panasonic.ir
Registered User

امروزه با گسترش سازمان های الکترونیک و تغییر نگرش مدیران ارشدشان و همین طور گرایش روزافزون مصرف کنندگان به استفاده از اینترنت و خرید از طریق فروشگاه های آنلاین، لزوم به کار گیری روش های بهینه بازاریابی الکترونیکی بیش از پیش احساس می شود و توجه مدیران شرکت ها را در تدوین یک **** بازاریابی اینترنتی هدفمند می طلبد. پس شکی نیست که شرکت های خدمات وب سایت باید در ایجاد تحول در **** بازاریابی الکترونیکی گام های عظیمی بردارند و در تسهیل فرآیند خرید راحت، برای مشتری اقدامات اساسی صورت دهند. در ذیل به ۱۰ راهکار اثربخش برای برندسازی وب سایت ها اشاره شده است:
۱) تدوین هدف مشخص
شما باید یک چشم انداز کاملاً روشن درباره آینده وب سایت خود داشته باشید و از طریق آن ارتباطات اثربخشی را با بازدیدکنندگان برقرار کنید. پس روشن است که آنها باید از دلیل خود برای بازدید از وب سایت آگاه باشند چرا که زمان برایشان بسیار ارزشمند است. بنابراین در بیان رسالت وب سایت خود به بازدیدکنندگان خساست نکنید و از طرح معمای بی ارزش در جهت جلب توجه آنها جداً خودداری کنید. فراموش نکنید هدف شما ترغیب مصرف کنندگان به برداشت یک تصویر ذهنی منحصر از وب سایت تان است و هر چه شما در تثبیت نام وب سایت خود در حرفه ای که در آ ن فعالیت می کنید موفق تر باشید از حاشیه بازدید بیشتری برخوردار خواهید بود.
۲) تعریف سبک نگارشی معین
بررسی های بسیاری نشان داده اند که بخش نوشتاری وب سایت ها یکی از مولفه های اصلی است که بازدیدکنندگان در ارزیابی کیفیت جامع وب سایت ها مدنظر قرار می دهند. اگر می خواهید در برندسازی وب سایت گام های عظیمی بردارید باید در سبک نوشتاری وب سایت خود ثابت قدم باشید. سبک نوشتاری شما باید آنچنان اثرگذار و ثابت باشد که بیننده در تشخیص هر عبارتی از آن در هر کجا به راحتی به اثر وب سایت شما در آنجا پی ببرد. در این خصوص توصیه می شود اگر از بانک مقالات بهره می جویید حتماً از مقالات مختلف با نام نویسندگان متفاوت استفاده کنید.
۳) ترویج شعار سازمانی
با استفاده از تگ لاین ها یا شعارهای سازمانی می توانید تصویر ذهنی اثرگذاری از وب سایت خود در ذهن بازدیدکنندگان باقی بگذارید. در این خصوص بهتر از شعار سازمانی خود در کنار لوگوی وب سایت تان استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر شعار سازمانی وب سایت خود را در هر ماه تغییر دهید، بازدیدکنندگان در حفظ آن توفیق چندانی نخواهند داشت و در نتیجه تصویر مناسبی از وب سایت شما در ذهن آنها شکل نخواهد گرفت. اگر می خواهید از شعار سازمانی استفاده کنید بهتر است از آن در عنوان تگ وب سایت خود استفاده کنید چرا که موتورهای جست وجو در شناسایی وب سایت شما و معرفی آن به جست وجوگران اثربخشی بیشتری خواهند داشت.
۴) تثبیت لوگوی ماندگار
همچون دژهای قرون وسطایی که با پرچم هایشان معرفی می شدند وب سایت ها هم با لوگوهایشان شناخته می شوند.
