برگزیده های پرشین تولز

چه نوع گیرنده دیجیتالی برای خودروی خود تهیه کنیم ؟

exad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آگوست 2014
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
7
سن
33
t5.jpg
چه نوع گیرنده ای برای خودرو ی خود تهیه کنیم؟

این روز ها با آمدن سیگنال های دیجیتال تلوزیونی ، همه ی ما می توانیم این سیگنال ها رو از طریق ست آپ باکس های خانگی دریافت کنیم و شبکه های تلوزیونی بیشتری به همراه کیفیت بالاتر و امکانات بیشتر دریافت کنیم . خب این گیرنده های خانگی در ابعاد مختلف وجود دارند با طراحی های مختلف.اما برای یک گیرنده ی دیجیتال خودرو چه محدودیت هایی وجود دارد؟

اول اینکه خودرو در حال حرکت است پس گیرندگی آن با ست آپ باکس های خانگی فرق دارد.یکی از ویژگی هایی که برند های مختلف را در این زمینه تفکیک میکند گیرندگی آن دستگاه در سرعتی مشخص است. برخی برند ها به فرض اعلام می کنند که ما گیرندگی را تا سرعت 90 کیلومتر بر ساعت تضمین می کنیم .پس شما قادر خواهید بود تا گیرندگی شبکه های تلوزیونی را بدون نویز و قطع شدن تا این سرعت داشته باشید .ویژگی بعدی قابلیت خروجی HD است که شما بتوانید در ال سی دی های مخصوص خودروی خود با کیفیت بالا به تماشای برنامه ها بپردازید.

ویژگی بعدی چند تیونره بودن و چند آنتن بودن این دستگاه ها و ولتاژ کاری این دستگاه ها است.برخی دستگاه ها فقط برای ولتاژ کاری 12 ولت طراحی شده اند و برای کار با ولتاژ 24 طراحی نشده اند.

و آخرین ویژگی که یکی از مهمترین ویژگی ها است اما کمتر کسی به این نکته توجه میکند، وجود المان thermistor در مدار است .این المان باعث میشود در صورت گرمای زیاد دستگاه خاموش گردد. برخی نصاب های این دستگاه ها به خاطر عدم تجربه در زیر پای شاگرد و یا روی پخش می گذارند که باعث بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه شده و آسیب رسیدن به آی سی مرکزی میشود .

باتشکر.. میثم وزیری
 
Last edited:
بالا