• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقاله 2 : چند نكته مهم در بازاریابی فروش اینترنتی

Shemshad

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,080
لایک‌ها
32
محل سکونت
Padina Web Group - www.Padina.ir
سلام!

بعد از مدت ها دوباره يه مقاله اي اماده كردم كه اميدوارم خوشتون بياد

مقاله 1 : http://forum.persiantools.com/t119421.html

و مقاله 2 :

ديدم اين روز ها بازار affiliate شلوغه و همه تو كاره % اي هستند كفتم يه مقاله كوجولو اماده كنم


=========

چند نكته مهم در بازاریابی فروش اینترنتی

در تهیه یك آگهی برای فروش اینترنتی باید پنج قاعده كلی زیر را رعایت كنيم :

۱) یك آگهی فروش خوب باید خوانندگان را جذب كند.
۲) این آگهی باید برای كاربران خسته كننده نبوده، در كوتاه‌ترین شكل ممكن هدف خود را بیان كند.
۳) پیام مورد نظر شما باید به روشنی و واضح در این آگهی مطرح شود و برای مخاطب گنگ نباشد.
۴) محتوای آگهی باید دارای اعتبار لازم باشد.
۵) این آگهی باید مزایای خرید اینترنتی را برای خواننده به طور كامل شرح دهد.


شرح مختصري از 5 مورد بالا :):


جذب خوانندگان با مشاهده تیتر آگهی اولین اولویت در نگارش یك آگهی فروش در اینترنت است. شما در ارایه آگهی برای بازایابی اینترنتی باید خوانندگان را ملزم كنید كه آگهی‌های فروش مربوط به شركت شما را بخوانند. بنابراین شما باید نهایت دقت را در ارایه تیترهای آگهی‌های خود به كار گیرد كه خوانندگان را تشویق به خواندن آگهی‌های فروش‌ شما بكند.
بنابراین نحوه انتخاب دو یا سه كلمه اول تیتر آگهی بسیار مهم است. از این رو شما باید از كلماتی در ابتدای تیتر فروش خود استفاده كنید كه به سرعت توجه خریدار و خواننده را به سوی خود جلب كند. از جمله عبارت‌ها و كلماتی كه می‌توان در تیترهای اگهی‌های فروش استفاده كرد شامل:




▪ رایگان، شگفت‌انگیز، جذاب، آسان، اسرارآمیز، برای همه، تضمینی، یكه‌تاز، اعجاب انگیز، پول‌ساز، غیر قابل مقایسه، پرسرعت و مانند آن. ( از عبارت دروغي مثل تحريك اميز و غيره استفاده نكنيد :blink:)


▪ به هر حال به خاطر داشته باشید كه تیتر انتخابی شما باید به گونه‌ای باشد كه مراجعان را با یك نگاه به سمت خود جذب كند. شما با این‌كار آن‌ها را به خواندن متن آگهی راهنمايي ميكنيد . بنابراین در انتخاب تیتر آگهی نهایت دقت را به كار گیرید و آن‌ را بارها و بارها بیازمایید.


▪ بعد از تشویق خریداران به خواندن متن آگهی شما باید با ارایه‌ی سریع منظور خود و بیان اهداف تیتر آگهی، در كم‌ترین زمان، خوانندگان را به خواندن ادامه متن آگهی مشتاق كنید. سعی كنید متن آگهی را با ساده‌ترین حالت ممكن بیان و هر لحظه ارتباط خود را با خوانندگان حفظ كنید. ( مقدمه جيني الكي و طولاني كردن متن و برعكس توضيحات كم براي محصول ندهيد )


همیشه برای وقت مشتریان خود ارزش و احترام قائل شوید.


▪ متن شما در آگهی باید بسیار واضح و روان باشد و به سادگی منظور خود را به خواننده انتقال دهد. از بیان كلمات دشوار و پیچیده خودداری كنید. ( ادبياتي در حد ديبلم كافيه ) :D این كار تنها خواننده را گیج می‌كند و اعتباري براي شما نميدهد !!!



▪ سعی كنید از كوتاه‌ترین جملات و پاراگراف‌ها در متن آگهی استفاده كنید تا آگهی شما برای خواننده خسته كننده نباشد.



▪ ساده بودن متن آگهی بسیار اهمیت دارد. مطمئن باشید كه یك متن طولانی، گیج كننده و نامفهوم كمكی به عملی شدن خواسته‌ی شما نخواهد كرد و فروش بيشتري براي شما نخواهد داشت . حتا ممكن است یك خواننده‌ی هوشمند را از خواندن آگهی‌های بعدی شما هم منصرف كند.


▪ موفق‌ترین آگهی‌ها، ساده‌ترین و روان‌ترین آن‌هاست.


▪ سعی كنید محصولی كه از طریق اینترنت به فروش می‌رسانید دارای گارانتی و اعتبار مناسب باشد. ( هر جيزي كه دم دستتون هست را براي فروش نذاريد !!! :D )

متاسفانه بسیاری از كسب و كارها تصور می‌كنند كه درصد بالای مشتریان‌ آن‌ها را همچنان در صدر فروشندگان قرار می‌دهد بنابراین از ارایه گارانتی‌های معتبر خودداری می‌كنند. در صورتی كه این تفكر یك تفكر كاملا اشتباهی است.
این امر به خوانندگان آگهی شما اطمینان خاطر بیش‌تری خواهد بخشید و در نتیجه فروش شما را بیش‌تر خواهد كرد.

در نهایت شما باید در آگهی خود نتایج و مزایای محصول و خدمات خود را به طور كامل به خوانندگان شرح دهید. بیان این مزایا اصلی‌ترین قسمت آگهی در فروش اینترنتی است. ( يه جدزل مانندي تهيه كنيد و مزايا و معايب محصولتون را توضيح دهيد تا به عنوان جكيده مطالبتون باشه )

آگهی‌هایی كه از طریق روزنامه، مجله و تلویزیون ارائه می‌شوند شاید برای دفعه اول زیاد جذاب و قابل درك نباشند. ولی این آگهی‌ها بارها و بارها از طریق این رسانه‌ها تكرار می‌شوند و تكرار آن‌ها برای فروشندگان فروش بیشتر و سودآوری در پی خواهد داشت. ولی یك آگهی اینترنتی برای فروش آن‌لاین باید به حدی جذاب باشد كه با یك بار خواندن خریداران را جذب كند.


جلب اعتماد مشتري كليد موفقيت شماست​

دليل قانع كننده و مشتري پسند!

براي هر چيزي كه به مشتري مي‌گوييد يك دليل قانع‌كننده داشته باشيد به طوري كه مطمئن هستيد كه او حرف شما را باور مي كند. براي اينكه شما پيش از اينكه بخواهيد اين استراتژي را در پيش بگيريد، لازم است كه خيلي خوب درباره آن بيانديشيد و آن را از زواياي مختلف بسنجيد و امتحان كنيد. خودتان را جاي مشتري بگذاريد: «آيا خودم اين حرف را باور مي‌كنم؟» ببينيد كه بسادگي مي‌توانيد خودتان را و كلاه‌تان را قاضي كنيد: «آيا من خودم اين حرف را باور مي‌كنم؟» با اين شيوه، مطمئن باشيد كه اگر خودتان، حرف خودتان را باور كنيد از هر لحاظ، مشتري شما نيز حرف شما را باور مي‌كند و به اين ترتيب شما يكي از راههاي جلب اعتماد مشتري را آموخته‌ايد. حال اجازه دهيد كه يك مثالي بياورم: من فروشگاهي دارم كه در آن مي‌خواهم روي همه كالاهاي آنالوگ، ۵۰ درصد تخفيف بدهم و براي اين كار تا پايان ماه مهلت گذاشته‌ام، - دليل اين كار كاملاً روشن است، همه‌ي كالاهايي را كه ارائه مي‌كنم دارند ديجيتال مي‌شوند و من بايد هرچه زودتر و بيشتر جلوي ضرر را بگيرم - اما از طرف ديگر مي خواهم روي برخي از انواع دوربين‌هاي ديجيتال هم ۵۰ درصد تخفيف بگذارم! در اينجا مشتري تعجب خواهد كرد و حس كنجكاوي‌اش به او مي‌گويد لابد خراب از آب درآمده مي‌خواهد از شرشان راحت شود يا اينكه از شما بپرسد چرا؟ به چه علت؟ چرا حالا؟ اين مارك؟ و ... در اينجاست كه شما بايد دليل قانع كننده داشته باشيد و اگر حرف و پاسخ بي ربط بدهيد مطمئن باشيد كه اعتماد مشتري‌تان را براي هميشه از دست داده‌ايد. اگر بگوييد كه براي تغيير شغل روي اين نوع اجناس ديجيتالي تخفيف مي دهيد و بعد چنين تغيير شغلي هيچگاه رخ ندهد، چه اتفاقي مي افتد؟ اما حالتي را در نظر بگيريد كه شما حقيقتاً براي اين تخفيف دليل قانع كننده داريد، شما به مشتري مي گوييد: «مي‌دانيد؟ ما در چند ماه اخير فروش خوبي نداشته‌ايم و بايد بتوانيم اجاره مكان و حقوق بچه‌ها (كاركنان) را سر ماه و به موقع پرداخت كنيم و ... ببينيد كه اگر فروشگاه شما پيش فروشگاههاي همسايه معروف به عدم پرداخت سر ماه و به موقع حقوق كاركنانش باشد، بار ديگر اعتماد مشتري‌تان را براي هميشه از دست داده‌ايد و او ديگر از شما خريد نمي كند.


