webbranding.ir
Registered User
کیفیت محتوا چیست؟
محتوا و خبرسئو همه چیز من و شما شده است.( اگر نمی دانید سئو چیست اینجا کلیک کنید. ) جناب آقا ی مت کاتز ( دوست و دشمن چندساله ما ) و اعضای تیم او در وب-اسپم یک سایت به نام راهنمای وب مستر(Webmaster Guideline) را طراحی کرده اند. این راهنما "به سایت شما کمک میکند تا گوگل شما را پیدا کرده و بعد از شاخص بندی، رتبه شما را مشخص کند." این سایت نکات فنی و تجربیات کاربران را بیان می کند. سپس این سایت به مسئله کیفیت محتوا می پردازد. در این راهنما به صراحت بیان شده است که راهنماهای متفاوت با هدف درک دقیق طراحی نشده اند. پس برای برند شما بهتر است تا از اصول گمراه کننده این راهنماها استفاده نکنید. بلکه بهتر است شما از اصول پایه پیروی کنید. در ضمن هیچ جایگزینی برای خواندن آن به جای راهنمای گوگل وجود ندارد و تنها شما می توانید از روش های اصلی زیر، رتبه خود را بالا ببرید:
محتوای بلاگ، صفحه لندینگ و صفحات متفاوت برای کاربران بسازید، نه برای رتبه در جست و جو.
سعی نکنید افراد را گول بزنید. از روش های غیر خلاقی و منفی استفاده نکنید.
زمان و منابع مناسب خرج کرده تا در تخصص مخصوص شما، از دیگران متمایز شوید. شما باید ارزش ویژه برای کاربران خود ایجاد کنید.
گوگل همین طور با سازمان های دیگری نیز قرار داد دارد. این سازمان ها از کارمندان خود می خواهند که کیفیت نتایج جست و جو را با انجام دادن جست و جو بررسی کنند. این بازخورد کیفیت محتوا را مشخص نکرده و بر رتبه شما تأثیری ندارد. این کار برای بررسی عملکرد بهینه الگوریتم در شاخص گذاری کیفیت جست و جو ها صورت می گیرد.
گوگل دسته بندی های متفاوتی برای محتواها دارد. این کار باعث می شود کیفیت محتوا در نیچ خود مشخص شود. محتوای حیاتی همان محتوایی است که سایت شرکت در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه می کند. اما محتوای مفید می تواند به سوالاتی پاسخ دهد که وب سایت شما به آنها پاسخ ندارد است. در ضمن بازنگری و تحلیل محصولات و خدمات و پیشنهادات در مورد روش استفاده نیز از محتوای مفید محسوب می شوند. محتوای مرتبط شامل یک بازنگری، توسعه محتوای قبلی یا شاید پاسخ به سوالات سطحی تر می شود. این محتوا معمولا به سوالات ساده و معمولی افراد در مورد خدمات و محصولات جواب می دهد. محتوای بی ربط مشخصا محتوایی است که هیچ ربطی به عبارت کلیدی جست و جو شده ندارد.
محتوای مفید این سازمان های ثالث به طور دستی با اسپم ها مبارزه می کنند. یعنی این سازمان ها محتوای بی ربط را از محتواهای دیگر جدا می کنند. در ضمن این سازمان ها، مسئول پیدا کردن حقه های غیراخلاقی شامل Redirect و کلوکینگ(Cloaking)، لینک های غیرطبیعی، هک کردن، محتوای خودکار، اسپم های کاربران، نوشته های مخفی، سوء استفاده از کلمات کلیدی، و محتوای بی ارزش نیز هستند.
بعد از چند بار لو رفتن راهنمای رتبه بندی جست و جو، مدل تفسیر شده از سند برای تمام افراد منتشر شد. این سند 43 صفحه ای حاوی اطلاعاتی می شود که تقریبا هیچ ربطی به بازاریابی درون گرا ندارد. اما تعریف اسپم کردن در این سند بسیار ارزشمند بوده و به شما کمک می کند، بدون نیت از سپمر ها محسوب نشوید.
