• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

هشت روش برای افزایش درآمد وب سایت شما

yasharhi

Registered User
تاریخ عضویت
20 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,113
لایک‌ها
80
در ‌اواخر دهه‌ ۹۰ میلادی، درآمد قابل توجهی از طریق تبلیغات بنری نصیب صاحبان وب سایتها می‌شد. اما این عظمت دیری نپایید. كوزه‌ی عسل رویاها خیلی زود شكست. هزینه‌ پرداخت شده بابت هر هزارتبلیغ (CPM)، شاخص قیمت تبلیغات بنری به نحو قابل توجهی سقوط كرد.در حالی كه برخی از صاحبان وب سایتها سرگرم لذت بردن از درآمد خود بودند (چیزی در حدود CPM/۱۵۰دلار )، این میزان درآمد به یکباره در مدت زمانی كوتاه به كمتر از CPM /۰.۵دلار، رسید و به همین نسبت درآمد سایت‌هایی با حدود ۵۰۰۰۰۰ تبلیغ در هر ماه به ۷۵۰۰۰ دلار در هر ماه رسید. این‌زمان بود كه آه از نهاد صاحبین سایت‌ها برآمد. البته رشد تبلیغات بنری همواره كند بوده، اما هیچ‌گاه به اندازه‌ اواخر دهه‌ ۹۰ نبوده است. اكنون سایت‌ها برای کسب مجدد درآمد گذشته خود، به شیوه های نوین تبلیغاتی رو آورده اند، خصوصا صاحبان وب سایت‌های كوچك با رضایت از روش های جدید تبلیغاتی استقبال كرده‌اند. یکی از این روش های جدید تبلیغاتی، تبلیغات متنی نامیده می‌شود و سایت‌های مشهوری مانندGoogle Adsense, Quigos Adsonar, Overtures, ContentMatch, IndustryBrain از این شیوه تبلیغاتی استفاده می‌كنند. این نوع تبلیغات بر پایه‌ متن شكل می‌گیرند و به طور خاص، به موضوعات مطرح شده در یك صفحه وب مربوط می‌شوند(مثلا مقاله‌ای در مورد راه‌های مختلف وام گرفتن از بانك، تبلیغات وام‌های خصوصی و بانكی و یا نوشتن مقاله ای در مورد نقاط قوت یک محصول یا خدمت). این تبلیغ‌ها عموما بر پایه‌ متن و محتوا هستند، اما برخی برنامه‌ها مانند Google Adsense تبلیغات تصویری هم عرضه می‌كنند. ارائه کنندگان تبلیغات متنی وعده داده اند كه از سایر انواع دیگر تبلیغات اینترنتی(به عنوان مثال تبلیغات بنری) پیشی بگیرند وبه این ترتیب مخاطبین بیشتر روی آنها كلیك كنند.(در نتیجه ناشرین درآمد بیشتری كسب می‌كنند و تبلیغ دهنده گان به هدف خود یعنی جذب بازدید کننده بیشتر می رسند). در نظر داشته باشید كه تبلیغات متنی فقط در پیدا كردن و به نمایش گزاردن تعدادی كدو انتظار برای خوانده شدن‌، خلاصه نمی‌شود بلكه راه‌های متعددی برای افزایش درآمد از این طریق وجود دارد،چه از Adsense استفاده می‌كنید و چه از Adsonar. به یاد داشته باشیم:
۱. در نظر گرفتن تمام موارد درخور سایت قبل از هر چیز باید بدانید، تبلیغات متنی مخاطبان خاص خود را دارند. برخی سایت ها این مطلب را به درستی دریافته‌اند،در حالی كه بقیه به زحمت چند پنی به دست می‌آورند. به عنوان مثال كسانی كه از Google Adsense استفاده می‌كنند، در كلوپ UPS عضو شده‌، از مزایای این عضویت بهره می‌برند.( Google Adsense مبالغ سایت‌هایی با بیش از ۱۰۰۰۰ دلار‌ عایدی را از طریق UPS می‌فرستد، در حالی كه بقیه با روش‌های معمولی چك‌ها‌ی‌شان را دریافت می‌كنند. از نظر خیلی‌ها درآمد ۱۰۰ دلار در ماه هم دست نیافتنی‌است.) نكته‌ی جالب درمورد تبلیغات متنی، عدم ارتباط این تبلیغات با ترافیك سایت است. مثلا سایت‌هایی با كمتر از ۵۰۰۰ آگهی تبلیغاتی وجود دارند كه درآمدشان از سایت‌هایی با تیراژ ۵۰۰۰۰ آگهی تبلیغاتی بیشتراست.بنابراین، این مسأله به مراجعین وب سایت مرتبط می باشد. خصوصیت وب سایت‌هایی كه از تبلیغات متنی استفاده می‌كنند، چگونه است؟
• سایت‌هایی كه مخاطبین آنها اصولا خریدار هستند.
• سایت‌هایی كه افراد به دنبال اطلاعات دقیق تری درباره‌ تولیدات خاص هستند.این سایت‌ها تولیدات، خدمات جدید و فرصت‌های شغلی‌ را معرفی كرده،به فروش این خدمات و محصولات می‌پردازند.
• سایت‌هایی كه مراجعین آنها معمولا تمایل به خرج كردن پول دارند.
• سایت‌هایی با درصد رو به افزایش مراجعین خاص (مخاطبین معمولی اغلب از خواندن تبلیغات، امتناع می‌كنند.)
• سایت‌هایی كه استفاده‌كنندگان آنها علاوه بر اینكه مطالب سایت را می‌خوانند، نسبت به تبلیغات علاقه نشان می‌دهند. اگر تبلیغات متنی انتظارات شما را برآورده نمی‌كند، می‌توانید از روش‌هایی مانند برنامه‌های ضمیمه و تبلیغات بر پایه‌ی CPM استفاده كنید.
۲. تهیه‌ی مضامین نوین برای مخاطبین كلید موفقیت یك تبلیغ متنی در مضمون آن نهفته است. محتوا، مخاطبین را به خواندن مطالب وب سایت ترغیب كرده، همچنین آنها را به تبلیغات علاقه‌مند می‌كند. می‌توان تبلیغات متنی را تبلیغات هدفدار نامید. با افزایش كیفیت محتوا، درآمد حاصل از این تبلیغ افزایش پیدا می‌كند. متصدیان امور تبلیغاتی (افرادی كه عموما حقوق ناشرین را می‌پردازند)، ترجیح می‌دهند تبلیغاتشان در سایت‌هایی با مضامین ممتاز نشان‌داده شود. در حقیقت یكی از دلایل امتناع این افراد از نمایش تبلیغات‌شان در سایت‌ها، جلوگیری از حضور تبلیغات در سایت‌های بی‌مفهوم و spamy است. از نظر آن‌ها این سایت‌ها ممكن است تعداد كلیك‌ها را زیاد كنند،‌ اما تأثیری بر رتبه‌ آنها در موتورهای جستجو ندارند. فرد ممكن است روی تبلیغات كلیك كند، نه به‌خاطر این‌كه جذب خدمات یا تولیدات شده‌ است، بلکه چون می‌خواهد هرچه زودتر از سایت خارج شود و تبلیغات ساده‌ترین راه برای این كار هستند. این در حالی است كه متصدیان امور تبلیغی فقط به كلیك روی تبلیغات احتیاج ندارند: آن‌ها برای به‌دست آوردن مخاطبانی علاقه‌مند به محصولات‌شان هزینه می‌كنند. آنها به مخاطبینی با قابلیت نظردهی نیاز دارند، كه این اظهار نظر ممكن است شامل فروش یک محصول یا خدمت، عضو شدن در خبرنامه الکترونیکی وب سایت یا پركردن پرسش‌نامه ای در مورد علاقه مندی های بازدید کننده باشد.
۳. مطالعه‌ی دقیق نكات و قوانین مربوط به ارائه‌ خدمات اگر از برنامه های تبیلغاتی وب سایتهایی مانند Google بهره می برید، حتما نكات مربوط به ارائه‌ خدمات(حاوی بایدها و نبایدهایی كه شما را در رسیدن به مقصود یاری می‌كند) را به دقت مطالعه کنید. به این ترتیب شما درمی‌یابید كه كدهای تبلیغات را در چه محلی بگذارید. از آن مهم‌تر ، این نکات به شما هشدار می‌دهند كه چگونه از روند تبلیغات كنار گذاشته می‌شوید، مثلاً با كلیك‌های ساختگی یا تبلیغات متناقض. بسیاری از ناشرین زحمت خواندن این نكات را به خود نمی‌دهند و از این شكایت می‌كنند كه چرا به‌خاطر نقض یك مورد كوچك از دور فعالیت‌های تبلیغاتی خارج شده‌اند. خواندن و درك این نكات اهمیت بسیاری دارد. قطعاً شما نمی‌خواهید یك منبع درآمد (حدودا ۵۰۰۰$ در ماه) را فقط به‌خاطر ندانستن قوانینی كه صرفا گمان می‌كرده‌اید با آنها موافقید، از دست بدهید. بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی مانند Google Adsense نسبت به رعایت این نکات بسیار سخت‌گیر بوده و برای اصلاح اشتباه شما ایمیل‌های هشدار دهنده ای ارسال می کنند. گاه بدون آنکه علتش را بدانید، اخطاری دریافت می‌كنید مبنی بر اینكه باید ظرف چند ساعت كد تبلیغات را از سایتتان پاك كنید.
۴. استفاده از داده‌های موجود و تحلیل آن‌ها با شركت در برنامه‌های تبلیغات متنی،‌ همواره گزارش‌هایی دریافت می‌كنید كه حاكی از عملکرد صحیح برنامه در سایت شما هستند. شاخص‌های اصلی شامل صفحه، تعداد دفعات انتشار، تعداد كلیك‌ها، میانگین تعداد كلیك‌ها در هر ۱۰۰ تبلیغ منتشر شده (‍CTR) و كل درآمد حاصل، می باشد. برخی از آنها CPM قابل توجهی ایجاد می‌كنند. این شاخص‌ها شما را در تحلیل عملكرد وب سایتتان و افزایش درآمد آن بسیار کمک می‌كنند. به‌عنوان مثال، اگر CTR شما فقط ۰.۲% است، درحالی‌كه رقیب شما ادعا می‌كند CTR او ۴.۵% است، بدانید که بهبود محتوای تبلیغاتی شما كلید دست‌یابی به CTR بالا است. بنابراین در این مرحله تمام برنامه‌های خود را روی بهبود CTR متمركز كنید. همچنین می‌توانید داده‌های CPM را با سایر منابع كسب درآمد مقایسه كنید. یك CPM تأثیرگذار از تقسیم كل درآمد بر تعداد تبلیغات در هر هزار تبلیغ منتشر شده به‌دست می‌آید. (مثلاً اگر درآمد یك ناشر از ۵۰۰۰۰ تبلیغ ۲۰۰$ باشد، CPM رقمی معادل ۵۰/۲۰۰ یا ۴ دلار است) این CPM میزان ارزش سایت شما را در دنیای تبلیغات نشان می‌دهد و حتی می‌توانید از آن به‌عنوان مبنایی برای فروش تبلیغات بنری استفاده كنید.همچنین می‌توانید از برنامه‌های مرتبط كه CPM قابل توجهی برابر یا بیشتر از آنچه كه شما از شبكه‌ تبلیغات متنی، به‌دست می‌آورید، استفاده كنید. بسیاری افراد همچنین به میزان دریافتی به ازای هر كلیك (EPC) توجه می‌كند. این میزان از تقسیم درآمد بر تعداد كلیك‌ها به‌دست می‌آید. (اگر درآمد به ازای هر ۶۰۰ كلیك، ۲۰۰$ باشد، EPC برابر ۰.۳۳$ است. از آنجا كه ارزش كلیك‌های واقعی از كلمات كلیدی خاص، مشخص نیست، عدد میانگین با میزان كلمات كلیدی درنظر گرفته‌شده از طرف سایت برابر است.) Google Adsense اطلاعات مفیدی برای انتخاب كلمات كلیدی در اختیار شما می‌گذارد. (ایجاد كانال) اگر ارسال گزارش‌ها با تأخیری چند روزه همراه باشد، می‌توانید موضوعات، محتوا یا حتی فرمت‌های گوناگونی در كانال‌های مختلف درنظر بگیرید. گوگل تا ۵۰ كانال (كلمات كلیدی) مختلف را درنظر می‌گیرد. مثلاً اگر ۵ سایت در Adsense داشته‌باشید، می‌توانید هر سایت را به عنوان یك كانال در نظر بگیرید. حال از طریق این گزارش‌ها در می‌یابید كدام‌یك از این سایت‌ها در‌آمد بیشتری برای شما دارد. همچنین می‌توانید این كانال‌ها را مطابق موضوعات مختلف سایت خود تنظیم كرده و باز هم میزان CPM های هر موضوع و میانگین كلیك‌ها در هر ۱۰۰ تبلیغ را بررسی كنید. روش دیگر برای استفاده از كانال، مطالعه‌ میزان تأثیرات فرمت تبلیغات شما است. مثلاً تبلیغات با تیترهای درشت و در بالای صفحه، میزان كلیك‌های بیشتری دریافت می‌كنند و درآمد به‌دست آمده از آنها در مقایسه با تبلیغات مستطیلی در پایین صفحه بسیار بیشتر است.
۵. تجربه، تجربه و تجربه سه روش برای افزایش درآمد وجود دارد:
• تعداد نسخه‌های تبلیغ (تعداد نمایش یک تبلیغ).
• تعداد کلیک‌ها (تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی تبلیغ).
• میانگین تعداد کلیک‌ها در هر صد تبلیغ منتشر شده.
حتی اگر ترافیک سایت مطابق دلخواه شما پیش نمی‌رود، با بهبود CTR می‌توانید درآمد خود را افرایش دهید. همچنین می‌توانید عملکرد تبلیغات متنی را در سایت با به‌کار بردن صفحه‌آرایی، رنگ، فرمت‌های مختلف، و ایجاد تغییر در تعداد تبلیغات، بهبود بخشید. هیچ قانونی به اندازه‌ به‌کار‌گیری فرمت‌ها و صفحه آرایی های هوشمندانه، تأثیرگذار، سریع و قاطع نیست: به‌عبارت دیگر همه‌چیز به نحوه‌ تنظیم تبلیغات و محتویات وب سایت شما بستگی دارد. مثلاً یک مستطیل بزرگ در سایتی که معمولاً از مقالات طولانی استفاده می‌کند باعث افزایش CTR می‌شود. از دید یک سایت دیگر، استفاده از تیترهای درشت و مستطیل‌های عمودی تأثیر خوبی دارد. و اما رنگ ها: برخی سایت‌ها گزارش می‌دهند که ترکیب تبلیغات و رنگ، CTR را در سایت آن‌ها دو یا سه‌برابر می‌کند، در‌حالی‌که خیلی‌ها معتقدند استفاده از رنگ‌های متضاد در کادر تبلیغ، CTR را افزایش می‌دهد. انتخاب عوامل مؤثر بر افزایش CTR به تجربه نیاز دارد. بطور مداوم تبلیغات خود را بررسی کنید.مثلابررسی کنید آیا یک تبلیغ بنری معمولی با یک کادر مستطیلی درآمد شما را افزایش می‌دهد؟ در‌صورت دست یافتن به روش سودمند، آن را ادامه دهید. اگر به بن‌بست رسیدید روش دیگری را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که روشی مؤثر برای یک وب سایت، لزوما برای سایر وب سایت ها پاسخگو نیست.
۶. افزایش قابلیت‌های تصویری سایت برنامه ریزی برای افزایش میزان ترافیک و به‌روز کردن مداوم سایت، راهی مطمئن برای افزایش درآمد است. تبلیغات متنی یک راه‌حل تنظیم برنامه و راحتی خیال است که به‌طور خاص برای صاحبان وب سایتهای کوچک و متوسط بسیار مفید است. این روش به افراد اجازه می‌دهد به‌جای فعالیت بازرگانی برای فروش تبلیغات، نیروی خود را بر تنظیم محتوای وب سایت خود و در نتیجه افزایش میزان بازدید کننده، متمرکز کنند.
۷. تنوع کلمات کلیدی (Key Words) تعداد متصدیان تبلیغاتی که روی تنوع کلمات کلیدی کار می‌کنند و‌هم‌چنین تنوع تعداد کلمات کلیدی بر درآمد حاصل از تبلیغات متنی تأثیر می‌گذارد. با افزایش تنوع کلمات کلیدی، درآمد افزایش می‌یابد. اما اگر بزرگ‌ترین تشکیلات تبلیغاتی از دور فعالیت‌ها در شبکه‌ی اینترنتی خارج شود و تبلیغات خود را به هر دلیلی متوقف کند، درآمد شما به سرعت از بین می‌رود. یکی از مسائلی که در تبلیغات متنی با آن رو‌به‌رو هستید، نوسان درآمد هاست: امروز درآمد خوبی دارید، اما هفته‌ی بعد ورشکست می‌شوید! بهترین روش برای جلوگیری از نوسان درآمد، تنوع کلمات کلیدی مبتنی‌بر موضوعات مختلف است. بهای هر کلیک برای یک کلمه‌ی کلیدی میزان کمی است، اما بدانید همیشه رقبای شما ازطریق کلمات کلیدی مختلف درآمدهای کلان به‌دست می‌آورند.
۸. دم را غنیمت بشمارید آرزوی قلبی استفاده‌کنندگان از تبلیغات متنی، زیاد شدن مداوم درآمد و ادامه داشتن موفقیت است. افسوس، هیچ چیز ابدی نیست و در دنیای اینترنت به‌سرعت به سراشیبی سقوط می‌کنید. چندین عامل بر کاهش درآمد صاحبان وب سایتها مؤثر است:
• کاهش پرداخت‌ها. گوگل و سایر پشتیبان‌ها (درست مانند آنچه که درمورد تبلیغات بنری اتفاق افتاد) مبالغ پرداختی به ناشران را کاهش می‌دهند و این موضوع به‌سرعت درآمد ناشران را کم می‌کند.
• متن و عدم توجه به آن. از آنجا که استفاده‌کنندگان از خدمات اینترنتی عادت کرده‌اند تبلیغات بنری را ندیده بگیرند، می‌توان فرض کرد از تبلیغات متنی نیز، هرچند هدف‌مند، چشم پوشی می‌کنند.
• کلیک‌های بی‌هدف. گوگل و سایر پشتیبان ها برای وادار کردن اهالی تبلیغات به رعایت قوانین، جریمه‌هایی مانند پرداخت بهای هر کلیک بی هدف را در نظر گرفته‌اند. در آوریل ۲۰۰۴ گوگل جایزه ای با نام پرداخت هوشمند بها ارائه کرد که در آن بهای هر کلیک، مبتنی بر هدف‌مند بودن آن است. ناشرینی که سایت‌های‌شان کلیک‌های بسیار زیادی برای یک تبلیغ دارند، مبلغ بسیار کمی دریافت می‌کنند.
• در نظر گرفتن احتمال تمام شدن برنامه تبلیغاتی. ممکن است پشتیبان تصمیم بگیرد به‌طور کامل از بازی تبلیغات خارج و روی فعالیت دیگری متمرکز شود. هم‌چنین ممکن است آن‌ها به یک باره کل برنامه را طوری بازسازی کنند که برای شما درآمدی نداشته باشد. کلید حل این مشکلات، این ضرب المثل قدیمی است: همه‌ تخم مرغ‌هایت را در یك سبد نگذار به‌جای تکیه کردن به یک منبع درآمد، باید به منابع درآمد مختلفی فکر کنید. می‌توانید تبلیغات متنی را با سایر برنامه‌های مربوطه و انواع دیگر تبلیغات یا سایر الگوهای شغلی ترکیب کنید. به‌این ترتیب با از مد افتادن تبلیغات متنی، ورشکست نمی‌شوید!
 
بالا