Hamid2day
مدیر ارشد بازنشسته
همان طور که می دانید گوکل برای ایجاد نتایج برای جستجوهای مردم از یک سری الگوریتم استفاده می نماید و بر اساس این الگوریتم ها نتایج را مرتب می کند. این الگوریتم ها دائما در حال تغییر می باشند. گاهی در یک روز چندین تغییر کوچک صورت می گیرد که کسی متوجه آن ها نمی شود و گاهی تغییرات بزرگی در الگوریتم ها صورت می گیرد که نتایج را دستخوش تغییرات فراوانی می نماید.
معمولا برای تغییرات الگوریتمی بزرگ اسم های مختلفی را در نظر می گیرند که ما در این مقاله قصد بیان آن ها را نداریم چرا که با یک سرچ ساده می توانید به این الگوریتم ها دست پیدا کنید. ما در این محتوا می خواهیم در ابتدا به نوع شناسی الگوریتم ها بپردازیم و در نهایت کمی در مورد اخرین آپدیت الگوریتمی گوگل صحبت کنیم.
آپدیت های گوگل معمولا به سه دسته تقسیم می شوند:
1) آپدیت های جزئی که کسی معمولا متوجه آن ها نمی شود
2) آپدیت های خاص
3) آپدیت های هسته ای یا core
آپدیت های جزئی همانطور که در ابتدا اشاره شد در طول روز ممکن است چندین مرتبه صورت بگیرد و هدف آن ها ارتقا دائمی کیفیت نتایج می باشد.
آپدیت های خاص به آپدیت هایی گفته می شود که هدف مشخصی را دنبال می کند و بر روی برخی از پارامترها و برخی از سایت ها تاثیر می گذارد. به طور مثال برخی از آپدیت ها بر روی سئو محلی یا لوکال تاثیر می گذارد. یا برخی دیگر از آپدیت های جزئی بر روی نتایج جستجوی برخی از کشورها موثر می باشد. یا آپدیت های دیگری که فقط بر روی کدهای html تاثیر می گذارد.
اما دسته اخر اپدیت ها، آپدیت های هسته ای هستند که معمولا بر روی بخش اعظم سایت ها تاثیرگذار می باشد و هدف خاصی را دنبال نمی کند. در آپدیت های هسته ای تقریبا همه افراد تغییر در رتبه سایت خودشان را احساس می کنند.
اما بعد از آپدیت های بزرگ باید چکار کنیم؟
اولین کار این است که دست نگه دارید. حداقل به مدت 2 هفته صبر کنید تا نتایج به طور کامل پایدار شود. بسیاری از افراد به طور مثال با رشد رتبه مواجه می شوند و مثلا در همان زمان بر روی یک سایت رپورتاژ رفته اند و فکر می کنند که این رشد رتبه به خاطر این رپورتاژ بوده است. همچنین کسانی که با کاهش رتبه مواجه می شوند هم به برخی از کارهاییکه در همان زمان انجام داده اند ( ممکن است مفید بوده باشد) شک می کنند و دیگر انجام نمی دهند.
پس نکته مهم در ابتدا صبر کردن و آگاهی از اپدیت های گوگل و تجزیه و تحلیل دقیق آن ها می باشد. اما یک سری از کارها را می توان پس از آپدیت های بزرگ انجام داد که پایه های ثابت سئو هستند که خود گوگل هم این کار ها را توصیه کرده است.
- به محتوای سایت خود اهمیت بیشتری بدهید. محتواهای جدید و عمیق تولید کنید. محتواهای موجود را به روز کنید.
- لینک سازی داخلی سایت خود را بهبود ببخشید
- سرعت سایت خود را افزایش دهید
- بر روی بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری سایت خود حتما کارکنید
اما آپدیت فلوریدا 2 چیست؟
این آپدیت در تاریخ 12 مارس2019 رسما شروع به کار کرده است و در تاریخ 13 مارس یکی از اعضای گوگل در توئیتر خود این اپدیت را تایید کرده است. البته گوگل اسم این اپدیت را ، آپدیت هسته ای مارس 2019 معرفی کرده است. آپدیت فلوریدا 1 درسال 2000 صورت گرفت و بر روی سایت های اسپم تاثیرگذار بود. برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند این آپدیت هم بر روی کارهای اسپمی سایت ها تاثیرگذار خواهد بود و رتبه این سایت ها کاهش پیدا خواهد کرد.
اما با توجه به توئیتی که مسئولان گوگل اعلام کرده اند بر روی دو موضوع محتواهای عالی و ارتباط محتواها با هم ( لینک دهی داخلی) تاکید کرده اند. پس سایت هایی در این آپدیت رشد خواهند داشت که محتواهای عالی داشته باشند وساختار لینک دهی داخلی ان ها مناسب باشد.