وقتي دليلي قانع كننده و باوركردني داشته باشيم، مشتري هم خودش را جاي فروشنده مي‌گذارد و اين رابطه كه به مرور مستحكم شود، اعتماد مشتري جلب مي‌شود و اين اعتماد به باور و يقين مبدل مي‌گردد. يك اشتباه مي‌تواند تمام باورها را به شك و بعد بي اعتمادي مبدل كند و فروشندگان ما بايد خيلي مراقب اين نكته باشند.

جلب اعتماد مشتري روي اينترنت، كاري بس مشكلتر است چرا كه ارتباط رو در رو نيست و شما بايد از طريق كلمات و جملات و عكس‌ها و صفحات و اطلاعات و پاسخگويي به موقع به نامه‌ها و نيازها و تحويل فوري و و ارائه ضمانت‌نامه‌ها و جيز هاي ديكر اين حس را در مشتري يا مشتري‌هاي احتمالي خود بوجود آوريد.


موارد بالا مواردي كلي بود !
10 مورد زير مواردي هست كه به سايت شما مربوط ميشه و ريز جزييات بالا محسوب ميشه!

- براي كاربران اينترنتي بسيار مهم است كه سايت شما سريعا ظاهر (Load) شود. اكثر بازديدكنندگان به سايت شما حدودا 60 ثانيه فرصت دارند تا تصميم بگيرند در سايت شما باقي بمانند يا اينكه آن را ترك كنند. اگر صفحه اينترنتي شما 45 ثانيه طول بكشد تا ظاهر شود شانس كاربر از سايت شما افزايش مي يابد. ( بس به فكر يه هاست قوي باشيد )


2- يك بازديد كننده هنگامي به طور عميق وارد سايت مي شود كه بيشترين علايق فرد در كالا و خدماتي كه شما در وب سايت ارائه مي دهيد موجود باشد. در نتيجه اطلاعاتي را كه شما در وب سايت ارائه مي دهيد بايد اطلاعات ويژه اي باشد. ( طبق توضيحات بالا )

3- بسيار مهم است كه پروفايلي از اطلاعات شركت خود را روي يك سايت تجاري قرار دهيد، مردم مي خواهند بدانند از چه كسي دارند خريد مي كنند، آنها در كجا مستقر هستند و چگونه با آنها تماس برقرار كنند. ( مثل عبارت در فوتر سايت : اين سايت متعلق به شركت فلان مي باشد براي اطلاعات بيشتر از شركت فلان كليك كنيد و كاربر را به سايت تجاري شركتتون هدايت كنيد )


4- براي بازديد كنندگان روشهاي ساده اي را براي خريد كالا و خدمات خود را در اين سايت قرار دهيد. ( مثال ساده ترش اينه كه اطلاعاتي كه مورد نيازه از كاربر بخوايد مثل بعضي سايت ها نام بدر بزرك خريدارم نبرسيد و كاربر را كيج نكنيد و براي لينك خريد در سايت كاربر را 2 ساعت در سايت نجرخونيد )


5-اطلاعات با ارزشي مثل نكات مهم و اخبار جديد را براي بازديدكنندگان روي سايت خود قرار دهيد. ( در جاي مشخص و خوبي نه در بين محصولاتتون اخبار بذاريد )


6- از صحبتهاي بازاري و عاميانه در متون اينترنتي خود پرهيز كنيد. شيوه هاي بي واسطه اغلب بهترين است. ( بايد روي صحبتتون نظارت داشته باشيد و نه مثل بازاريا حرف بزنيد و نه مثل ليسانس ادبيات - متعادل )

7- چنانچه اطلاعات سايت به طور منظم بروز مي شود، نشان دهيد كه چه زماني اين كار انجام مي شود تا بازديدكنندگان از سايت بدانند چه موقع براي دريافت اطلاعات جديد به سايت مراجعه كنند.


8- پر كردن فرمهاي مربوط بر روي سايت بايد تا آنجايي كه امكان دارد خلاصه باشد. بعصي از كاربران پشيمان مي شوند به سوالهاي زياد پاسخ دهند اگر مجبور هستيد سوالهاي زيادي زا مطرح كنيد، فرمها را به دو فرم متوالي و كوچكتر جدا كنيد. ( مانند مورد 4 )

9- قبل از اينكه عنوان ها و كلمات كليدي سايت را به موتورهاي جستجو (Search Engine) و راهنماها (Directories) واگذار كنيد به دقت آنها را بررسي كنيد و مطمئن شويد كه شرح و كلمات كليدي به طور دقيق سايت شما را توصيف مي كند. ( اين مورط يكي از مهمترين مورد هاست )

10- داشتن لينكهاي (Links) متقابل با ديگر سايتها، مي توانند كاربران زيادي را به سايت شما جذب كند.





بازم اخر شب بود و از بي حوصلكي اين مقاله را اماده كردم اكر كم و كاستي داره به بزركي خودتون ببخشيد! :blush:

منبع يادتون نره!

موفق و سربلند باشيد ;)
 

p30p30

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2007
نوشته‌ها
871
لایک‌ها
41
محل سکونت
IRAN
سلام

اين مقاله بهتر از قبلي بود .... ممنون استفاده كرديم

فقط لطفا يه ذره روي گرافيكش كار كنيد!! چشمهام 4 تا شد تا تمومش كردم :D
 

Shemshad

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,080
لایک‌ها
32
محل سکونت
Padina Web Group - www.Padina.ir
ممنون از نظرتون

راستش كيبوردم يكمي قاطي ميكنه شرمندم اكه بعضي جاها حروف كج بز نيست :دي
 

sarsabz

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2006
نوشته‌ها
842
لایک‌ها
2
محل سکونت
روی زمین
تشکر
الان جمعیت بیشتر دنبال چی هستند؟ افلیت؟ ادسنز؟ تبلیغات سایت ایرانی؟ ...
ممنون
 

Shemshad

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,080
لایک‌ها
32
محل سکونت
Padina Web Group - www.Padina.ir
الان جمعیت بیشتر دنبال چی هستند؟ افلیت؟ ادسنز؟ تبلیغات سایت ایرانی؟ ...

اونجوري كه من تشخيص دادم در حال حاضر افيليت

-----------

دوستاني كه مقاله را خوندند خواهشا حتما نظراتشون را بكند
براي من نظرات شما عزيزان باعث بيشرفت ميشه


موفق باشيد
 

داش علی

کاربر فعال گرافیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,996
لایک‌ها
942
محل سکونت
داش علی
نظرو ولش کن. خودت چطوری؟:دی


۱) یك آگهی فروش خوب باید خوانندگان را جذب كند.
۲) این آگهی باید برای كاربران خسته كننده نبوده، در كوتاه‌ترین شكل ممكن هدف خود را بیان كند.
۳) پیام مورد نظر شما باید به روشنی و واضح در این آگهی مطرح شود و برای مخاطب گنگ نباشد.
۴) محتوای آگهی باید دارای اعتبار لازم باشد.
۵) این آگهی باید مزایای خرید اینترنتی را برای خواننده به طور كامل شرح دهد.
این 5 تا رو معدود افرادی پیدا میشن رعایت کنن. خصوصا تو صنف ما...
 

Shemshad

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,080
لایک‌ها
32
محل سکونت
Padina Web Group - www.Padina.ir
در شرایط فعلی کاهش فروش به دلیل امتحانات 1 ماه زمان دارید تا برنامه ریزی خوبی برای فروشگاه خود بکنید و این مقاله شاید کمکتون بکنه..

ارادتمند
 
بالا