برگزیده های پرشین تولز

وب دایرکتوری یا فهرست سایت ها چیست؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hamyardev

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 جولای 2019
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
3
سن
27
محل سکونت
تهران
وب دایرکتوری یا فهرست اینترنتی نوعی موتور جستجوگر است، که موضوعات مرتبط با جستجوی شما را نمایش می دهد. برای این منظور ابتدا باید لینک خود را در وبگاه دایرکتوری ثبت کنید و از این طریق بازدید خود را افزایش دهید.
فهرست اینترنتی یا وب دایرکتوری در یک نگاه
فهرست اینترنتی نوعی موتور جستجوگر به شمار می رود که وقتی ما به دنبال چیزی هستیم در آن موضوع مورد نظر را جستجو می کنیم؛ سپس بر اساس موضوع نتایج جستجو موضوعات مرتبط نمایش داده می شود. وب دایرکتوری بر حسب نیاز می تواند در یک حیطه خصوصی باشد یا می تواند موضوعات مختلفی را شامل شود. بر طور مثال فهرست اینترنتی مشاغل در دفترچه ی گروه مشاغل دسته بندی می شود که در آن شما می توانید توضیحاتی در قالب نوع شغل، نام شغل و اطلاعات تماس را مشاهده کنید؛ استفاده از این ابزار باعث راحتی کار می شود، طوری که شما با مراجعه به وب دایرکتوری می توانید مشاغل خاص خود را جستجو و مشاهده کنید.

در بستر اینترنت و در جهان وب ساختار فهرست اینترنتی یا وب دایرکتوری تفاوت چندانی نکرده است ولی نحوه و امکان استفاده از آن دچار تغییر و تحول شده است. سؤال اساسی این است که:

فهرست دایرکتوری چیست و از آن چه استفاده هایی می شود؟

فهرست اینترنتی در بستر اینترنت چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایا وب دایرکتوری چیست؟

تفاوت وب دایرکتوری با موتورهای جستجوگر در چیست؟


در این نوشتار فهرست دایرکتوری را مورد بررسی قرار خواهیم دارد، پس در ادامه نیز ما را در همیار توسعه همراهی کنید.

تعریف وب دایرکتوری


تعریف وب دایرکتوری
وب دایرکتوری یا فهرست اینترنتی در واقع نوعی فهرست در دنیا وب است که اطلاعات گروه های خاص را در اختیار شما قرار می دهد. به زبان ساده تر دایرکتور اینترنتی نوعی روش برای معرفی وب سایتهای مختلف مرتبط با موضوع مورد جستجو به کاربران اینترنتی است. در دنیای دیجیتال و اینترنت اطلاعات وب سایتهای مختلف با موضوع های متنوع در این فهرست دایرکتوری قرار می گیرند، سپس کاربران با مراجعه و ورود به این بخش وب سایتهایی را که در زمینه موضوع مورد نظر فعالیت می کنند را جستجو و نتایج آن را مشاهده می کنند.

آیا وب دایرکتوری همانند موتورهای جستجوگر عمل می کند؟
با توجه به توضیحات ارائه شده می توان گفت که وب دایرکتوری همانند یک موتور جستجوگر عمل می کند، ولی در این زمینه یک تفاوت عمده بین این دو وجود دارد، چرا که وب دایرکتوری همچون یک وبگاه اینترنتی توسط فرد خاصی مدیریت می شود؛ حال آنکه موتورهای جستجوگر در بستر اینترنت توسط ربات فعالیت می کنند و موضوعات را بر اساس آن جستجو می کنند. با این تفاصیل چون جستجو در دایرکتور توسط انسان انجام می شود می توان گفت که نتایج جستجو در این وبگاه مرتبط تر از سایر موتورهای جستجوگر است و نتایج مرتبط تری با موضوع مورد جستجو را نشان می دهد.