مطمئن باشید هر چه برای طراحی بهتر لوگوی خود سرمایه گذاری کنید ضرر نخواهید کرد. اهمیت لوگو تا آنجاست که به عنوان اولین نقطه جلب توجه بازدیدکنندگان می تواند تصویر مثبتی از وب سایت شما بر ذهن آنها حک کند. به علاوه زمانی که دیگران از مطالب شما در وب سایت خود استفاده می کنند و از لوگوی شما به عنوان منبع مطالب مذکور نام می برند در واقع نشان می دهند که لوگوی شما به تنهایی معرفی کننده وب سایت خودتان حتی در وب سایت های دیگر است.
۵) به کارگیری لوگوی نوار نشانی (Favicon)
حتماً می دانید که مدرن ترین مرورگرها در حال حاضر امکان شناسایی لوگوهای نوار نشانی را فراهم ساخته اند. پس بهتر است از لوگوی خود در ابتدای نوار نشانی به درستی استفاده کنید. حتماً بارها این علامت «Y» را در URL یاهو دیده اید و با دیدن این علامت در هر کجا رد پایی از یاهو را جست وجو کرده اید. بد نیست بدانید که فاویکون ها در بخش بوک مارک کاربرانتان ذخیره می شوند و آنها در شناسایی آسان تر وب سایت شما را در بین صدها وب سایت دیگر یاری می رسانند.
۶) انطباق قالب وب سایت با محتوا
قالب وب سایت شما باید با محتوای مطالب به کار رفته همخوانی داشته باشد. به طور مثال اگر قرار است وب سایت شما به بررسی عملکرد بازارهای بورس بپردازد، آیا استفاده از تصاویر گل و گیاه در پس زمینه وب سایت تان کار عاقلانه ای است؟ در این خصوص بهتر است مخاطبان اصلی خود را انتخاب کنید. اگر بیشتر بازدیدکنندگان شما از جنس متخصصان و افراد باتجربه هستند، بهتر است از قالب های ثابت، ساده و تک رنگ استفاده کنید اما اگر با قشر جوان در ارتباط هستید، باید قالب های شادتر و برخوردار از جدیدترین فناوری های روز را به کار گیرید. پس به یاد داشته باشد که در طراحی وب سایت خود تنها به زیبایی آن توجه نداشته و بیشتر به دنبال به کارگیری قالب های مناسب با حرفه خود باشید.
استفاده از مبانی سئو و اهیمیت دادن به استانداردهای گوگل از مهم ترین عوامل دیگر در بازاریابی اینترنتی است. در این قسمت از مقاله مفید دیگر برایتان مهم ترین نکات را گردآوری کردیه ایم
قدم تا شروع بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو
احتمالا به عنوان صاحب یک کسبوکاری که در اینترنت نیز فعال است، حتما با مغوله سئو آشنا هستید. فارغ از این بحث که سئو خود به عنوان یک علم مجزا محسوب میشود و میتواند به گسترش یک کسبوکار و جذب بازدیدکننده هدفمند کمک شایانی کند، نکاتی را میبایست بدانید تا بتوانید به خوبی از این کانال بازاریابی نیز بهره ببرید یا اگر میخواهید با شرکتی که این خدمات را ارائه میکند کار کنید، حداقل نیازهایتان را بتوانید به خوبی به آنها منتقل کنید.
در ادامه این نوشته من میخواهم چند نکتهای که باید به عنوان صاحب یک کسبوکار یا یک کارآفرین بدانید را برایتان بازگو کنم.
جامعه هدف خود را بشناسید
همانطور که میدانید قبل از شروع هر کمپین بازاریابی ابتدا میبایست ببینیم با چه افرادی طرف هستیم و قرار است محصولاتمان را به چه افرادی معرفی کنیم؟ با توجه به این که سئو هم یک کانال بازاریابی است، باید جامعه هدف (Target Audience) را همین ابتدا مشخص کنیم.
در واقع در این مرحله میبایست ببینیم که افرادی که میخواهیم محصولاتمان/خدماتمان را به آنها بفروشیم، چه عباراتی را جستوجو میکنند؟ یا اصلا ترجیح میدهند که از طریق شبکههای اجتماعی با شما آشنا شوند یا دوست دارند در موتورهای جستوجو، جستوجو کنند؟ هر کدام از این موارد که مشخص میکنید میتواند تفاوتهای بسیاری در برنامه بهینهسازی سایتتان ایجاد کند.
