• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقاله آموزشی / آخرین آپدیت الگوریتم گوگل به نام فلوریدا 2 یا مارچ ۲۰۱۹ چه بود؟

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,295
لایک‌ها
20,173
محل سکونت
اوهایو - دیتون
همان طور که می دانید گوکل برای ایجاد نتایج برای جستجوهای مردم از یک سری الگوریتم استفاده می نماید و بر اساس این الگوریتم ها نتایج را مرتب می کند. این الگوریتم ها دائما در حال تغییر می باشند. گاهی در یک روز چندین تغییر کوچک صورت می گیرد که کسی متوجه آن ها نمی شود و گاهی تغییرات بزرگی در الگوریتم ها صورت می گیرد که نتایج را دستخوش تغییرات فراوانی می نماید.

معمولا برای تغییرات الگوریتمی بزرگ اسم های مختلفی را در نظر می گیرند که ما در این مقاله قصد بیان آن ها را نداریم چرا که با یک سرچ ساده می توانید به این الگوریتم ها دست پیدا کنید. ما در این محتوا می خواهیم در ابتدا به نوع شناسی الگوریتم ها بپردازیم و در نهایت کمی در مورد اخرین آپدیت الگوریتمی گوگل صحبت کنیم.

آپدیت های گوگل معمولا به سه دسته تقسیم می شوند:

1) آپدیت های جزئی که کسی معمولا متوجه آن ها نمی شود

2) آپدیت های خاص

3) آپدیت های هسته ای یا core

آپدیت های جزئی همانطور که در ابتدا اشاره شد در طول روز ممکن است چندین مرتبه صورت بگیرد و هدف آن ها ارتقا دائمی کیفیت نتایج می باشد.

آپدیت های خاص به آپدیت هایی گفته می شود که هدف مشخصی را دنبال می کند و بر روی برخی از پارامترها و برخی از سایت ها تاثیر می گذارد. به طور مثال برخی از آپدیت ها بر روی سئو محلی یا لوکال تاثیر می گذارد. یا برخی دیگر از آپدیت های جزئی بر روی نتایج جستجوی برخی از کشورها موثر می باشد. یا آپدیت های دیگری که فقط بر روی کدهای html تاثیر می گذارد.

اما دسته اخر اپدیت ها، آپدیت های هسته ای هستند که معمولا بر روی بخش اعظم سایت ها تاثیرگذار می باشد و هدف خاصی را دنبال نمی کند. در آپدیت های هسته ای تقریبا همه افراد تغییر در رتبه سایت خودشان را احساس می کنند.

اما بعد از آپدیت های بزرگ باید چکار کنیم؟

اولین کار این است که دست نگه دارید. حداقل به مدت 2 هفته صبر کنید تا نتایج به طور کامل پایدار شود. بسیاری از افراد به طور مثال با رشد رتبه مواجه می شوند و مثلا در همان زمان بر روی یک سایت رپورتاژ رفته اند و فکر می کنند که این رشد رتبه به خاطر این رپورتاژ بوده است. همچنین کسانی که با کاهش رتبه مواجه می شوند هم به برخی از کارهاییکه در همان زمان انجام داده اند ( ممکن است مفید بوده باشد) شک می کنند و دیگر انجام نمی دهند.

پس نکته مهم در ابتدا صبر کردن و آگاهی از اپدیت های گوگل و تجزیه و تحلیل دقیق آن ها می باشد. اما یک سری از کارها را می توان پس از آپدیت های بزرگ انجام داد که پایه های ثابت سئو هستند که خود گوگل هم این کار ها را توصیه کرده است.

- به محتوای سایت خود اهمیت بیشتری بدهید. محتواهای جدید و عمیق تولید کنید. محتواهای موجود را به روز کنید.

- لینک سازی داخلی سایت خود را بهبود ببخشید

- سرعت سایت خود را افزایش دهید

- بر روی بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری سایت خود حتما کارکنید

اما آپدیت فلوریدا 2 چیست؟

این آپدیت در تاریخ 12 مارس2019 رسما شروع به کار کرده است و در تاریخ 13 مارس یکی از اعضای گوگل در توئیتر خود این اپدیت را تایید کرده است. البته گوگل اسم این اپدیت را ، آپدیت هسته ای مارس 2019 معرفی کرده است. آپدیت فلوریدا 1 درسال 2000 صورت گرفت و بر روی سایت های اسپم تاثیرگذار بود. برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند این آپدیت هم بر روی کارهای اسپمی سایت ها تاثیرگذار خواهد بود و رتبه این سایت ها کاهش پیدا خواهد کرد.

