panasonic.ir
Registered User
چرا تبلیغات آنلاین ؟
اولین تبلیغات آنلاین بنری در سال 1994 توسط مجله wired بود که بنر های کمپانی AT&T را در وبسایت خود به نمایش گذاشت. از سال 1994 تا به امروز تبلیغات آنلاین پیشرفت چشمگیری داشته و سرمایه گذاری در آن، در سال 2014 به 97هزار میلیون دلار رسیده است. در سالهای اخیر، اکثر برندهای دنیا بخشی از بودجه تبلیغاتی خودشان را به تبلیغات آنلاین اختصاص دادهاند.
تأثیر مستقیم تبلیغ آنلاین بر فروش، نسبت به سایر کانالهای تبلیغاتی
کاربران اینترنت معتقدند که تبلیغات آنلاین نقشی کلیدی را در عملیات خرید محصول ایفا میکند. مرکز IFOP فرانسه یک بررسی آماری روی سیستم تبلیغاتی مایکروسافت داشته است و تأثیر مستقیم تبلیغات آنلاین بر فروش را مورد مطالعه قرار داده است. در نتایج این تحقیقات مشخص گردیده که از هر 4 نفر، 3نفر معتقدند که تبلیغات آنلاین اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به دیگر رسانهها در اختیار خریداران قرار میدهد.
گستردگی مخاطبان
ضریب نفوذ اینترنت در ایران، در سال 93 در حدود % 48.13 (36 میلیون نفر) بوده است. همچنین تعداد کاربرانی که هر روز از اینترنت استفاده می کنند، بالغ بر 13 میلیون نفر می باشد. با استفاده از تبلیغات آنلاین با کمترین هزینه می توانید به سرعت به بازار هدف خود دست یابید.
”بر اساس آمار جهانی، میزان بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین در کوتاه مدت از سایر رسانهها بیشتر است“
با ترکیب تبلیغات آنلاین با سایر رسانهها، نرخ بازگشت سرمایه کمپین تبلیغات خود را افزایش دهید.
اثر بخشی
یکی از مهمترین ویژگیهای تبلیغات آنلاین قابلیت اندازهگیری آن است . شما در هیچ روش تبلیغاتی دیگری نمیتوانید آمار دقیق افرادی که تبلیغ شما را مشاهده کردهاند و از آن مهمتر تعداد افرادی که به آن تبلیغ پاسخ دادهاند را اندازه گیری کنید. از مهمترین چالش های تبلیغات غیرآنلاین در ایران، این است که در سایر روشهای تبلیغاتی توانایی اندازهگیری اثربخشی کمپین تبلیغاتی امکانپذیر نیست. در تبلیغات آنلاین میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را هدفمند طراحی کنید. میتوانید تعیین کنید که کمپین شما در چه موضوعهایی و یا در چه استانهایی نمایش داده شود. تبلیغات اینترنتی اثربخش، به شما این امکان را میدهد که اطلاعات و آمار دقیقی از کمپین تبلیغاتی خود مانند تعداد نمایش، تعداد کلیک، گستردگی مخاطب براساس موقعیت جغرافیایی و یا زمانی را در اختیار داشته باشد. پس از نمایش آگهیها نیز، میتوانید کاربرانی که بر روی آگهی شما کلیک کردهاند را به صفحه فرود (Landing Page) خود هدایت کرده و از کاربران اطلاعات شخصیشان را دریافت کنید. با این کار شما پروفایل افرادی که به محصولات شما علاقه مند هستند را به دست خواهید آورد.
