• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

نقد سایت رستوران پدر خوب توسط مهدیکا

mahdika

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 آپریل 2012
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
60
مهدیکا: پدر خوب، پیشنهادی رد نشدنی، غذایی که سرخ نمی شود، برند غذایی خوشنام که علی رغم عمری کوتاه چشم به بازارهای جهانی دارد، سفیر صنعت رستوران داری ایران در جهان


pedarekhoob-logo1.gif


پدر خوب
را تایپ نموده و با پیشنهادات گوگل مواجه شدم، شعبه صادقیه، گاندی، یوسف آباد… (مطالعه این متن در سایت مهدیکا)


pedarekhoob-com-google.gif


همانطور که ملاحظه می کنید title سایت با حروف لاتین نوشته شده، بهتر است title این سایت با حروف فارسی باشد تا در سرچ واژه های فارسی جایگاه مناسب تری بیاید و اگر پدر خوب مایل است در سرچ واژه های انگلیسی نیز به چشم آید شایسته تر است که سایت جدیدی راه اندازی کند، سایتی با محتوای انگلیسی و دامنه ای متفاوت که با برند ثبت شده اش در جهان تناسب داشته باشد.


pedarekhoob-slider.gif



بعد
از ورود به سایت پدر خوب اولین چیزی که دیده می شود اسلایدشوی زیبای آن است، ۵ ظرف غذا که به دور هم می چرخند، اما حجم تصاویر زیاد است، هر ۵ تصویر روی هم بیش از ۱ مگابایت حجم داشته و سرعت سایت را کاهش می دهند، علت حجم بالای تصاویر نیز ابعاد زیاد آنهاست در حالی که ابعاد نمایشی آنها پایین است، بنابراین بهتر است جهت افزایش سرعت سایت، تصاویر را با نرم افزارهای گرافیکی کوچک کرده و با سایز واقعی جایگزین تصاویر فعلی نمود.


pedarekhoob-html-css.gif



کد فوق مربوط به یکی از تصاویر اسلایدشوی سایت پدر خوب است، همانطور که ملاحظه می کنید alt رها شده است، نام تصویر گویا نیست و طول و عرض دو بار تعریف شده است، بعد از کاهش سایز

تصاویر می توان کد را به صورت زیر بهبود داد:



pedarekhoob-image-seo.gif




اگر به صفحات مختلف وب سایت پدر خوب سر بزنید متوجه تنوع در رنگ زمینه سایت خواهید شد، به کار بردن تنوع رنگی به این روش و با این شدت در سایت رسمی یک برند تجاری حس ِ ناپایداری را به مخاطب القاء خواهد نمود، بهتر است همه صفحات سایت به رنگ اصلی برند پدر خوب، یعنی قرمز در آیند.



pedarekhoob-colorfull.gif




رنگ قرمز
برای سایت پدر خوب، مناسب است، اما زیاده روی در آن زیبایی سایت را کاهش داده و موجب خستگی چشم نیز می شود، پیشنهاد می گردد سهم رنگ سفید در سایت بیشتر شده و برای زمینه متن ها نیز حتما از این رنگ بهره برند.




pedarekhoob-red-website.gif




در درون صفحه شعب تهران از اسکرول استفاده شده است، که با اسکرول اصلی صفحه می شود ۲ اسکرول که این مساله موجب کاهش تسلط مخاطب بر سایت و مخاطب پسندی می گردد.



pedarekhoob-scroll-userfriendly.gif



روش های بهتری برای نمایش دادن شعب تهران وجود دارد، روش نمایش تصویری شعب روی نقشه تهران با قابلیت زوم، با این روش مخاطب در زمان کمتری نزدیک ترین شعبه نزدیک به خود را پیدا می کند، از طرفی چون این فرصت را پیدا کرده که همه شعب را در یک نگاه ببیند، بزرگی و وسعت مجموعه رستوران های زنجیره ای پدرخوب را بهتر درک خواهد کرد.


pedarekhoob-tehran-map.gif



صفحه نمایش محصولات برای برندهای تجاری یک صفحه مهم محسوب می شود، سایت پدر خوب نیز برای صفحه منو طراحی جالبی به کار برده و خوردنی های خوشمزه اش را به طرز شایسته ای به نمایش گذاشته است.





