• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

نقش لینک های وارد شونده در سایت

news

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2012
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
17
‏تقریبا تمام وب سایت‌ها لینک‌هایی به سایت‌های دیگر دارند. خیلی بعید است که سایتی به هیچ سایت دیگری لینکی نداشته باشد. انجمن‌ها نیز به همین صورت حول یک صنعت یا موضوع خاص ساخته می‌شوند. لینک‌هایی که از سایت شما خارج می‌شوند دارای اهمیت هستند، اما نه به آن اندازه که لینک‌هایی که به آن وارد می‌شوند اهمیت دارند. لینک‌های وارد شونده ‏همان طور که پیش از این نیز اشاره شد از دیدگاه موتور جستجو برای سایت یک رأی مثبت محسوب می‌شوند.
‏در هر دوره‌ای که برای سایت شما رأی گیری انجام می‌شود، مطمئنا هدف شما این است که تا می‌توانید تعداد آراء مثبت خود را افزایش دهید. لینک‌های وارد شونده هیچ فرقی با هم ندارند. هدف این است که تعداد زیادی لینک وجود داشته باشد که همگی به سایت شما منتهی ‏شوند. برای رسیدن به این هدف روش‌های زیادی وجود دارد که بعضی از آن‌ها بهتر از سایرین عمل می‌کنند:

لینک‌های درخواستی
: قدیمی‌ترین متد در زمینه لینک‌های وارد شونده ‏درخواست برای آن‌هاست. در این روش برای مدتی بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از این طریق مهره‌های اصلی تجارت مورد نظر کشف شوند. سپس باید با تمام آن‌ها ارتباط برقرار شود ‏و از آن‌ها درخواست کرد که در سایت خود لینکی به سایت شما قرار دهند. اغلب اوقات این سایت‌ها اصلا به درخواست شما توجه نمی‌کنند و حتی ممکن است هیچ پاسخی به شما داده نشود. در صورت پاسخ دادن هم با وقفه خیلی طولانی و بعد از گذشت ماه‌ها این کار را انجام می‌دهند. در نتیجه با آن که در این روش وقت زیادی صرف کرده‌اید اما نتیجه کمی دریافت خواهید کرد.

مقالات نوشتنی:
یکی از موثرترین متدهای کسب لینک‌های وارد شونده ارائه مقاله‌ای به شرکت هدف است. و اجازه استفاده از این مقاله تا زمانی به آن‌ها داده می‌شود که صاحب مقاله بتواند در پایان مطلب یک پاراگراف اطلاعات شخصی خود را نیز قرار دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل مشخصات فردی به علاوه لینکی بازگشتی به سایت صاحب مقاله باشد. اغلب اوقات این متد خیلی خوب کار می‌کند. چرا که وب سایت‌ها به دنبال آن هستند که مطالب خوب روی صفحات خود قرار دهند. همین که مقاله‌ای ایجاد کردید که تمام این نیازمندی‌ها را پوشش داد، می‌توانید شروع کنید و خود را به شرکت‌های مورد نظرتان معرفی نمایید. توضیح دهید که سایت شما حاوی محتویاتی است که مجانی در اختیارشان قرار می‌گیرد. فقط به خاطر داشته باشید که برای اینکه نیازتان به لینک‌هایی که به سایت باز می‌گردند رفع شود، در عوض آن باید این امکان را به مخاطب خود بدهید که به طور آزاد از مقاله شما روی سایتش استفاده کند.

