• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

چگونه بهینه در گوگل تبلیغات کنیم

webbranding.ir

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2012
نوشته‌ها
191
لایک‌ها
139
محل سکونت
tehran
تبلیغات در گوگل , امکانی که می توانید بیشتر دیده شوید ، ترافیک بیشتری جذب کنید و مطمئن باشید که به احتمال 80 درصد از ورود این تبلیغات , حاصل خرید محصولات شما می شود . اما باید بدانید که آیا از این تبلیغات به درستی استفاده کرده اید یا خیر ؟ ما در این مقاله سعی نموده ایم چک لیستی کامل از تبلیغات در گوگل رابرای شما فراهم آوریم که امیداوریم مثمر ثمر واقع شد و بتوانید نکات این مقاله را پیاده سازی نموده و در کمپین های تبلیغاتی خود در گوگل موفقیت شوید.
فرض کنید که شما یک عینک فروش معروف هستید , زمانی که مردم در گوگل نام شما را جستجو کنند ، و زمانی که حاشیه زرد رنگ تبلیغات در گوگل را مشاهده کنند حتما وارد آن می شوند و حتما علاوه بر این که از عینک های شما خریداری می کنند ، ممکن است که وارد خدمات جانبی شما نیز شوند . بنابراین شما با تنظیم یک کمپین تبلیغات در گوگل (تبلیغات کلیکی) چندین عملیات بازاریابی اینترنتی را انجام داده اید .
ممکن است که این داستان را ساده بگیرید ولی واقعا چنین چیزی وجود دارد و شما هم می توانید این کار ها را انجام دهید. اما باید با اصول و قوانین آن آشنا باشید تا بتوانید کمپین تبلیغات در گوگلی ایجاد کنید بدون عیب و نقص !
پینشهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه نمائید و گام به گام با آن جلو بروید ؛ پیشنهاد میکنیم که مقاله حاضر را در یک فایل ورد ایجاد کنید و سپس آن را پرینت کنید و هر کدام از گام هایی که انجام می دهید را تیک بزنید .
مفهوم سیستم AdWords گوگل ( تبلیغات در گوگل ) ممکن است در ابتدا برای شما گنگ به نظر برسد همانطور که برای خود من در اوایل کار گنگ بود ؛ ولی حالا بعد از مدتی که با این سیستم کار کرده ام دیگر از تمام چم و خم این سیستم با خبر شده ام دیگر چنین تصوری ندارم. بهتر در ابتدا توضیحی کوتاه نسبت به این سیستم به شما بدهم .
سیستم تبلیغاتی گوگل , سیستمی است که شما با پرداخت مبغلی بسیار اندک می توانید تبلیغات خود را در گوگل به نمایش بگذارید . به عنوان مثال هر کسی که کلمه سئو را در گوگل جستجو کرد , تبلیغ شما را در بلاک سمت چپ ، راست و ... نمایش بدهد , اما این تنها یک دید جزئی نگرانه بود چون که سیستم تبلیغات در گوگل بسیار بزرگ است و همچنین دارای سیستم مدیریت بسیار بزرگی است .
ما در این مقاله شما را با پیچیدگی های این سیستم آشنا خواهیم ساخت .
بهتر است در ابتدا شما را با چند اصلاح تبلیغاتی آشنا سازیم توجه کنید که این اصطلاحات در امر تبلیغات کلیکی بسیار مهم هستند و بهتر است اول با آن ها آشنا شوید .
فقط توجه داشته باشید که این اصطلاحات ممکن است که در هر کاری مفهوم خاصی داشته باشند ما تمام توضیحات این بخش را از جهت مورد گفت و گو شرح داده ایم. (بزودی این بخش کامل خواهد شد) [h=2]CTR چیست؟[/h] CTR مخفف واژه Click-Through-Rate است که به معنای تعداد کلیک بر روی تبلیغات است . به شما نمایش می دهد که روی هر کدام از تبلیغات شما , چند بار کلیک شده است .
adwords-14.jpg

