برگزیده های پرشین تولز

مقاله :: دلایل موفقیت سایت دیوار چیست؟

آیدین نامی

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2013
نوشته‌ها
734
لایک‌ها
407
همان طور که می دانید در یک بازه زمانی به صورت قارچ گونه وب سایت های نیازمندی ایجاد شدند ولی یکی از سایت های نیازمندی که توانسته نه تنها رقبای خود در اینترنت بلکه حتی رقبا در سیستم های سنتی چاپی را نیز با مشکلات زیادی مواجه کند سیستم نیازمندی های سایت دیوار است. اگر دوست دارید بدانید به نظر من دلایل موفقیت دیوار چیست این مطلب را بخوانید.

✅دلیل اول
دلایل زیادی وجود دارد که سایت دیوار متفاوت از سایت های دیگر نیازمندی است که در ادامه توضیح می دهم اما اصلی ترین دلیل موفقیت سایت دیوار تغییر رویکرد در سیستم های نیازمندی است. الگوی کاری دیوار منطبق با الگوی سایت های نیازمندی خارجی است بدین معنی که آگهی رایگان در دیوار از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر توضیح می دهم. در سیستم های سایت های نیازمندی دیگر ، آگهی های ویژه ۱ یا چند ستاره بودند و یا طلایی ، نقره ای ، الماسی و … و روش درآمدزایی سایت های نیازمندی این گونه بود و هر فردی که پول بیشتری پرداخت و آگهی خود را ویژه می کرد ، آگهی وی در بالای آگهی های دیگر نمایش داده می شد اما در سیستم نیازمندی های دیوار این گونه نیست. آگهی های رایگان همانند آگهی های غیر رایگان مهم هستند و بازخورد زیادی که کاربران می گیرند باعث تشویق به استفاده و بازاریابی دهان به دهان و معرفی این سیستم نیازمندی شده است.

روش درآمدزایی دیوار استفاده از قابلیت نردبان و فوری کردن آگهی است. یعنی آگهی که شما داده اید بعد از مدتی به پائین آگهی های دیگر منتقل می شود و شما با پرداخت هزینه ای آن را می توانید به بالا منتقل کنید. این قابلیت را قابلیت نردبان نامیده اند که معادل انگلیسی آن bump ad است. آگهی رایگان و نردبان شده (ویژه) هیچ فرقی با هم ندارند و عینا مانند هم هستند و کاربران نمی توانند تشخیص دهند کدام رایگان و کدام با پرداخت هزینه است.
روش درآمدزایی دیگر دیوار ، استفاده از قابلیت فوری کردن آگهی است. آگهی یک برچسب به نام فوری می خورد و در دسته بندی خاصی هم به صورت جداگانه نمایش داده می شود ولی باز هم در لیست تمامی آگهی ها هیچ فرقی در ترتیب نمایش این آگهی با آگهی های رایگان وجود ندارد.

این مدل نیازمندی کاملا یک مدل نیازمندی در کشورهای آمریکای شمالی است.
دلیل موفقیت دیوار تنها مواردی که در ادامه خدمت شما ذکر می کنم نیست بلکه وارد کردن یک الگوی جدید نیازمندی به جامعه وب ایرانی است.

✅دلیل دوم
اما دلیل دیگر موفقیت دیوار چیست و چرا این قدر دیوار محبوب شد؟
دلیل دیگر موفقیت دیوار استفاده از تکنولوژی موبایل است. بیشتر توضیح می دهم.
هم اکنون دو نوع استفاده از تکنولوژی موبایل داریم:

۱- وب سایت موبایل
در گذشته بخشی به نام وب سایت موبایل در وب سایت ها ایجاد می کردند که این بخش جدا از وب سایت اصلی بود و آدرسی مانند mobile.domain.com و یاdomain.com/mobile را برای آن انتخاب می کردند که این تکنولوژی دیگر قدیمی شده است اما هنوز بعضی از سایت های ایرانی از آن استفاده می کنند. با ابداع روش طراحی واکنش گرای وب سایت ، تنها یک نسخه از وب سایت ایجاد می شود و نسخه موبایل و دسکتاپ آن یکی است.
سایت دیوار از این تکنولوژی هم اکنون استفاده می کند یعنی شما با وارد کردن یک آدرس در رایانه و یا دستگاه موبایل خود ، طراحی سایت با توجه به رزولوشن صفحه نمایش دستگاه شما تغییر می کند.

۲- اپلیکیشن موبایل
دو نوع اپلیکیشن موبایل داریم :
۲-۱- اپلیکشن موبایل غیر تعاملی
در این اپلیکشن موبایل ، کاربر با نصب اپلیکیشن تنها قادر به دریافت اطلاعات است و قادر به ارسال اطلاعات از طریق اپلیکیشن نیست.

۲-۲- اپلیکشن موبایل تعاملی
در این اپلیکیشن موبایل ، کاربر هم می تواند اطلاعات از اینترنت دریافت کند و هم می تواند اطلاعات به اینترنت ارسال کند. این مدل از مدل قبلی بسیار پیشرفته تر است و اپلیکیشن موبایل دیوار از این نوع است.
برندهای بزرگ برای استفاده از تکنولوژی موبایل از هر دو سیستم وب سایت موبایل و اپلیکیشن موبایل به صورت همزمان استفاده می کنند و اپلیکیشن های ارائه شده توسط آن ها تعاملی و همچنین برای سیستم عامل های متفاوت موبایل مانند اندروید ، iOS و ویندوز موبایل است.

✅دلیل سوم
دلیل سوم موفقیت دیوار عدم نیاز به عضویت برای درج و ویرایش آگهی است. البته این دلیل ، دلیل بسیار مهمی هم نیست چون در بسیاری وب سایت های نیازمندی دیگر هم قابلیت درج و ویرایش آگهی بدون عضویت موجود است.
 

siavash-61

Registered User
تاریخ عضویت
25 جولای 2009
نوشته‌ها
868
لایک‌ها
444
فقط و فقط تبلیغات هدفمند کافه بازار برای دیوار بود ( دیوار متعلق به بازار است )
نه به نظر من هم صرفا تبلیغات بازار نبود.
مطالبی که دوستمون بیان کردند هم کاملا درسته و مطالب بالا همراه با تبلیغات کافه بازار با هم در رشد دیوار نقش داشتند.
 

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
نه به نظر من هم صرفا تبلیغات بازار نبود.
مطالبی که دوستمون بیان کردند هم کاملا درسته و مطالب بالا همراه با تبلیغات کافه بازار با هم در رشد دیوار نقش داشتند.
من 90 درصد تبلیغات هدفمند بازار رو موثر میدونم. نظرمه دیگه :دی
خوبی شما؟ خیلی وقته نمی بینمتون
 

amin94z

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2013
نوشته‌ها
849
لایک‌ها
224
محل سکونت
اهواز
همان طور که می دانید در یک بازه زمانی به صورت قارچ گونه وب سایت های نیازمندی ایجاد شدند ولی یکی از سایت های نیازمندی که توانسته نه تنها رقبای خود در اینترنت بلکه حتی رقبا در سیستم های سنتی چاپی را نیز با مشکلات زیادی مواجه کند سیستم نیازمندی های سایت دیوار است. اگر دوست دارید بدانید به نظر من دلایل موفقیت دیوار چیست این مطلب را بخوانید.

✅دلیل اول
دلایل زیادی وجود دارد که سایت دیوار متفاوت از سایت های دیگر نیازمندی است که در ادامه توضیح می دهم اما اصلی ترین دلیل موفقیت سایت دیوار تغییر رویکرد در سیستم های نیازمندی است. الگوی کاری دیوار منطبق با الگوی سایت های نیازمندی خارجی است بدین معنی که آگهی رایگان در دیوار از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر توضیح می دهم. در سیستم های سایت های نیازمندی دیگر ، آگهی های ویژه ۱ یا چند ستاره بودند و یا طلایی ، نقره ای ، الماسی و … و روش درآمدزایی سایت های نیازمندی این گونه بود و هر فردی که پول بیشتری پرداخت و آگهی خود را ویژه می کرد ، آگهی وی در بالای آگهی های دیگر نمایش داده می شد اما در سیستم نیازمندی های دیوار این گونه نیست. آگهی های رایگان همانند آگهی های غیر رایگان مهم هستند و بازخورد زیادی که کاربران می گیرند باعث تشویق به استفاده و بازاریابی دهان به دهان و معرفی این سیستم نیازمندی شده است.

