برگزیده های پرشین تولز

نکات تغذیه و سلامتی

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29

rxfa_نکات_تغذیه_و_سلامتی.jpg


همیشه پای یک فست فود در میان است!
تقریبا هر ماه و در هر مقاله سلامتی که از منابع مختلف و مورد اطمینان منتشر می شود، فست فود ها حضور دارند. متاسفانه تمامی یافته ها هم حاکی از این است که مصرف فست فود ها سرتاپا ضرر است. در تحقیقاتی که جدیدا در مقاله های فیزیولوژی تجربی انتشار یافته ها است خاطر نشان شده که فست فود ها می توانند برای کبد مضر باشند. این موارد در کسانی که به دیابت نوع یک و دو مبتلا بوده اند مشاهده شده است.


مس دریافت کنید تا متابولیسم خود را افزایش دهید.
تحقیقاتی در دانشگاه برکلی ایالت کالیفرنیا در آمریکا انجام شد نشان داد که ماده معدنی مس میتواند نقش مهمی در بالا بردن متابولیسم بدن شما ایفا کند. در حقیقت هرچقدر مس بیشتری دریافت کنید ، چربی های بیشتری شکسته می شوند. منتشر کننده این مقاله اضافه کرد که بدن انسان قادر به ساختن مس نیست اما میتوانید از برگ های سبز این ماده معدنی را دریافت کنید. همچنین میتوانید از قارچ، مفز ها و دانه ها نیز برای تامین 700 میکروگرم مس در روز استفاده کنید.


افراط و تفریط در دریافت سدیم
مطمئنا همه شما بارها شنیده اید که مصرف زیاد نمک برای سلامتی شمت مضر است. افراط در مصرف نمک و دریافت سدیم اضافی میتواند فشار خون شما را افزایش دهد، باعث به وجود آمدن زخم معده شود و حتی بازده مغزی شما را هم کاهش دهد. بله تمامی اینها وقتی اتفاق می افتد که شما بیش از حد از نمک در غذاهای خود استفاده می کنید. آیا می دانید که اگر به انداره ی کافی سدیم دریافت نکنید می توانید بیشتر از آن به خودتان آسیب بزنید؟ً در مطالعات اخیر نشان داده شده است عدم دریافت کافی سدیم میتواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد! افزایش فشار خون هم در این مورد گزارش شده است. اما چکار باید کرد؟ میزان سدیم مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟ باید با یک برنامه غذایی سالم و متعادل مطمئن شوید که روزی 2300 میلی گرم سدیم مورد نیاز را دریافت می کنید.


با خیال راحت چربی بخورید اما .....
شاید این مطلب خیلی برای افرادی که به چربی ها علاقه دارند خوشحال کننده باشد. بله درست است مصرف چربی های مفید نه تنها باعث افزایش وزن نمی شوند بلکه می توانند از وزن شما نیز بکاهند. درتحقیقات مربوط به دیابت لنست گزارش شده است که **** غذایی مدیترانه ای که بر چربی های مفید مثل روغن زیتون ومغز ها تاکید دارد کاهش وزن بیشتری مشاهده شده است.
 
بالا