برگزیده های پرشین تولز

وی اس تی یا سازهای مجازی و نرم افزارهای آهنگسازی

sinafl

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2013
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
26
محل سکونت
tehran
VST در واقع مخفف شده ی عبارت Virtual Studio Technology می باشد که تکنولوژی ساخت و ویرایش صدا بصورت مجازی می باشد .

بوسیله ی این تکنولوژی نرم افزاری شما می توانید با استفاده از انواع سازهای مجازی ( VSTi ) ، تمامی ایده های موسیقیایی خود را در کامپیوتر شخصی خود ، به صورت نا محدود اجرا کرده و ویرایش کنید .

تا قبل از بوجود آمدن این تکنولوژی ، تمامی صداهای الکترونیک توسط سینت سایزر های سخت افزاری و در شرایط پیچیده ( تنظیم فرکانس و ... ) ساخته می شد .

توسط این تکنولوژی مراحل ساخت آهنگ بسیار ساده تر شده است . به این ترتیب شما در کامپیوتر شخصی خود ، بوسیله یک نرم افزار میزبان ( DAW ) ( مثل نرم افزارهای : Cubase ، FL Studio ، Logic Pro ، Protools و ... ) می توانید انواع مختلف و بسیار گسترده ای از صداها و سازهای مختلف ( با کیفیت بسیار بالا و کاملا مشابه صدای ساز اصلی ) داشته باشید و با آنها آهنگسازی کنید . مزیت اینگونه صداها این است که در بهترین استودیوهای دنیا و با بهترین تجهیزات صدابرداری ضبط شده اند و کیفیت خروجی بسیار بالایی دارند .

سازهایی مثل : پیانو ، گیتار آکوستیک ، گیتار الکتریک ، انواع سازهای زهی ، سازهای کوبه ای ، سازهای بادی ، سنتور ، قانون و بیش از هزاران نوع از صداهای ساخته شده بوسیله سینت سایزر و ... که هر کدام در قالب یک بانک صدا یا پلاگین مجزا ، روی نرم افزار میزبان شما نصب شده و قابل استفاده می باشد .

همچنین انواع پلاگین های شبیه سازی شده برای ویرایش صدا ( VST Plugin ) نیز به همین ترتیب قابل نصب و استفاده می باشند .

آهنگسازی توسط کامپیوتر ، به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر اجرای ایده های موسیقیایی شخصی خود ، بتوانید با امتحان کردن انواع صداها ، ایده های خود را بسیار کاملتر کنید و به نتیجه برسانید و خلاقیت بسیار بیشتری در ساختن انواع قطعات موسیقی در تمامی سبک ها داشته باشید .

امروزه در دنیا بسیاری از موزیسین های بزرگ از این تکنولوژی استفاده کرده و آثار بسیار زیبایی خلق می کنند . بطور مثال شما نوازنده ی یک ساز بخصوص هستید ، توسط این تکنولوژی شما می توانید یک ارکستر کامل یا یک گروه کر در کامپیوتر خود داشته باشید و یا توسط یک میدی کنترلر ( MIDI Keyboard ) و یا حتی کیبرد کامپیوتر ! ، سنتور ، پیانو ، درامز ، ویولن و ... بنوازید ! و با استفاده از این قابلیت تمامی ایده های خود را اجرا کنید .

حتی در نرم افزارهای مثل : Sibelius ، شما می توانید نت نویسی کرده و با استفاده از بانک صداهای موجود در نرم افزار ، آهنگ خود را اجرا کنید .
همچنین توسط این نرم افزارها و وسایل مورد نیاز ضبط ( از جمله کارت صدای حرفه ای و میکروفون مناسب ) می توانید به ضبط انواع صداها بپردازید و توسط کامپیوتر شخصی خود آنها را ویرایش کنید یا به تمرین آهنگسازی و خوانندگی بپردازید
در ادامه ی این پست به معرفی برخی از نرم افزارهای مطرح در این ضمینه می پردازیم .
 
Last edited:

sinafl

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2013
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
26
محل سکونت
tehran
cubase_black_by_royalflushbeats.jpg

نرم افزار Cubase تولید کمپانی معتبر Steinberg یکی از نرم افزارهای حرفه ای مرجع برای آهنگسازی ، تنظیم ، ضبط و میکس و مسترینگ می باشد .

این نرم افزار با قابلیت هایی که برای ضبط راحت صدا با تنظیمات مختلف و آهنگسازی با استفاده از انواع وی اس تی ها ، فراهم آورده است ، به یکی از نرم افزارهای پر طرفدار در دنیا برای این منظور تبدیل شده است .

سازگاری این نرم افزار با وی اس تی ها و پلاگین های تولید کمپانی های مختلف بسیار زیاد است و می توانید اکثر پلاگین های مختلف برای میکس و مسترینگ و وی اس تی های مختلف را بر روی این نرم افزار نصب و از آنها به راحتی استفاده کنید .

همچنین خود نرم افزار دارای پلاگین های قدرتمند برای میکس ، مسترینگ و هر گونه ویرایش صدا و وی اس تی هایی برای آهنگسازی مثل (Halion ) و ... می باشد . سخت افزارهای شما ( مثل کارت صدا ، میدی کیبرد و کنترلر های مختلف ) نیز با این نرم افزار سازگار هستند و به راحتی می توانید پارامترهای مختلف را از طریق سخت افزارهای خود کنترل کنید .
 

sinafl

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2013
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
26
محل سکونت
tehran
presonus_studioone.jpg

نرم افزار Studio One تولید کمپانی PreSonus Software

یکی از نرم افزارهای مرجع قدرتمند برای تنظیم ، آهنگسازی ، ضبط و میکس و مسترینگ در تمامی سبک های موسیقی می باشد

این نرم افزار تحت سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش تولید شده و دارای چهار نسخه متفاوت می باشد : Free , Artist , Producer , Professional ( تفاوت های این نسخه ها در قسمت مقالات --> نرم افزارهای مرجع ، بطور کامل توضیح داده شده است )

Studio one Professional

کاملترین نسخه این نرم افزار که شامل تمامی امکانات مورد نیاز برای آهنگسازی و میکس و مسترینگ حرفه ای ، می باشد .

امکاناتی نظیر : ضبط و پشتیبانی از ورودی و خروجی MIDI ، پشتیبانی از ضبط Multitrack ، کوانتایز ، Video Playback ، پلاگین لایسنس شده ی Melodyne برای تیونینگ صدا ، پشتیبانی از تکنیک Automation و تمامی امکانات مورد نیاز .

دارای 26 افکت مختلف و پردازش 32 و 64 بیت ، پشتیبانی از Time stretching برای افزایش و کاهش سرعت فایل صوتی

و پشتیبانی از AU ( Audio Unit ) / VST / VST3 ، پشتیبانی از تکنولوژی Control Link System ( برای کنترل کردن Knob ، Fader ها از طریق سخت افزار یا میدی کنترلر ) ، قابلیت Drag and Drop برای سرعت بخشیدن به فرایند آهنگسازی و ویرایش فایل های صوتی ، پشتیبانی از تکنولوژی ASIO ، Windows Audio یا Core Audio و قابلیت های مختلف دیگر که این نرم افزار را به یکی از نرم افزارهای مرجع پر طرفدار و کاربردی تبدیل کرده است .
 
بالا