• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

چاپ سه بعدی چیست؟

sam44

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 جولای 2015
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
2
سن
41
چاپ سه بعدی یا تولید افزایشی ٬ به فرایند ساخت اشیاء سه بعدی از یک فایل دیجیتالی گفته می شود. ساخت شی چاپ شده سه بعدی با استفاده از فرایندهای افزایشی صورت می گیرد. در یک فرایند افزایشی، یک شی با قرار دادن لایه های متوالی از مواد ساخته می شود این کار تا زمان ساخته شدن کل شی ادامه می یابد. هر یک ازاین لایه ها را می توان سطح مقطع افقی نازکی از شی نهایی دید.
چگونگی کارکرد چاپ سه بعدی

چاپ سه بعدی با ساخت و طراحی مجازی از شی مورد نظر شروع می شود. این طرح مجازی در فایل CAD (Computer Aided Design) (طراحی به کمک کامپیوتر) با استفاده از برنامه مدلسازی سه بعدی ( برای ساخت شی کلاً جدید) یا با استفاده از اسکنر سه بعدی ( برای کپی یک شی موجود) ساخته می شود. این اسکنر یک کپی دیجیتالی سه بعدی از یک شی ساخته و آن را در برنامه مدلسازی سه بعدی قرار می دهد.

به منظور تهیه فایل دیجیتالی ساخته شده در برنامه مدلسازی سه بعدی به منظور چاپ، نرم افزار مدل نهایی را به صدها یا هزاران لایه افقی برش می دهد. زمانی که این فایل تهیه شده در چاپگر سه بعدی آپلود می شود، چاپگر شی را لایه به لایه می سازد. چاپگر سه بعدی هر برش یا تصویر دو بعدی را خوانده و سپس شی می سازد که هر لایه را بدون علامت و نشانه ای از لایه بندی ادغام می کند، این وضعیت باعث تولید یک شی سه بعدی می شود.
منبع : نمونه سازی سه بعدی
 

saeedjoon2

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2014
نوشته‌ها
155
لایک‌ها
40
سن
36
محل سکونت
شیراز
ممنون دوست عزیز از پست مفیدتون
 
بالا