• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

نکات کلیدی گوگل برای اجتناب از جریمه محتوای تکراری

itgate

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 فوریه 2012
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
امروزه اکثر مدیران وب سایت ها می دانند که در بهینه سازی سایت (سئو) پس از طراحی وب سایت ، محتوا حرف اول را می زند و "content is king" یک اصطلاح معروف در این زمینه می باشد.
محتوا پس از یک طراحی وب سایت خوب نقش پر رنگی در ارتباط با رنکینگ یا رتبه بندی وب سایت در نتایج موتور جستجو بازی می کند.
با این حال مدیران وب سایت پس از طراحی وب سایت باید مراقب جرائمی باشند که موتورهای جستجو برای وب سایت هایی که از محتوای صفحات تکراری استفاده می کنند، در نظر گرفته است. محتوای تکراری هنگامی رخ می دهد که دو وب سایت محتویات و مطالب یکسان و یا بسیار مشابهی را با هر تعداد صفحه نشان دهند.
این اتفاق هنگامی رخ می دهد که یک فرد در طراحی وب سایت خود محتوای مطالب سایت رقبای خود را کپی نماید و یا حتی زمانی که مدیران سایت میزبان یک محتوای مشابه در نام های دامنه های مختلف خود باشند. موتور های جستجو وب سایت هایی که در طراحی وب سایت از محتوای تکراری استفاده کرده اند را جریمه می کنند، زیرا آنها نمی خواهند اطلاعات مشابه، بیش از یک بار در هر Search Query ظاهر شود.
هیچ کس دقیقاً در مورد جریمه های انجام شده توسط گوگل چیزی نمی داند (بدترین آن می تواند حذف شدن از لیست ایندکس گوگل باشد) اما یک چیزی که نسبت به آن مطمئن هستیم این است که گوگل به رتبه بندی و ترافیک وب سایت شما صدمه خواهد زد.
بر طبق گفته های وبلاگ وب مستر گوگل ، اولین نگاه گوگل به وب سایت ها برای فیلتر کردن صفحات با محتوای تکراری و لیست کردن نسخهء اصلی است. اگر تلاش عمدی برای دستکاری در رنکینگ داشته باشید مطمئناً وب سایت شما مجازات خواهد شد.
وبلاگ گوگل وب مستر Google webmaster blog روش ها و نکاتی را به اشتراک گذاشته است که مدیران وب سایت بتوانند در طراحی وب سایت به صورت فعالانه مسائل مربوط به مطالب تکراری در وب سایت را حل نمایند. برخی از این نکات در متن زیر ارائه شده است:
- مسدود سازی مناسب
به جای اینکه به موتورهای جستجو اجازه دهید که تعیین کنندهء "بهترین" نسخهء اسناد پس از طراحی وب سایت باشند، خودتان شخصاً به عنوان یک مدیر سایت باید موتور جستجو را نسبت به انتخاب و ارجحیت نسخهء مورد نظرتان متمایل و هدایت نمایید. به عنوان مثال اگر تمایل ندارید که نسخهء قابل چاپ مقالات سایت شما ایندکس شود، دایرکتوری های مورد نظر در Robot text file را نپذیرید.
- استفاده از کد 301
اگر ساختار وب سایت خود را مجدداً طراحی وب و یا بهینه سازی سایت انجام داده اید، از کد 301 جهت تغییر مسیر عاقلانهء کاربران و Spider های موتور جستجواستفاده نمایید.
- سازگار باشید
در طراحی وب سایت در جهت حفظ و سازگاری لینک های داخلی وب سایت تان تلاش نمایید. برای مثال همیشه به صفحهء اصلی وب سایت خود به جای استفاده از example.com/index.html از example.com استفاده نمایید.
- تشکیل اتحادیه مطالب با دقت کامل
اگر شما در وب سایت های دیگر تشکیل اتحادیه ای از مطالب وب سایت تان را داده اید، مطمئن شوید که آنها بک لینک به مقالهء اصلی در هر مقاله به صورت همزمان زده اند.
- استفاده از ویژگی های دامنه دلخواه در ابزار مدیران سایت گوگل
اگر وب سایت های دیگر به هر دو ورژن URL شما بدون www و همراه با www لینک پیوند زدند، اجازه دهید که گوگل بداند که شما کدام روش از روش های فهرست شده برای استفاده از ویژگی های دامنه تان را ترجیح می دهید.
کلام آخر این است که نباید خیلی نگران وب سایت هایی باشید که مطالب وب سایت شما را بدون اجازه منتشر کرده اند، زیرا که بسیار بعید است که این سایت ها بتوانند تاثیر منفی در رنکینگ وب سایت شما در موتور جستجو داشته باشند.

از این راهنمایی های گوگل استفاده کرده و به آنها توجه نمایید. با دانستن این مطالب می توانید با اعتماد به نفس و با یک رویکرد پیشگیرانه از ایجاد محتوای تکراری اجتناب نمایید.
 
بالا