برگزیده های پرشین تولز

موکاپ لایه باز چیست و و چگونه از موکاپ استفاده کنیم ؟

BARFDESIGN

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2012
نوشته‌ها
329
لایک‌ها
47
موکاپ لایه باز چیست و آموزش استفاده موکاپ؟ این یکی از سوالات رایجی است که اگر در حال شروع به طراح شدن دارید ، به آن بر می خورید. خود من در ابتدای شروع کار طراحی و گرافیک ، به چنین سوالی بر خوردم که اصلا موکاپ چیه ، موکاپ چه کاربردی داره ؟ لزوم استفاده از موکاپ چیه و ... در این مقاله ما قصد داریم که به شما بگیم موکاپ چیست ؟! و همچنین چطور از موکاپ لایه باز استفاده کنیم. در زیر لیست بخش های این مقاله رو میبینید و همچنین ما یک ویدیو برای شما دوستان با استفاده از دو موکاپ موجود در فایل بوم ساختیم تا شما خیلی راحت آموزش استفاده از موکاپ را فرا بگیرید.
  • موکاپ چیست ؟​
  • چگونه از موکاپ استفاده کنیم ؟​
  • چرا باید از موکاپ استفاده کنیم ؟​
  • تاثیر استفاده از موکاپ در طراحی چیست ؟​
موکاپ چیست و آموزش استفاده موکاپ
موکاپ چیست ؟
موکاپ یک فایل گرافیکی است که در فرمت PSD که فرمت مخصوص فتوشاپ است ، طراحی شده است. این موکاپ ها معمولا توسط گرافیست های قوی و کاربلد انجام می شود. برای مثال در تصویر بالا ما یک موکاپ توپ را نمایش داده ایم. همچنین ما در این آموزش از موکاپ جاکلیدی چرم و موکاپ فنجان قهوه استفاده کردیم. شما با استفاده از موکاپ ها می توانید تصاویر و یا متن مورد نظر خود را در تصویر جاگذاری کنید. مزیت موکاپ ها این است که این جای گزاری بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت انجام می شود. در سطح اینترنت و همچنین در وبسایت فایل بوم ، موکاپ های زیادی وجود دارند. این موکاپ ها بسته به سطح کیفیت و سایز آن ها ، رایگان و پولی هستند. رایج ترین نوع موکاپ ها ، موکاپ لوگو ، موکاپ بسته بندی محصولات ، موکاپ پوستر و ... هستند. ما در این مقاله سعی کردیم که به طور کامل بگوییم . در این مقاله سعی کردیم موکاپ چیست و آموزش استفاده موکاپ را به شما دوستان آموزش دهیم.

چگونه از موکاپ استفاده کنیم ؟
استفاده از موکاپ ها بسیار ساده است. زیرا این موکاپ ها از قبل توسط یک گرافیست قوی طراحی شده است و شما کافیست که طرح خود را در آن جایگزین کنید. ما در زیر یک ویدیو قرار داده ایم که به طور کامل آموزش استفاده از موکاپ را به شما عزیزان یاد می دهد. همچنین ، اگر قادر به دیدن ویدیو نیستید و یا دوست ندارید حجمی مصرف کنید. می توانید همین متن را دنبال کنید.

موکاپ چیست و آموزش استفاده موکاپ

برای استفاده از موکاپ ابتدا فایل لایه باز را داخل فتوشاپ خود باز کنید. در تصویر بالا ما موکاپ جاکلیدی چرم را باز کرده ایم و می خواهیم اسم فایل بوم را جایگزین طرح حک شده بر روی جاکلیدی کنیم.

what-is-mockup-and-how-to-use-it-2.jpg

در مرحله دوم ، باید لایر هوشمند یا همان smart object layer را پیدا کنیم و بر روی آن کلیک راست کنیم. از لیست باز شده گزینه edit contents را انتخاب می کنیم تا به تب مورد نظر برویم.

what-is-mockup-and-how-to-use-it-3.jpg

در مرحله بعدی ، لایر طرح قبلی رو خاموش می کنیم. یک لایر جدید ایجاد می کنیم و در آن نوشته فایل بوم را ایجاد می کنیم. همچنین شما می توانید لوگو ، تصویر و یا هر چیز دیگری را در این کادر درج کنید.

what-is-mockup-and-how-to-use-it-4.jpg

پس از این کار برای ذخیره سازی تغییراتمان و ایجاد تغییرات بر روی موکاپ ، باید از منوی بالای فتوشاپ از قسمت file > save این تغییرات را ذخیره کنیم.

what-is-mockup-and-how-to-use-it-5.jpg

خب ! بعد از انجام دادن مراحل بالایی ، این تصویر نهایی و تمام شده ما هست. حالا می تونیم این تصویر رو به عنوان پیش نمایش طرح خودمون استفاده کنیم و به مشتری تحویل بدیم و یا در وبسایتمون آپلود کنیم.

چرا باید از موکاپ استفاده کنیم ؟
موکاپ چیست و آموزش استفاده موکاپ استفاده از موکاپ ها یک دلیل خیلی اساسی و بزرگ دارد. حتما شما هم این ضرب المثل معروف "عقل انسان به چشمشه" رو شنیدید. با استفاده از موکاپ ها شما می توانید پیش نمایش های بسیار زیبا و خلاقانه ای از طرح خود ارائه بدید. شما می توانید این پیش نمایش ها را در وبسایت نمونه کار خود قرار دهید و یک وبسایت شیک حاوی نمونه کارهای زیبا و با کیفیت بسازید. دیگر استفاده موکاپ زمانی است که شما برای یک مشتری در حال طراحی هستید. برای مثال لوگویی برای مشتری خود طراحی کرده اید. خب یقینا فرستادن لوگو به صورت یک تصویر ساده به مشتری اون درصد جلب رضایت رو بوجود نمی آورد. برای این کار توضیه میشه که از موکاپ لوگو استفاده کنید و لوگوی طراحی شده خود را در قالب یک موکاپ اعمال کنید و به مشتری تحویل دهید.

تاثیر استفاده از موکاپ در طراحی چیست ؟
خب همانطور که در بالا اشاره کردیم. واقعا عقل انسان ها به چشمشان است. اگر شما در وبسایت نمونه کار خود ، برای نمونه کار های خود ارزش قائل بشید و زمان بگذارید. برای پیشنمایش طرح هایتان از موکاپ استفاده کنید ، یک منظره زیبا و جذاب برای چشمان مردم می توانید خلق کنید. همین کار و شیک بودن سایت شما مشتری های زیادی را به سمت شما سوق می دهد و به درصد موفقیت شما می افزاید. در زیر می توانید لینک موکاپ هایی که در ویدیو استفاده شد را ببینید و یا دریافت کنید. موکاپ لوگوی دوخته شده موکاپ جاکلیدی چرم موک آپ فوق العاده لوگو در فنجان قهوه امیدواریم که مقاله موکاپ چیست و چگونه از موکاپ استفاده کنیم ؟ برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشه. همچنین هر مشکلی داشتید می توانید در قسمت نظرات همین پست با ما در میان بگذارید.

منبع آموزش : https://fileboom.ir/blog/what-is-mockup-and-how-to-use-mockup/
 
بالا