کیفیت برای استراتژی محتوایی شما چه معنایی دارد؟
اگر برای شما مفید بوده برای ادامه مطلب کلیک کنید.
محتوا و خبرسئو همه چیز من و شما شده است.( اگر نمی دانید سئو چیست اینجا کلیک کنید. ) جناب آقا ی مت کاتز ( دوست و دشمن چندساله ما ) و اعضای تیم او در وب-اسپم یک سایت به نام راهنمای وب مستر(Webmaster Guideline) را طراحی کرده اند. این راهنما "به سایت شما کمک میکند تا گوگل شما را پیدا کرده و بعد از شاخص بندی، رتبه شما را مشخص کند." این سایت نکات فنی و تجربیات کاربران را بیان می کند. سپس این سایت به مسئله کیفیت محتوا می پردازد. در این راهنما به صراحت بیان شده است که راهنماهای متفاوت با هدف درک دقیق طراحی نشده اند. پس برای برند شما بهتر است تا از اصول گمراه کننده این راهنماها استفاده نکنید. بلکه بهتر است شما از اصول پایه پیروی کنید. در ضمن هیچ جایگزینی برای خواندن آن به جای راهنمای گوگل وجود ندارد و تنها شما می توانید از روش های اصلی زیر، رتبه خود را بالا ببرید:
محتوای بلاگ، صفحه لندینگ و صفحات متفاوت برای کاربران بسازید، نه برای رتبه در جست و جو.
زمان و منابع مناسب خرج کرده تا در تخصص مخصوص شما، از دیگران متمایز شوید. شما باید ارزش ویژه برای کاربران خود ایجاد کنید.
گوگل همین طور با سازمان های دیگری نیز قرار داد دارد. این سازمان ها از کارمندان خود می خواهند که کیفیت نتایج جست و جو را با انجام دادن جست و جو بررسی کنند. این بازخورد کیفیت محتوا را مشخص نکرده و بر رتبه شما تأثیری ندارد. این کار برای بررسی عملکرد بهینه الگوریتم در شاخص گذاری کیفیت جست و جو ها صورت می گیرد.
گوگل دسته بندی های متفاوتی برای محتواها دارد. این کار باعث می شود کیفیت محتوا در نیچ خود مشخص شود. محتوای حیاتی همان محتوایی است که سایت شرکت در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه می کند. اما محتوای مفید می تواند به سوالاتی پاسخ دهد که وب سایت شما به آنها پاسخ ندارد است. در ضمن بازنگری و تحلیل محصولات و خدمات و پیشنهادات در مورد روش استفاده نیز از محتوای مفید محسوب می شوند. محتوای مرتبط شامل یک بازنگری، توسعه محتوای قبلی یا شاید پاسخ به سوالات سطحی تر می شود. این محتوا معمولا به سوالات ساده و معمولی افراد در مورد خدمات و محصولات جواب می دهد. محتوای بی ربط مشخصا محتوایی است که هیچ ربطی به عبارت کلیدی جست و جو شده ندارد.
محتوای مفید این سازمان های ثالث به طور دستی با اسپم ها مبارزه می کنند. یعنی این سازمان ها محتوای بی ربط را از محتواهای دیگر جدا می کنند. در ضمن این سازمان ها، مسئول پیدا کردن حقه های غیراخلاقی شامل Redirect و کلوکینگ(Cloaking)، لینک های غیرطبیعی، هک کردن، محتوای خودکار، اسپم های کاربران، نوشته های مخفی، سوء استفاده از کلمات کلیدی، و محتوای بی ارزش نیز هستند.
بعد از چند بار لو رفتن راهنمای رتبه بندی جست و جو، مدل تفسیر شده از سند برای تمام افراد منتشر شد. این سند 43 صفحه ای حاوی اطلاعاتی می شود که تقریبا هیچ ربطی به بازاریابی درون گرا ندارد. اما تعریف اسپم کردن در این سند بسیار ارزشمند بوده و به شما کمک می کند، بدون نیت از سپمر ها محسوب نشوید.
کیفیت برای استراتژی محتوایی شما چه معنایی دارد؟
اگر برای شما مفید بوده برای ادامه مطلب کلیک کنید.