بلاگ ها:
راه دیگر کسب لینک‌های وارد شونده به سایت، صاحبان وبلاگ‌ها هستند. وبلاگ که در ابتدا به عنوان پدیده‌ای عجیب شروع به کار کرد و اساسا جنبه شخصی داشت، امروز تبدیل به ابزار قدرتمندی برای تجارت شده است، و بسیاری از مشاغل در بستر لینک‌هایی قرار گرفته‌اند که از سمت وبلاگ نویسان صنایع مختلف به آن‌ها بازگشت داده ‏می‌شود. اغلب اوقات بازدید صاحبان وبلاگ‌ها از سایت شما تصادفی نیست. برای شما خیلی بهتر خواهد بود اگر بتوانید با صاحبان وبلاگ‌ها از طریق اطلاعات متنوعی در رابطه با سازمانتان، یا برخی از محصولات خود و یا اخباری که می‌توانید در اختیارشان قرار دهید ارتباط برقرار کنید . این اطلاعات موضوعات خوبی را برای صاحب وبلاگ فراهم می‌کنند که می‌توانند از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کند. به خاطر داشته باشید که این دست شما نیست که صاحبان وبلاگ چه نظری خواهند داشت، حتی ممکن است نظری که از آن‌ها دریافت می‌کنید به رایتان نامطلوب باشد.
مطالب مطبوعاتی: مطالب مطبوعاتی یکی از پشتوانه‌های اصلی برنامه‌های بازاریابی محسوب می‌شوند. این موضوع آن قدر حائز اهمیت است که بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌هایی را استخدام می‌کنند تا فقط برای آن‌ها مطالب مطبوعاتی شان را در بالاترین تیراژ ممکن منتشر کنند. اما چه چیزی در مورد مطالب مطبوعاتی آن‌ها را تا به این حد قدرتمند ساخته است؟ اول، مزایای زیادی می‌توان برای این روش برشمرد، دوم، با ارسال اطلاعات به نشریات و سازمان‌ها ممکن است بخشی و یا تمام مطلب مطبوعاتی در آنجا نیز انتشار یابد. از مطالب مطبوعاتی می‌توانید برای ارسال هر نوع قطعه خبری جدیدی استفاده کنید . تا می‌توانید آن‌ها را با تیراژ بالاتری انتشار دهید. سازمان‌ها، نشریات، خبرنامه‌های تازه تاسیس و حتی پیغام‌های خبری مطلب مطبوعاتی ارسال می‌کنند. وقتی که مطلب را در طراحی سایت نوشتید، مطمئن شوید که لینکی برای بازگشت به سایت خود داخل آن قرار داده شده است. در نتیجه وقتی کسی آن را پست کند، لینکی که شما در آن گذاشته‌اید سبب می‌شود همچنان امکان بازگشت به سایت وجود داشته باشد.

برنامه‌های واسط:
برنامه‌های واسط نوعی از تبلیغات پولی هستند. Amazon.com ‏ یکی از مشهورترین این نوع برنامه‌ها است. در این روش لینکی از سایت خود در اختیار افرادی که می‌خواهند به سایت شما لینک بازگشتی داشته باشند قرار می‌دهید. آن‌ها نیز این لینک را در سایت خودشان قرار داده و آن گاه هر وقت که شخصی روی آن لینک کلیک کرد به سایت شما آورده می‌شود و خرید خود را نیز انجام می‌دهد (و یا به هر هدف دیگری که برای سایت خود در نظر گرفته‌اید). واسط - کسی که لینک شما را روی سایت خود قرار داده است درصد کمی از پول پرداخت شده ‏توسط مشتری را به خود اختصاص می‌دهد. مبلغی که برای برنامه‌های واسط در نظر گرفته می‌شود خیلی کم است ( 0.01 ‏ تا 0.05 ‏ دلار در از ای هر کلیک و یا درصد کمی از فروش).
‏در رابطه با برنامه‌های واسط چند نکته اخلاقی حائز اهمیت است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند چون برای برگشت لینکی به سایت خود پول پرداخت می‌کنید ، ارزش آن نسبت به حالتی که به صورت ارگا نیک لینک می‌شود از اعتبار کمتری برخوردار است. به هر حال اغلب موتورهای جستجو برنامه‌های واسط را فعالیت شغلی پذیرفته شده‌ای می‌دانند و رتبه را به دلیل استفاده از آن‌ها کاهش نمی‌دهند. تر فندی که در رابطه با برنامه‌های واسط باید به کاربرد، این است که به آن‌ها اجازه ندهیم منبع انحصاری لینک‌های ورودی باشند. علاوه بر این بیشتر برنامه‌های واسط از یکی از نرم افزارهای ردیابی کلیک استفاده می‌کنند که ارزش لینک را کاهش می‌دهند. چرا که لینک از صفحه واسطه به سمت سرور تبلیغات و سپس به سایت شما می‌آید. در نتیجه این لینک بیش از آنکه از طرف سایت واسط باشد از طرف سرور تبلیغاتی است.

لینک‌های
PPC و پرداختی: تبلیغات Pay-per-click (پرد اخت در ازی کلیک) (که در فصل 5 تا 10 ‏به آن پرداختیم) یک فعالیت شغلی پذیرفته شده ‏است. هیچ اشکالی ندارد اگر از تبلیغات PPC‏ برای کسب لینک‌های وارد شونده استفاده کنید . به یاد دارید که همانند لینک‌های واسط، لینک‌های PPC‏ نیز مستقیما به سایت شما وصل نمی‌شوند. لینک‌های پولی با لینک‌های واسط تفاوت دارند- برخی از موتورهای جستجو با به کاربردن این نوع لینک‌ها مخالف هستند. استفاده از لینک‌های پولی (خصوصا آن‌هایی که روی مزارع لینک فرود می‌آیند) با ریسک تجاری بالایی همراه است.

لینک زنی به خود:
لینک زنی به خود تکنیکی است که دقیقا روی مرز بین اخلاقی و غیراخلاقی بودن قرار گرفته است. لینک زدن از سایت دیگری که آن سایت نیز به خودتان تعلق دارد عمل پذیرفته شده‌ای است. اما ایجاد لینک از سایت‌های مختلف که در دست شما هستند به سایت شخصی‌تان، با این خیال که محبوبیت سایت افزایش یابد، نه تنها باعث آسیب رساندن به سایت می‌شود بلکه ممکن است سبب کاهش ارزش آن نیز شود. اگر عمل لینک زنی به خود را انجام دهید و شک داشته باشید که این کار تاثیر عکس بر رتبه بندی موتور جستجو خواهد گداشت یا خیر، نباید آن را انجام دهید.
لینک‌های وارد شونده بخش مهمی از استراتژی لینک زنی محسوب می‌شوند و بعضی از سازمان‌ها راغب هستند که بدانند چه کسانی به آن‌ها لینک بازگشتی زده‌اند. بد نیست که بدانیم لینک‌ها از کجا آمده‌اند و یکی از مکان‌هایی که می‌توان در آن به چنین اطلاعاتی دست یافت نرم افزارهای Web-analytics هستند. حداقل کاری که این برنامه‌های تحلیلگر می‌توانند انجام دهند نمایش لینک‌هایی است که بیشترین کارایی را برای سایت شما داشته‌اند. این گزارش‌ها معمولا مربوط به بخش بازاریابی برنامه‌های تحلیلگر می‌شود.
‏علاوه بر این شما می‌توانید در گوگل اصطلاح link:yourwebsite.com را مورد جستجو قرار دهید. نتایج جستجوی این اصطلاح تمام سایت‌هایی خواهد بود که گوگل متوجه لینک‌های مرتبط آن با سایت شما شده است. جستجویی مشابه این جستجو در سایت یاهو نیز امکان پذیر است که البته فهرست لینک‌های آن کامل‌تر از فهرست گوگل است. این روش برای پی بردن به فهرست کسانی که به سایت شما لینک بازگشتی قرار داده‌اند خوب است. البته تا زمانی که تعداد آن‌ها بیش از چند صد تا نباشد. اگر تعداد آن‌ها از هزار عدد تجاوز کند به جای آن که بخواهید زمان خود را صرف بررسی نتایج جستجو کنید ، بهتر است لینک‌های وارد شونده را امتحان کنید .
‏همین موضوع دلیل وجود نرم افزارهای مدیریت لینک برای پیگیری لینک‌ها است. Link Machine یکی از نرم افزارهای مدیریت لینک است (.linkmachine.net ‏) و یک سری ابزار جهت مدیریت و پیگیری لینک‌ها و استراتژی‌های لینک زنی در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم افزار سبب شده که مقداری از فعالیت‌های زمان گیر پیگیری‌های دستی کاهش یابند.
 
Last edited:
بالا