• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

چگونه با طراحی کانواس مدل کسب و کار جریان های درآمدی مان را افزایش بدیم؟

torabibehzad95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 جولای 2016
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
سن
39
مدل کسب وکار ابزاری قدرتمند برای شکل‌دهی منطق درآمدزایی شرکت است و کانواس (بوم) مدل کسب و کار، یک متدولوژی جامع برای برنامه ریزی، طراحی و توصیف مدل کسب و کار است. کانواس مدل کسب و کار امکان مشاهده کل مدل کسب و کارتان را در یک نگاه فراهم می کند.

چه یک استارتاپ تازه‌نفس باشید؛ چه کسب‌و‌کاری درحال توسعه، کانواس مدل کسب‌و‌کار به شما کمک می‌کند تا مدل کسب و کار مقیاس‌پذیری بسازید و کسب و کارتان را به سوی سطح بعدی هدایت کنید. در این مطلب سعی داریم توصیه‌هایی کاربردی درباره گام‌های طراحی کانواس کسب و کار ارایه دهیم.

اولین بخش از کانواس مدل کسب و کار بر مشتریان‌ متمرکز است. پس اجازه دهید با تعریفی از بخش‌های مشتریان شروع کنیم:

گام اول: بخش‌های مشتریان
بخش های مشتریان افراد و سازمان هایی هستند که برای‌شان ارزش ایجاد می‌کنید. کافی است این اطلاعات را درباره آنها بدانید:

۱.علاقه‌مندی‌های‌ مشتریان‌تان چیست؟

۲.در چه مکان‌هایی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید؟

۳. آنها به چه چیزی نیاز دارند؟
گام دوم: ارزش پیشنهادی کسب و کار
ارزش پیشنهادی کسب‌و‌کار همان چیزی است که کسب‌و‌کارتان را تعریف می‌کند و مشتریان را مشتاق به تعامل با کسب‌و‌کارتان می‌کند. اگر به اندازه کافی مشتریان‌تان را به وجد نیاورید، آنها تلاشی برای تست محصول یا خدمت‌تان نخواهند کرد.

برای اینکه تعریف بهتری برای ارزش پیشنهادی کسب و کارتان داشته باشید، این ۴ سوال را از خودتان بپرسید:

1.مشکلی که شما در حال تلاش برای حل آن هستید چیست؟

2.ارزشی که محصول یا خدمت‌ شما به بازار هدف‌تان اضافه می‌کند، چیست؟

3.چگونه به نیازهای بخش هدف رسیدگی می‌کنید؟

4.چگونه ارزش پیشنهادی‌‌تان شما را از دیگران متمایز و محصول‌تان را منحصر به فرد می‌کند؟

ادامه گام های طراحی کانواس (بوم) مدل کسب و کار را اینجا ببینید
 
بالا