برگزیده های پرشین تولز

نکات مهم در مورد پول برای والدین

hastina

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
675
لایک‌ها
230
شکی نیست که بچه‌دار شدن هزینه زیادی دارد. در حقیقت، برای کودکی که در سال ۹۹ به دنیا آمده باید انتظار داشته باشید که هر ماه میلیون‌ها تومان هزینه کنید! و این هزینه‌ها با رشد سن کودک شما افزایش پیدا می‌کند، چرا که نیازهای دیگری مانند تحصیل، تکنولوژی و… هم به احتیاجات او افزوده می‌شود.

اما بهرحال داشتن فرزند بخشی از زندگی انسانی ماست و نمی‌توان آنرا نادیده گرفت. پس، برای کاهش فشار مالی بچه‌داری، می‌توانید به این نکات مربوط به پول توجه کنید تا وقت بیشتری برای لذت بردن از فرزند خود داشته باشید!

برای شرایط اضطراری برنامه‌ریزی و پس‌انداز کنید​

حوادث بخشی از زندگی هستند و بخشی از آماده شدن برای فرزندپروری برنامه‌ریزی برای حوادث غیرقابل پیشبینی است. امی گودوین، یک برنامه‌ریز مالی معتبر و معاون مرکز Fidelity Investments و همچنین مادر دو کودک توصیه می‌کند ۵ درصد از درآمدتان را به یک حساب کاملا جدا از حساب پس‌انداز معمولی یا جاری واریز کنید.

پس‌انداز برای تحصیل را از همین الان شروع کنید​

گودوین معتقد است هیچ وقت برای شروع پس‌انداز کردن برای تحصیلات زود نیست. اگر هنگام تولد فرزندتان یک حساب پس‌انداز مخصوص تحصیل او باز کنید، سال‌ها فرصت پر کردن آنرا خواهید داشت تا هنگام آغاز تحصیلاتش فشار کمتری بر زندگی‌تان بیاید. همچنین می‌توانید دوستان و خانواده را تشویق کنید به جای خرید هدیه به مناسبت تولد و غیره به پر کردن این حساب کمک کنند.

به اعضای خانواده‌تان آموزش‌های لازم را بدهید​

برای اینکه از نظر مالی در آرامش به سر ببرید، توصیه می‌کنیم موضوعات مالی را به اعضای خانواده خودتان هم آموزش دهید. اگر فرزندان خودتان را از همان سنین کودکی، با آموزش‌های مدیریت مالی شخصی آشنا کنید، نه تنها به ارتقای کیفیت زندگی شخص خودش کمک کرده‌اید، بلکه مطمئنا می‌توانید در مدیریت امور مالی خانواده هم از آنها کمک بگیرید.

وصیت‌نامه‌تان را به روز کنید​

این کار به خصوص برای والدین جدیدی که می‌خواهند از خانواده رو به رشدشان حفاظت کنند ضروری است. گودوین می‌گوید: حال که یک نوزاد تازه متولد شده دارید، باید حتما یک وصیت‌نامه به روز شده داشته باشید که مشخص کند در صورتی که اتفاقی برایتان رخ دهد چه کسی مسئول مراقبت از خانواده و امور مالی‌تان است. اگرچه هیچکس دوست ندارد در مورد اتفاقات ناگوار فکر کند، اما بهتر است آماده باشید!

وضعیت بیمه خودتان را بررسی کنید​

حالا دیگر بچه دارید و علاوه بر همسرتان، یک نفر دیگر به خانواده شما اضافه شده است. حتی اگر همسر شما بتواند در غیاب شما از پس خودش بر بیاید، فرزندتان که نمی‌تواند! پس بهتر است تا دیر نشده به فکر روزهای غیبت خودتان باشید، و با پوشش‌های بیمه، ریسک چنین شرایطی را برای خانواده خودتان به حداقل برسانید. بیمه عمر یا سایر بیمه‌های مربوط می‌توانند شما یا خانواده‌تان را هنگام از دست دادن درآمد، یا هنگام مرگ ناگهانی تامین نمایند.

به نظر شما پدر و مادرها دیگر چه نکاتی را باید در زندگی مد نظر قرار بدهند تا از نظر مالی در آرامش باشند؟ لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
 
بالا