پروفایل علاقهمندان
لیستی از پروفایل علاقهمندان محصول شما چه نتایجی را برای شما به همراه خواهد داشت؟:درحال حاضر داشتن یک بانک اطلاعاتی از افراد علاقهمند به محصول، در تمام کسب و کارهای دنیا یکی از دستاوردهای کلیدی کمپین تبلیغات آنلاین است. با استفاده از یک بانک اطلاعاتی از علاقمندان، شما میتوانید یک ارتباط مداوم با آنان داشته باشید. به بازارهای جدید وارد شوید، محصولی متناسب با درخواست مشتریان خود تولید کنید و در مورد محصولات جدید خود به مشتریان آموزش دهید.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان کشف بازارهای جدید:یکی از دغدغههای کسب و کارهای ایران ، انجام عملیات تحقیق در بازار با کمترین درصد خطاست. پرسشنامههای آنلاین و یا اجرای همزمان کمپینهای تست محصول، از بهترین روشهای تحقیق در بازار با استفاده از ابزار های تبلیغات آنلاین میباشد.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان ارتباط مداوم با مشتری: یکی از مهمترین اصول اساسی بازاریابی حفظ رابطه با مشتریان با استفاده از ابزارهای مختلف است که منجر به رضایت مشتری و در نتیجه وفاداری به برند میگردد. وقتی برند شما در ذهن مشتری جایگاه بالایی پیدا کند، عمل تکرار فروش اتفاق میافتد و منجر به سود بیشتر برای شرکت شما خواهد شد.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان
آموزش مشتریان (Customer Training)
یکی از بهترین روش ها برای ایجاد احساس علاقه به برند، افزایش آگاهی مشتریان نسبت به محصولات و نحوه استفاده از آن ها است. شما می توانید پیش از ورود یک محصول جدید در بازار، با استفاده از ابزار ایمیل اتومیشن (Email Automation) به علاقمندان خود، آموزش هایی را در مورد محصول جدید و نحوه استفاده از آن بدهید. این امر سبب اعتماد و علاقه آن ها به محصول شما شده و شما را به عنوان **** بازار معرفی میکند و در نهایت تاثیر مثبتی در فروش دارد.
با تجزیه و تحلیل ورود تکنولوژی های نوین در ایران خواهیم دید که نسبت به سایر کشورها نتایج مشابه است البته با کمی تاخیر. پس می توان نتیجه گرفت برای اینترنت و تبلیغات آنلاین نیز همین اتفاق افتاده و خواهد افتاد.
بر اساس گزارشات موسسات تبلیغاتی بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ استفاده از اینترنت در جهان بیش از ۵۳۰ درصد رشد داشته؛ جالب است بدانید این رشد برای کشورهای خاورمیانه تقریبا ۴ یرایر میانگین رشد جهانی یعنی ۲۲۴۵ درصد بوده است .
در حال حاضر ایران رتبه نخست را برای بیشترین تعداد کاربران در خاورمیانه و رتبه چهاردهم جهان را برای بیشترین تعداد کاربران نسبت به جمعیت را داراست.
رشد تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده به عبارتی مسیری که تبلیغات تلویزیون در طول ۱۳ سال طی کرده در اینترنت با گذشت تنها ۴ سال سپری گشته.
در سال ۲۰۱۴ هزینه تبلیغات اینترنتی ۵.۳ % افزایش یافته که در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این نرخ به ۵.۸ % افزایش پیدا خواهد کرد. این در مقایسه با رشد ۳.۶ درصدی در سال ۲۰۱۳ می باشد.همان قدر که تبلیغات اینترنتی رشد می کند، تبلیغات رسانه های چاپی در حال محو شدن هستند.
شبکه تبلیغات همراه و همسو با این تکنولوژی های نوین و در جهت ارتقای دانش تبلیغات اینترنتی در ایران قدم بر می دارد. از این رو سعی دارد تا با کمک به مخاطبان و مشتریان خود، برای اجرای تبلیغات موثرتر، نتیجه تحقیقات و دانش خود در این زمینه را در قالب این مطلب در اختیار عموم قرار دهد.منبع : بلاگاد
تبلیغات آنلاین، صنعتی سیری ناپذیر
سالهای اولیه هزاره سوم نگاه تحلیلگران اقتصادی در محیط وب بیشتر به شركتهایی نظیر EBay، آمازون و یا فراهم كنندگان تكنولوژی نظیر VeriSign بود. عبور این شركتها از بحران دات كام ها سندی براین تفكرات بود. قطعا كسی نمیتواند ادعا كند كه وجود بازاری نهفته به نام تبلیغات اینترنتی بر همگان روشن بوده است، چرا كه در اینصورت باید شاهد رقابت چندین شركت بزرگ آنلاین با گوگل عظیم الجثه می بودیم.به عقیده من شركتهای بزرگی مانند VeriSign و Network Solutions با ماهیتهایی انحصاری و یا شبه انحصاری باید هر از گاهی شاهد سبقت گرفتن شركتهای كوچك و پر تحرك از خویش باشند. همانگونه كه IBM در میان ناباوری مایكروسافت را به جلو شلیك كرد.امروز گوگل توانسته فرهنگ بودجه بندی شركتها و سازمانها را تغییر دهد ، الگوهای جدیدی در این صنعت ایجاد نماید و به كسب و كار آنلاین جلوه جدیدی بخشد. حتی میتوان ادعا نمود كه رقبای گوگل نظیر CNET و Yahoo نیز از پیشرفت گوگل سود برده اند. چراكه گوگل واقعا سهمی موثر از بودجه تبلیغاتی شركتها را به حوزه اینترنت آورده است.
●اعداد افشاگر
ارقام مالی منتشره از سوی این شركتها ثابت کننده این مدعاست: سال ۲۰۰۵ پیشبینی سود خالص شركت گوگل ۱۰۸% بیش از رقم سال ۲۰۰۴ میباشد. این در حالیست كه یاهو نیز ۴۰% بیشتر از ۳ ماهه اول سال ۲۰۰۴ در همان مدت زمان سودآور بوده است و شركت CNet كه شاید از بحرانی شدید (سال ۲۰۰۲ به بعد) خلاص شده و به مدد سابقه طولانی تولید محتوای خود و از راه تبلیغات اینترنتی به ماشینی پولساز تبدیل شده است.پورتال مایكروسافت یعنیMSN نیز سهمی-هر چند كمتر از رقبای خود- از این رشد فزاینده سوددهی گرفته است و سال ۲۰۰۵ را با حدود ۲۰% افزایش درآمد تبلیغات به پایان خواهد رساند. افزایش سود تمام رقبای بزرگ نشان دهنده رشد حجم كل تقاضاست و حالا با نزدیك شدن تعطیلات كریسمس باید منتظر خبرهای بهتری برای سهامداران این گونه شركتها باشیم.
●گرانتر از همیشه
نكته دیگری كه جالب توجه است روند تغییر بهای این خدمات است. هزینه های تبلیغات اینترنتی بر خلاف سایر خدمات آنلاین كه معمولا سیر نزولی دارند و در جهت ارزان شدن تغییر میكنند، از ابتدای فعالیت گوگل تاكنون با روند روبه رشد مواجه بوده كه دلیل آن بی شك روش فروش فضاهای تبلیغاتی Google Ads میباشد. گوگل تبلیغات خود را بصورت حراجی واگذار میكند و شركتها برای تصاحب موقعیت بهتر اغلب حاضر میشوند بیش از پیش هزینه كنند و این باعث روند صعودی تعرفه ها گشته است.
●نزدیكتر از رگ گردن!
سرویس های متنوع گوگل مانند بزرگراههایی می مانند كه بلافاصله بعد از احداث شان انبوهی از ترافیك را از داخل خود عبود میدهند. حالا نوبت سرویس Google Ads است كه در حاشیه های این اتوبانهای تازه تاسیس بیلبوردهای خود را نصب كند.تصور كنید شخصی از یك شركت تبلیغاتی در كنار بزرگراه بدون اجازه سوار اتوموبیل شما بشود و بعد از گوش دادن به صحبتهای شما با همسرتان درباره برنامه ناهار مهمانی فردایتان، شروع كند به تبلیغ یكی از رستورانها و آشپزخانه های شهر و بعد از اینكه شما گفتید ماشینتان خوب راه نمیرود به شما پیشنهاد خرید اتومبیل دیگری را بدهد.كار گوگل در سیستم TagVertising و تبلیغات هوشمند در سرویس ایمیل Gmail دقیقا مشابه همین عمل است. بله! گوگل محتوای میل باكس شما را میبیند، میخواند و تحلیل میكند. اگر دوستتان راجع به نوت بوکی كه به تازگی خریده است برای شما بنویسد تبلیغ Dell، و اگر درنامه ای از چاقی خود بنالد تبلیغ سایت eDiet ممكن است در گوشه ای از نمایشگرتان نمایش داده شود. البته خیلی نگران نباشید، این كار را رباتهای گوگل انجام میدهند نه انسانها!در فضای سایبر گوگل از رگ گردن به شما نزدیکتر است!
اولین تبلیغات آنلاین بنری در سال 1994 توسط مجله wired بود که بنر های کمپانی AT&T را در وبسایت خود به نمایش گذاشت. از سال 1994 تا به امروز تبلیغات آنلاین پیشرفت چشمگیری داشته و سرمایه گذاری در آن، در سال 2014 به 97هزار میلیون دلار رسیده است. در سالهای اخیر، اکثر برندهای دنیا بخشی از بودجه تبلیغاتی خودشان را به تبلیغات آنلاین اختصاص دادهاند.
تأثیر مستقیم تبلیغ آنلاین بر فروش، نسبت به سایر کانالهای تبلیغاتی
کاربران اینترنت معتقدند که تبلیغات آنلاین نقشی کلیدی را در عملیات خرید محصول ایفا میکند. مرکز IFOP فرانسه یک بررسی آماری روی سیستم تبلیغاتی مایکروسافت داشته است و تأثیر مستقیم تبلیغات آنلاین بر فروش را مورد مطالعه قرار داده است. در نتایج این تحقیقات مشخص گردیده که از هر 4 نفر، 3نفر معتقدند که تبلیغات آنلاین اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به دیگر رسانهها در اختیار خریداران قرار میدهد.
گستردگی مخاطبان
ضریب نفوذ اینترنت در ایران، در سال 93 در حدود % 48.13 (36 میلیون نفر) بوده است. همچنین تعداد کاربرانی که هر روز از اینترنت استفاده می کنند، بالغ بر 13 میلیون نفر می باشد. با استفاده از تبلیغات آنلاین با کمترین هزینه می توانید به سرعت به بازار هدف خود دست یابید.
”بر اساس آمار جهانی، میزان بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین در کوتاه مدت از سایر رسانهها بیشتر است“
با ترکیب تبلیغات آنلاین با سایر رسانهها، نرخ بازگشت سرمایه کمپین تبلیغات خود را افزایش دهید.
اثر بخشی
یکی از مهمترین ویژگیهای تبلیغات آنلاین قابلیت اندازهگیری آن است . شما در هیچ روش تبلیغاتی دیگری نمیتوانید آمار دقیق افرادی که تبلیغ شما را مشاهده کردهاند و از آن مهمتر تعداد افرادی که به آن تبلیغ پاسخ دادهاند را اندازه گیری کنید. از مهمترین چالش های تبلیغات غیرآنلاین در ایران، این است که در سایر روشهای تبلیغاتی توانایی اندازهگیری اثربخشی کمپین تبلیغاتی امکانپذیر نیست. در تبلیغات آنلاین میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را هدفمند طراحی کنید. میتوانید تعیین کنید که کمپین شما در چه موضوعهایی و یا در چه استانهایی نمایش داده شود. تبلیغات اینترنتی اثربخش، به شما این امکان را میدهد که اطلاعات و آمار دقیقی از کمپین تبلیغاتی خود مانند تعداد نمایش، تعداد کلیک، گستردگی مخاطب براساس موقعیت جغرافیایی و یا زمانی را در اختیار داشته باشد. پس از نمایش آگهیها نیز، میتوانید کاربرانی که بر روی آگهی شما کلیک کردهاند را به صفحه فرود (Landing Page) خود هدایت کرده و از کاربران اطلاعات شخصیشان را دریافت کنید. با این کار شما پروفایل افرادی که به محصولات شما علاقه مند هستند را به دست خواهید آورد.
پروفایل علاقهمندان
لیستی از پروفایل علاقهمندان محصول شما چه نتایجی را برای شما به همراه خواهد داشت؟:درحال حاضر داشتن یک بانک اطلاعاتی از افراد علاقهمند به محصول، در تمام کسب و کارهای دنیا یکی از دستاوردهای کلیدی کمپین تبلیغات آنلاین است. با استفاده از یک بانک اطلاعاتی از علاقمندان، شما میتوانید یک ارتباط مداوم با آنان داشته باشید. به بازارهای جدید وارد شوید، محصولی متناسب با درخواست مشتریان خود تولید کنید و در مورد محصولات جدید خود به مشتریان آموزش دهید.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان کشف بازارهای جدید:یکی از دغدغههای کسب و کارهای ایران ، انجام عملیات تحقیق در بازار با کمترین درصد خطاست. پرسشنامههای آنلاین و یا اجرای همزمان کمپینهای تست محصول، از بهترین روشهای تحقیق در بازار با استفاده از ابزار های تبلیغات آنلاین میباشد.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان ارتباط مداوم با مشتری: یکی از مهمترین اصول اساسی بازاریابی حفظ رابطه با مشتریان با استفاده از ابزارهای مختلف است که منجر به رضایت مشتری و در نتیجه وفاداری به برند میگردد. وقتی برند شما در ذهن مشتری جایگاه بالایی پیدا کند، عمل تکرار فروش اتفاق میافتد و منجر به سود بیشتر برای شرکت شما خواهد شد.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان
آموزش مشتریان (Customer Training)
یکی از بهترین روش ها برای ایجاد احساس علاقه به برند، افزایش آگاهی مشتریان نسبت به محصولات و نحوه استفاده از آن ها است. شما می توانید پیش از ورود یک محصول جدید در بازار، با استفاده از ابزار ایمیل اتومیشن (Email Automation) به علاقمندان خود، آموزش هایی را در مورد محصول جدید و نحوه استفاده از آن بدهید. این امر سبب اعتماد و علاقه آن ها به محصول شما شده و شما را به عنوان **** بازار معرفی میکند و در نهایت تاثیر مثبتی در فروش دارد.
با تجزیه و تحلیل ورود تکنولوژی های نوین در ایران خواهیم دید که نسبت به سایر کشورها نتایج مشابه است البته با کمی تاخیر. پس می توان نتیجه گرفت برای اینترنت و تبلیغات آنلاین نیز همین اتفاق افتاده و خواهد افتاد.
بر اساس گزارشات موسسات تبلیغاتی بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ استفاده از اینترنت در جهان بیش از ۵۳۰ درصد رشد داشته؛ جالب است بدانید این رشد برای کشورهای خاورمیانه تقریبا ۴ یرایر میانگین رشد جهانی یعنی ۲۲۴۵ درصد بوده است .
در حال حاضر ایران رتبه نخست را برای بیشترین تعداد کاربران در خاورمیانه و رتبه چهاردهم جهان را برای بیشترین تعداد کاربران نسبت به جمعیت را داراست.
رشد تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده به عبارتی مسیری که تبلیغات تلویزیون در طول ۱۳ سال طی کرده در اینترنت با گذشت تنها ۴ سال سپری گشته.
در سال ۲۰۱۴ هزینه تبلیغات اینترنتی ۵.۳ % افزایش یافته که در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این نرخ به ۵.۸ % افزایش پیدا خواهد کرد. این در مقایسه با رشد ۳.۶ درصدی در سال ۲۰۱۳ می باشد.همان قدر که تبلیغات اینترنتی رشد می کند، تبلیغات رسانه های چاپی در حال محو شدن هستند.
شبکه تبلیغات همراه و همسو با این تکنولوژی های نوین و در جهت ارتقای دانش تبلیغات اینترنتی در ایران قدم بر می دارد. از این رو سعی دارد تا با کمک به مخاطبان و مشتریان خود، برای اجرای تبلیغات موثرتر، نتیجه تحقیقات و دانش خود در این زمینه را در قالب این مطلب در اختیار عموم قرار دهد.منبع : بلاگاد
تبلیغات آنلاین، صنعتی سیری ناپذیر
سالهای اولیه هزاره سوم نگاه تحلیلگران اقتصادی در محیط وب بیشتر به شركتهایی نظیر EBay، آمازون و یا فراهم كنندگان تكنولوژی نظیر VeriSign بود. عبور این شركتها از بحران دات كام ها سندی براین تفكرات بود. قطعا كسی نمیتواند ادعا كند كه وجود بازاری نهفته به نام تبلیغات اینترنتی بر همگان روشن بوده است، چرا كه در اینصورت باید شاهد رقابت چندین شركت بزرگ آنلاین با گوگل عظیم الجثه می بودیم.به عقیده من شركتهای بزرگی مانند VeriSign و Network Solutions با ماهیتهایی انحصاری و یا شبه انحصاری باید هر از گاهی شاهد سبقت گرفتن شركتهای كوچك و پر تحرك از خویش باشند. همانگونه كه IBM در میان ناباوری مایكروسافت را به جلو شلیك كرد.امروز گوگل توانسته فرهنگ بودجه بندی شركتها و سازمانها را تغییر دهد ، الگوهای جدیدی در این صنعت ایجاد نماید و به كسب و كار آنلاین جلوه جدیدی بخشد. حتی میتوان ادعا نمود كه رقبای گوگل نظیر CNET و Yahoo نیز از پیشرفت گوگل سود برده اند. چراكه گوگل واقعا سهمی موثر از بودجه تبلیغاتی شركتها را به حوزه اینترنت آورده است.