[h=2]ROI چیست؟[/h] ROI یا (Return On Investment) همان بازگشت سرمایه گذاری , یکی از رایج ترین اصطلاحات در امر تجارت و بازاریابی است ! هدف این کلمه ، بازگشت پول سرمایه گذاری شده به شرکت است . مثلا شما یک عکاس برای شرکت خود استخدام می کنید و می بینید که این عکاس برای سوده دهی شرکت شما موثر است ، در این صورت ROI شما افزایش پیدا می کند ، درست است که شما پول زیادی را بابت این عکاس استخدامی پرداخت می کنید ، ولی درب رابر سودی که از عکاس بدست می آورید ، لذت بیشتری را خواهید برد. این گزینه به شما نشان می دهد که چقدر بابت این تبلیغات سود کرده اید . [h=2]Call To Action چیست؟[/h] همانطور که از نام call to action معلوم است ، call to action کارهایی هستند که کاربران باید انجام بدهند به عنوان مثال ، اگر کاربری از محتوای ویدئویی شما لذت برد ، می تواند با زدن گزینه Subscribe ، در صورت ایجاد ویدئوی جدید توسط شما و منتشر کردن آن در یوتیوب اطلاع پیدا کند . یکی از پر استفاده ترین Call To Action ها در زبان انگلیسی کلمه Keep In Touch است. [h=2]کلمات کلیدی منفی (Negative Keyword )[/h] کلمه کلیدی منفی را همانند نوشتن لیست مهمانان برای دعوت به یک جشن بدانید ، یعنی شما وقتی یک لیست را تهیه می کنید ، مهمانان شما ، فقط از این لیست می باشند و مهمان ناخوانده ای دیگر برای شما نمی آید یا اگر بخواهیم مثالی دیگر را در رابطه با کلمات کلیدی منفی یا Negative Keyword بزنیم : شما فرض کنید تبلیغات مربوط به گوشی های نوکیا را در تبلیغات گوگل قرار داده اید ، حال اگر شما کلمه کلیدی منفی خود را گوشی های سونی انتخاب کنید در صورتی که کاربری گوشی های سونی را جستجو کرد ، دیگر تبلیغات شما برای آن به نمایش داده نشود ، و تبلیغات شما فقط در نتیجه جستجوی گوشی های نوکیا به نمایش در می آید. [h=2]Quality Score چیست؟[/h] Quality Score شبیه به یک سیستم بررسی کیفیت است . این ویژگی یک نمره کیفیت بر می گرداند که این نمره, حاصل محاسبه نمایش تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی می باشد . یعنی شما تبلیغی را که به کاربران نمایش داده اید دقیقا همان چیزی است که کاربران دیده اند . فرض کنید که تبلیغ سئو و بهینه سازی کرده اید ولی زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود ، موضوع دیگری را مشاهده می کند . و این اصلا خوب نیست . باید تلاش کنید که Quality Score خود را بالا ببرید.
در این مثال توضیح واضح از Quality Score را به شما نشان خواهیم داد
فرض کنید که کاربری به دنبال "جوراب راه راه" در گوگل می گردد و زمانی که این کلمه را جستجو می کند , سیستم تبلیغاتی گوگل , گزینه (هایی) را برای آن نمایش می دهد ؛ زمانی که این کاربر بر روی این تبلیغات کلیک کرد و به هدف خود رسید یعنی دقیقا وارد صفحه ای شد که نیاز آن را برطرف می کند ، Quality Score سایت مورد نظر بالا می رود و بدینگونه موفقیت خوبی را کسب خواهد کرد. در ضمن شما علاوه بر این که کمپین خوبی را پیاده سازی نموده اید ، به گونه ای یک صفحه Landing را نیز ایجاد کرده اید.

نمره Quality Score از 1 تا 10 محسوب می شود که نمره یک پائین ترین که بسیار بد است و نمره 10 بالاترین می باشد که البته بدست آوردن نمره همانند نمره 20 دانش آموزی بسیار سخت است.
google-adwords-13.jpg
[h=2]طریقه محاسبه Quality Score چیست؟[/h] Quality Score با استفاده از یک سری المان ها بررسی می شود که در قسمت پائین ما آنها را نام برده ایم :
مقدار CTR : هر چه کلیک بیشتری بر روی تبلیغات شما شود نرح Quality Score شما بیشتر خوهد شد
نمایش کلمات کلیدی :هر چه کلمات کلیدی انتخاب شده توسط شما بیشتر مورد استفاده کاربران باشد , به طور معمول تبلیغ شما بیشتر دیده خواهد شد و امتیاز بیشتری خواهید داشت. پیشنهاد میکنیم که با استفاده ابزارهای کلمات کلیدی معروف همانند KeyWord Tool گوگل کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کرده و در سیستم خود پیاده سازی نمائید . هر چه کلمات کلیدی بهتر انتخاب کنید , شما بیشتر دیده خواهید شد و سپس Quality Score بیشتری دریافت خواهید کرد. [h=2]کلمات کلیدی مرتبط :[/h] باید کلمات کلیدی مرتبط برای نمایش تبلیغات خود استفاده کنید . مثلا اگر شما کار سئو و بهینه سازی انجام می دهید ، باید کلمات کلیدی را انتخاب نمائید که مربوط به این واژه باشد . ( مثل بهینه سازی سایت, بهینه سازی وب سایت, سئو سایت, شرکت های سئو و . . . )
کلمات کلیدی مربوط به کلمات کلیدی به سیستم تبلیغات شما بسیار مهم است و باعث افزایش Quality Score شما خواهد شد. [h=2]استفاده از کلمات کلیدی منفی :[/h] کلمات کلیدی منفی در بدست آوردن Quality Score بالا بسیار موثر است ، شما با گذاشتن کمی زمان می توانید کلماتی منفی خود را پیدا کنید و در سیستم تبلیغاتی خود پیاده سازی نمائید . اگر شما در سیستم تبلیغاتی خود طراحی کارت ویزیت را دارید , بنابر این باید کاری کنید که وقتی طراحی وب سایت جستجو شد سایت شما نشان داده نشود ، بنابر این در اینگونه موارد حتما باید از کلمات کلیدی منفی استفاده نمائید.

اما زمانی که Quality Score بالا باشد چه سودی برای شما خواهد داد. :
زمانی که Quality Score شما دارای نمره خوبی باشد ، شما از ویزگی های خوبی برخوردار خواهید شد .
• تبلیغات شما در صفحات اول به نمایش گذاشته خواهد شد .
• همچنین گوگل به شما طرح تخفیفی ارائه خواهد داد و هزینه هر کلیک شما پایین خواهد آمد.
• رتبه شما در بین تبلیغات با هزینه های پایینتر به نسبت رقبا ؛ بالاتر خواهد بود.
در کل زمانی که شما دارای Quality Score خوبی باشید می توانید با کمتر کردن هزینه های تبلیغات خود , سود بیشتری را نیز کسب کنید .

خیلی از کارشناسان ، سیستم تبلیغاتی گوگل را همانند یک بازی کامپیوتری می دانند . چرا ؟
به دلیل اینکه باید برای موفقیت در این سیستم Level های گوناگونی را از پیش رو بردارید تا به اهداف خود برسید . و همچنین برای موفقیت از هر Level باید کارهای خاصی را انجام دهید .

به شما هم پیشنهاد می کنیم که این چک لیست ما را همانند یک برگ برنده برای این بازی در نظر بگیرد .




ادامه را اینجا در وب برندینگ ببینید
 
بالا