اما با توجه به توئیتی که مسئولان گوگل اعلام کرده اند بر روی دو موضوع محتواهای عالی و ارتباط محتواها با هم ( لینک دهی داخلی) تاکید کرده اند. پس سایت هایی در این آپدیت رشد خواهند داشت که محتواهای عالی داشته باشند وساختار لینک دهی داخلی ان ها مناسب باشد.

اما با توجه به اینکه تازه چند روز از این آپدیت می گذرد باید منتظر بود تا نتایج پایدار شده و بتوان بیشتر بحث و بررسی انجام داد.

منابع:
https://www.topseo724.com
http://prestafa.com
 

rezatak6

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2014
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
1,906
امیدوارم برخورد با اسپمرا بیشتر بشه همه نتایج اسپمران یه سری مفت خور که با چهار تا کد تمام زحمات بقیه رو از بین می برن. روشون کم هم نمیشه هر چی خط میزنیشون روش دزدی پیشرفته تری اختراع! می کنن.
سلام ممد @MOHAMMAD026_1 چه خبر؟ اینروزا کمتر سرمیزنی انجمن.

لینک سازی داخلی (Internal links) چیست؟
لینک سازی داخلی نوعی لینک سازی است که از داخل سایت به دیگر صفحات سایت لینک داده می شود. لینک های داخلی آدرسی مشابه آدرس اصلی سایت دارند که ادامه ی مسیر به آدرس اصلی سایت اضافه شده و گوگل به همین ترتیب متوجه می شود که لینک، از نوع لینک داخلی است.

صفحه لینک شده به یک انکر تکست باید موضوع مرتبطی با کلمات آن داشته باشد. به طور مثال نمی توانید در رابطه با آموزش وردپرس مطلب بگذارید و انکر تکست آموزش وردپرس را به صفحه ی آموزش نقاشی لینک کنید. با این کار گوگل سایت لینک شده را سایتی با محتوای بیهوده تصور می کند.

منظور از لینک سازی داخلی، لینک سازی هدفمند برای هر کلمه کلیدی برای صفحه مربوط به آن کلمه می باشد. هر کلمه کلیدی باید صفحه هدف (landing page) جداگانه ای داشته باشد تا گوگل متوجه شود که سایت به صورت تخصصی در حال فعالیت روی کلمه های مطرح شده است. مثلا یک سایت پزشکی که در حوزه ی قلب و عروق فعالیت دارد نباید تمام صفحات خود را با کلمه ی کلیدی جراحی قلب محتوا گذاری کند بلکه باید عنوان های مختلف و کلمات مرتبط دیگر را هم مورد بررسی قرار داده و مقالات جامع تری ارائه دهد. این که مثلا 20 مقاله با عنوان جراحی قلب بگذاریم نه تنها به سئو سایت کمک نمی کند بلکه گوگل را نیز برای انتخاب صفحه هدف گمراه می کند و در واقع نمی داند کدام صفحه شما را باید در نتایج خود نمایش دهد و همین موضوع باعث افت رتبه شما در گوگل خواهد شد.
هم چنین لینک سازی داخلی باعث افزایش سرعت ایندکس شدن سایت نیز می شود، زیرا خزنده های گوگل با استفاده از لینک ها می توانند به همه جای سایت سر بزنند و سایت را با سرعت بیشتری ایندکس کنند.

علاوه بر تأثیر خوب لینک سازی داخلی روی گوگل، با این کار می توان باعث بهبود تجربه کاربری یا (User Experience) نیز شد، زیرا در صورتی که مطالب تولید شده واقعا جذاب و کاربردی باشد و کاربران از خواندن مقالات لذت ببرند، اگر مطلبی به عنوان مطلب پیشنهاد شده توسط نویسنده ارائه شود، قطعا مقاله ی بعدی نیز توسط کاربران خوانده خواهد شد. همین موضوع باعث ماندگاری بیشتر کاربران در سایت و مشاهده صفحات بیشتر خواهد شد که نتیجه نهایی آن بهبود سئو را رقم خواهد زد.
کد:
منبع: modireweb.com/Internal-links-and-external-links
 
بالا