اما با توجه به اینکه تازه چند روز از این آپدیت می گذرد باید منتظر بود تا نتایج پایدار شده و بتوان بیشتر بحث و بررسی انجام داد.
منابع:
https://www.topseo724.com
http://prestafa.com
معمولا برای تغییرات الگوریتمی بزرگ اسم های مختلفی را در نظر می گیرند که ما در این مقاله قصد بیان آن ها را نداریم چرا که با یک سرچ ساده می توانید به این الگوریتم ها دست پیدا کنید. ما در این محتوا می خواهیم در ابتدا به نوع شناسی الگوریتم ها بپردازیم و در نهایت کمی در مورد اخرین آپدیت الگوریتمی گوگل صحبت کنیم.
آپدیت های گوگل معمولا به سه دسته تقسیم می شوند:
1) آپدیت های جزئی که کسی معمولا متوجه آن ها نمی شود
2) آپدیت های خاص
3) آپدیت های هسته ای یا core
آپدیت های جزئی همانطور که در ابتدا اشاره شد در طول روز ممکن است چندین مرتبه صورت بگیرد و هدف آن ها ارتقا دائمی کیفیت نتایج می باشد.
آپدیت های خاص به آپدیت هایی گفته می شود که هدف مشخصی را دنبال می کند و بر روی برخی از پارامترها و برخی از سایت ها تاثیر می گذارد. به طور مثال برخی از آپدیت ها بر روی سئو محلی یا لوکال تاثیر می گذارد. یا برخی دیگر از آپدیت های جزئی بر روی نتایج جستجوی برخی از کشورها موثر می باشد. یا آپدیت های دیگری که فقط بر روی کدهای html تاثیر می گذارد.
اما دسته اخر اپدیت ها، آپدیت های هسته ای هستند که معمولا بر روی بخش اعظم سایت ها تاثیرگذار می باشد و هدف خاصی را دنبال نمی کند. در آپدیت های هسته ای تقریبا همه افراد تغییر در رتبه سایت خودشان را احساس می کنند.
اما بعد از آپدیت های بزرگ باید چکار کنیم؟
اولین کار این است که دست نگه دارید. حداقل به مدت 2 هفته صبر کنید تا نتایج به طور کامل پایدار شود. بسیاری از افراد به طور مثال با رشد رتبه مواجه می شوند و مثلا در همان زمان بر روی یک سایت رپورتاژ رفته اند و فکر می کنند که این رشد رتبه به خاطر این رپورتاژ بوده است. همچنین کسانی که با کاهش رتبه مواجه می شوند هم به برخی از کارهاییکه در همان زمان انجام داده اند ( ممکن است مفید بوده باشد) شک می کنند و دیگر انجام نمی دهند.
پس نکته مهم در ابتدا صبر کردن و آگاهی از اپدیت های گوگل و تجزیه و تحلیل دقیق آن ها می باشد. اما یک سری از کارها را می توان پس از آپدیت های بزرگ انجام داد که پایه های ثابت سئو هستند که خود گوگل هم این کار ها را توصیه کرده است.
- به محتوای سایت خود اهمیت بیشتری بدهید. محتواهای جدید و عمیق تولید کنید. محتواهای موجود را به روز کنید.
- لینک سازی داخلی سایت خود را بهبود ببخشید
- سرعت سایت خود را افزایش دهید
- بر روی بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری سایت خود حتما کارکنید
اما آپدیت فلوریدا 2 چیست؟
این آپدیت در تاریخ 12 مارس2019 رسما شروع به کار کرده است و در تاریخ 13 مارس یکی از اعضای گوگل در توئیتر خود این اپدیت را تایید کرده است. البته گوگل اسم این اپدیت را ، آپدیت هسته ای مارس 2019 معرفی کرده است. آپدیت فلوریدا 1 درسال 2000 صورت گرفت و بر روی سایت های اسپم تاثیرگذار بود. برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند این آپدیت هم بر روی کارهای اسپمی سایت ها تاثیرگذار خواهد بود و رتبه این سایت ها کاهش پیدا خواهد کرد.
اما با توجه به توئیتی که مسئولان گوگل اعلام کرده اند بر روی دو موضوع محتواهای عالی و ارتباط محتواها با هم ( لینک دهی داخلی) تاکید کرده اند. پس سایت هایی در این آپدیت رشد خواهند داشت که محتواهای عالی داشته باشند وساختار لینک دهی داخلی ان ها مناسب باشد.
اما با توجه به اینکه تازه چند روز از این آپدیت می گذرد باید منتظر بود تا نتایج پایدار شده و بتوان بیشتر بحث و بررسی انجام داد.
منابع:
https://www.topseo724.com
http://prestafa.com