pedarekhoob-food-restaurant.gif



محتوای صفحه ارتباط با ما فقط یک تصویر است، نوشتن متن روی تصویر یک فرصت سوزی برای حضور پررنگ تر در موتورهای جستجو است.


pedarekhoob-restaurant-website.gif




مطمئنا از مهمترین عوامل رشد برندهایی چون پدر خوب، استفاده از روش بهبود مستمر است، پدر خوب می تواند در این زمینه از سایت خود نیز به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی با مشتری بهره برده و ایده های خوبی برای بهبود مستمر جمع آوری نماید، پیشنهاد می شود صفحه ی بهبود مستمر به صورت زیر در سایت طراحی گردد:



pedarekhoob-site-customer.gif



برای افزایش مشارکت مشتری در صفحه بهبود مستمر می توان در هر یک از شعب پدر خوب یک سیستم متصل به اینترنت طراحی نموده و این صفحه را به عنوان صفحه خانگی مرورگرهایش برگزید.
تهیه کننده: حمید توکلی کرمانی


به امید سرفرازی سفیر صنعت رستوران داری ایران در جهان(این نقد صرفا جهت بهبود سایت پدر خوب و بهانه ای برای آموزش می باشد و پس از انتشار در مهدیکا برای ایمیل [email protected] ارسال شده است.)سایت زمزم نیز قرمز رنگ است و خوراکی، فکر می کنید نوشابه بیشتر در گوگل سرچ می شود یا زمزم؟ مطالعه فرمایید: وب سایت شرکت زمزم، با سربرگی زیبا به رنگ اشتها آور قرمز
 
Last edited:

A.Ordibehesht

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2010
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
10
ممنونم از تحلیل خوبتون ..

اما فکر می کنم برندی مثل پدر خوب نیازی به جذب بازدید از گوگل نداره ..

تبلیغات زیادی در صدا و سیما و ... داره ..

وب سایت های اینچنینی به نظر من بیشتر باید به طراحی و گرافیک زیبا توجه کنند که کاربر رو جذب خودش کنه ..
 

mahdika

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 آپریل 2012
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
60
دوست عزیزم
حرف شما درسته
پدر خوب و سایر برندها نیاز به جذب بازدید از گوگل ندارن ولی جذب بازدید از گوگل به نفعشونه!
چون تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات در محیط شهر هزینه های بالایی دارن، هزینه هایی به شدت بالا که اگر چند درصد از آن را به بازاریابی اینترنتی اختصاص دهند می توانند بعد از قلق گیری های تبلیغاتی، هزینه تبلیغات خود را کاهش دهند و این یعنی افزایش سود خالص!
اینکه همه ی هزینه ی تبلیغات به محیط اینترنت اختصاص یابد اشتباست، اما عدم برنامه ریزی جدی برای حضور در اینترنت هم اشتباهی است که اگر برندهای ایرانی مرتکب آن شوند به موازات رشد نفوذ اینترنت متوجه آسیب های ناشی از آن خواهند شد.

امتیازی که سایت برندهای معروف نسبت به سایر سایت ها دارند اینه که برندشون در گوگل به طور چشمگیری جستجو میشه و همین موجب میشه که سایر ضعف های اونها از دید موتورهای جستجو کم تر دیده بشه، البته مدیر تبلیغات برندها باید بدونن چطور میشه سرچ برند رو افزایش داد.

در الویت قرار دادن مخاطب نسبت به موتورهای جستجو چه برای برندها و چه برای هر سایت دیگری موجب موفقیت پایدار هست، پس همونطور که می فرمایید باید به گرافیک و طراحی توجه کنیم، البته تعاملی بودن سایت هم مهمه...

ممنونم از شما
 

hoorsa

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2011
نوشته‌ها
2,505
لایک‌ها
1,705
من که اصلا از کیفیتش راضی نیستم
 

Web-Master

Registered User
تاریخ عضویت
25 اکتبر 2011
نوشته‌ها
9,899
لایک‌ها
8,483
خوشم میاد 6 تا پست داری همشون هم کامل و مفید
تحلیل هم واسم جالب بود، ممنون از زحمتت
ولی خداییش حجم سایتش خیلی بالاست :|
 
بالا