سئو موتورهای جستجوگر دائما در حال تغییر می باشد و در هر به روز رسانی موتورهای جستجوگر ، یک سری از فاکتورها الویت بیشتری به خود می گیرند و بعضی از فاکتورهای از الویت شان کاسته می شود
در سال 2013 بود که حدود 200 فاکتور که هر کدام دارای الویت بود شناخته شدند اما با گذر زمان نمره بعضی از این فاکتورها افزوده و به نمره بعضی از فاکتور ها اضافه شد البته در این بین فاکتورهای جدیدی نیز اضافه شد .
در این پست آموزشی قصد دارم فاکتورهایی را بیان کنم که در سال 2017 بیشتر تاثیر را در همین مدت کوتاه روی سایت های بزرگ داشته است( این مقاله ترجمه شده یکی از وب سایت های معتبر در زمینه بهینه سازی وب سایت می باشد.)
محتوا:
محتوا به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه سازی وب سایت ها شناخته شده می باشد و به عنوان استراتِژی ارشد همیشه شناخته شده می باشد اما بهتر است بدانید که محتوا در یک دوره زمانی دارای قدرت زیادی بوده است
با مطالعه گزارش های SearchMetrics میتواند دریافت که 53 درصد از افراد از کلمات کلیدی در عنوان وب سایت خود استفاده کرده اند و همچنین کمتر از 40 درصد افراد کلمات کلیدی خود را در داخل تگ h1 قرار داده اند با توجه به آمارهای بالا میتوان نتیجه گرفت که گوگل در حال ارزیابی محتوا می باشد تا توجه کردن به کلمات کلیدی .
پس میتوان نتیجه گرفت محتوا در صورتی میتواند مفید باشد که به صورت جامع باشد و به قصد کاربر نه هدف از ایجاد محتوا قرار دادن کلمات کلیدی و به قصد سئو وب سایت.
2-بکلینک :
بکلینک به عنوان یک فاکتور قوی هنوز باقی مانده است اما با این تفاوت که کیفیت لینک مهم شده است نه کمیت .
بکلینک در صورتی میتوان به رتبه وب سایت شما کمک کنده که با ارزش باشد و در صورتی که لینک خارجی دارای کیفیت نباشد نمیتوان به وب سایت شما برای گرفتن رتبه کمک کند در صورتی که وب سایت شما دارای بکلینک های زیادی می باشد و درون این لینک ها ،لینک های کم کیفیت وجود دارد با شناساسی کردن و حذف این لینک ها میتوانید به رتبه وب سایت خود کمک کنید
موبایل
یکی از تغییراتی که در سال 2016 دیده ام این بود که گوگل به سمت ریسپانسیو بودن شیفت کرد و عنوان کرد که ریسپانسیو بودن به عنوان یک فاکتور مهم می باشد همچنین مشاهده شد که گوگل ابتدا صفحات مبتنی بر موبایل را ایندکس میکند و سپس محتویات مبتنی دسکتاپ را ، که این میتواند یکی از نکات مهم برای سئو سایت باشد .
از دیگر فاکتورها میتوان به :
رمز گذاری یا https :
براساس گزارش ها HTTPS بیش از همیشه برای سئو مهم شده است. SearchMetrics اعلام کرده است که بیش از 45 درصد از وب سایت هایی که در بالای نتایج هستن از https استفاده کرده اند.
Anchor text: که همچنان هم دارای نمره بالایی در سئو می باشد البته به شرطی که لینک های گرفته شده اسپم نباشد وبه صورت غیر طبیعی نباشند و با ترکیبی از کلمات کلیدی عالی ساخته شوند.
در سال 2013 بود که حدود 200 فاکتور که هر کدام دارای الویت بود شناخته شدند اما با گذر زمان نمره بعضی از این فاکتورها افزوده و به نمره بعضی از فاکتور ها اضافه شد البته در این بین فاکتورهای جدیدی نیز اضافه شد .
در این پست آموزشی قصد دارم فاکتورهایی را بیان کنم که در سال 2017 بیشتر تاثیر را در همین مدت کوتاه روی سایت های بزرگ داشته است( این مقاله ترجمه شده یکی از وب سایت های معتبر در زمینه بهینه سازی وب سایت می باشد.)
محتوا:
محتوا به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه سازی وب سایت ها شناخته شده می باشد و به عنوان استراتِژی ارشد همیشه شناخته شده می باشد اما بهتر است بدانید که محتوا در یک دوره زمانی دارای قدرت زیادی بوده است
با مطالعه گزارش های SearchMetrics میتواند دریافت که 53 درصد از افراد از کلمات کلیدی در عنوان وب سایت خود استفاده کرده اند و همچنین کمتر از 40 درصد افراد کلمات کلیدی خود را در داخل تگ h1 قرار داده اند با توجه به آمارهای بالا میتوان نتیجه گرفت که گوگل در حال ارزیابی محتوا می باشد تا توجه کردن به کلمات کلیدی .
پس میتوان نتیجه گرفت محتوا در صورتی میتواند مفید باشد که به صورت جامع باشد و به قصد کاربر نه هدف از ایجاد محتوا قرار دادن کلمات کلیدی و به قصد سئو وب سایت.
2-بکلینک :
بکلینک به عنوان یک فاکتور قوی هنوز باقی مانده است اما با این تفاوت که کیفیت لینک مهم شده است نه کمیت .
بکلینک در صورتی میتوان به رتبه وب سایت شما کمک کنده که با ارزش باشد و در صورتی که لینک خارجی دارای کیفیت نباشد نمیتوان به وب سایت شما برای گرفتن رتبه کمک کند در صورتی که وب سایت شما دارای بکلینک های زیادی می باشد و درون این لینک ها ،لینک های کم کیفیت وجود دارد با شناساسی کردن و حذف این لینک ها میتوانید به رتبه وب سایت خود کمک کنید
موبایل
یکی از تغییراتی که در سال 2016 دیده ام این بود که گوگل به سمت ریسپانسیو بودن شیفت کرد و عنوان کرد که ریسپانسیو بودن به عنوان یک فاکتور مهم می باشد همچنین مشاهده شد که گوگل ابتدا صفحات مبتنی بر موبایل را ایندکس میکند و سپس محتویات مبتنی دسکتاپ را ، که این میتواند یکی از نکات مهم برای سئو سایت باشد .
از دیگر فاکتورها میتوان به :
رمز گذاری یا https :
براساس گزارش ها HTTPS بیش از همیشه برای سئو مهم شده است. SearchMetrics اعلام کرده است که بیش از 45 درصد از وب سایت هایی که در بالای نتایج هستن از https استفاده کرده اند.
Anchor text: که همچنان هم دارای نمره بالایی در سئو می باشد البته به شرطی که لینک های گرفته شده اسپم نباشد وبه صورت غیر طبیعی نباشند و با ترکیبی از کلمات کلیدی عالی ساخته شوند.