برگزیده های پرشین تولز

معرفی و بررسی سریال بی نظیر Dark (تاریک)

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصولات شبکه نتفلکیس، سریال Dark است. در این مطلب به معرفی این سریال علمی تخیلی جذاب و پر مخاطب خواهم پرداخت.

dark-6.jpg


در دهه گذشته، شاهد انتشار مجموعه‌ای متنوع و گسترده از آثار علمی‌تخیلی از شبکه نتفلیکس بوده‌ایم. هر کدام از این عناوین از جذابیت‌های مخصوص به خود برخوردار هستند. سریال دارک نخستین اثر المانی نتفلکیس و یکی از محبوب‌ترین محصولات این شبکه است. این مجموعه توسط باران بو اودار (Baran bo Odar) و همسر وی، یانتیه فریز (Jantie Friese) ساخته شده است. تاکنون دو فصل از این مجموعه پخش شده و به زودی سومین فصل از آن نیز منتشر خواهد گشت.

داستان سریال Dark

این مجموعه داستانی پیچیده و چند لایه داشته و برای درک کامل آن نیاز به دقت و حواس بالایی دارید. در ادامه می‌توانید خلاصه سریال Dark را مطالعه کنید.

داستان سریال دارک در شهری خیالی به نام ویندن اتفاق می‌افتد. در این شهر بچه‌ها در حال ناپدید شدن هستند. و همین باعث می‌شود که چهار خانواده و گذشته‌شان به یکدیگر مرتبط شود. راز و رمزهای گذشته بر زندگی سه نسل از همین خانواده‌ها تاثیر می‌گذارد. شخصیت اصلی سریال دارک پسری به نام جوناس کانوالد است. یک نوجوان که سعی دارد با خودکشی پدرش کنار بیاید. از طرف دیگر اولریک نیلسن یک افسر پلیس است که برادرش 33 سال پیش گم شده و حالا هم پسر کوچکش گم شده است.

dark-series-review-.jpg


سریال Dark گرچه یک سریال فانتزی و علمی-تخیلی است، اما از این هم فراتر می‌رود و موضوعاتی فلسفی و هستی‌گرایانه را مطرح می‌کند. در طول این سریال، معانی وجودی زمان و تاثیرات آن بر روی هستی انسان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

شخصیت های سریال دارک

در سریال Dark شخصیت‌های زیادی وجود دارند. و البته این شخصیت‌ها در زمان هم سفر می‌کنند و معمولا آنها را در سه دوره مختلف می‌بینیم. در اوایل همین موضوع سریال Dark باعث سردرگمی مخاطبان خواهد شد.

در این قسمت به معرفی همه شخصیت‌ها خواهم پرداخت.

  • جوناس کانوالد
  • میکل نیلسن / مایکل کانوالد
  • هانا کانوالد
  • اینس کانوالد
  • اولریک نیلسن
  • کاتارینا نیلسن
  • مارتا نیلسن
  • مگنوس نیلسن
  • ترونته نیلسن
  • جانا نیلسن
  • اگنس نیلسن
  • پیتر دوپلر
  • شارلوت دوپلر
  • کلادیا تیدهمن
  • اگون تیدهمن
  • الکساندر تیدهمن
  • رجینا تیدهمن
  • بارتوز تیدهمن
  • نوح

بررسی فصل های 1 و 2

Dark سریالی با فیلمنامه پیچیده و شخصیت‌های زیاد است. همین پیچیدگی و تعدد کاراکتر شاید باعث شود که در قسمت‌های اولیه، بیننده گیج شود. به بیان دیگر، سریال Dark از آن دست سریال‌هایی‌ست که وقتی برای بار دوم تماشایش کنید، تازه می‌توانید کاملا متوجه داستان و جزئیاتش شوید.
فصل اول سریال Dark با یکی از تاریک‌ترین لحظات زندگی بشر شروع می‌شود: خودکشی. همین خودکشی آغاز تمام اتفاقات سریال است. داستان در سال 2019 شروع می‌شود و بعد از طریق سفر در زمان به سال‌های 1986 و 1953 می‌رود. درنهایت اهالی شهر ویندن متوجه می‌شوند که از طریق غارهای ویندن و کرم‌چاله‌ای که در آنها وجود دارد، می‌توانند در زمان سفر کنند. گم شدن بچه‌ها و باقی اتفاقات منجر به افشا شدن رازهای زیادی می‌شوند.

dark-series-2020.jpg


در فصل دوم، تلاش خانواده‌ها برای پیدا کردن گمشدگان‌شان ادامه دارد. در این فصل راز انجمن سیک ماندوس آشکار می‌شود. در 8 قسمت فصل 2 سریال Dark، شاهد شمارش معکوسی به سمت آخرالزمان و نابودی همه چیز هستیم.

