sevenmax
Registered User
- تاریخ عضویت
- 3 نوامبر 2004
- نوشتهها
- 121
- لایکها
- 3
سلام
مشکل من
یک کاراکتر دارم که صداش باید به صورت stream لود بشه ولی مشکلی که دارم نمی تونم صدا و انیمیشن رو همزمان کنم .
یعنی یک انیمیشن با تعداد 1000 فریم با یک موزیک هماهنگ شده، ولی وقتی صدا به صورت stream لود میشه انیمیشن و صدا هماهنگی خودشون رو از دست میدن
خوب من میخوام هر گاه صدا قطع می شود تا کمی لود بشه، انمیشن هم stop کند و دوباره که صدا شروع به پخش شد انمیشن هم با آن حرکت کند
در ضمن من کمی هم طلاعات دارم که استادا می تونن ازش استفاده کنند برای حل این مشکل
صدا دو ویژگی داره
duration که کل میلی ثانیه های صدا رو اندازه می گیره
position تعداد میلی ثانیه های صدا رو اندازه می گیره
یک نمونه کد که انمیشن و صدا رو همزمان کرده ولی نه اون چیزی که من می خوام
mySound = new Sound();
mySound.loadSound("sound.mp3,true);
_root.onEnterFrame = function() {
image._alpha = (mySound.Position/mySound.duration)*100;
};
خوب ما در اینجا یک movie clip به نام image داریم که هنگامیکه صدا در حال پخش هست نسبت به طول پخش صدا شفافیت آن کاهش و کم کم همگام با آهنگ آشکارتر می شود یعنی پس از اتمام آهنگ تصویر نیز آشکار شده است
یک راه حل هم دارم ولی نحوه حل و اسکریپت نویسیش رو نمی دونم
فرض می کنیم
یک انمیشن 1 دقیقه ای با تعداد فریم 1000 که حجمش 300 کیلوبایت بدون صدا میشه و یک صدای 1 دقیقه ای که حجمش 700 کیلو بایته
خوب برای حالت stream از فرمت mp3 استفاده می شه که من کیفیت صدای این شخصیت رو روی 8kbps تنظیم کردم خوب حالا اگر پهنای باند 1 کیلو بایت در ثانیه باشه صدا بدون هیچ ایستی پخش خواهد شد
خوب ابتدا انیمیشن رو لود کنیم که با ProgressBar درصد روند لود شدن رو نشون می دیم پس از اتمام، انیمیش شروع و صدا که به صورت stream هست شروع به لود شدن می کند
و چون قبلا انیمیشن لود شده در اینجا پهنای باند فقط برای صدا استفاده می شه که وقفه ای به وجود نمی یاد
خوب من می خوام یک شرط بذارم که چند ثانیه از لود شدن صدا بگذره و سپس انیمیشن و صدا شرع به حرکت کنند
خوب این یک راه حل هست
اما اگه لحضه ای پهنای کم بیاره و صدا قطع بشه انیمیشن به حرکت خودش ادامه و هماهنگی خودشون رو از دست میده
کسی می تونه کمک کنه
مشکل من
یک کاراکتر دارم که صداش باید به صورت stream لود بشه ولی مشکلی که دارم نمی تونم صدا و انیمیشن رو همزمان کنم .
یعنی یک انیمیشن با تعداد 1000 فریم با یک موزیک هماهنگ شده، ولی وقتی صدا به صورت stream لود میشه انیمیشن و صدا هماهنگی خودشون رو از دست میدن
خوب من میخوام هر گاه صدا قطع می شود تا کمی لود بشه، انمیشن هم stop کند و دوباره که صدا شروع به پخش شد انمیشن هم با آن حرکت کند
در ضمن من کمی هم طلاعات دارم که استادا می تونن ازش استفاده کنند برای حل این مشکل
صدا دو ویژگی داره
duration که کل میلی ثانیه های صدا رو اندازه می گیره
position تعداد میلی ثانیه های صدا رو اندازه می گیره
یک نمونه کد که انمیشن و صدا رو همزمان کرده ولی نه اون چیزی که من می خوام
mySound = new Sound();
mySound.loadSound("sound.mp3,true);
_root.onEnterFrame = function() {
image._alpha = (mySound.Position/mySound.duration)*100;
};
خوب ما در اینجا یک movie clip به نام image داریم که هنگامیکه صدا در حال پخش هست نسبت به طول پخش صدا شفافیت آن کاهش و کم کم همگام با آهنگ آشکارتر می شود یعنی پس از اتمام آهنگ تصویر نیز آشکار شده است
یک راه حل هم دارم ولی نحوه حل و اسکریپت نویسیش رو نمی دونم
فرض می کنیم
یک انمیشن 1 دقیقه ای با تعداد فریم 1000 که حجمش 300 کیلوبایت بدون صدا میشه و یک صدای 1 دقیقه ای که حجمش 700 کیلو بایته
خوب برای حالت stream از فرمت mp3 استفاده می شه که من کیفیت صدای این شخصیت رو روی 8kbps تنظیم کردم خوب حالا اگر پهنای باند 1 کیلو بایت در ثانیه باشه صدا بدون هیچ ایستی پخش خواهد شد
خوب ابتدا انیمیشن رو لود کنیم که با ProgressBar درصد روند لود شدن رو نشون می دیم پس از اتمام، انیمیش شروع و صدا که به صورت stream هست شروع به لود شدن می کند
و چون قبلا انیمیشن لود شده در اینجا پهنای باند فقط برای صدا استفاده می شه که وقفه ای به وجود نمی یاد
خوب من می خوام یک شرط بذارم که چند ثانیه از لود شدن صدا بگذره و سپس انیمیشن و صدا شرع به حرکت کنند
خوب این یک راه حل هست
اما اگه لحضه ای پهنای کم بیاره و صدا قطع بشه انیمیشن به حرکت خودش ادامه و هماهنگی خودشون رو از دست میده
کسی می تونه کمک کنه