منظورم اینه که چنین سوالی، موقعی پیش میاد که فرمولی و چهارچوبی به سئو نگاه کنید.مثلا توی قوانین گوگل بخونیم، لینک خریدن، جزو مواردیه که قوانین گوگل رو نقض می کنه و گوگل باهاش برخورد میکنه.بعد بیایم سرچ کنیم و انتظار داشته باشیم هر کی لینک خریده، صفحه اول گوگل نباشه.
یا سایت Moz و SEL و امثالهم، بنویسن دیگه لینک غیر مرتبط از سایت های وب 2 ، تاثیر نداره، و تو نتایج گوگل انتظار داشته باشیم، اونهایی که بر خلاف حرف Moz.com و SEL و مشابهش، عمل کردند، نتیجه نگیرن یا زود حذف بشن.
در صورتی که از سال 2007 به بعد به شدت، لینک پولی، مورد بحث قرار گرفت و وب مسترا از سمت گوگل تهدید شدن که رتبشون رو از دست میدن.الان که 7.8 سال میگذره، شاهد این هستیم که همچنان لینک پولی موثره.و موارد متناقض زیادی هم می بینیم که یکی میخره پنالتی می شه و یکی میخره جواب می گیره.دراز مدت هم جواب می گیره.خود من هر سایتی که با لینک پولی فقط بالا اورده بودم، الان بعد از حذف لینک ها و خیلی هاشون بدون حذف لینک ها با کلی لینک اسپم از همون نوعی که شما دیدی و در همون موضوعاتی که شما گفتی، همچنان سرجاشون باقی هستند.نه یک ماه و سه ماه.نه حتی یک سال! بلکه دوسال، سه سال و چهار سال! در این شرایط، اگه از آسمون خدا، وحی نازل شه، که
مثلا لینک پولی خوب نیست و پنالتی در پی داره، کسی که جواب گرفته، کار خودشو میکنه و جواب هم می گیره.
همه اینها چه معنی داره؟یعنی نگاه مطلق و فرمولی به سئو، و استناد صد در صدی به مستندات و توصیه ها و تهدید های گوگل و سایر منابع معتبر(معتبر از دید عموم)، نگاه درستی نیست.همه چیز در شرایط مختلف، روی سایت های مختلف، روی رقابت های مختلف، نتایج مختلف داره و در بسیاری اوقات،نتیجه هایی کاملا
برعکس گفته های گوگل و منابع معتبر(از دید عموم) داره که
اینجا و
اینجا و
اینجا و
اینجا بیشتر بازش کردم.و همه اینها، یعنی Gray Hat SEO .یعنی سئویی که موافق با قوانین گوگل و منابع به ظاهر معتبر نیست.ولی نتیجه پایدار داره.