بسیاری از منتقدان در نقد سریال Dark آن را مکررا با اثر دیگری از شبکه نتفلیکس یعنی سریال Stranger Things مقایسه کرده‌اند. درست است که این دو سریال هر دو ژانرهایی تقریبا مشابه دارند، اما زمین تا آسمان با هم فرق دارند. سریال Stranger Things سریالی فانتزی با خط داستانی مشخص است. سریالی که شاید به شدت سرگرم کننده باشد، اما در همان سطح باقی می‌ماند.

در حالی که سریال Dark در همان فضای فانتزی و خیالی‌اش، به موضوعاتی انسانی می‌پردازد. این سریال همانند نامش فضایی تاریک دارد. اکثر حوادث این سریال در اتاق‌هایی کم‌ نور، گاراژهایی تاریک، جنگلی آزاردهنده و غاری تیره و تاریک رقم می‌خورند.

حتی از نظر مضمون هم سریال Dark فضایی تاریک و سیاه دارد. در این سریال شاهد پرندگانی مرده، خیانت‌های فراوان، رازهای زننده و قتل‌های عجیب و غریب هستیم. درواقع سریال Dark سعی دارد از بازار سرگرم کننده اطرافش جلوتر برود و عمیقا بر بینندگانش تاثیر بگذارد.

سریال تاریک صرفا فقط درباره یک قتل و اتفاقات فراطبیعی نیست. این سریال درباره جامعه‌ای از انسان‌ها با تمام مشکلات و ارتباط‌شان در حال و گذشته است. شاید تماشای سریال Dark سخت باشد. اما با دیدن همان قسمت اول، تماشا نکردنش حتی سخت‌تر می‌شود.

داستان فصل 3


ر فصل 3 سریال Dark‌ احتمالا خواهیم فهمید که جوناس بالاخره می‌تواند جلوی آخرالزمان و نابودی همه عزیزانش را بگیرد یا نه. کارگردان این سریال باران بو اودار درباره فصل سوم می‌گوید:

در این فصل ما جواب همه سوالات بینندگان را خواهیم داد و به آنها کمک خواهیم کرد تا از رمز و راز این داستان گره‌گشایی کنند. برای ما سخت خواهد بود که از این شخصیت‌ها جدا شویم. اما آغاز پایان است و پایان، آغاز است.

سازنده دیگر این سریال، فریز هم گفته است که:

  • همانند فصل دوم که روی شخصیت‌های مختلف مثل کلادیا و اگون متمرکز شدیم، همین کار را در فصل سوم هم انجام خواهیم داد. البته مارتا و جوناس هم در مرکز داستان خواهند بود.

سریال دارک یکی از پیچیده‌ترین و غنی‌ترین محصولات تلویزیونی سال‌های گذشته است. قوانین متعددی پیرامون سفر در زمان در این اثر وجود دارند. تمامی اتفاقات به صورت چرخه‌وار اتفاق افتاده و تغییر گذشته عملا غیر ممکن است. علاوه بر این، روابط خانوادگی بین شخصیت‌های مختلف بسیار پیچیده و چند لایه هستند. با این وجود، نظریه‌های مختلفی در مورد سومین فصل سریال وجود دارند. با توجه به گفته‌های سازندگان این عنوان، به نظر می‌رسد که باید خود را آماده پرداخت بیشتر به مسائلی چون وجود ابعاد مختلف و شخصیت آدام (Adam) کنید.

تاریخ انتشار فصل 3 سریال Dark

فیلمبرداری فصل سوم سریال دارک در اواسط دسامبر سال 2019 به پایان رسید. در هفته‌های گذشته، باران بو اودار با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از پخش این فصل در تابستان پیش رو خبر داد. روز گذشته، نتفلیکس تاریخ انتشار این فصل را از طریق تریلر جدیدی اعلام کرد. تمامی قسمت‌های سومین فصل از سریال دارک در روز 27 ژوئن (هفتم تیرماه) منتشر خواهند شد.

این تاریخ، هم‌راستا با داستان کلی این اثر است. فصل اول سریال Dark در تاریخ 1 دسامبر 2017 (1 آذر 1396) منتشر شد. فصل دوم 18 ماه بعد یعنی در تاریخ 21 ژوئن 2019 (31 خرداد 1398) بر روی سرویس استریمینگ نتفلیکس قرار گرفت. اگر فصل‌های پیشین را به خاطر داشته باشید، می‌دانید که مایکل (میکل) در این تاریخ خودکشی کرد؛ پدیده‌ای که آغازگر مجموعه اتفاقات سریال بود. با توجه به این مسئله، انتشار تمامی قسمت‌های فصل آخر سریال دارک در روز 27 ژوئن اشاره به آخرین چرخه و آخرالزمان دارد. نکته جالب این که تاریخ مذکور، روز شنبه بوده و این در حالی است که نتفلیکس تمامی محصولات خود را در روز جمعه منتشر می‌کند.
_________________________________________________________________________

آیا شما هم از بینندگان سریال Dark هستید؟ نظر شما درباره این سریال چیست؟
 
بالا