●اعداد افشاگر
ارقام مالی منتشره از سوی این شركتها ثابت کننده این مدعاست: سال ۲۰۰۵ پیشبینی سود خالص شركت گوگل ۱۰۸% بیش از رقم سال ۲۰۰۴ میباشد. این در حالیست كه یاهو نیز ۴۰% بیشتر از ۳ ماهه اول سال ۲۰۰۴ در همان مدت زمان سودآور بوده است و شركت CNet كه شاید از بحرانی شدید (سال ۲۰۰۲ به بعد) خلاص شده و به مدد سابقه طولانی تولید محتوای خود و از راه تبلیغات اینترنتی به ماشینی پولساز تبدیل شده است.پورتال مایكروسافت یعنیMSN نیز سهمی-هر چند كمتر از رقبای خود- از این رشد فزاینده سوددهی گرفته است و سال ۲۰۰۵ را با حدود ۲۰% افزایش درآمد تبلیغات به پایان خواهد رساند. افزایش سود تمام رقبای بزرگ نشان دهنده رشد حجم كل تقاضاست و حالا با نزدیك شدن تعطیلات كریسمس باید منتظر خبرهای بهتری برای سهامداران این گونه شركتها باشیم.
●گرانتر از همیشه
نكته دیگری كه جالب توجه است روند تغییر بهای این خدمات است. هزینه های تبلیغات اینترنتی بر خلاف سایر خدمات آنلاین كه معمولا سیر نزولی دارند و در جهت ارزان شدن تغییر میكنند، از ابتدای فعالیت گوگل تاكنون با روند روبه رشد مواجه بوده كه دلیل آن بی شك روش فروش فضاهای تبلیغاتی Google Ads میباشد. گوگل تبلیغات خود را بصورت حراجی واگذار میكند و شركتها برای تصاحب موقعیت بهتر اغلب حاضر میشوند بیش از پیش هزینه كنند و این باعث روند صعودی تعرفه ها گشته است.
●نزدیكتر از رگ گردن!
سرویس های متنوع گوگل مانند بزرگراههایی می مانند كه بلافاصله بعد از احداث شان انبوهی از ترافیك را از داخل خود عبود میدهند. حالا نوبت سرویس Google Ads است كه در حاشیه های این اتوبانهای تازه تاسیس بیلبوردهای خود را نصب كند.تصور كنید شخصی از یك شركت تبلیغاتی در كنار بزرگراه بدون اجازه سوار اتوموبیل شما بشود و بعد از گوش دادن به صحبتهای شما با همسرتان درباره برنامه ناهار مهمانی فردایتان، شروع كند به تبلیغ یكی از رستورانها و آشپزخانه های شهر و بعد از اینكه شما گفتید ماشینتان خوب راه نمیرود به شما پیشنهاد خرید اتومبیل دیگری را بدهد.كار گوگل در سیستم TagVertising و تبلیغات هوشمند در سرویس ایمیل Gmail دقیقا مشابه همین عمل است. بله! گوگل محتوای میل باكس شما را میبیند، میخواند و تحلیل میكند. اگر دوستتان راجع به نوت بوکی كه به تازگی خریده است برای شما بنویسد تبلیغ Dell، و اگر درنامه ای از چاقی خود بنالد تبلیغ سایت eDiet ممكن است در گوشه ای از نمایشگرتان نمایش داده شود. البته خیلی نگران نباشید، این كار را رباتهای گوگل انجام میدهند نه انسانها!در فضای سایبر گوگل از رگ گردن به شما نزدیکتر است!