روش درآمدزایی دیوار استفاده از قابلیت نردبان و فوری کردن آگهی است. یعنی آگهی که شما داده اید بعد از مدتی به پائین آگهی های دیگر منتقل می شود و شما با پرداخت هزینه ای آن را می توانید به بالا منتقل کنید. این قابلیت را قابلیت نردبان نامیده اند که معادل انگلیسی آن bump ad است. آگهی رایگان و نردبان شده (ویژه) هیچ فرقی با هم ندارند و عینا مانند هم هستند و کاربران نمی توانند تشخیص دهند کدام رایگان و کدام با پرداخت هزینه است.
روش درآمدزایی دیگر دیوار ، استفاده از قابلیت فوری کردن آگهی است. آگهی یک برچسب به نام فوری می خورد و در دسته بندی خاصی هم به صورت جداگانه نمایش داده می شود ولی باز هم در لیست تمامی آگهی ها هیچ فرقی در ترتیب نمایش این آگهی با آگهی های رایگان وجود ندارد.

این مدل نیازمندی کاملا یک مدل نیازمندی در کشورهای آمریکای شمالی است.
دلیل موفقیت دیوار تنها مواردی که در ادامه خدمت شما ذکر می کنم نیست بلکه وارد کردن یک الگوی جدید نیازمندی به جامعه وب ایرانی است.

✅دلیل دوم
اما دلیل دیگر موفقیت دیوار چیست و چرا این قدر دیوار محبوب شد؟
دلیل دیگر موفقیت دیوار استفاده از تکنولوژی موبایل است. بیشتر توضیح می دهم.
هم اکنون دو نوع استفاده از تکنولوژی موبایل داریم:

۱- وب سایت موبایل
در گذشته بخشی به نام وب سایت موبایل در وب سایت ها ایجاد می کردند که این بخش جدا از وب سایت اصلی بود و آدرسی مانند mobile.domain.com و یاdomain.com/mobile را برای آن انتخاب می کردند که این تکنولوژی دیگر قدیمی شده است اما هنوز بعضی از سایت های ایرانی از آن استفاده می کنند. با ابداع روش طراحی واکنش گرای وب سایت ، تنها یک نسخه از وب سایت ایجاد می شود و نسخه موبایل و دسکتاپ آن یکی است.
سایت دیوار از این تکنولوژی هم اکنون استفاده می کند یعنی شما با وارد کردن یک آدرس در رایانه و یا دستگاه موبایل خود ، طراحی سایت با توجه به رزولوشن صفحه نمایش دستگاه شما تغییر می کند.

۲- اپلیکیشن موبایل
دو نوع اپلیکیشن موبایل داریم :
۲-۱- اپلیکشن موبایل غیر تعاملی
در این اپلیکشن موبایل ، کاربر با نصب اپلیکیشن تنها قادر به دریافت اطلاعات است و قادر به ارسال اطلاعات از طریق اپلیکیشن نیست.

۲-۲- اپلیکشن موبایل تعاملی
در این اپلیکیشن موبایل ، کاربر هم می تواند اطلاعات از اینترنت دریافت کند و هم می تواند اطلاعات به اینترنت ارسال کند. این مدل از مدل قبلی بسیار پیشرفته تر است و اپلیکیشن موبایل دیوار از این نوع است.
برندهای بزرگ برای استفاده از تکنولوژی موبایل از هر دو سیستم وب سایت موبایل و اپلیکیشن موبایل به صورت همزمان استفاده می کنند و اپلیکیشن های ارائه شده توسط آن ها تعاملی و همچنین برای سیستم عامل های متفاوت موبایل مانند اندروید ، iOS و ویندوز موبایل است.

✅دلیل سوم
دلیل سوم موفقیت دیوار عدم نیاز به عضویت برای درج و ویرایش آگهی است. البته این دلیل ، دلیل بسیار مهمی هم نیست چون در بسیاری وب سایت های نیازمندی دیگر هم قابلیت درج و ویرایش آگهی بدون عضویت موجود است.
جسارتا با نظرتون مخالفم
اگر دلیلی داشته باشه موفقیتشون فقط و فقط خودشون میدونن و بس اگ غیر از این بود الان کلی رقیب داشت
 

pouyacms

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
36
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
دلیل موفقیت سایت دیوار چیست؟
زمانیکه افراد به دنبال کار، خانه و... باشد و یا قصد فروش خانه، خدمات و... باشند اول به دنبال سایت نیازمندی ها می روند سایت های نیازمندی خیلی زیاد شده است و دسترسی به آنها راحت است. از زمان ورود سایت های نیازمندی دیگر افراد به دنبال روزنامه های نیازمندی نمی روند، سایت های نیازمندی دیگر هزینه های روزنامه ها را ندارند و در هر زمان و هر مکان می توان به آنها دسترسی داشت. در بین این سایت ها سایت دیوار بسیار موفق تر از بقیه سایت های نیاز مندی می باشد برای دسترسی به این سایت می توانید هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت دیوار اقدام نمایید.

از دلایل موفقیت سایت دیوار میتوان بصورت خلاصه به این موارد اشاره کرد :
  • بارگذاری خودکار آگهی ها بدون نیاز به ثبت نام
  • درج آگهی ها با عناوین مختلف
  • قابلیت جستجو در تمامی استانها
  • نمایش آگهی ها به صورت جعبه ای و لیستی
  • امکان پشتیبانی تمام وقت و خودکار
  • متصل شدن تصویر آگهی به دوربین گوشی
  • و بسیاری موارد دیگر…

در ادامه ما قصد داریم راه ها و دلایلی که سایت نیازمندی های دیوار را به این موفقیت رسانده است معرفی کنیم:

https://www.webpouya.com/blog/item/306-what-is-the-reason-for-our-success-divar-site.html
 

mili71

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2017
نوشته‌ها
29
لایک‌ها
19
سن
33
بغير از تبليغات هدفمند كه خب خيلي مهمه بنظر من ui/ux سايتم مهمه درسته رابط كاربرى ساده اي داره ولي براي همچين سايتي نيازه كه طراحي ساده باشه(ui) و كاربر بتونه راحت اگهي بذاره بدون درگير شدن با عضويت و خيلي چيزاي ديگه كه شايد كسي كه ديپلمم نداره بتونه آگهي بذاره بدون دردسر! شما با همه اقشار جامعه سر وكار داري و سادگي خيلي مهمه
 

arashdownload

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
1,442
لایک‌ها
1,043
از قدیم گفتن پول رو رو مرده بزاری برات بندری میزنه
این سایت و کافه بازار برای یه مجموعه هست و دیوار همیشه در صفحه یک بوده که حضور یک اپ در اون رتبه در روز براش هزاران نصب میاره چه برسه چندین سال با خیال راحت اونجا باشه و خب بعد از مدتی با راه افتادنش خود کاربرا اونو به جلو می برن
 

hsn

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 جولای 2004
نوشته‌ها
746
لایک‌ها
374
محل سکونت
پشت هيچستان-درب دوم
پشت دیوار به یک قدرت مالی خیلی هنگفت و بعبارتی ابرقدرت مالی گرمه...
حتی شیپور هم مال دیواره..
 

hosseinmousavi7

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
1,747
لایک‌ها
401
محل سکونت
Tehran
خب دیوار برای کافه بازاره .
اولا که دیوار کاربرپسند و همه گیر شد تو یه زمانی.
تبلیغات مهمه
ولی دیجی کالا هم بدون تبلیغات بالا اومد،همون بحث همه گیری است.
 

hsn

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 جولای 2004
نوشته‌ها
746
لایک‌ها
374
محل سکونت
پشت هيچستان-درب دوم
چیزی که جالبه الان سهامدار اصلی دیوار و دیجیکالا و شیپور و بازار و ....همشون یه هلدینگه
 

freepik

Registered User
تاریخ عضویت
26 آپریل 2019
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
47
به نظرم بزرگترین دلیلش اینه که زیر مجموعه بازار بود و هست
 
بالا