برگزیده های پرشین تولز

معروفترین غذاهای پوکت

Nazanin.Rah

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2015
نوشته‌ها
604
لایک‌ها
13
سن
38
موپینگ و خائو نیائو

در سفر با تور پوکت حتما از غذاهای پوکت امتحان کنید . مو پینگ (یا گوشت خوک کباب شده) و خائو نیائو (یا برنج چسبناک)، یک خیابان کلاسیک می باشد که در سراسر آن می توانید غذاهای تایلندی را پیدا کنید. هر کدام از دستفروش ها در تایلند، دستور غذایی محرمانه خود را دارد ولی همه روش های سرو یکسان دارند. گوشت خوک با سس ماهی، شیره خرما، سیر و شیره نارگیل مرینیت می شود و سپس در یک کوره زغالی کباب می شود. در نتیجه گوشتی آبدار و شیرین با عطر و طعم بی نظیر سرو می شود.




پنکیک تایلندی(روتی)
اگر شما یک بار از این نان های ترد و شیرین مزه کنید، قظعا به آن معتاد خواهید شد! این شیرینی تایلندی در کره و شکر سفید و شیر غلیظ شیرین خوابانده می شود و یک میان وعده غذایی کامل به شمار می رود. شما می توانید بنا به سلیقه تان، آن را با تخم مرغ، موز، مربا توت فرنگی یا مارمالد، و یا سس شکلات، میل نمایید. که البته داغ داغ می چسبد!




کوفته قلقلی/سوسیس

روش سرو خیابانی این غذای کوفته قلقلی با سوسیس، لذت خاصی به آن می بخشد. می توانید آن را بنا به سلیقه خود، کباب شده، سرخ شده، یا بخار پز شده سفارش دهید که یک غذای خوشمزه و ارزانی می باشد.




ساندویچ بستنی

ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد که چطور می شود یک بستنی را با نان هات داگ میل کرد! باید بدانید بسیار خوشمزه و نشاط آور است. ساندویچ بستنی از ده ها سال پیش در پوکت اختراع شد. به سادگی یک بستنی با طعم مورد علاقه خود را در نان ساندویچ قرار می دهید و میل می نمایید. بدون قاشق!




کوفته دیم سام و سالا پائو

کوفته و سالا پائو( یا نان باگت بخار پز)، از غذاهای چینی اقتباس شده است ولی عینا هما طعم غذاهای چین و هنگ کنگ را ندارد. سالا پائو دو نوع دارد: بخار پز شده با چاشنی شیرین و یا خام با چاشنی شور



منبع:
http://thaitor.ir/
 
بالا