مزایای ثبت لینک در وبگاه دایرکتوری


مزایای ثبت لینک در وبگاه دایرکتوری
  1. باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت شما می شود.
  2. افراد را با توجه به موضوع جستجو به وب سایت شما رهنمون می کند.
  3. ثبت لینک در وب دایرکتوری سبب می شود، تا افراد متناسب با نوع فعالیت خود و موضوع درخواستی بتوانند وب سایت مورد نظر خود را پیدا کنند.
انواع وب سایت دایرکتوری یا فهرست اینترنتی
وب دایرکتوری دارای گونه های مختلفی به قرار زیر می باشد.

وب دایرکتوری رایگان

همانطوری که از نامش پیداست نحوه ثبت لینک در این دایرکتوری به صورت کاملا رایگان است.

وب دایرکتوری پولی

در این روش همانطور که از نامش مشخص است برای ثبت لینک خود باید هزینه ای را پرداخت کنید.

 فرق بین دایرکتوری رایگان و دایرکتوری پولی


فرق بین دایرکتوری رایگان و دایرکتوری پولی
  1. تفاوت دایرکتوری رایگان و پولی پس از ثبت لینک در نوع نمایش آن است. زمانی که شما لینکی را به صورت پولی ثبت کنید در بسیاری از بخش های دایرکتوری منجمله موتورهای جستجوگر دایرکتوری نمایش داده می شود و شما می توانید آن را مشاهده و بازدید خود را افزایش دهید.
  2. تفاوت دیگر دایرکتوری پولی و رایگان در نوع ارائه بک لینک است؛ در دایرکتوری پولی بک لینک نتایج بهتری از وب سایت شما را نمایش می دهد، بک لینک گرفتن از وب سایتهایی که رنگ بالایی دارند بسیار حائز اهمیت است و باعث افزایش ترافیک سایت و دیده شدن می شود. حال آنکه ثبت رایگان سایت در فهرست اینترنتی باعث می شود بک لینک به حساب آورده نشود.
قابلیت های پورتال دایرکتوری
پورتال دایرکتوری یا فهرست اینترنتی دارای قابلیت های متعددی به قرار زیر می باشد.

  • از این پورتال بیشتر برای جستجو در میان کسب و کارها استفاده می شود؛ به همین دلیل بیشتر طراحی آن برای کسب و کارهاست و در این زمینه امکانات خوب و زیادی را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می دهد. امکانات گسترده ای را در اختیار کسب و کار شما قرار می دهد.
  • امکان درج آگهی پس از ثبت لینک در وب دایرکتوری وجود دارد.
نحوه تبادل لینک در دایرکتوری ها


نحوه تبادل لینک در دایرکتوری ها
بسیاری از دایرکتوری ها از طریق انجام تبادل بین لینک، آدرس وب سایت شما را ثبت می کنند. برای این منظور شما می بایست ابتدا پس از ثبت اطلاعات خود لینک دایرکتوری را در سایت خود برای تبلیغات و... قرار دهید، تا از این طریق عملیات مربوط به تبادل لینک با موفقیت به سرانجام برسد. اگر تبادل با موفقیت انجام نشود، آدرس سایت شما نیز در دایرکتوری ثبت نمی شود. پس باید تبادل لینک به درستی انجام شود.

نتیجه گیری
وب دایرکتوری در واقع نام نوعی وبگاه است که برخلاف موتورهای جستجوگر مدیرت آن بر عهده انسانهاست. کاری همانند موتورهای جستجوگر انجام می دهد. با ثبت لینک سایت خود در دایرکتوری می توانید کاربران زیادی را به سایت خود دعوت و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. طریقه ثبت نام در دایرکتوری به دو صورت پولی و رایگان است. اگر وب سایت دارید و می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید با همیار توسعه در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان با تجربه ما در این زمینه راهنمای شما باشند تا بتوانید از کمترین امکانات بیشتری بهره وری را ببرید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا