• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

همه چيز درباره ماشين هاي جديد

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
با سلام خدمت دوستان
به نظر من بد نيست درباره ماشين هاي جديد اطلاعاتي كسب كنيم
300.gif

به همين دليل هر كدام از دوستان مطلبي درباره ماشين هاي جديد ديدند و دارند مي توانند در اين جا قرار بدند
با ارزوي موفقيت براي شما دوستان
83.gif
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
پژو 908 RC مفهومی

موتور دیزل12 سیلندر v شکل با 5.5 لیتر حجم

20060905.WWW000000316_8922_1.jpg


13100_1.jpg


Peugeot908RC4.jpg


7717.jpg
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
پرشتاب ترين و کم شتاب ترين خودروهای جهان

پرشتاب ترين

لامبورگينی ديابلو VT

3.9 ثانيه


فراری F40

3.9 ثانيه


فراری GTO 288

4 ثانيه


لامبورگينی ديابلو رودستر

4.2 ثانيه



AC سوپربلوئر

4.2 ثانيه



کم شتاب ترين ها


سيتروئن ژيان 6/4

63.2 ثانيه


موريس ماينور سيريز2 تراولر

52.5 ثانيه


موريس ماينور سيريز 2

52.5 ثانيه


سيتروئن AMI6

44 ثانيه



موريس آکسفورد MO

41.4 ثانيه
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
سمند چگونه متولد شد؟

سمند چگونه متولد شد؟
سوالي است كه هنوز هم در ذهن بسياري از افراد به صورت نقطه ابهامي باقي مانده است.
از اواسط دهه 70 كه چند سالي از واردات خودرو مي‌گذشت و خودروهاي كره‌اي به تعداد فراوان و با مدل‌هاي متنوع وارد شدند. اين سوال در ذهن افكار عمومي مطرح بود كه چگونه صنعت خودروي كره كه همزمان با ايران كارش را شروع كرده بود حالا داراي مدل‌هاي متنوعي است اما هنوز پيكان در صنعت خودروي ايران بدون تغيير توليد مي‌شود و اين باعث شد فشار افكار عمومي بر روي اين صنعت سنگيني كند.
صنعت خودروي ايران پس از پايان جنگ يك دهه ركورد را تجربه كرده بود و همه از آن به عنوان صنعت مرده نام مي‌بردند و بسياري نيز عقيده داشتند، كارخانه‌هاي خودروسازي بايد تعطيل شوند و ضرورتي براي حضور صنعت خودرو در كشور وجود ندارد. در اين ميان اين صنعت دوباره راه خود را با پيكان شروع كرد و حال پس از واردات خودرو و ورود خودرو‌هاي متنوع كره‌اي فشار دوباره‌اي بر روي اين صنعت تشديد شده بود و اين سوال مطرح شد:« چرا ما نمي‌توانيم خودرو طراحي كنيم و چرا حتي قيافه پيكان نيز مدت‌هاست تغيير نكرده است؟» از همه جالب‌تر آن بود كه پژو 405 كه در ابتدا به صورت مونتاژ كامل وارد بازار مي‌شد، حتي اطلاعات فني‌اش در اختيار مهندسان ارشد ايران‌خودرو نيز قرار نمي‌گرفت.
طرح خودروي ملي كه ايده آن نيز چندان در ايران تازه نبود، دوباره پس از پايان واردات خودرو براي توليد يك پيكان جديد آغاز شد تا به همه اثبات شود ما هم مي‌توانيم مانند كره خودمان به طراحي خودرو بپردازيم. نخستين بار مردم در حاشيه بازي‌هاي فوتبال جام ملت‌هاي آسيا 96 شاهد تيزري بودند كه نشان مي‌داد، طراحي خودروي ملي آغاز شده است. اما تا پيش از توليد سمند در سال 81 از خودروي ملي خبري نبود.
در آغاز طرح خودروي ملي چندان مشكل به نظر نمي‌رسيد اما پس از شروع طرح عظمت آن كاملا مشخص شد. براي آغاز كار طراحي پلت‌فرم مطرح شد، هرچند در ابتدا اين كار غيرممكن به نظر مي‌رسيد، اما روش پروتن مالزي كه خودروي خود را با طراحي بدنه روي پلت‌فرم ميتسوبيشي قرار مي‌داد، انتخاب شد.
بعد از مدتي مشخص شد حتي طراحي بدنه نيز كار بسيار دشواري است در همين زمان در كشور تايوان شركت “فرست‌اتوميتو” انگلستان طراحي نمونه اوليه خودرويي بر روي شاسي و قواي محركه خودرو پژو 405 براي توليد در شركت تايواني را به پايان رسانده بود، ناگهان شركت تايواني ورشكست شد و شركت فرست اتوميتو كه براي طراحي خودرو بسيار هزينه كرده بود، اين طرح را به شركت‌هايي در ايران، آرژانتين و چين پيشنهاد كرد. اين پيشنهاد با اقدامات اوليه براي توليد خودروي ملي همزمان بود و ايران‌خودرو اين طرح را با اشتياق پذيرفت، مركز تحقيقات ايران‌خودرو با جمع‌آوري فارغ‌التحصيلان ممتاز دانشگاه‌هاي اميركبير، صنعتي شريف و چند دانشگاه صنعتي ديگر در ايران طراحي خودرو ملي را در كنار مشاوران خارجي شروع كرد.
طراحي شركت فرست‌اتوميتو براي ايران معايب فراواني داشت. اين خودرو اتاق نسبتا كوچك و ارگونومي متناسب با افراد كوتاه قد شرق آسيا داشت. كارشناسان مركز تحقيقات ايران خودرو در كناركارشناسان فرست‌اتوميتو و بعضي كارشناسان خارجي ارگونومي و تا حدودي سيستم تعليق را دوباره طراحي كردند، اين طرح را حتي تا امروز شايد بتوان جدي‌ترين طرح كارآموزي كارشناسان داخلي در زمينه طراحي خودرو قلمداد كرد.
در طرح سمند مهندسان ايراني به صورت مشترك با تيم خارجي به بررسي محاسبات مهندسي خودروي سمند پرداختند و طراحي بدنه با گروه فرست‌اتوميتو انگليسي و با همكاري گروهي از مهندسان آلماني، اتريشي، كره‌اي و ايراني آغاز شد. طراحي قالب در كره و داشپورت آن نيز با الهام از خودروهاي گروه فولكس‌واگن از سوي تيمي مشترك از مهندسان آلماني، اتريشي و ايراني طراحي شد.
در نهايت تغييراتي نيز در سيستم فنربندي و فرمان خودرو به دليل تغيير گرانيگاه‌ها و ايجاد تعادل انجام شد. خودروي سمند در ابتدا قرار بود، پيكان جديد باشد و جايگزين اين خودرو با همان قيمت شود اما با ادامه كار و مشخص شدن هزينه‌هاي فراوان قيمت خود را به گونه‌اي افزايش يافت كه ديگر نمي‌توانست جايگزين پيكان شود. در ضمن بايد تيراژ اين خودرو براي رسيدن قيمت آن به حول و حوش 9 ميليون تومان به 200 هزار دستگاه در سال مي‌رسيد.
تيراژ اين خودرو بعد از سه سال به يك‌چهارم 200 هزار دستگاه رسيده است و در نهايت اسم آن به X7 و سمند تغيير كرد. اين خودرو به دليل نشان ايراني آن مورد قضاوت‌هاي مختلفي قرار گرفت. عده‌اي آن را خودروي اسطوره‌اي مي‌دانند و عده‌اي براين عقيده‌اند پژو 405 بسيار بهتر است اما به دليل اطلاع‌رساني نامناسب مدل‌هاي جديد خودرو معمولا اطلاعات درستي از خودروهاي جديد وجود ندارد. اين در حالي است كه مدل‌هاي جديد خودرو در اروپا بارها از سوي رسانه‌هاي مختلف امتحان مي‌شود.


* واقعيت‌هاي فني سمند
بدنه خودرو 5/1 برابر بيشتر از پژو 405 نقطه جوش دارد. وزن خودرو نيز حدود 200 كيلوگرم سنگين‌تر از پژو 405 است. پلات‌فرم پژو 405 و سمند تقريبا مشابه است اما درخودروي سمند پلات‌فرم در زمينه سيستم فرمان و تعليق تا حدودي اصلاح و توسعه يافته‌تر است. اين خودرو در انگلستان از سوي شركت “مايرا“ استانداردهاي ايمني را كسب كرده و به گفته بعضي از كارشناسان ايران‌خودرو سمند آيروديناميك‌تر از پژو 405 است. البته عده ديگر معتقدند كه اين خودرو در سرعت بالاي 140 كيلومتر در ساعت تعادل ندارد اما فرمان‌پذيري آن از نظر قدرت مانور بسيار بالاتر از پژو 405 بوده و در پيچ‌ها با سرعت بالا قدرت مانور دارد به همين دليل از سوي نظرسنجي‌هاي اخير بهترين سيستم فرمان را حتي بين خودروهايي مانند زانتيا و ماكسيما از آن خود كرده است.
اشكال اصلي اين خودرو بر روي ترمز و اشكال ترمزگيري و صداي ناشي از ترمزگيري است. البته ايران‌خودرو مدعي است كه سمندهاي مدل 83 اين مشكل را ندارند. بدنه اين خودرو در سال‌هاي گذشته سر صداي زيادي داشت كه علت هم مهار نكردن قاب ستون‌هاي كناري بود.
شركت ايران‌خودرو همچنين عنوان مي كند كه اين مشكل را هم در سال 83 حل كرده است. ارگونومي خودروي سمند نيز مشكلاتي دارد؛ به عنوان مثال صندلي اين خودرو زياد مناسب نيست. در حالت تعويض دنده نيز دست در مواردي به كنسول مياني برخورد مي‌كند. ديد اين خودرو در جلو كمي كمتر از پژو 405 است و ديد عقب خودرو نيز تا حدودي كور است كه مسوولان ايران‌خودرو مي‌گويند با سنسور دنده عقب اين مشكل كمي بهبود يافته است.
سيستم فنربندي اين خودرو نسبت به پژو 405 سخت‌تر است، حال آنكه ايمني آن نيز بيشتر از پژو 405 است. البته بعضي از ايرادات از جمله كمك فنر، ياتاقان‌زدن موتورها jpk و ايرادات ترمز در مدل قبل از 83 تا حدودي درست است كه در مدل‌هاي جديد با استفاده از موتور L3 و برقي شدن صندلي در سمند LX تا حدودي برطرف شده صداي بدنه نيز با مهار قاب ستون‌ها كنترل شده اما شايد بزرگترين عيب و يا مزيت آن نشان ايراني اين خودرو باشد كه اين خودرو را در كانون توجه قرار داده است!
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
پرشتاب ترين و کم شتاب ترين خودروهای جهان

پرشتاب ترين

لامبورگينی ديابلو VT

3.9 ثانيه


فراری F40

3.9 ثانيه


فراری GTO 288

4 ثانيه


لامبورگينی ديابلو رودستر

4.2 ثانيه



AC سوپربلوئر

4.2 ثانيه



کم شتاب ترين ها


سيتروئن ژيان 6/4

63.2 ثانيه


موريس ماينور سيريز2 تراولر

52.5 ثانيه


موريس ماينور سيريز 2

52.5 ثانيه


سيتروئن AMI6

44 ثانيه



موريس آکسفورد MO

41.4 ثانيه
سلام .
خوبي عزيز .
البته قصد جسارت ندارم ولي اطلاعاتتون يكمي قديميه.با اين حال از اين كه اين قسمت رو باز كرديد ممنونم .
فراري GTO 288 بين سال 1984 تا 1986 توليد شد و ديگه توليد نشد بعدش جايگزينش فراري F 40 از سال 1987 تا سال 1992 توليد شد جايگزينش از سال 1995 تا سال 1997 فراري F 50 توليد شد بعد از اون فراري Enzo توليد شد كه تا سال 2004 توليد ميشد و 0-100 كيلومتر رو در 3.6 ثانيه پر ميكرد و الانم كه جايگزين فراري Enzo فراري Fxx توليد ميشه
لامبورگيني Diablo هم تقريبا تا نزديك سال 2000 توليد ميشد (98-99) و الان جايگزينش لامبورگيني Murciélago شده لامبورگيني مدلي بنام LP640 Murciélago در سال 2006 توليد كرده كه قدرت موتوري برار 640 اسب بخار داره و 0-100 كيلومتر رو در زمان 3.3 ثانيه پر ميكنه .

ولي با اين حال پر شتاب ترين ماشينهاي دنيا بازم هيچكدوم از اين ماشينهاي نيستن .

خودرو Saleen S7 از 0 تا 100 كيلومتر رو در 2.8 ثانيه پر ميكنه .
خودرو فوق العاده Bugatti Veyron كه ركورد سريعترين ماشين دنيا رو هم با سرعت 406 كيلومتر بر ساعت در دست داره شتاب 0-100 حدود 2.9 ثانيه است اين ماشين قدرت موتوري برار 1001 اسب بخار داره و قيمت خيلي خيلي زيادي داره
خودرو مسابقهاي McLaren F1 كه ماشين تقريبا قديمي هم هست وبراي سال 95 هست شتابي در حدود 3 ثانيه داره و قيمت خيلي زيادي هم داره
ماشين عجيب Ultimate SCC كه فكر كنم هنوز به توليد نرسيده هم شتابي كمتر از 3 ثانيه داره و ميگن در تونل باد به سرعت 440 كيلومتر هم دست پيدا كرده :blink: قدرت موتور اين ماشين 1046 اسب بخاره و رقيب جديديه براي Bugatti Veyron .
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
سلام .
خوبي عزيز .
البته قصد جسارت ندارم ولي اطلاعاتتون يكمي قديميه.با اين حال از اين كه اين قسمت رو باز كرديد ممنونم .
فراري GTO 288 بين سال 1984 تا 1986 توليد شد و ديگه توليد نشد بعدش جايگزينش فراري F 40 از سال 1987 تا سال 1992 توليد شد جايگزينش از سال 1995 تا سال 1997 فراري F 50 توليد شد بعد از اون فراري Enzo توليد شد كه تا سال 2004 توليد ميشد و 0-100 كيلومتر رو در 3.6 ثانيه پر ميكرد و الانم كه جايگزين فراري Enzo فراري Fxx توليد ميشه
لامبورگيني Diablo هم تقريبا تا نزديك سال 2000 توليد ميشد (98-99) و الان جايگزينش لامبورگيني Murciélago شده لامبورگيني مدلي بنام LP640 Murciélago در سال 2006 توليد كرده كه قدرت موتوري برار 640 اسب بخار داره و 0-100 كيلومتر رو در زمان 3.3 ثانيه پر ميكنه .

ولي با اين حال پر شتاب ترين ماشينهاي دنيا بازم هيچكدوم از اين ماشينهاي نيستن .

خودرو Saleen S7 از 0 تا 100 كيلومتر رو در 2.8 ثانيه پر ميكنه .
خودرو فوق العاده Bugatti Veyron كه ركورد سريعترين ماشين دنيا رو هم با سرعت 406 كيلومتر بر ساعت در دست داره شتاب 0-100 حدود 2.9 ثانيه است اين ماشين قدرت موتوري برار 1001 اسب بخار داره و قيمت خيلي خيلي زيادي داره
خودرو مسابقهاي McLaren F1 كه ماشين تقريبا قديمي هم هست وبراي سال 95 هست شتابي در حدود 3 ثانيه داره و قيمت خيلي زيادي هم داره
ماشين عجيب Ultimate SCC كه فكر كنم هنوز به توليد نرسيده هم شتابي كمتر از 3 ثانيه داره و ميگن در تونل باد به سرعت 440 كيلومتر هم دست پيدا كرده قدرت موتور اين ماشين 1046 اسب بخاره و رقيب جديديه براي Bugatti Veyron .
ممنون دوست عزيز
83.gif
 

S.T.S

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2005
نوشته‌ها
177
لایک‌ها
2
سن
35
محل سکونت
یه سرچ بزن تو کائنات حتما پیدا میکنی ! اگه نکردی ا
فراری جدیدتری هم اومده ماله 2006 که فراری P4/5 هست من عاشق این ماشینم 3 میلیون دلار قیمت داره !
 

Huashan

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,108
لایک‌ها
13
محل سکونت
abadan
دوستان تامبنیل بزارید , اینجوری که صفحه خیلی کش میاد

در آخر , عکس های قشنگی هستن ;)
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
تويوتا کمری ۲۰۰۷ سی ای

usa_2007_toyota_camry_sdn_4_x_exrrpass75_x.jpg


usa_2007_toyota_camry_sdn_4_x_exfrdrvr75_x.jpg


usa_2007_toyota_camry_sdn_4_x_inctrdash_x.jpg


usa_2007_toyota_camry_sdn_4_x_indrvreng_x.jpg


usa_2007_toyota_camry_sdn_4_x_exfrhead_x.jpg


usa_2007_toyota_camry_sdn_4_x_indrvrdoor_x.jpg
 

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
عکس این پژو هه تخیلیه دیگه .. نه ؟!
 

S.T.S

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2005
نوشته‌ها
177
لایک‌ها
2
سن
35
محل سکونت
یه سرچ بزن تو کائنات حتما پیدا میکنی ! اگه نکردی ا
اگه پولت نرسيد بگو منم يكم پول دارم . شريكي بخريم.

تصمیمم عوض شد ! حتی اگر 100 ها میلیارد هم داشته باشم ! اما اگر بالای 1000 میلیارد تومان داشته باشم شاید ! چون می خوام به بقیه کمک کنم ! بیمارستان بزنم ! دوست ندارم فقط خوشی برای من باشه !از همکاریت ممنون ! برات بعدا یکی میخرم ! این پژو هم قشنگه ! قیمتش ؟
 
بالا