برگزیده های پرشین تولز

چرا ماشین در سرعت بالا دچار ارتعاش می شود؟

yaldaV

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2016
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
9
سن
34
تکان های شدید و ناگهانی خودرو در سرعت بالا، نشان دهنده این است که در موتور یا مصرف سوخت مشکلی پیش آمده است. اغلب اوقات این اتفاق با مکثی در حرکت خودرو، هنگام افزایش سرعت به وجود می آید که تشخیص منشا مشکل کار آسانی نیست در اینجا به محتمل ترین دلایل تکان شدید خودرو در سرعت بالا! می پردازیم.



1-مسدود شدن کاتالیزور خودرو


دلایل تکان خودرو در سرعت بالا!


مبدل کاتالیزور که به لوله اگزوز متصل می باشد ،وظیفه تنظیم آلاینده های خروجی از خودرو را دارد. به عبارت دیگر، ابزاری ست که تاثیرات کربنی بر کره زمین را کاهش می دهد. گاهی اوقات، به دلیل غلیظ بودن ترکیب هوا/سوخت کاتالیست مسدود می شود، و باعث می شود گازهای مضر از فرایند احتراق سوخت به شدت به بیرون منتشر شوند. این مسدود شدن کاتالیزور زمانی خودش را نشان می دهد که شما پدال گاز را فشار می دهید، در ابتدا خودرو مکث می کند و سپس خودرو به اصطلاح به سمت جلو می پرد!

از آنجایی که تعویض کاتالیزور گران تمام می شود، پس بهتر است مطمئن شوید که مشکل از همین قطعه می باشد.

2-خرابی نازل های سوخت رسان خودرو

شما باید یک تصور ذهنی از اعضای تشکیل دهنده مخزن سوخت خودرو داشته باشید. برخی از اعضای حیاتی مخزن سوخت شامل انژکتورهای سوخت، فیلتر و پمپ سوخت می باشند. اینها نقش مهمی در تامین سوخت موتور برای احتراق داخلی ایفا می کنند. یکی از مهمترین دلایل تکان شدید خودرو در سرعت بالا ، مسدود شدن همین نازل های سوخت می باشد.

البته تعمیر آن کار دشواری نیست. بهتر است از تعمیر اجزای ساده تر مثل فیلتر سوخت شروع کنید. تعویض فیلتر سوخت ارزان می باشد و به سادگی میتوانید خودتان انجام دهید. از طرف دیگر تمیز کردن انژکتورهای سوخت، لوله ها و شلنگ های سوخت کار دشواری ست. خوشبختانه محصولاتی وجود دارد که میتواند در حین عملکرد نرمال خودرو، این بخش ها را تمیز کنند. جلوگیری بهتر از درمان است. اینطور نیست؟

3-منبع تغذیه ضعیف

دلایل تکان شدید خودرو در سرعت بالا!


آلترناتور نیاز به برق وسیله نقلیه را تامین می کند. در واقع این یک فرضیه غلط می باشد که باتری خودرو وظیفه تامین جریان برق خودرو را به عهده دارد. چرا که باتری تنها انرژی لازم برای روشن شدن شمع موتور را فراهم می کند و سپس این آلترناتور می باشد که این جریان را ادامه می دهد. آلترناتور هم مثل سایر قطعات خودرو به مرور زمان فرسوده می شود و کارایی آن کاهش می یابد.

ولتاژ فراهم شده توسط دینام خودرو توسط پمپ سوخت مورد استفاده قرار می گیرد تا سوخت را در وسیله نقلیه به جریان بیاندازد. یک دینام کهنه شاید به سختی انرژی لازم برای پمپ سوخت را فراهم کند و این باعث خرابی سیستم احتراق می شود. بنابراین یکی از دلایل اصلی مکث در سرعت خودرو، منبع تغذیه ضعیف می باشد.تنها راه حل این مشکل تعویض دینام خودرو می باشد.

4-رطوبت


توزیع کننده خودرو


گاهی دلیل تکان خودرو خودرو هنگام سرعت گرفت، میتواند شرایط آب و هوایی باشد. در طول آب و هوای سرد و مرطوب ، تراکم رطویت داخل کلاهک توزیع کننده افزایش می یابد. این قطعه به انتقال جریان برق به کوئل خودرو و سپس به سیلندرهای احتراق کمک می کند. وقتی توزیع کننده نم پس بدهد، رطوبت به روتورهای این قطعه آسیب خواهد رساند. بنابراین اشتعال شمع خودرو را به تعویق می اندازد و در نتیجه مانع انتقال انرژی به سیلندر می شود.


در چنین شرایطی بهتر است خودروی خود را در مکانی گرم و خشک پارک کنید. در برخی موارد، تنها راه حل مشکل رطوبت ، خشک کردن کلاهک توزیع کننده می باشد. ساده ترین راه استفاده از اسپری تمیزکنند کاربراتور یا هر اسپری حلال دیگری می باشد.
 
بالا