مقاله فعلی هم از ترجمه های خودم هستش، و منبعش هم سایت SEO.COM
این جمله را چند بار از رئیس خود شنیده اید "چرا ما، در صفحه اول گوگل نیستیم؟" یا " چرا دخترم نمیتونه ما رو تو فیس بوک پیدا کنه؟"
منبع : www.limanweb.ir
این جمله را چند بار از رئیس خود شنیده اید "چرا ما، در صفحه اول گوگل نیستیم؟" یا " چرا دخترم نمیتونه ما رو تو فیس بوک پیدا کنه؟"
شما : خوب آقای رئیس اجازه دهید تا استراتژی بازاریابی خودمون رو ارزیابی کنیم.
آقای رئیس : آهان، این یکی رو کم داشتیم.
بروز کردن اتفاقی و هر چند وقت یکبار صفحه فیس بوک ما، متاسفانه یک استراتژی بازاریابی آنلاین مناسب نخواهد بود. توضیح و معرفی خدمات افزایش فروش و بهینه سازی سایت، بدون شک چالش برانگیزترین مسائل برای توضیح دادن و متقاعد کردن روسای شرکت ها و مقامات بالاتر از آن ها توسط شماست.
خوب، حالا من 5 راه رو براتون میگم که بتونید رئیس خودتون روجهت استفاده از خدمات سئو متقاعد کنید، یا حداقل اینکه شاید به دردتون خورد.
شخصی رو می شناسم که چند سال قبل برای یک شرکت خیلی بزرگ کار می کرد که هزینه های زیادی رو برای طراحی سایت خیلی زیبا و رویایی خرج کرده بود. اما خوب قاعدتا می دونیم که کاربران ما به دنبال سایت ما هستند و ما با داشتن یک سایت خوشکل و قشنگ فقط می تونیم اونها رو به همکاران و آشنایانمون معرفی کنیم!!! پس در نتیجه این ظاهر قشنگ و زیبا نیاز به یک تابع یا پارمتری برای کاربران هم داره.
خوب بریم سراغ اون 5 راه حلی که میشه آقای رئیس رو برای استفاده از خدمات سئو متقاعد کرد.
1.آمار، ارقام و نمودارهای آماری
از اونجا که به احتمال زیاد رئیس شما از دانش آموزهای مدارس قدیمی بوده، پس بهتر هستش که مثل اونوقت ها بشیند روی صندلی و در حالی که در کنارشون قرار دارید با استفاده از آمار و ارقام و نمودارهای گرافیکی، چگونگی تاثیر گذاری خدمات سئو در افزایش فروش شرکت رو بهشون توضیح بدید و مطمئن باشید وقتی بدونه که با کمترین هزینه میشه به این موفقیت رسید، حرف شما رو قبول خواهد کرد. هر چند که اصطلاح بازاریابی و سئو و اینترنت و موتورهای جستجو را همگی شنیده اند و می شناسند، اما به هر حال برای اکثریت افراد یک مفهوم جدید است. بر اساس آمارهای موسسه بازاریابی مبتنی بر محتوا، 90 درصد بازاریابان از روش بازاریابی محتوای سایت استفاده می کنند و حدود 44 درصد شرکت ها از افرادی جهت تولید محتوا برای وبسایتشان به صورت استخدامی بهره می برند.
آمار ارائه شده توسط "موسسه بازاریابی مبتنی بر محتوا" را در این نمودار ببیند.
2.رقبایتان در حال استفاده از همین خدمات هستند.
چرا در حالی که ما حتی در آخرین صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار نداریم، رقبایمان در صفحه اول هستند؟ این پرسش را خودتون مطرح کنید و در پاسخ بگید که رقبای شما در حال استفاده از خدمات سئو هستند اما شما خیر، و اینکه رقبای شما یک شبه به این نتایج نرسیده اند و مسلما چند ماه یا حتی یکسال هست که در حال استفاده از خدمات سئو هستند.
3. بازاریابی توسط موتورهای جستجو اصلی ترین روش بازاریابی کنونی است.
یادم می آد که وقتی تلویزیون نگاه میکنم، چند دقیقه که نگذشته ازش فرار می کنم ودلیلش هم تبلیغات زیاد اونهاست. مردم الان کمتر به تلویزیون و ماهواره به جهت دریافت تبلیغات نگاه می کنند و برعکس، از این تبلیغات فراری هستند. در حالیکه تبلیغات توسط تلویزیون و شبکه های ماهواره ای هنوز در حال انجام است و تلفن های همراه و ... نیز به این زمینه وارد شدند، اما آمار نشان می دهد که 90 درصد مردان و 91 درصد زنان از اینترنت استفاده میکنند و تحت تاثیر تبلیغات و بازاریابی های اینترنتی و علی الخصوص، بازاریابی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل هستند.
پس باید الان بتوانید رئیس خود را برای استفاده کردن از خدمات بهینه سازی سایت و بازاریابی این شکلی قانع کنید.
4.توسط خود موتورهای جستجوگر (مثل گوگل)، به او نشان دهید که وضعیت کاربرانشان در سایت چگونه است.
با استفاده از نرم افزار آنالیز و ارزیابی گوگل، می توانید به وی نشان دهید که کاربران سایتش چگونه وارد سایت می شوند و چه کارهایی انجام می دهند و چرا از سایت خارج می شوند در حالی که هیچ خرید یا درخواستی نکرده اند. افراد تاجر و اقتصادی از اینکه ببینند هزینه ها و سرمایه هایشان در حال از بین رفتن است و هیچ سودی برایشان به ارمغان نمی آورد، مطمئن باشید با دیدن این وضعیت حاضر می شوند که با هزینه ای نه چندان زیاد، دست به کاری بزنند که در نهایت سود است و سود. (یعنی سئو سایت)
5.توسط ابزارهای زیر اجازه دهید تا خودشان، سایت و وضعیت آن را آنالیز کنند.
- ابزار Google Webmaster
- ابزار آنالیز کلمات کلیدی و وضعیت جستجوهای ماهیانه آنها – Google Keyword Tool
- ابزار Bing Webmaster Tools
و همینطور ابزار Wordtracker که آمار دقیقی از نتایج جستجو در موتورهای گوگل و بینگ را به ما می دهد.
اجازه ندهید به دلیل نداشتن فقط یک استراتژی بازاریابی صحیح، شرکت شما در این رقابت مراحل سقوط را طی کند.منبع : www.limanweb.ir
Last edited: