرم افزار مدلسازی اطلاعات ساختمانی Revit و نرم افزار CAD سه بعدی Inventor با پشتیبانی از فرمت های .rcp و rcs.Mental Ray یک نشان تجاری ثبت شده برای NVIDIA ARC GmbH است که برای استفاده توسط شرکت Autodesk مجاز شده است.
ShaderFX
ساخت Shaderهای پیشرفته HLSL با ویرایشگر Shader تصویری زمان حقیقی ShaderFX.
متصل کردن Nodeهای مختلف با استفاده از یک Workflow ادراکی کلیک و درگ.
انتخاب از میان مجموعه ای از مقادیر با ممیز شناور، عملیات ریاضیاتی، Texture Mapها، Normal Mapها و Nodeهای رنگی.
تجسم کردن متریال های حاصله بطور زنده در Viewport، حتی آنهایی که دارای مقادیر انیمیشنی هستند.
رفتن به عمق هر Node اصلی در حالت پیشرفته
ابزار Placement
موقعیت دهی و جهت دهی آسان محتوا نسبت به محتواهای دیگر در صحنه با استفاده از ابزار Placement.
استفاده از رفتارهای Auto-Parenting و Aligning.
حرکت دادن اشیا در راستای سطوح دیگر Meshها به صورتی که انگار بطور مغناطیسی به هم وصل شده اند.
چرخاندن سریع اشیا به عنوان قسمتی از همان گزینه.
Quad Chamfer
ایجاد یک لبه پخ خورده یا گرد بین دو سطح که به جای مثلث از Quadها تشکیل شده اند تا از گیر کردن آنها جلوگیری شود.
مدلسازی Mesh و Surface در ۳ds Max 2017
– ایجاد اشیای پارامتری و طبیعی بطور موثر با ویژگی های مدلسازی Polygon، Subdivision Surface و ویژگی های مبتنی بر Spline.
– کار کردن با بیش از ۱۰۰ ابزار مدلسازی چندضلعی و طراحی اشکال سه بعدی آزاد در مجموعه ابزارهای مدلسازی Graphite.
– کنترل کردن تعداد وجه ها یا نقاط در اشیا با استفاده از تکنولوژی ProOptimizer و کاهش پیچیدگی انتخاب تا ۷۵% بدون از دست دادن جزئیات.
– دسترسی به مکان شناسی Mesh مرتب در عملیات های Boolean با استفاده از ProBooleans.
– تقسیم کردن سریع اشکال هندسی به تکه های کوچکتر با استفاده از ابزار ProCutter.
– ایجاد جزئیات دقیق و بهینه سازی Meshها برای دستکاری و رندرینگ تعاملی با استفاده از Subdivision Surface و Polygon Smoothing.
– ایجاد Splineها و Spline Cageهای قابل ویرایش از اشکال دوبعدی آماده استفاده و تبدیل آنها به اشکال هندسی سه بعدی.
تخصیص و ویرایش Texture در ۳ds Max 2017
انجام عملیات های Texture Mapping خلاقانه مانند Tiling، Mirroring، قرار دادن Decal، Blurring، Spline Mapping، Pelt Mapping، UV Stretching و Relaxation.
روش Least Squares Conformal Mapping (LSCM) اجازه می دهد تا انحراف بافت را به حداقل برسانید.
با استفاده از قابلیت Render to Texture، متریال و نورپردازی هر شیء را به Texture Mapهای جدید تبدیل کنید.
استفاده از بیش از ۹۹ مجموعه UV برای لایه بندی بافت ها. لود کردن تصاویر گرافیکی وکتور به عنوان Texture map برای رندر کردن با رزولوشن های پویا.
Shading و طراحی متریال در ۳ds Max 2017
با ابزارهایی که بطور خاص برای سرعت دهی به فرایند Shading و طراحی متریال طراحی شده آند، به ظاهر مورد نظر خود دست یابید. کتابخانه های گسترده ای از بافت ها، تصاویر و Mapهای Procedural در ویرایشگر Slate Material شما را قادر می سازند تا سلسله مراتب Shading پیچیده ای را طراحی و ویرایش کنید. با استفاده از مجموعه ابزارهای Viewport Canvas، می توانید چندین لایه را روی هر map و با هر جنسی به اشکال سه بعدی تبدیل کنید.
– دسترسی به بیش از ۱۲۰۰ Material Template و تبادل یکپارچه داده های متریال بین برنامه های Autodesk با استفاده از Autodesk Material Library.
– مشاهده پیش نمایش و تنظیم نحوه تاثیرگذاری نور روی متریال ها با دامنه ای از نورهای واقع گرایانه و غیرواقع گرایانه، مانند نورهای فتومتریک حقیقی و سیستم Sun and Sky دقیق از نظر فیزیکی.
– با استفاده از کتابخانه ای با ۸۰ جنس مختلف از Textureها، ظاهر مدل های خود را تنوع بدهید. این تکسچرهای پویا و وابسته به رزولوشن، دارای یک حافظه کوچک هستند و در هارد ذخیره می شوند.
پشتیبانی از Vector Map در تری دی مکس ۲۰۱۷
لود کردن تصاویر وکتور به عنوان Texture map و رندر کردن آنها با رزولوشن های پویا. با زوم کردن، گرافیک کاملا واضح و شفاف باقی می ماند.
ایجاد تصویرسازی های CAD غنی تر و پویاتر با پشتیبانی از فایل های PAT Hatch Pattern اتوکد. ایجاد تکسچرهایی که در طی زمان تغییر می کنند، با پشتیبانی از PDF که شامل تغییر انیمیشنی صفحات هم می شود.
پشتیبانی از فرمات های AI (Adobe Illustrator)، از جمله SVG و SVGZ.
مدلسازی مبتنی بر Polygon، Spline و NURBS
با استفاده از بیش از ۱۰۰ ابزار مدلسازی چندضلعی پیشرفته و طراحی آزاد سه بعدی در مجموعه ابزارهای Graphite Modelling و ProOptimize قدرتمند، خلاقیت خود را آزاد سازید.
ایجاد موثر اشیای پارامتری و طبیعی با ویژگی های مدلسازی مبتنی بر Polygon، Spline و NURBS.
ایجاد جزئیات دقیق و بهینه سازی Meshها برای دستکاری و رندرینگ تعاملی با استفاده از Subdivision Surface و Polygon Smoothing.
Text و Shape map
ایجاد عکس برگردان و تصاویر گرافیکی متنی با استفاده از Objectهای دوبعدی ثابت یا متحرک. با حذف مرحله Baking، عناصر می توانند تعاملی باشند و به Objectهای اصلی متصل بمانند.
تغییرات فونت، بازبیتی محتوا آپدیت شکل ها، بطور خودکار با این ویژگی جدید آپدیت شده اند.
به علاوه، برای استفاده از Objectها به عنوان ماسک برای ساخت عکس بگردان و تصاویر گرافیی شخصی، نیازی نیست از ۳ds Max خارج شوید.
با استفاده از Fluids می توانید خصوصیات فیزیکی سیالاتی مانند آب، روغن، عسل و مواد مذاب را شبیه سازی کنید و همچنین اثر جاذبه، برخورد با اشیا و اختلالات توسط میدان های حرکتی را بازسازی کنید تا به نتایج مورد نیازتان دست یابید.
Motion Path ها
قابلیت Motion Path جدید در نرم افزار تری دی مکس ۲۰۱۸ به شما اجازه می دهد پیش نمایش مسیر اشیای انیمیشن سازی شده را مشاهده کنید. می توانید Motion Path را با استفاده از Transform ها مستقیما در Viewport تنظیم کنید و آنها را به Spline و بالعکس تبدیل کنید.
رندر سه بعدی
قابلیت Interactive تری دی مکس
قابلیت Interactive به شما کمک می کند انواع محیط های تعاملی زیبا، جذاب و فراگیر ایجاد کنید. این ویژگی شامل یک موتور Real-time است که برای تجربه محتوای سه بعدی در چندین پلتفرم مورد استفاده قرار می گیرد، پلتفرم هایی نظیر دسکتاپ، گوشی های موبایل، کنسول های بازی، صفحات وب و دستگاه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR و AR)
موتور رندر آرنولد برای تری دی مکس
موتور رندر آرنولد برای تری دی مکس (MAXtoA) به همراه نرم افزار ۳ds Max 2018 نصب می شود و از رندر تعاملی پشتیبانی می کند. پس از نصب، آرنولد یک موتور رندر اختیاری خواهد بود که می توانید از پنجره Render Setup آن را انتخاب کنید.
مبدل صحنه
قابلیت Scene Converter صحنه های قدیمی شما را به راحتی تبدیل می کند تا بتوانید از نورها، متریال ها و قابلیت های موتور رندر جدید استفاده کنید.
محیط کاری قابل شخصی سازی
قابلیت Workspace به شما اجازه می دهد سریعا از بین هر تعداد از رابط های کاربری یکی را انتخاب کنید. می توانید چیدمان نوار ابزارها، منوها و غیره را بازیابی کنید.
مدلسازی سه بعدی، تکسچردهی و افکت ها
ابزارهای Spline جدید در نرم افزار تری دی مکس ۲۰۱۸
کشیدن Spline با دست آزاد
می توانید از قابلیت Freehand استفاده کنید تا با استفاده از موس یا قلم و تبلت، منحنی های دست آزاد بکشید. می توانید منحنی ها را محدود کنید تا فقط روی اشیای خاصی در صحنه کشیده شوند که به طور خودکار حاشیه های آنها را دنبال خواهند کرد.
ابزار Spline Influence
ابزار Spline Influence به شما اجازه می دهد یک سری گره های Spline را براساس مجاورت آنها با اشیای خاصی ایجاد کنید.
ابزار Spline Mirror
ابزار Spline Mirror هم مانند ابزار Symmetry یک Spline را حول یک محور معین کپی می کند. تمام نرمال های موجود نیز کپی می شوند.
ابزار Spline Morph
ابزار Spline Morph بین خطوط Spline با استفاده از دو روش Progressive یا Blended، تغییرشکل ایجاد می کند
.ابزار Spline Overlap
ابزار Spline Overlap خطوط منحنی که روی هم قرار دارند را تشخیص می دهد و مقدار جا به جایی قسمت هایی که تداخل دارند را تنظیم می کند.
ابزار Spline Relax
ابزار Spline Relax با تغییر دادن موقعیت گره ها و یا دستگیره ها، خطوط Spline را نرم و هموار می کند.
ابزار Optimize Spline
ابزار Optimize Spline تعداد گره ها را کاهش می دهد و دستگیره ها را تنظیم می کند تا منحنی را تا جای ممکن مشابه شکل اولیه و به طور بهینه بازسازی کند.
ابزار Influence Helper
با استفاده از ابزار Influence Helper می توانید نقاط را به صورت Soft انتخاب کنید و falloff های تقریبی برای افکت ها ایجاد کنید.
ابزار Data Channel
با استفاده از ابزار Data Channel می توانید اطلاعات را مستقیما از یک مدل استخراج کنید و با استفاده از آنها اصلاحات دیگری را انجام دهید.
ابزار Blended Box Map
با استفاده از ابزار Blended Box Map می توانید فرایند قرار دادن Texture Map ها را ساده تر کنید و به راحتی Map و خروجی را شخصی سازی کنید.
معرفی ویژگی های جدید تری دی مکس – Autodesk 3ds Max 2017
ایجاد سریع سطوح سخت در تری دی مکس ۲۰۱۷
Booleanهای آپدیت شده دارای دقتی دوبرابر هستند که منجر به نتایج بهتری می شود.اضافه و حذف کردن راحت عملگرها و دسته بندی و ایجاد Booleanهای Nested.ابزار Bevel Profile Modifier اکنون شامل کنترل های Bevel مشابه ابزار TextPlus است، بنابراین هنرمندان می توانند Bevel مورد نظرشان را ایجاد کنند یا از Presetهای ابزار TextPlus استفاده کنند.
UV mapping (اصلاح شده)
۵ تا ۱۰ برابر بهبود عملکرد و سرعت کار و ویرایش با UV
با پرداختن به درخواست های کاربر، ایجاد Texture اکنون دارای عملکرد و بازخورد تصویر بهتری است و Workflowهای کارآمدتری دارد.
مجموعه ابزارهای قوی تر باعث تسهیل ویرایش و عملکردی قابل پیش بینی می شوند و نیاز به مراحل اضافی را از بین می برند.
ابزار Object (اصلاح شده)
– بهبود انتخاب و دستکاری objectها باعث شده است تا مدلسازی، انیمیشن سازی و کارهای دیگر، کارامدتر و خلاقانه تر شوند.
مشخصات بارز آن شامل موارد زیر است:
– هنرمندان اکنون می توانند با پین کردن Working Pivot، بدون نیاز به رفتن به پنل سلسله مراتبی با Working Pivot کار کنند.
– Local Align یک متد جدید برای تراز کردن محور است که موقع اعمال Transformهای مختلف روی یک انتخاب Sub-Object، سعی می کند هر یک از محورها را تراز کند تا به نتیجه بهتری دست یابد. آن را می توان از منوی کشویی Reference Coordinate System در نوارابزار اصلی پیدا کرد.
– با یک Hotkey می توانید Sub-Object مورد نظرتان را انتخاب کنید.
– توانایی انتخاب نقطه به نقطه با نگه داشتن کلید Shift. اگر عناصر غیرمجاور انتخاب شده اند، انتخاب نقطه به نقطه به همراه پیش نمایش به شما اجازه می دهد ببینید که دقیقا چه چیزی انتخاب می شود.
پشتیبانی از OpenSubdiv در تری دی مکس ۲۰۱۷
با پشتیبانی از OpenSubdiv می توانید با استفاده از کتابخانه های OpenSubdiv که توسط شرکت Pixar کد آنها باز شده است، سطوح فرعی را نمایش دهید.
این کتابخانه ها از تکنولوژی بدست آمده از تحقیقات مایکروسافت استفاده می کنند و برای استفاده از ساختارهای موازی CPU و GPU طراحی شده اند.
نتیجه برای Meshهای با سطوح تقسیمات بالاتر، در Viewport سریع تر عمل می کند.– مشاهده افکت ها در حین ویرایش یا شکل دهی به مدل ها. کارایی بالاتر بدون از دست دادن کیفیت.
– کاهش کار حدسی هنگام انمیشن سازی مدل ها و زمان تولید کمتر با نمایش سطح صاف کارامد.
– ساخت سریع تر جانمایی پیچیده با استفاده از Workflowهای مدلسازی Crease با CreaseSet Modifier و Crease Explorer.
– انتقال آسان مدل ها به پکیج هایی خاص که با استفاده از تکنولوژی تبادل فایل FBX ، از OpenSubdiv پشتیبانی می کند و دسترسی به ظاهری یکنواخت تر.
ShaderFX اصلاح شده
گزینه های سایه زنی بیشتر و همکاری بهتر بین ۳ds Max، Maya و Maya LT.
ساخت دامنه وسیع تری از متریال های procedural با Patternهای Node جدید از جمله Wavelines، Voronoi، Simple Noise و Brick.
ساخت Normal Map از تصاویر سیاه و سفید ۲ بعدی با Bump Utility Node جدید.
دسترسی سریع به Shaderها از طریق مرورگر قابل جستجوی Node.
پشتیبانی از Point Cloud در تری دی مکس ۲۰۱۷
پشتیبانی از وارد کردن، تجسم کردن، Snap و رندرکردن مجموعه داده های عظیم Point Cloud برای ایجاد مدل های دقیق تر از منابع حقیقی. مشاهده Point Cloudها با رنگ حقیقی در Viewport، تنظیم مقدار نمایش Cloud و ایجاد هندسه جدید با Snap کردن به راس های Point Cloud.– رندر کردن Point Cloud به همراه سایه در Mental Ray برای تجسم اشیای CG در زمینه دنیای حقیقی تا بتوانید طرح ها و تصویرهای تجسمی را بهتر ابراز کنید.
– استفاده از یک Workflow متصل Reality Capture به همراه برنامه های دیگر Autodesk: نرم افزار ReCap Reality Capture، نرم افزار AutoCAD برای CADهای دوبعدی و سه بعدی، نرم افزار مدلسازی اطلاعات ساختمانی Revit و نرم افزار CAD سه بعدی Inventor با پشتیبانی از فرمت های .rcp و rcs.Mental Ray یک نشان تجاری ثبت شده برای NVIDIA ARC GmbH است که برای استفاده توسط شرکت Autodesk مجاز شده است.
ShaderFX
ساخت Shaderهای پیشرفته HLSL با ویرایشگر Shader تصویری زمان حقیقی ShaderFX.
متصل کردن Nodeهای مختلف با استفاده از یک Workflow ادراکی کلیک و درگ.
انتخاب از میان مجموعه ای از مقادیر با ممیز شناور، عملیات ریاضیاتی، Texture Mapها، Normal Mapها و Nodeهای رنگی.
تجسم کردن متریال های حاصله بطور زنده در Viewport، حتی آنهایی که دارای مقادیر انیمیشنی هستند.
رفتن به عمق هر Node اصلی در حالت پیشرفته
ابزار Placement
موقعیت دهی و جهت دهی آسان محتوا نسبت به محتواهای دیگر در صحنه با استفاده از ابزار Placement.
استفاده از رفتارهای Auto-Parenting و Aligning.
حرکت دادن اشیا در راستای سطوح دیگر Meshها به صورتی که انگار بطور مغناطیسی به هم وصل شده اند.
چرخاندن سریع اشیا به عنوان قسمتی از همان گزینه.
Quad Chamfer
ایجاد یک لبه پخ خورده یا گرد بین دو سطح که به جای مثلث از Quadها تشکیل شده اند تا از گیر کردن آنها جلوگیری شود.
مدلسازی Mesh و Surface در ۳ds Max 2017
– ایجاد اشیای پارامتری و طبیعی بطور موثر با ویژگی های مدلسازی Polygon، Subdivision Surface و ویژگی های مبتنی بر Spline.
– کار کردن با بیش از ۱۰۰ ابزار مدلسازی چندضلعی و طراحی اشکال سه بعدی آزاد در مجموعه ابزارهای مدلسازی Graphite.
– کنترل کردن تعداد وجه ها یا نقاط در اشیا با استفاده از تکنولوژی ProOptimizer و کاهش پیچیدگی انتخاب تا ۷۵% بدون از دست دادن جزئیات.
– دسترسی به مکان شناسی Mesh مرتب در عملیات های Boolean با استفاده از ProBooleans.
– تقسیم کردن سریع اشکال هندسی به تکه های کوچکتر با استفاده از ابزار ProCutter.
– ایجاد جزئیات دقیق و بهینه سازی Meshها برای دستکاری و رندرینگ تعاملی با استفاده از Subdivision Surface و Polygon Smoothing.
– ایجاد Splineها و Spline Cageهای قابل ویرایش از اشکال دوبعدی آماده استفاده و تبدیل آنها به اشکال هندسی سه بعدی.
تخصیص و ویرایش Texture در ۳ds Max 2017
انجام عملیات های Texture Mapping خلاقانه مانند Tiling، Mirroring، قرار دادن Decal، Blurring، Spline Mapping، Pelt Mapping، UV Stretching و Relaxation.
روش Least Squares Conformal Mapping (LSCM) اجازه می دهد تا انحراف بافت را به حداقل برسانید.
با استفاده از قابلیت Render to Texture، متریال و نورپردازی هر شیء را به Texture Mapهای جدید تبدیل کنید.
استفاده از بیش از ۹۹ مجموعه UV برای لایه بندی بافت ها. لود کردن تصاویر گرافیکی وکتور به عنوان Texture map برای رندر کردن با رزولوشن های پویا.
Shading و طراحی متریال در ۳ds Max 2017
با ابزارهایی که بطور خاص برای سرعت دهی به فرایند Shading و طراحی متریال طراحی شده آند، به ظاهر مورد نظر خود دست یابید. کتابخانه های گسترده ای از بافت ها، تصاویر و Mapهای Procedural در ویرایشگر Slate Material شما را قادر می سازند تا سلسله مراتب Shading پیچیده ای را طراحی و ویرایش کنید. با استفاده از مجموعه ابزارهای Viewport Canvas، می توانید چندین لایه را روی هر map و با هر جنسی به اشکال سه بعدی تبدیل کنید.
– دسترسی به بیش از ۱۲۰۰ Material Template و تبادل یکپارچه داده های متریال بین برنامه های Autodesk با استفاده از Autodesk Material Library.
– مشاهده پیش نمایش و تنظیم نحوه تاثیرگذاری نور روی متریال ها با دامنه ای از نورهای واقع گرایانه و غیرواقع گرایانه، مانند نورهای فتومتریک حقیقی و سیستم Sun and Sky دقیق از نظر فیزیکی.
– با استفاده از کتابخانه ای با ۸۰ جنس مختلف از Textureها، ظاهر مدل های خود را تنوع بدهید. این تکسچرهای پویا و وابسته به رزولوشن، دارای یک حافظه کوچک هستند و در هارد ذخیره می شوند.
پشتیبانی از Vector Map در تری دی مکس ۲۰۱۷
لود کردن تصاویر وکتور به عنوان Texture map و رندر کردن آنها با رزولوشن های پویا. با زوم کردن، گرافیک کاملا واضح و شفاف باقی می ماند.
ایجاد تصویرسازی های CAD غنی تر و پویاتر با پشتیبانی از فایل های PAT Hatch Pattern اتوکد. ایجاد تکسچرهایی که در طی زمان تغییر می کنند، با پشتیبانی از PDF که شامل تغییر انیمیشنی صفحات هم می شود.
پشتیبانی از فرمات های AI (Adobe Illustrator)، از جمله SVG و SVGZ.
مدلسازی مبتنی بر Polygon، Spline و NURBS
با استفاده از بیش از ۱۰۰ ابزار مدلسازی چندضلعی پیشرفته و طراحی آزاد سه بعدی در مجموعه ابزارهای Graphite Modelling و ProOptimize قدرتمند، خلاقیت خود را آزاد سازید.
ایجاد موثر اشیای پارامتری و طبیعی با ویژگی های مدلسازی مبتنی بر Polygon، Spline و NURBS.
ایجاد جزئیات دقیق و بهینه سازی Meshها برای دستکاری و رندرینگ تعاملی با استفاده از Subdivision Surface و Polygon Smoothing.
Text و Shape map
ایجاد عکس برگردان و تصاویر گرافیکی متنی با استفاده از Objectهای دوبعدی ثابت یا متحرک. با حذف مرحله Baking، عناصر می توانند تعاملی باشند و به Objectهای اصلی متصل بمانند.
تغییرات فونت، بازبیتی محتوا آپدیت شکل ها، بطور خودکار با این ویژگی جدید آپدیت شده اند.
به علاوه، برای استفاده از Objectها به عنوان ماسک برای ساخت عکس بگردان و تصاویر گرافیی شخصی، نیازی نیست از ۳ds Max خارج شوید.