محتوای رقیبان را بررسی کنید
اگر با من در مورد محتوا صحبت کرده باشید حتما به شما گفتهام که اگر سایت شما محتوا نداشته باشد، کاربران چرا باید آن را باز کنند؟ حالا این محتوا میتواند یک خدمت باشد، توضیحات یک محصول و یا یک نوشته باشد. موتورهای جستوجو هم سایتهایی را ترجیح میدهند که محتوای بیشتر و بهتری دارند. این محتوا میتواند خود باعث جذب بازدیدکننده، جذب لینکهای مفید برای سایت و در نهایت رسیدن ما به هدف اصلی (که میتواند شناساندن خود به کاربران یا فروش محصول به مشتریان باشد) برساند.
تولید محتوا را شروع کنید
حالا که با رقیبان بیشتر آشنا شدید باید طوری برای بحث تولید محتوایتان برنامهریزی کنید که بتوانید از همه آنها بهتر عمل کنید. برای رقابت با کسی که هماکنون در رتبه اول گوگل است، باید توشه راهی بیشتر از او داشته باشید. پس تولید محتوا را از همان روزهای اول پروسه سئو آغاز کنید و به آن به چشم یک کانال دیگر بازاریابی اینترنتی (بازاریابی محتوا) نگاه کنید تا بتوانید هم نظر موتورهای جستوجو را جلب کنید و هم بتوانید بازدیدکننده بیشتری بگیرید یا بازدیدکنندههایتان را به ماندن و استفاده از خدماتتان تشویق و ترغیب کنید.
میتوانید از موارد زیر برای محتواهایتان ایده بگیرید:
سوالات انجمنها
سوالات سایتهای پرسش و پاسخ
سوالاتی که کاربران از شما در مورد محصولاتتان میپرسند
مباحثی که خود فکر میکنید برای مشتریان و کاربرنتان مفید است
مواردی که فکر میکنید کاربران بعدا از شما خواهند پرسید
کلمات کلیدی مد نظرتان را مشخص کنید
درست است که مدتی است در صنعت سئو از کاهش اهمیت کلمات کلیدی سخن میگویند و میگویند که برروی عبارات طولانیتر کار کنید، اما باید در نظر داشت که ما در مرحله انتخاب کلمات کلیدی تا حدودی نوع محتواهای مد نظر، موضوعات و حجم آنها را مشخص میکنیم و حداقل میدانیم که برروی چه کلماتی قرار است رتبه مناسبی کسب کنیم تا بتوانیم صحت کارمان را بسنجیم.
برای این کار میتوانید از نوشته راهنمای انتخاب کلمات کلیدی یک ادمین استفاده کنید. در این نوشته شیوه انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از Adwords توضیح داده شده است.
ساختاری بهینه داشته باشید
حالا که هم میدانید که بر روی چه کلمات کلیدیای قرار است کار کنید و تولید محتوا را شروع کردهاید، میبایست برروی زیرساخت و ساختار سایتتان نیز کار کنید تا بتوانید از آن محتوا حداکثر استفاده را ببرید و مطمئن شوید که کاربران آن را میبینند. منظورم از ساختار، طراحی مناسب سایت، سرعت بالا و بهینهبودن برای موبایل است.
روند کار را بررسی و مانیتور کنید
بد نیست در همان ابتدا، از ابزارهای مختلفی همچون Google Analytics و Google Webmastertools (که حالا نامش به Search Console) تغییر یافته استفاده کنید تا بتوانید روند کار خود را بررسی کنید و ببینید که آیا استراتژیهایی که استفاده میکنید نتیجه میدهند یا خیر.
امیدوارم که این چند نکته برای شما مفید واقع شده باشد؛ ما سعی میکنیم در بازاریاب آنلاین شیوههای مختلف استفاده از موتورهای جستوجو برای جذب بازدیدکننده هدفمند را آموزش دهیم تا شما هم بتوانید از بهترین شیوه بازاریابی درونگرا، بیشترین استفاده را ببرید.
منبع: آموزش بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی به زبان ساده
۷) استفاده از رنگ های ثابت
همیشه قبل از طراحی وب سایت خود، رنگ های مورد نیاز خود را تعیین کنید. به یاد داشته باشید که رنگ ها و طرح ها به راحتی در ذهن بازدیدکنندگان جای می گیرند، پس از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. شما می توانید از رنگ اصلی در آیکون ها، لوگو، فاویکون و دیگر بخش های اصلی وب سایت خود به درستی بهره گیرید. شما می توانید در بیشتر وب سایت ها از رنگ سفید به عنوان رنگ پس زمینه و از رنگ های گرم یا سرد بسته به نوع فعالیت خود و خلقیات اکثریت مخاطبانتان استفاده کنید. لازم به ذکر است که رنگ های گرم، محرک سیستم عصبی بوده و احساسات را تشدید می کنند و در نتیجه در جلب توجه اولیه بسیار اثرگذار هستند، در حالی که رنگ های سرد آثار آرام بخشی بر بازدیدکنندگان می گذارند. از این رو توصیه می شود که از رنگ های گرم در وب سایت های رستوران های زنجیره ای، صنایع غذایی، پوشاک و آژانس های خبری و ازرنگ های سرد در وب سایت های بانک ها، بیمه ها، آژانس های مسافرتی، شرکت های دارویی، کشاورزی و خدماتی استفاده شود.
۸) ثبت نام در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی بر ایجاد ارتباط آنلاین در بین افراد که علایق و فعالیت های مشترک دارند، متمرکزند. این وب سایت ها از سوی میلیون ها نفر مورد بازدید قرار می گیرند و در حال حاضر به بخش جدانشدنی زندگی روزمره این افراد تبدیل شده اند. اگر شما سایت خود را وارد این شبکه ها کنید، مطمئناً ارزش نام تجاری شما دوچندان خواهد شد. در حال حاضر وب سایت هایی چون Twitter و FriendFeed از این نوع وب سایت ها شمرده می شوند که با مراجعه و ثبت نام در آنها می توانید میزان بازدید از سایت خود را تا حدود زیادی افزایش دهید.
۹) تبلیغات در راستای برندسازی
اگر برندسازی آسان بود، شرکت های بزرگ در سرتاسر جهان حاضر نمی شدند میلیاردها دلار به درستی صرف هزینه های تبلیغاتی سالانه خود کنند. اگرچه ساختن یک برند بزرگ بدون صرف هزینه های تبلیغاتی امکانپذیر است اما تلاش در جهت ترویج نام وب سایت از طریق تبلیغات اثربخش می تواند در جهت تحقق این هدف مسیر سریع تر و راحت تری را پیش روی شما قرار دهد. اگر چنانچه از بودجه لازم برای تبلیغات برخوردار نیستید، بهتر است تنها در شروع کار وب سایت و چندماه اول راه اندازی به امر تبلیغات بپردازید و بعد از آن با ارتقای محتوا و به کارگیری روش های ارزان به ترویج وب سایت خود ادامه دهید.
۱۰) ترویج وب سایت در همه جا
برندسازی از لحاظ روانشناسی به معنای نفوذ در ذهن مصرف کنندگان است. هر چند که در برقراری ارتباط بین شرکت و مشتری، ابزارهای ترویجی گوناگونی وجود دارد و پرداختن به تمامی آنها در جای خود ضروری و حائز اهمیت است اما بازاریابی اینترنتی که یکی از ارکان اصلی بازاریابی مستقیم است به مهم ترین ابزار ترویج سازمان ها وبنگاه های اقتصادی تبدیل شده است. شما می توانید از طریق ارسال خبرنامه های الکترونیکی، معرفی بانک مقالات فارسی رایگان همچون سایت www. spbtyte. com، راه اندازی سیستم خرید آنلاین و... وب سایت خود را با صرف هزینه ای ناچیز به همگان معرفی کنید.
منبع : روزنامه سرمایه