برگزیده های پرشین تولز

ویژگی جدید و منحصر به فرد آیفون 8 اپل افشا شد

applegostar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آگوست 2017
نوشته‌ها
16
لایک‌ها
0
سن
29
محل سکونت
تهران -ولیعصر- م ونک- برج نگار- ط همکف- واحد 9
با توجه به سخت افزار HomePod اپل که اخیرا منتشر شده است، دوربین دوگانه آیفون 8 اپل از قابلیت جدیدی برخوردار می باشد. این ویژگی جدید با عنوان SmartCam یک نرم افزار تشخیص صحنه خودکار می باشد که مشابه حالت Intelligent گوشی های سونی و یا سایر نرم افزار های مشابه است.

صحنه های مختلفی نظیر، کودک، فضای روشن، آتشبازی، درختان برای این دوربین تعریف شده است که به صورت خودکار این موارد را در تصویر تشخیص می دهد و نور و ISO را طبق آن تنظیم می کند و از آنجا که اپل قصد ساده تر کردن زندگی کاربران را دارد، این پروسه به صورت خودکار انجام می گیرد.

تشخیص سوژه نیز از ویژگی هایی است که قبلا برای اپلیکیشن دوربین به کار برده شده است، همچنین تراشه A11 قابلیت های دستیار صوتی هوشمند و تشخیص چهره سه بعدی اپل را افزایش می دهد. بنابر این گزارش قطعا یکی از معیار های احراز هویت جدید اپل، سنسور تشخیص چهره سه بعدی خواهد بود.

apple-8-iphone-8-feature.jpg
 

expert212

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2016
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
سن
34
جالب بود ... ممنون
 

alirezas12

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 آپریل 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
2
سن
28
بررسی و مقایسه آیفون ۸ با آیفون X (آیفون ۱۰)
يكشنبه ، 28 آبان ، 1396 ساعت 09:54
معرفی به دوستان اشتراک گذاری
آیفون ۸ (iphone 8) و آیفون ایکس (iphone x) هر دو از محصولات جدید و باکیفیت ۲۰۱۷ شرکت اپل هستند که در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ در سالن استیو جابز توسط مدیر عامل شرکت اپل برای اولین بار رو نمایی شدند.


تفاوت آیفون ۸ با آیفون ایکس (آیفون ۱۰)
آیفون ۸ (iphone 8) و آیفون ایکس (iphone x) هر دو از محصولات جدید و باکیفیت ۲۰۱۷ شرکت اپل هستند که در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ در سالن استیو جابز توسط مدیر عامل شرکت اپل برای اولین بار رو نمایی شدند. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نسخه ی بهبود یافته ی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هستند ولی آیفون ایکس یا آیفون ده پرچمدار گوشی های هوشمند اپل است که دارای تغییرات و امکانات، ویژگی ها و قابلیت هایی است که قبل از آن در هیچ یک از گوشی های اپل دیده نشده است و همین امر آن را با سایر گوشی های هوشمند اپل متمایز کرده است. در ادامه مطلب تفاوت های بین این دو گوشی جدید و جذاب شرکت اپل را بررسی می کنیم.

142229-phones-vs-apple-iphone-x-vs-iphone-8-plus-vs-iphone-8%20(Copy)-min.jpg


۱) صفحه ‌نمایش و بدنه
اولین و آشکارترین تفاوت آیفون ایکس با آیفون ۸ در ظاهر بدنه و صفحه نمایش است. بدنه ی آیفون ایکس به صورت منحصر به فرد و بدون لبه و حاشیه طراحی شده است که تقریبا ۸۳ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است این نوع طراحی تا به حال در هیچ نوع از آیفون های اپل دیده نشده بود. در آیفون ایکس برخلاف آیفون ۸ دیگر خبری از دکمه هوم (Home) و حاشیه های بالا و پایین نیست. صفحه نمایشگر آیفون ایکس در اندازه 5.۸ اینچی و بزرگتر از صفحه نمایش 5.5 اینچی آیفون ۸ است. تفاوت دیگر میزان رزولوشن نمایشگر است. در آیفون ایکس صفحه نمایش از نوع دیود ساطع‌کننده‌ی نور ارگانیک موسوم به OLED با کیفیت سوپر رتینای، رزولوشنی در حدود 2400 در 1100 پیکسل دارد که تا کنون در هیچ گوشی هوشمند اپل شاهد همچنین کیفیتی نبودیم. پیکسل‌های نمایشگر OLED دارای رنگ‌های طبیعی و پرطراوتی هستد ولی آیفون ۸ به صفحه‌ نمایش LCD با رزولوشنی مشابه در آیفون ۶ تجهیز شده است.

