برگزیده های پرشین تولز

چرا آی پد ۲ خریدم…

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,475
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
بسیاری از کاربران این روزها به دنبال خریداری تبلت می باشند که گزینه های مختلف در برابر آنها باعث شده است تا سردرگمی کاربران بیش از پیش شود.در ادامه می توانید تجربیات یکی از کاربران آیپد ۲ را بخوانید و از این تجربه استفاده کنید.در اطراف من تعدادی تبلت وجود دارد که در تمام زمینه های کاری و زندگیم از آنها استفاده کرده ام: تبلت های اندروید، از کوچک تا بزرگ، پلی بوک بلک بری، و حتی اچ پی تاچ پد. حداقل با دوازده اندروید مختلف کار کرده ام، در کنار دو اندروید خودم. استفاده من از تبلت ها بسیار بالاست اما از تجربه کاربری ضعیف آنها خسته شده ام. به همین دلیل به تازگی یک آی پد۲ خریدم.

به اعتقاد من اچ پی تاچ پد بسیار بهتر از تمام تبلت های اندروید است چرا که تجربه کار با سیستم عامل وب آن بسیار بهتر از اندروید است. اما متاسفانه اچ پی به کلی تاچ پد را رها کرده و در نتیجه به هیچ وجه منطقی نیست که از این تبلت به عنوان تبلت اولم استفاده کنم. من نیاز دارم که وسایل همراهم به سوی تکامل حرکت کنند، هم از لحاظ قابلیت سیستم و هم از لحاظ برنامه های در دسترس، و این اتفاق قرار نیست برای تاچ پد رخ بدهد.


با توجه به شرایط بد تاچ پد اخیراً برای استفاده روزانه دوباره به اندروید پناه بردم. سامسونگ گلکسی ۱۰٫۱ از لحاظ سخت افزاری وسیله خوبی است اما سیستم عاملش با همان مشکل اندروید مواجه است. همان مشکلات و ناکارآمدیهایی که در اندروید وجود داشت و باعث شد به سمت آی فون۴ اس بروم، حالا باعث شده بروم سراغ آی پد۲٫

تبلت ها وسایلی بسیار شخصی هستند چرا که آنها را در دست میگیرید و از آن استفاده میکنید. عملکرد کند، کنترل ناکافی روی برنامه ها و زمان طولانی بارگذاری برنامه ها همگی تجربه تلخ کار با آنها را تشدید میکنند. یکی از مهمترین ویژگی های یک تبلت خوب عملکرد روان است. وقتی با انگشتتان صفحه را لمس میکنید، هر اتفاقی که انتظار آن را دارید باید فوراَ رخ بدهد. هنگامی که یک لیست بلند بالا یا یک صفحه وب را اسکرول میکنید حرکت باید کاملاً روان باشد. تبلت های اندروید اینگونه نیستند.

apple-ipad-2-0131.jpg



لازم است کمی از پیشینه خرید آی پدم بگویم. آی پد اوریجینال را در همان اوایل انتشارش خریدم و همان موقع متوجه شدم که قرار است آغازگر تحولی بزرگ در زمینه تبلت باشد و همه را به سمت استفاده از آن بکشاند. از کار کردن با آی پد لذت می بردم حتی با اینکه آن روزها هنوز برنامه های چندان خوبی برایش وجود نداشت. و آی پد جزیی جدا ناشدنی از زندگی مدرن من شد.

وقتی گلکسی تب اوریجینال وارد بازار شد، به اندازه ۷ اینچیش علاقه مند شدم چون آن روزها اندازه کوچکش خیلی به دردم میخورد. یک گلکسی تب ۳g خریدم که تا امروز هم دارمش و از آن استفاده میکنم. وقتی دیدم بیشتر اوقات دارم از تبلت کوچکتر یعنی گلکسی استفاده میکنم آی پدم را فروختم چون فقط داشت خاک می خورد.

اینکه روزی آی پد اوریجینال داشتم در خرید آی پد۲ نقش داشت. چون قبلاً آی پد داشتم و به تازگی آی فون هم خریده بودم به اندازه کافی برای سیستم عامل اپل سرمایه داشتم. تمام برنامه هایی که قبلاً خریده بودم فقط منتظر نصب شدن روی آی پد۲ بودند. برای استفاده از آی پد۲ لازم نبود حتی یک ریال هم خرج کنم.

در آینده از جزییات تجربه کار با آی پد۲ بیشتر خواهم گفت اما برای حالا همین بس که از خریدم بسیار راضی هستم. سخت افزار از همان کیفیت همیشگی اپل برخوردار است و نرم افزارش هم تمام انتظارات را برآورده میکند. بسیار سریع و روان است و تاثیر بسیار خوبی روی کارم گذاشته است.
 
Last edited by a moderator:
بالا