iphone-x-compare-1%20(Copy)-min.jpg


۲) نحوه ی باز کردن قفل گوشی
همان طور که گفته شد حذف دکمه هوم در آیفون ایکس از تفاوت های آشکار آن با آیفون ۸ است و همین امر سبب ایجاد تغییراتی در آنلاک کردن یا قفل گشایی بین این دو گوشی شده است. در آیفون ۸ دکمه هوم دارای سنسور (حسگر) اثر انگشت است که برای قفل گشایی گوشی از آن می توان استفاده کرد. با فعال کردن سنسور، صفحه قفل گوشی تنها با اثر انگشت شما باز خواهد و شما با استفاده از شناسه Touch ID اثر انگشتی صفحه گوشی خود را می توانید به سرعت باز کنید. ولی در آیفون ایکس نحوه ی آنلاک کردن گوشی متفاوت است و برای باز کردن قفل گوشی از شناسه Face ID یا قابلیت تشخیص چهره فوق پیشرفته‌ی سه‌بعدی استفاده شده است. سیستم Face ID یک سیستم قدرتمند است که میزان خطای آن یک در یک میلیون می باشد، این سیستم با تاباندن ۳۰ هزار نقطه ی نامرئی به صورت کاربر به سرعت چهره ی فرد را با الگوی چهره ی داده شده در گوشی تطبیق و در صورت صحیح بودن قفل گوشی را باز می کند. شرکت اپل ادعا می کند که امنیت Face ID از سنسور اثر انگشت Touch ID بالاتر است.

۳) برچسب قیمت و هزینه تعمیر
یکی دیگر از تفاوت های اصلی بین آیفون ایکس و آیفون ۸ قیمت خرید آنها است. آیفون ایکس با حافظه ی جانبی ۶۴ گیگابایت با قیمت ۹۹۹ دلار و آیفون ۸ ۶۴ گیگابایت ۶۹۹ دلار قیمت گذاری شد و همچنین نسخه ی آیفون ایکس با حافظه ی جانبی ۲۵۶ گیگابایت ۱۱۴۹ دلار و آیفون ۸ با همین میزان حافظه ۸۴۹ دلار وارد بازار فروش گوشی های هوشمند شدند. بنابراین می توان نتیجه گرفت قیمت آیفون ایکس بالاتر از آیفون ۸ است. همچنین در صورت خراب شدن و صدمه دیدن آیفون ایکس به دلیل اینکه سبک نوینی در طراحی دارد تعمیر آن دشوارتر و در نتیجه هزینه تعمیر آن بالاتر از هزینه رایج تعمیر آیفون ۸ خواهد بود.

iphone-8-x%20(Copy)-min%20(1).jpg


۴) تفاوت دوربین پشت
دوربین پشت آیفون ۸ و آیفون ایکس هر دو ۱۲ مگاپیکسلی هستند و دارای حالت پرتره و نورپردازی پرتره می باشند . این قابلیت برای اولین بار توسط شرکت اپل در آیفون ۷ پلاس دیده شد و تفاوت اینجاست که دوربین پشت آیفون ایکس مجهز به دوربین دوگانه با قابلیت لرزش‌گیر نوری (OIS) و دیاگرام بزرگتر در لنز دوم می باشد. قابلیت (OIS) موجب می شود که در هنگام عکس و فیلم برداری در نور کم و زوم کردن بر روی سوژه عملکرد دوربین به طور کاملا محسوس افزایش می یابد. در حالی که دوربین گوشی آیفون ۸ این قابلیت را فقط در لنز واید خود دارد.

iphonexcameradesign%20(Copy)-min.jpg


۵) تفاوت در دوربین جلو (سلفی)
دوربین آیفون ایکس و آیفون ۸ هر دو ۷ مگاپیکسلی هستند اما آیفون ایکس یک مرحله جلوتر رفته و قابلیت Portrait (ایجاد جلوه ی ویژه ی مصنوعی بوکه) را نیز در دوربین جلو خود قرار داده است و اما تفاوتی حائز اهمیت دوربین سلفی آیفون ۸ و آیفون ۱۰ در قابلیتی به نام TrueDepth می باشد. این قابلیت در دوربین سلفی آیفون ایکس گنجانده شده است. شناسه چهره Face ID توسط دوربین TrueDepth فعال می شود این دوربین بیش از ۳۰ هزار نقطه نامرئی مادون قرمز به صورت شخص می تاباند و از طریق بازتاب این نقطه ها نقشه ی دقیقی از چهره شما را طراحی و تحلیل و ثبت می کند. همچنین دوربین TrueDepth در انداختن عکس سلفی باعث ایجاد رنگ و لعاب بیشتری در عکس می شود.

۶) قابلیت انیموجی (Animoji)
شرکت اپل این قابلیت را برای اولین بار در گوشی آیفون ایکس قرار داده است. شما به واسطه ی دوربین TrueDepth می توانید حرکات صورت را بر روی انیموجی انتخابی اعمال کرده و حتی می توانید در هنگام استفاده، شروع به صحبت کنید و میبینید که صدا و حرکات دهان شما توسط قابلیت تشخیص چهره آیفون ایکس بر روی انیموجی شبیه سازی می شود. و سپس توسط برنامه ی iMessage آنرا به صورت ویدیو بین دوستان خود به اشتراک بگذارید. در واقع این قابلیت می تواند ۵۰ حرکت عضلانی صورت شما را تحلیل کرده و با گرفتن دوربین مقابل صورت خود حرکت هایی مانند خنده یا گریه و نظیر این حرکت ها را بر روی شکلک انتخابی شما ایجاد نماید. این قابلیت دارای ۱۲ انیموجی مخلف نظیر پاندا، خوک، خرگوش، روباه و ... است.
 

پورومیکس

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2017
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
1
سن
33
محل سکونت
قم
با این قیمتای کذایی اصلا خرید معقولانه ای نیست
 

TvUp

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2013
نوشته‌ها
261
لایک‌ها
59
نمیدونم چجوری پول میدن ب گوشی !!!
 
بالا